/fotboll/osk/forum/8869.aspx/fotboll/osk/forum/8869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kerberos
2006-09-10 10:15
Det är tur att så få lag har övernattat i Örebro när de varit här, annars skulle vi ju inte ha en enda vinst hemma heller.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 10:09

Märkligt att inte ÖSK skulle kunna lyssna, ta och kommentera förslag från medlemmarna då flera här från svartvitt verkar jobba där...
Örebro Aspen
2006-09-10 10:00
Belysande inlägg från Hackl.

Men det är väl som Pelle2-Avgå Walker.nu.omg säger - ÖSK kan inte ens ta eller kommentera förslag från medlemmarna.
Mjällby Hackl
2006-09-10 09:47
Intressant att läsa er debatt angående bortaresor. Inför avslutningen av serien i fjol när sju matcher återstod så krävde Mjällbys spelarråd att föreningen skulle ordna bättre förutsättningar för spelarna i samband med bortamatcher och så. Hotellnätter var en av de punkter som togs upp. Att vi sedan vann sex av de avslutande sju matcherna beror kanske bara delvis på det och delvis på att Sören Cratz fick gå samtidigt, men det belyser ändå vikten av att få vila ut riktigt innan en match.

Det blir nog rätt svårt för er att bli etta eller tvåa i år. BP verkar stabila och TFF verkar ju mer eller mindre osalgbara. Fast se det från den positiva sidan, ni kan ju få chansen att banka ut Gais i ett kval.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-10 09:39
Aspen
Exakt, som jag ser det så finns det bara en förklaring till detta beteende och det är att Fantomen har kommit på en psykologisk pryl att kommer vi sent till arenan så funkar allt bra.

Men att sedan ändra på något som inte fungerar är en omöjlighet i ÖSK och så har det alltid varit och kommer alltid att vara så.
Örebro Marquis de Sade
2006-09-10 09:38
Tror att man försöker invagga "hemmalagen" i en falsk förhoppning att det blir wo:
Man sitter ombytt å klar, men gästernas omklädningsrum ligger tyst och öde, så man börjar ringa hem å planera middagen - då rullar ÖSK bussen in på bakgården.
En taktik som behöver finslipas, då man ännu dyker upp lite för tidigt, på bortamatcherna.
Örebro Aspen
2006-09-10 09:30
Ämne: Aspen

Ja gapar m....
Varför inte byta om i bussen?
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-10 09:23
Aspen

Ja gapar man stort och är ofta med på bild så får man alltid en skara med sig, sedan kommer överraskningarna som ett brev på posten.

Verkligheten kommer alltid i kapp, det finns väll fler saker som skulle förklaras än vad man får ut utav att komma så sent som möjligt till borta mötena.

Det är ju inte det att man åker samma dag ( för det har man gjort förut också )utan avgången på bussen är ju senare lagd så att laget knappt hinner byta om.

Men detta har säkert ingen betydelse för laget för det som Fantomen hittar på kan det inte vara något fel på, vem vet det kanske är en tävling som går ut på att se hur sent kan vi komma.

Det kanske ingår i att ha kul på jobbet :-)
Örebro Aspen
2006-09-10 09:07
P.S ett sista inlägg för i år. Vill ge beröm åt LSK-Oskar som kan skriva vettiga inlägg på en anständig nivå. Det är annat än när supporters från DIF, LBIOS m fl är i farten.
Örebro Aspen
2006-09-10 08:59
Lägger ned för i år.
Det är tydligt spelarinvest bara är en halvlösning. Det måste finnas pengar till löner och resor också. Annars klarar man inte ens de enklaste bortamatcherna.
Blir vi kvar i S1 nästa år är det väl ingen sensation om publiken och medlemsantalet minskar. Vilket ger mindre intäkter. Blir det WO på vissa bortamatcher då?
Tycker klubbledningen ska förklara för medlemmarna varför bortamatcherna hanteras så bedrövligt.
Behövs den kraftiga och dyra administration som nu byggs upp i S1? Ingen bra start för en VD när klubben inte har råd med ordentliga förberedelser. Har ÖSK råd med den lönen eller kommer den att ta pengarna från laget.
Hoppas jag missar en fin avslutning av serien. Forza ÖSK.
Ljungskile Oskar
2006-09-10 07:56
Jag minns mycket väl det Allsvenska mötet i Ljungskile, hösten 1997. Jag var 16 år, bodde i Gbg och hade inte råd att åka upp till mer än 3-4 matcher per år.

Satt framför sportnytt och hade återfått hoppet efter att man hämtat upp 0-3 i ht. Men när så chansen kom att slå in 3-3 på straff så träffar Tommi Grönlund ribban, stenhårt. Det var tungt.

Tycker förövrigt att bevakningen av Superettan har blivit kass. Förra året var t.ex. Sportbladet någorlunda med i racet, men i år är det dåligt överlag. Även en tidning som GP, som jag haft mycket respekt för, fokuserar i år enbart på de allsvenska lagen. Qviding får något utrymme, Falkenberg och LSK får minimalt. Tidigare (skall sägas) skrev GP ofta om Division 2-matcher, och man hade folk som skrev små texter om Division 3-matcher, men nu är resultatbörsen tom på texter.
Örebro Kenneth.
2006-09-10 01:24

Just det kubanen_90. Du kan se den på H.A. Bygg Arena i Ljungskile, fd Skarsjövallen...
Som är beläget i en mkt trevlig ort.

Där jag för övrigt för ca 30 år sedan såg mina första Tumlare live, vid Risholmen inne i "fjorden" i Ljungskile. Sen var det fesket slut...
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-09-10 00:36
kubanen_90//

I Ljungskile? Annars går den la på sportexpressen...
Örebro wurpa
2006-09-09 23:41
Ja bussen går samma dag klockan 10,därav mitt tips.
Örebro kubanen_90
2006-09-09 23:16
Vet någon var man kan se matchen mot LSK?
Örebro Per Persson
2006-09-09 22:47
Aspen//

Redan efter katastrofen på Torpavallen har jag och mina polare bestämt att vi aldrig åker på en bortamatch längre än 25 mil, om vi inte är helt säkra på att truppen övernattat borta.
Örebro Per Persson
2006-09-09 22:31
Oskar//

Jag är inte så säker på att vi klarar en kvalplats, men gör vi det så har vi minst 50 % chans. Pressen ligger på laget från AS och hemma på BA är vi inte lätta att möta. Förhoppningsvis övernattar laget före bortamatchen och så här långt är vi då obesegrade ;)
Ljungskile Oskar
2006-09-09 22:29
Fast det skulle inte förvåna mig... Hänger Öster kvar kanske han väljer att ta bort de två nedflyttningsplatserna från AS under spelåret 2007.
Ljungskile Oskar
2006-09-09 22:28
Nästa år flyttas lag 1-4 upp från Superettan. Lite lustigt att Lars-Åke Lagrell klubbar det här beslutet om utökning, och att det förmodligen är den som ger Örebro plats i Allsvenskan igen, men det alltså först inför säsongen 2008.
Örebro Per Persson
2006-09-09 22:26
Ganska trist med Italiensk fotboll, trots 5 mål i Inter-matchen, blir man sååå trött på alla dessa filmningar och domare som blåser så fort någon tappar balansen.
Ljungskile Oskar
2006-09-09 22:26
Jag var ju inne på att ni inte skulle greja det här, och nu känns det som att ni hamnar i en mycket bekymmersam situation om ni inte vinner på onsdag. Formkurvan är i nedåtgående och nyckelmatchen blir mot IFK Norrköping på Idrottsparken. När den spelas vill ni inte ligga efter dom.

Sen vete fan om trean i SE klarar kvalet. Nä, jag tror inte det. GAIS seger mot Landskrona fungerar förmodligen som en väckarklocka för allsvenska lag. Det går inte att ställa in skorna.
Ljungskile Oskar
2006-09-09 22:23
Jasså? Orten är kanon. Och LSK har chansen att spela bort ÖSK från toppen. Eller hade du väntat dig mer?
Örebro Jimpa_90
2006-09-09 22:13
GT//
Ha ha. Kan förstå det. Inte mycket att förvänta sig av en liten ort som denna.
Örebro GT
2006-09-09 22:06
Jag var i Ljungskile 1997.
ÖSK leder i halvtid med 0-3. Micke Steen fick utgå med ryggont, tror en ung Rubarth ersatte.

Så gjorde LSK två mål i andra...
Och fick en straff i slutminuterna. Den slogs rippa UT !!!

Ljungskile är f-n mindre än Östansjö !
Minns att jag brakade förbi korvmojjen och plötsligt var bebyggelsen över... Bara att vända...
Örebro Per Persson
2006-09-09 21:40
Aspen//

vägs ände, den var bra ;), vi får vara tacksamma att Boden åkte ur ;)

Egentligen är ju detta ingenting att skämta om, jag är rädd att det kostar oss en AS-plats. Spelarinvest borde nog till nästa år kompleteras med Reseinvest.
Örebro Aspen
2006-09-09 21:33
Ämne: Aspen//

Ha,ha vil....
Man försöker ju vara optimist så länge det går. Men nu tycks jag nått vägs ände.
Örebro GT
2006-09-09 21:28
Per P //

Tack.
Jag har samma inställning som du har till ämnet, ÖSK har tappat DYRBARA poäng på detta. Tyvärr...
Örebro Per Persson
2006-09-09 21:27
Aspen//

Ha,ha vilket tips du har 0-5, har du aldrig åkt bil till Ljungskile ?. Att gå ut där och lira efter en bussresa är en bedrift.
Örebro Aspen
2006-09-09 21:23
Varför kan inte ÖSK representanter svara på detta forum. Det är ju här debatten pågår. För fina, för slöa ?
Officiella är bra med ÖSK-TV osv men det är inget debattforum.
Örebro Per Persson
2006-09-09 21:23
GT//

Till Mjällby och Landskrona åkte truppen dagen innan och vann.
Annons: