/fotboll/osk/forum/8900.aspx/fotboll/osk/forum/8900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Assyriska AFF-svenne
2006-09-03 21:49
Dags att avgå Lagrell?// Jag har lika lite fotbollsrelaterat att prata om som vår kära Per Persson...
Örebro Mittåt
2006-09-03 21:49
Tomten// Det var ett helt opolitiskt beslut. Ingen ansvarig kommunalpolitiker hade köpt en gris i den säcken. Oberoende av färg.

För egen del tycker jag nog att Behrn Arena med sin lokala anknytning känns betydligt bättre än Obol Arena, som ingen har en aning om vad det står för.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-03 21:46
AFF-svenne//

Har du något fotbollsrelaterat att prata om? Annars kan du ju gå till erat låsta forum...
Örebro Mittåt
2006-09-03 21:45
Obolmannen ville att kommunen skulle ge honom en betalningsplan på 10 år, men ville själv inte visa upp vare sig resultat- eller balansräkning för det företag kommunen skulle ta risken på. För egen del är jag glad över att kommunen inte gör sådana affärer.

Om Saradlic hade haft något intresse av att hjälpa ÖSK, så tycker man att han borde ha givit sig till känna före den 30.6. Till exempel genom att vara med och finansiera Spelarinvest. Den sista juni var ju avstämningsdagen för kontrollbalansräkningen. Men då låg han lågt och sa inte ett knäpp.
Assyriska AFF-svenne
2006-09-03 21:44
Per Persson// Du är allt en liten smygr**ist. Du är till och med inne på Assyriskas motståndarforum och spyr galla över Södertäljelaget...
;-)
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-09-03 21:43
Per Persson // Fråga sossestyret i Örebro Kommun som inte tillät det, eftersom dom har skyddad ekonomi i Schweiziska företag....

Men Örebro Hockey gick det visst bra att sponsra...

Sossesvin...
2006-09-03 21:42
Per Persson//

Han kanske bara var intresserad av Eyravallen?
Örebro Per Persson
2006-09-03 21:42
AFF-svenne//

Skulle man fatta något av vad du menar med ditt inlägg ???.
Örebro Per Persson
2006-09-03 21:41
Dags att avgå Lagrell//

Jo, jag vet ju också att Mats Sjöström är direkt idrottsfientlig, men borde inte dåvarande styrelse ändå fångat upp Jan i någon sponsordel. Att de har gått om pengar och är seriösa råder det väl ingen tvekan om.
Assyriska AFF-svenne
2006-09-03 21:38
Per Persson// Den som är utan synd, skall kasta den första stenen...
;-)
2006-09-03 21:36
Ämne: Dags att avgå Lagrel....
Ok, 250 platser enligt officiella ska det bli
2006-09-03 21:34
Per Persson//

Ring och fråga Mats Sjöström...
Örebro Per Persson
2006-09-03 21:30
Är det ingen mer än jag som undrar över hur ÖSK kunde missa Obol-Jan ?. Karln stod ju nästan och knackade på dörren för att ge en massa miljoner till ÖSK. Skönt att inte den styrelsen är kvar.
Örebro Matta
2006-09-03 21:24
Dags att avgå Lagrell//
Påhängsläktaren har varit planerad ända från början. 2 rader med ca 70 platser totalt om jag inte minns fel.
Örebro Per Persson
2006-09-03 21:15
Ösk-power//

Jag tror nog BP klarar sig utmärkt ekonomiskt sett i AS. Från SvFF kommer ju ett antal miljoner via alla avtal, miljoner som BP aldrig tidigare sett. Dessutom har de ju tre "derbyhemmamatcher" med minst 15.000 åskådare, frågan är väl bara vilken plan de skall ha som hemmaarena ?. BP har faktiskt bättre förutsättningar ekonomiskt än vad Enköping och Ljungskile hade.
Örebro Per Persson
2006-09-03 21:08
Mittåt//

Om inte hulliganerna har några motståndare att slåss med, då slåss de ju internt. Så Grimsta är nog inte att rekommendera.
Örebro Mittåt
2006-09-03 21:00
go_osk// Ja, BP borde väl kunna köra sina hemmaderbyn på Grimsta. Eftersom de inte har några supporters har de andra busarna ingen att slåss med.
Örebro go_osk
2006-09-03 20:57
Ösk-Power//
Nej, Falkenberg var enligt min mening minst värda ett oavgjort resultat. BP fick sig nämligen en rejäl lektion i hur riktig fotboll ska spelas under den större delen av andra halvlek.

Noterbart för övrigt var att Grimsta hade tre hedersgäster i form av Stefan Söderberg ifrån AIK Fotbolls styrelse, Pelle Olsson tränare i Gefle (före detta assisterande i ÖSK) och Djurgårdens tränare Kjell Jonevret på besök. Men inte ens deras närvaro kunde få spelkvalitén att lyfta;-)
2006-09-03 20:47
En fråga angående Norra läktaren:

Var påhängsläktaren planerad från början? Har själv inga minnen om det...
Örebro Ösk-Power
2006-09-03 20:19
go_osk/
Ah det är det jag menar! BP´´spel övertygar inte, men dom lyckas alltid vinna av nån konstig anledning. Du va inte imponerad av dom idag eller?
Örebro Ösk-Power
2006-09-03 20:19
go_osk/
Ah det är det jag menar! BP´´spel övertygar inte, men dom lyckas alltid vinna av nån konstig anledning. Du va inte imponerad av dom idag eller?
2006-09-03 20:15
Skåne ÖSKare//

Såg nu att det inte blir någon live enligt officiella, men du har ju alltid NA, SvFF och SR...
Örebro go_osk
2006-09-03 20:14
Det ska bli riktigt kul att få se ÖSK rulla boll imorgon. Efter att ha varit på plats på Grimstad idag har jag konstaterat att vi inte behöver oroa oss för BP. Visst dom har vunnit mycket på den senaste tiden, men deras spel har aldrig imponerat nämnvärt på mig. Inom en snar framtid blir det en kollaps á la Jönköping.

Imorgon vinner vi!
Örebro Mittåt
2006-09-03 19:51
Man hade ju kunnat sätta Moses på bänken i stället för Robert Walker. Med Jeffs och Näfver täcker man ändå upp behovet av avbytare för mittfältet. Om det skulle behövas någon för det inre mittfältet kan man dra ner Sebastian eller spela Mirza där. Jeffs kan nog också ta det jobbet även om han inte gjort det i svartvitt.
2006-09-03 19:49
Måste kännas tungt för Johan att vara petad igen...
Örebro Mittåt
2006-09-03 19:47
Tre mittfältare plus en omskolad mittfältare samt Nurme på bänken. Johan fick inte ens plats där. Men äntligen börjar vi få en bänk som ser ut som en bänk och inte som något slags utfyllnadsmaterial.
Örebro initforlife
2006-09-03 19:44
Bara trepoängare som gäller i återstående matcher nu!
Örebro joth
2006-09-03 19:42
DaaL//Vi har ju Riddez på plan. Vid skada på mittback flyttas Holger in och Riddez ner. På högerkanten kan Anttonen i värsta fall hoppa in.
Örebro Aspen
2006-09-03 19:42
Vi får det jobbit med att nå allsvenskan när våra konkurrenter har sådan fin form. Här gäller att vi får ett trendbrott där bättre utdelning på chanserna och anfallet är nyckel till framgång.
Forza ÖSK
Örebro joth
2006-09-03 19:41
Näfver är inte bra i 90 minuter och får nog därför sitta på bänken. Riddez är totalt(defensivt/offensivt) bättre än Näfver.

Tycker det ser bra ut... möjligtvis att jag är lite orolig för snabbheten i backlinjen, men rutinen får ta över där.
Annons: