/fotboll/osk/forum/884.aspx/fotboll/osk/forum/884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2015-09-13 12:19
Örebro Svartvitt forever
2015-09-13 12:12
För sex år sedan mötte ÖSK Hammarby på bortaplan på exakt samma datum, som också var en söndag. ÖSK vann med matchens enda mål ditnickat av Kim Olsen. Efteråt blev hammarbyiterna provocerade av att det svartvita laget firade för högljutt i omklädningsrummet!
Med undantag av att Kim Olsen inte lär måla från Danmark så hoppas jag på en repris av allt det ovannämnda.
Örebro Minatankar
2015-09-13 11:22
Namn: Asbjörn#10 Sänt: 2015-09-13 10:26 // Håller med dig. Dajje har inte alls varit lika explosiv de senaste månaderna som han var i våras. Självklart påverkar risken för smärta, åtminstone omedvetet. Undrar hur många det är som tycker det är spännande att ligga i toppen e l l e r botten av en tabell och ganska ointressant i mitten av densamma, om det nu inte finns någon riktig bollvirtuås på planen som man kan njuta av i alla lägen. Jag tillhör i a f de som tycker det är spännande och kul i nuläget, även om det naturligtvis är mer angenämt att tampas i toppen av tabellen än i botten. Fotboll är underhållning, spänning och social gemenskap. Alla tre faktorerna är viktiga kan jag tycka. Bl a därför blir jag inte så frustrerad över att ÖSK ligger illa till när hälften eller två tredjedelar av matcherna är spelade. Jag kan söka mig till risker i livet bara det finns en grundtrygghet och stabilitet i botten. En del vill till varje pris undvika alla risker. Tror att det påverkar hur vi reagerar över prikära lägen. Mig stimulerar de. Kanske är jag konstig? hehe
Örebro Asbjörn#10
2015-09-13 10:26
Detta förklarar en hel del (se länk). Jag tycker Dajje verkligen har sett mer begränsad ut i sina löpningar de senaste månaderna. Inte riktigt haft det där trycket i löpningarna som tidigare när han stormar fram på kanten. Inte så konstigt om det som han säger "bränner till och kan göra rejält ont" när han tar maxlöpningar... Bara hoppas han klarar säsongen ut nu utan att förvärra något!

Ponera att vi vinner idag samtidigt som Häcken slår HBK imorgon, då skulle vi plötsligt ha lika många poäng upp till elfteplatsen som ned till nedflyttning...

Nu gör vi det här tillsammans!
AIK Cherokee (gamla Saywee)
2015-09-13 10:05
Nicka i ribban,

tänker inte avslöja något av det jag hört, vill inte sabba Axén's taktik mot Bajen, men han verkar ju ibland gilla att prova och testa, på vissa positioner, medan andra är "cementerade".

Underbart med torsk för Falkenberg, nu klättrar vi vidare i den allsvenska tabellen:)
Örebro Nicka i ribban
2015-09-13 09:53
@Cherokee (gamla Saywee):

Skulle gissa på att RÅP flyttas upp på slutet när man ska börja lyfta mot straffområdet vid ett eventuellt underläge. Han lirade ju anfallare i stora delar av andra halvlek borta mot Falkenberg tidigt på säsongen.
Örebro Minatankar
2015-09-12 23:11
Namn: Örebro Center
Sänt: 2015-09-12 21:36 Ändrat: 2015-09-12 21:40:40
//

Jag såg också matchen. Minns det som igår. Kummel var en mycket duktig och populär ÖSK:are, lagkapten som han var. Träffade honom för kanske 15 år sedan i Sthlm och pratade minnen. Det känns tomt varje gång gamla fina och kända ÖSK:are går ur tiden. R.I.P.
Örebro Center
2015-09-12 21:36
Vila I Frid Göran Kummelstedt Matchen bilden är i från såg jag på plats. Faan vad åren går
Örebro Glad
2015-09-12 19:55
Läste att Rinne hade ont i handen så han var inte aktuell mot Vretstorp, det passar ju bra för Axen tar väl så ut honom till Bajenmstchen, bästa laget lirar med mandskadad målis de bli toppen, Gokväll på er
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-09-12 19:11
Undrar om Axén tänker köra med RÅP som topp mot Bajen, eftersom han testades som forward, eller varför öht gjordes detta försök, men det ligger kanske något i detta som vi inte har koll på ...

... tror faktiskt på en överraskning i morgondagen startelva, men det handlar inte om RÅP om jag lyssnat rätt ...
2015-09-12 19:03
Rätt :)
Örebro Center
2015-09-12 18:47
@Eyravallen Örebro:

Vi vet...
Örebro Center
2015-09-12 18:45
Fel II
Örebro Center
2015-09-12 18:44
Fel I
Eyravallen Örebro
2015-09-12 16:21
@Aspen.:

Tror han saknar total självinsikt.
Örebro Aspen.
2015-09-12 15:31
@Cherokee (gamla Saywee):

Jag tror att Du är en mycket ovanlig människa
2015-09-12 15:26
flesklepp,

Jag tror att vi är ganska eniga i denna så kallade "fråga" och tror att jag är en vanlig människa och supporter till ÖSK .

Bytt nick som ni ser ...

Minatankar, bytt pseodonym som du ser ...
Örebro flesklepp
2015-09-12 11:57
Förvisso fyra år gammal artikel, men kritiken är väl inte mindre befogad idag?
Örebro flesklepp
2015-09-12 11:17
@mzuri sana:

Har aldrig förstått det där med alkohol på läktarna. Visst har det hänt att jag tagit en öl eller två till matchen, framför TV:n. Men, på läktarna borde nolltolerans råda. Men, det är förstås skillnad på folk och folk nuförtiden på arenorna. Förr var skillnaden mellan fiint folk och oss andra att de förstnämnda fick en mazarin till kaffet. Numera froterar de sig i VIP-barerna bland alkoholångorna.. (de fiina, alltså)
Örebro Aspen.
2015-09-11 21:22
mzuri sana // Lättar minnet, muntrar sinnet
AIK mzuri sana
2015-09-11 21:14
Förstår inte varför det skall groggas, när det poppar upp varningar om att alkohol är skadligt ...

... men det kanske hjälper, inte vet jag, men lite konstigt är det.
AIK mzuri sana
2015-09-11 21:11
Det finns mycket som borde förbättras, men det går långsamt, dessutom tål inte klubben allt för mycket kritik ...

... men hoppet lever:)

ÖSK !!!
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-11 20:19
Grogga på. Jag är glad att ÖSK engagerar och att samtalen lever. En huvudtränare måste foka på tre poäng och bästa lag. Sen måste klubben så klart ha strategier och långsiktigt tänk när det gäller att utveckla och förädla unga spelare. Där finns det säkert massa att göra och utveckla. Tar med mig dessa frågeställningar. Kanske läge för en sittning med Sköldmark och höra sig för kring detta. Alléz!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro bison
2015-09-11 20:15
Jag vill också grogga - ÖSK suger på att låta talanger spela, samma veva sen Dala det sitter nog i klubbmärket.

Örebro Aspen.
2015-09-11 20:08

Axén är har gjort klart med hur han ser på talangutvecklingen. "Jag skiter i om dom är 3 eller 100 år".

ÖSK saknar tydlig en strategi för att utveckla ungdomar, nu förstår jag varför. Som jag förstår måste man investera i utveckling av talanger, dom blir inte bra av sig själva. Spela riktiga matcher är en viktig del av utvecklingen. Liksom att torrsim inte räcker om man ska bli en duktig simmare.

En klubb som inte klarar av att utveckla ungdomar hamnar i S1 förr eller senare, kanske redan i år. Så går det om man fokuserar på att köpa andra sorteringen från sina konkurrenter.

Titta på Peking som föra hösten krigade i botten av AS, i år startade man årets första match i AS med 5 spelare som var yngre än ÖSK:s yngste. Nu krigar Peking i toppen av AS, vi vet var ÖSK krigar. Analyser tidigare i höst har visat att ÖSK är sämst i AS att ge ungdomar chansen.

Ni som är nöjda med hur ÖSK i dagsläget sköter ungdomsutvecklingen, kommer Ni vara nöjda när vi ligger sist i AS.

Hoppas detta inlägg berättigar till minst två groggar.

Vi syns på läktaren på söndag
Örebro Lekiller
2015-09-11 18:11
[QUOTE=Bastard on Parade]Jag tycker det är en märklig förklaring av Axén. Jonis spelade 90 minuter mot Sundsvall i U21 för 1,5 vecka sedan. 45 minuter med A-laget är viktigare än 90 minuter med U19. Det är ju uppenbart att prestationerna i U19 inte är värda någonting. Hur ska han bevisa att han håller för A-laget när han inte ens får spela mot division 4-motstånd i distriktscupen eller division 2-motstånd i Svenska Cupen? Han har ju presterat på minst samma nivå som sin forwardspartner i de U21-matcher som jag har sett och han var bättre än Kalle mot IFK Örebro. Vad krävs för att han ska få chansen av Axén? Något som är meningslöst är att RÅP spelade forward. Om han ska testas på en ny position bör det vara som mittback. [/QUOTE] Det är ju din åsikt och syn på saken. Axen och de fotbollskunniga runt laget (förmodligen de med bäst kunskap och koll på denna fråga) anser något annat. Jag tror Jonis tid kommer, förmodligen redan till nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK mzuri sana
2015-09-11 17:44
Erik Wärlegård

Hjälper det ?
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-11 16:47
Bastard // Ta en grogg och sätt på lite Dropkick Murphys! Skål :)
Örebro Bastard on Parade
2015-09-11 14:18
Jag tycker det är en märklig förklaring av Axén. Jonis spelade 90 minuter mot Sundsvall i U21 för 1,5 vecka sedan. 45 minuter med A-laget är viktigare än 90 minuter med U19. Det är ju uppenbart att prestationerna i U19 inte är värda någonting. Hur ska han bevisa att han håller för A-laget när han inte ens får spela mot division 4-motstånd i distriktscupen eller division 2-motstånd i Svenska Cupen? Han har ju presterat på minst samma nivå som sin forwardspartner i de U21-matcher som jag har sett och han var bättre än Kalle mot IFK Örebro. Vad krävs för att han ska få chansen av Axén?

Något som är meningslöst är att RÅP spelade forward. Om han ska testas på en ny position bör det vara som mittback.
Örebro Erik Wärlegård
2015-09-11 13:55
Axén svarar på frågan om varför Jonis spelade U19 och inte Vretstorpsmatchen i dagens ÖSKTV. En hel del annat också förstås.

Alla till Tele2!
Annons: