/fotboll/osk/forum/8875.aspx/fotboll/osk/forum/8875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Yggdrasil
2006-09-10 15:54
Ämne: Hörrni ungdomar som ....
Pichers borde funka. Jag ska ta mig dit I.A.F. Och jag tror fler kommer göra likadant..
Örebro Grixx
2006-09-10 14:49
Kenneth.// Man skulle ju kunna åka in till stan och köpa en hel rulle med ÖSK-kassar.....ehh

....allt stöttar ÖSK-U och därmed framtidens ÖSK-stjärnor.

ps Jo, löser det sig med husköpet så kommer det att bli en hel del fiskande av:-)
Örebro Kenneth.
2006-09-10 14:44

Grixx//
Låter ju trevligt, då kan du fiska lite också...

Du får väl åka in o storhandla emellanåt istället för ÖSK förlorar ju mkt pengar på dig nu när du inte köper kassarna... :-)
Örebro Grixx
2006-09-10 14:39
Kenneth.// Nää...nu är det Kvantum vid Eurostop som gäller.
Sålde en tomt i höstas,fick en slant över och köpte villa i Hjärsta. Fast tror att jag ska flytta igen, har hittat lite roligare ställe på landet med sjötomt.Så det blir till att sälja av lite mer fastigheter.

...men där finns inga ÖSK-kassar:-(
Örebro Kenneth.
2006-09-10 14:31

Grixx//
Hur går det med inhandlandet av ÖSK-Kassen? Är det fortfarande Prix som gäller? Fast de har väl bytt namn nu som så många gör nu för tiden... :-)
Örebro Per Persson
2006-09-10 14:30
Mackan//

Jag tror inte att Alvbåge vet att truppen skall åka spyvägen till Ljungskile på matchdagen, det hade de aldrig gjort under hans tid i AS.
Örebro Per Persson
2006-09-10 14:26
Aspen//

Jag gjorde det enkelt för mig. Gick in på Giffarnas sida. Mikael Dahlberg heter killen som "snodde" en Örebrotjej, kan han vara något att värva ?.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 14:24

Joth//
Tror inte jag är riktigt så kreaktiv till det när jag sitter här i Borås och bara klagar och inte gör nåt annat än gnäller.
Verkar ju fortfarande vara lite liv i debatten.

Observera att jag inte krävt nån tränares huvud på fat än under denna säsong. Även om det kliar i fingrarna så av hänsyn till att det fortfarande inte är slut för i år så håller jag dom tankarna för mig själv än så länge...

Skulle nu inte ÖSK gå upp i år så kommer det att krävas en avstängning för att få tyst på mig... :-)
Edit: Här inne...
Örebro Per Persson
2006-09-10 14:22
Aspen//

Tror inte det, de övriga lagen reseplanerar nog redan när serien är spikad ;) När vi låg i AS vet jag att Giffarna bodde gratis på Radizon via något reklamavtal med dem. En av tjejerna som jobbade där, blev ihop med en av deras yngre stjärnor och flyttade till Sundsvall. Kanske dax att hon drar hit honom nu ?. Återkommer med namnet så fort jag kommer på det, kan ta några dagar ;)
Örebro Hilltop
2006-09-10 14:16
Hörrni ungdomar som har koll på restauranglivet...;-)
Vart ska man ta sig på onsdag för att beskåda ÖSK:s bortamatch mot Ljungskile?
Örebro Aspen
2006-09-10 14:10
Ämne: Aspen//

Spelarinv....
Kreativt det där med hotellreklam. Kan man ordna så bortalgen inte får rum när dom kommer till Örebro?
Örebro Per Persson
2006-09-10 14:03
Aspen//

Spelarinvest är kanonbra, men för att nå AS bör som jag påpekat även ett Reseinvest startas. Själv är jag beredd att teckna mig för rätt många aktier i ett Reseinvest. För jag kan betala mer än jag redan gör för att se mitt kära ÖSK i Allsvenskan.

Undrar varför ÖSK som jämt och ständigt visas gratis i TV inte har reklam för någon större hotellkedja på dräkterna, då borde de ju kunna bo gratis med råge.
Örebro Aspen
2006-09-10 13:27
Hej hopp Ni som jobbar i ÖSK.

ÖSK Elitfotboll AB har fått en ny ändamålsenlig organisation som anpassats såväl sportsligt som affärsmässigt till dagens krav på en modern eltidrottsverksamhet. Inom ÖSK Elitfotboll AB organiseras verksamheten i fyra enheter: Elitlaget, Marknad, Sportadministration och Administration.
Vem har hand om reseplaneringen ???
Kan Ni berätta hur Ni tänker när Ni planerade matchen mot t ex Umeå
Örebro joth
Kenneth//Ja något nytt ämne hittar du nog på...
Örebro Per Persson
joth//

Kvalifikationer som sportchef: 1. Duktig förhandlare. 2. Bra på att ordna träningsläger OCH RESOR TILL BORTAMATCHER. 3. Ha bra kontakter med agenter. 4. Hygglig ekonomiskt kunskap, t.ex att förstå skillnader i intäkter mellan SE och AS.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 13:24

Och så går jag på promenad och återkommer senare om inte debatterna är avslutade fast då får vi väl hitta andra ämnen...
Örebro joth
2006-09-10 13:24
Nåväl, vi fär hoppas att resultaten går med oss denna omgång. Förra omgången tjänade jag 800:- på att Jinxa matcherna... antar att jag ska spela med ÖSK denna gång...
Örebro Kenneth.
2006-09-10 13:23
joth//
Nej nån som har publiceringsmöjligheter ska det vara för här kan man skriva va sjutton som helst och ingen vet om det ens är sant. Så jag kontaktar Uddling...
Mvh "Mannen"
Örebro joth
2006-09-10 13:21
Aspen//Jag håller med dig där. :-)
Örebro Per Persson
2006-09-10 13:21
joth//

Vet att Wirström vid något tillfälle haft uppe det i någon blogg. Han var inte direkt nöjd med bl.a Falkenbergsresan. Men ännu sjukare var ju resan till Umeå, först buss till Arlanda och sedan flyg därifrån, i min enfald trodde jag att de flesta vuxna människor visste att fötterna svullnar när man flyger, undrar om de fick byta skostorlek innan de började lira den matchen ?.
Örebro joth
2006-09-10 13:20
PP//Vilka kvalifikationer behöver man som Sportchef?

Kenneth//Ja, eller lyfta på luren och ringa någon som kanske har svar på frågan... men som sagt jag har ställt frågan och vi får hoppas att vi får ett svar snart...
Om du ringer NA så antar jag att det blir en till sådan där krönika där personen som ringer upp bli kallad "Mannen".
Örebro Aspen
2006-09-10 13:18
Här kommer ett okontroversiellt uttalande:
Forza ÖSK (gäller hemma som bort)
Örebro Per Persson
2006-09-10 13:15
joth//

Klart jag kommer ihåg Sjögren sedan han lirade (men Lennart), han om någon borde ju veta att man inte kan kliva ur en buss efter 40 mil och sedan prestera 100 %. Redan när han tillsattes så var jag fundersam till hans kvalifikationer som sportchef, känner någon till dessa ?.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 13:14
joth//
Eftersom ämnet verkar vara så hett på tapeten vore det väl lätt för er att i ett reportage ställa några frågor till rätt personer och sen publicera det, på hemsidan eller var sjutton som helst...

Fast jag kan ju lyfta på mitt arsle och hämta telefonen och ringa Uddling och fråga honom om han tycker detta är intressant och om han vill ställa frågorna...
Örebro joth
2006-09-10 13:12
Grixx//Och där kan man ju hoppas att du satte punkt på en del debatter här... väl skrivet! :-)
Örebro Aspen
2006-09-10 13:11
Ämne: Kenneth//Menar du me....
Men joth, vi sitter inte bara hemma och gnäller.
Många har jobb på annan ort eller många resdagar. Har själv missat flera möten pga jobbet.
Däremot lägger vi mycket5 fritid att läsa detta forum för här är utbytet av meningar bra (gäller inte i samband med derbyn) och stort.
Har man en avvikande mening är det INTE per automatik INTE gnäll. Diskussionen om resandet kallar jag en analyserande diskussion. Nivån är helt annan än derby diskussionerna.
Örebro Per Persson
2006-09-10 13:10
Dags att avgå Lagrell//

Tack, äntligen fick jag ett svar på vem denne Lennart är. Om det är han som är ansvarig för reseplaneringen borde han få sparken IDAG.
Örebro joth
2006-09-10 13:08
PP//Lennart Sjögren, sportchef i ÖSK... bifogar en länk med info om honom som spelare. :-)
Är du medlem så maila mig på joth@sportklubben.net så hjälper jag dig med inloggningen på hemsidan...

EDIT:Raderade mitt svar till Kenneth eftersom brorzan svarade...
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-10 13:08
Per Persson//

Lennart är väl sportchefen? Han borde väl ha koll angående reseplaneringen...
Örebro Grixx
2006-09-10 13:05
joth// Visst är det rätt att det är bra om man trivs på jobbet. Tänker också på en lirare som PFO som även när han blev nersparkad som borta mot Trelleborg bara log ända upp till öronen.

Men samtidigt som spelarna ska uppleva glädje ska de kunna ha tydliga och hårda krav på sig både under match och träning.

Det är fan så svårt att vara tränare i situationer när poängen inte trillar in som alla förväntar sig. Tränaren blir alltid utsatt i en sådan situation. Publik,press, och sponsorer(BoIS) lägger sig i, kommer sedan spelarna in i trenden att utse tränaren till den skyldige så är det kört (Lundin).

Lyssna på diverse nationella experter som i paneler alla har olika lösningar på problem och har olika ideer på vad som fungerar bra.Likaså när man för någon månad sedan genom vetenskaplig forskning visade att fotboll var det ojämförligt svåraste att tippa hur en match skulle sluta.

...så vi får bara fortsätta att käbbla vidare på vad som är fel när vi inte plockar poäng. De flesta av oss kommer troligen ha fel i våra utsagor eller möjligen några halvrätt med lite tur.Några korn av sanningar kan vi nog ändå komma fram till som ÖSK kommer att ha nytta av.

Det enda som är helsäkert är att en bättre tränare och ett bättre lag hade gjort det bättre. Byt samtidigt Örebro mot Stockholm så får vi större publik och samtidigt bättre ekonomi.

Alltså byt hela skiten mot något bättre, då löser sig allt:-)
Annons: