/fotboll/osk/forum/8906.aspx/fotboll/osk/forum/8906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:53
Mittåt//

Men det går ju inte att komma ifrån att Örebro Kommun kunnat räddat oss kvar i AS. Med samma upplägg och för en betydligt mindre summa än Helsingborgs Kommun, eller hur ?.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:50
På tal om Hästsvansen så är det helt ofattbart att han fortfarande går på BA. Fattar han inte vad folk tänker om honom.
Örebro Mittåt
2006-09-03 22:50
kubanen_90// Nej tvärtom. Det är tack vare kommunen som vi fortfarande spelar i Supettan och inte i division 6. Jag räknar kallt med att klubben hade klarat av att vinna sjuan förra året.

Fast hade det blivit konkurs hade man nog kört vidare med ÖSK Ungdoms lag. De spelade i tvåan då och med tanke på de generösa reglerna då de två div-1 serierna skapades (fyra lag från varje div 2-serie gick direkt upp och femmorna kvalade) så hade ÖSK spelat i div 1 i år.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:47
kubanen 90//

Visst ligger det mycket i vad du skriver. Helsingborgs kommun räddade sitt fotbollslag, själv tycker jag att Örebro kommun var med och själpte sitt till SE, med god hjälp av Lagrell.
Örebro Mittåt
DaaL// Om det överhuvudtaget förekom något sådant erbjudande så var det långt efter den sista augusti. Diskussionerna med Obol fördes väl huvudsakligen i december och januari.

Jag hittade en länk till SR där faktiskt frågan om pensionspengarna tas upp. Inte ett krav, men en önskan från Saradlics sida.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
Ämne: Fy fan! Så där allts....
Nej, tacka hästsvansen för det...
Örebro Joerny - o inget annat
2006-09-03 22:45
Ämne: Varför slänger man i....
Är det Nedim Halilovic du syftar på? Han har kanske inte riktigt lärt sig exakt hur han ska löpa osv. Men han verkar inte vara direkt otränad, tvärtom. När jag såg han första träningen var han helt bedrövlig, eller som jag skrev här i forumet "genomrutten". Nu kanske jag får ta tillbaka det omdömet om han, hoppas det iaf. Nedim har kommit in bättre i laget nu efter några träningar och visat vilken måltjuv han är. Det gäller dock att han får riktigt fina passningar, då är han farlig framför mål.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:45
Dags att avgå Lagrell//

Kan ändå vara skönt att tänka på något annat än "ödesmatchen" imorgon. Har vi inga fler gamla tabbar att skriva om ?. Själv kommer jag ihåg när ÖSK lekte med något skitlag i Europacupen och blev sedan diskade för att Dala använt för många utländska spelare, även det kostade pengar.
Örebro kubanen_90
2006-09-03 22:44
Fy fan! Så där alltså Örebro kommuns fel att vi hamnade i S1! !!!!!!!!!!!!!!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-03 22:37
Jag är så jävla nervös inför morgondagen. Hoppas verkligen alla spelare ger allt nu! Ses på K5 innan matchen..
Om det stämmer att Obol erbjudit sig att betala pengarna kontant innan den 31/8 blir jag förbannad, men vem ska jag bli förbannad på? Kommunen eller ÖSK?

Känns som om det bästa vore att glömma hela historien innan man blir deppig igen...
Örebro Per Persson
Mittåt//

Just det, Lennart Waara var det som var ekonomiansvarig när det bar utför. Det var väl han som gick helt i Hästsvansens spår.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:34
Mittåt//

Min minnesbild är att han hade alldeles för många resdagar för att ha tid till att sitta i ÖSK:s styrelse. Är nog enklare i Hockeyn där Fahlander styr det mesta.
Örebro Mittåt
PP// Nej, kommunen hade ingen representant i styrelsen. Gudskelov. Den senaste personen med kommunal anknytning i styrelsen var väl Lennart Waara. Ekonomi"ansvarig" på den tiden det begav sig.
Mittåt//

Självklart hade Obol fått en större exponering i media om de blivit huvudsponsorer. Och om de samtidigt köpt in sig i Spelarinvestment är jag övertygad om att de hade skapat nya kontakter som de så gärna ville!
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:31
Mittåt//

Det är det jag inte kan fatta. Det måste ha skurit sig mellan Jan och ÖSK också. Alltså inte bara kommunen, frågan är varför. Hade kommunen någon representant i vår styrelse ?. Jag minns inte.
Örebro Mittåt
2006-09-03 22:30
DaaL// Ja, det stämmer om pensionspengarna. Fast det var nog mera ett hugskott från Saradlic sida. Ingen tog det på allvar.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:29
Dags att avgå Lagrell//

När man läser din länk blir man ju vansinnig. Sjöström sa alltså nej fast Obol skulle betala pengarna i förskott till ÖSK. Undrar hur han sen fick sin lysande ide´ att KIF-Örebro skulle ha 2 miljoner av Bernspengarna (över 10 år) ?.
Örebro Mittåt
2006-09-03 22:28
Om Saradlic förra året hade träffat ett avtal om dräktreklamen hade han, med tanke på hur flitigt ÖSK exponeras, förmodligen redan tjänat igen de pengarna. Och om klubben går upp i Allsvenskan hade han fått exponering av sitt firmanamn så gott som varje vecka i de publika TV-kanalerna.

Istället har han valt att plöja ner sina pengar i en div 1-klubb i ishockey. Inte så smart.
2006-09-03 22:25
Minns att det ryktades om att Obol hade ställt som krav att förvalta kommunens pensionspengar, fast Sjöström förnekade väl detta i NA?
Örebro Mittåt
2006-09-03 22:24
PP// Min minnesbild stämmer med #brorzans. Han ville komma in i ÖSKs styrelse. För övrigt är han med i hockeyklubbens styrelse nu.
2006-09-03 22:21
I intervjun i artikeln som jag länkade till säger Bo Johansson att de ville komma i kontakt med rika människor i Örebro-regionen, hockeyn har väl några rika gubbar som styr?
2006-09-03 22:18
"Förresten, ni ville hjälpa Örebro SK när laget var i ekonomisk knipa, vad hände?
- Det där är en sorglig historia - för Örebro SK alltså. Vi var i första läget beredda att gå in med tio miljoner kronor i arenan. Då frågade Örebro kommun oss: "Har ni verkligen tio miljoner?" "Vi vill se era böcker"."

Finns en del intressanta saker på länken, kanske onödigt att ta upp det nu?

Örebro Per Persson
2006-09-03 22:16
Mittåt//

Det är det som skulle vara så intressant att få klarhet i. Varför han drog sig helt bort från ÖSK. Att inte Obol gick in i spelarinvest kan jag ha förståelse för, men dräkterna borde ge mer än ett Ishockeylag som tyvärr aldrig syns i TV.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:12
brorzan//

Nej, nej. Jan sade tydligt att han inte hade tid att sitta i styrelsen för ÖSK. Jag tror faktiskt att han bara ville rädda klubben.
Örebro Mittåt
2006-09-03 22:11
PP// Saradlic hade även efter det att arenanamnet var sålt utmärkta möjligheter att engagera sig i ÖSK. Han kunde givetvis precis som många andra företagare i Örebro investera genom Spelarinvest.

Och förra året hade klubben ingen huvudsponsor för sina dräkter. Han hade med lätthet kunnat få sin firmalogga på magarna på hela laget om han velat.
Utan att behöva binda upp sig för betalningar i 10 år.

Mitt intryck, utan att ha så mycket grund att stå på, är att Saradlic är alltför intresserad av att själv komma i rampljuset. Eftersom arbetet med att återupprätta ÖSK i väldigt hög grad handlar om ett lagarbete, så var han nog inte så intresserad av detta.

I samband med att information kom om att sponsringen av hockeylaget skall öka, så meddelade man dessutom att Obol helt skulle sluta sponsra basketligan. Där man tidigare var en tung sponsor, om inte rent av huvudsponsor. Vilket på ett utmärkt sätt belyser problemet med att göra sig beroende av en person/ett företag.
Örebro Per Persson
2006-09-03 22:11
Dags att avgå Lagrell//

Nej, den heter inte Obol Arena. Tror att inga fler Arenor får döpas om. Efter Behrn blev det visst stopp, fattar inte varför.
Örebro pemo
2006-09-03 22:08
Varför slänger man in en otränad ovan spelare från start i en så viktig match som den mot ÅFF?
Örebro pemo
Varför slänger man in en otränad ovan spelare från start i en så viktig match som den mot ÅFF?
Örebro Per Persson
Mittåt//

Det verkar ju inte spela någon roll för idrotten vilka som styr i stan. Alla utom möjligen Werme vänder ju idrotten helt ryggen. Men hur kan man då låta Mats Sjöström sponsra Kammarorkestern och Länsteatern med 20 miljoner om året ?. Borde inte det också vara i strid med kommunallagen ?. Tänk om ÖSK fick de pengarna istället. Det skulle garanterat glädja fler än Kammarorkestern.
Annons: