/fotboll/osk/forum/8881.aspx/fotboll/osk/forum/8881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-09-06 17:52
Kerberos//Ett länktips till dig. Roy tränade ÖSK under 83-84. Han ledde oss 84 till serieseger men vi förlorade kvalet mot Mjällby. 24 vinster, 15 oavgjorda och 9 förluster blev hans facit i seriespel.
Örebro joth
2006-09-06 17:47
Saknade bara Magnus under dagens träning. På träningen spelade man tvåmål över halvaplan. tror att matchen slutade typ 15-12. Mycket mål, ett gott tecken!
Örebro Per Persson
2006-09-06 17:45
In med en back när mål skall göras skrev du med rätta ironiskt. Saken är ju den att en back sattes upp på topp, nämligen Thomas Andersson som inte gjort mål i mannaminne.
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-06 17:37
joth//

Det hade jag missat helt, tackar!

Har Haginge börjat träna än? Blir han spelklar till Ljungskile?
Örebro go_osk
2006-09-06 17:35
joth//
Kanske lika bra att låta honom gå in i startelvan på direkten;-)
Örebro joth
2006-09-06 17:20
För övrgit såg Ismail väldigt intressant ut på dagens träning i Marieberg.
Örebro joth
2006-09-06 17:17
Kerberos//Stämmer, har för mig att det var någonstans mellan 1983-86. Hade tänkt att kolla upp det på hemsidan, men.... ja du vet.

DaaL//Det går ju alltid att maila Walker...
2006-09-06 17:06
Skulle någon som brukar prata med Walker kunna säga att det inte var laget som buades ut efter matchen? Vill att de ska känna vårat stöd nu när det går lite sämre!
Örebro Kerberos
2006-09-06 17:02
På tal om tränare, läste just att Roy Hodgson är ganska nytillsatt tränare för Finlands landslag.

Tränade inte han ÖSK för länge sedan?
Örebro Kerberos
2006-09-06 16:49
Bra tränare eller bra coach?

Frågan vad ingår i definitionen bra tränare respektive bra coach?

Jag har fått känslan att Walker är en tränare som är duktig att få ihop en grupp, med bra stämning där man trivs på jobbet med Walker som chef, om det är det som menas med coachning så tror jag han är en väldigt bra coach, hurvida hans spelmodell som han tillämpar passar ÖSK-spelarna till 100% vågar jag inte gissa, det kan nog bara spelarna svara på, ifall de känner sig bekväma eller inte med att spela på det sättet Walker vill, och om dom känner sig bekväma med det då anser jag att Walker är rätt coach för ÖSK.

Räcker då inte den spelmodellen ända fram till det resultatet vi vill uppnå och spelarna är 100% bekväma/klarar att prestera sin roll de har nu så är det nog inte bara Walker som är problemet, för att ändra modell då behövs nog både ny tränare och nya spelare.
Örebro K8
2006-09-06 16:43
pesse //

Min uppfattning var att Degerforsklacken var större men vi lät mer i andra halvlek.
Helsingborg pesse
2006-09-06 16:39
Klacken kändes liten mot åtvid men annars ok. Jag blev dock besviken på matchen mot Dif. Degerfors klacken var mindre och degerfors låg under. Ändå lät de mer. Förvånad över att en klack kan stå helt tyst när ens lag leder.
Örebro Grixx
2006-09-06 16:36
Angående Cratsen så spelade Hammarby under segeråret och vad jag minns kul fotboll med massor med mål och protesterna var många och det gnälldes på ledningen som skaffat ny tränare(Linderoth) som skulle spela "kul fotboll med många mål".

Mjällbys spel förra året var det många av oss som berömde.

Tycket och smaken är som baken när det gäller tränare....och oftast har de ett bäst före tre- års-datum för sedan gnäller alla på tränaren och vill få in nytt blod i träningen....
Helsingborg pesse
2006-09-06 16:35
Visst hade Ösk bra rull på bollen men faktum är att det inte skapades särskilt mycket de sista 20. Om det är fint spel walker vill ha så lyckas han men han har ju glömt att det viktiga är att göra mål. Åtvid hade ju bra koll på det i slutet. De är ett mycket försvarsskickligt lag som vi sett tidigare(Brann) och när ösk spelar runt på samma sätt hela tiden är har åtvid stenkoll. Det som behövdes var något som bryter mönstret. Detta insåg inte walker förrän i den 87:e minuten när Näfver byttes in. En rolig grej med det bytet är att en forward byttes ut och en mittfältare sattes in. Ut med en back istället!!! Det är ju mål som ska göras!!!!!
2006-09-06 16:31
Jag är besviken på Walkers coaching i den senaste matchen men än så länge har han mitt fulla stöd, det är ju till 2008 vi ska vara i Allsvenskan!

Hur tycker ni klacken var mot Åtvidaberg? Svårt att avgöra när man själv stod mitt i klumpen ;-)
Örebro Grixx
2006-09-06 16:25
Mittåt// Jovisst är det så, och hade några av målvirkesträffarna och räddningarna på mållinjen gått in så hade vi nästan vunnit med tvåsiffrigt.

Skillnaden mellan dundersucce eller burop vid slutsignalen är likaså hårfin och något som alla bör tänka på.

.....men depressionen efter slutsignalen är kännbar......
Örebro Mittåt
2006-09-06 16:11
Grixx// Skillnaden mellan fiasko och succé kan ibland vara hårfin. Hade någon av ÖSKs chanser i slutminuterna slagits in hade han antagligen hyllats som taktiskt geni av de flesta.
Örebro Grixx
2006-09-06 16:07
Vi hade i andra halvlek en enorm press på Åtvid, några konstiga pass men ändå pressen var hård.

Jag förstår att Walker inte ville byta. Jag tycker motvalls andra att bytena kunde skippats helt. Walker säger att han var rädd att tappa den fina trenden i spelet genom att byta och jag håller med.

Några gånger tidigare i år har det bytts "i tid" men hela spelet har då totalhavererat.
Örebro Sersant
2006-09-06 15:27
Tror knappast vi får se en 4-3-3 formation för ÖSK den närmaste framtiden då ÖSKs spelide är att spela 4-4-2.
Örebro Sponsorn
2006-09-06 15:12
ÖSK2006//

Jag tycker inte Walker har varit bra någonsin, tyckte inte han gjorde ett bra jobb förra säsongen men fick äta upp det under de 10 första omgångarna i år (Inte svårt att vara tränare i medvind), men nu tycker jag mig ana samma tendenser som förra året så fort det börjar bli lite motigt. Han verkar ha jätteproblem med att inspirera spelarna och gör konstiga spelar/platsbyten mellan och under matcherna.
Helsingborg pesse
2006-09-06 15:04
ÖSK2006//
Hehe, tycker walker strulat med byten förr. Inga byten alls matchen innan va? Det känns ganska konstigt. En sak som Ösk saknar är en djupledslöpare. Nej, förresten de har en men honom väljer walker o sätta på läktaren till förmån för walker junior. Johan Petterson tycker jag har gjort många pigga inhopp i år och borde få chansen. Visst har ösk gjort en hel del mål, men det var ett tag sen nu de spottade in mål.
Varför inte köra ett tremannaanfall med johan o nedim på kanterna o sebbe i mitten?? Holgersson har ett förflutet i malmö så hon ska man inte hoppas för mycket på.
Örebro Jimpa_90
2006-09-06 14:34
Krossa LSK!!!
Örebro Chivas
2006-09-06 13:59
Heja svartvitt!! :=)
Örebro Yggdrasil
2006-09-06 13:57
Ämne: Jo, Walker måste bor....
Hade Fantomen gjort bytet på övertid och vi hade ledat hade nog ingen sagt nånting. Men att göra ett byte på övertid när vi pressar på för ett ledningsmål känns väl inte helt rätt. Var ju bara Åtvid som tjänade på spelavbrotten. Därmed inte sagt att jag vill att Walker ska avgå.
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Per Persson
2006-09-06 13:52
Det måste till något radikalt nu, känns som vi inte har något att förlora. Vartenda lag kör ju defensivt mot oss, gå över på 3-4-3. Så här vill jag ha laget:
Westman

Haginge-----Holgersson-----Riddez

Anttonen-----Norback----Larsen------Näfver

Nadime------Mirza------Seb

Kör så det ryker;)
Örebro E-o
2006-09-06 13:27
ÖSK2006//
Skönt med lite ironic stuff!!
ÖSK2006
2006-09-06 13:17
Jo, Walker måste bort om man inte gör ett byte förrän i den 87 minuten i en (1) match. Verkligen. Måste bort. Bort med alla tränare. För alltid. För evigt. ÖSk har bara gjort näst flest mål i hela serien. Och bara andra minst insläppta mål i serien. Ligge trea i tabellen. Sparka tränaren nu. 8 matcher kvar. Själv kommer jag alltid förbanna Walker för att han gjorde det där bytet först i 87:e minuten. Han skulle ju gjort bytet i den 77: e minuten. Det kan väl vilken dumskalle som helst se.
Helsingborg pesse
2006-09-06 12:05
Kan inte låta bli att lägga mig i diskussionen om Sören Cratz. Anledningen till att han fick gå från HIF var att han helt enkelt var en urusel tränare. Har pratat med flera av spelarna i Hif och alla var eniga. Han var en bra ledare och en bra "kamrat" men han kan inget om fotboll. Det är ett mirakel att han lyckats ta sm-guld. Så snälla, skippa diskussionen om att han ska ta över Ösk. Håller med om att Walker måste bort. Ett första byte i 87:e och inga spelare som värmde i halvlek. Det är tjänstefel. Den tränare som skulle vara optimal är Nanne Bergstrand. Visserligen fick han gå från Hif men spelarna var eniga om att han var en mycket bra tränare. Vi kan ju bara se hur han lyckats med Kalmar. Men snälla, ingen Sören Cratz i Ösk. Jag bor i stan och vill se allsvensk fotboll men med Sören som tränare blir det absolut ingen allsvenska.
Örebro jappel
2006-09-06 10:49
Så oerhört nice att se att våra nyförvärv levererar!!
Ismail kan mycket väl visa sig vara bästa förvärvet på mycket länge.
Han har onekligen potential.
Sedan varkar det som att Nedim inte heller kommer göra oss besvikna. Fast man har kanske lite högre krav på en kille som kommer från ett lag och en liga som bör hålla hög allsvensk nivå.
Örebro Sersant
2006-09-06 10:46
Ämne: Ämne: Ser hel....
Och varför tror du Näfer inte fått spela 90 minuter varje match då, kan ju bero på att han inte kommit loss ordentligt när han fått chansen.

Anledningen till att det låst sig i boxen är ju att det låst sig för Henriksson då han har de flesta lägena där och vi har inte tid att vänta på att han ska komma igång för då är det antagligen försent bättre att sätta in Mirza.
Annons: