/fotboll/osk/forum/8824.aspx/fotboll/osk/forum/8824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Norrköping ThePro
2006-09-18 22:34
Til Svart-vitts red. Jag har skickat en varning till Toffe_Peking. Vill ni stänga av honom direkt är det OK.
Jag är tacksam för er poängförlust idag, men nu tycker jag vi gör gemnsam sak och petar ner BP under de båda uppflyttningsstrecken.
Örebro Aspen
2006-09-18 22:31
Vi har helt enkelt inte kvaliteten att ta oss till allsvenskan. Lååångsamt spel, inga snabba omställningar. Motståndarna alltid i numerärt överläge.
Vi får kämpa och hoppas på turen. Men efter dagens match frågar man sig - hur ska vi klara peking och TFF på bortaplan?
IFK Norrköping pera!
2006-09-18 22:01
Toffe_Peking//

Du skämmer ut oss IFK:are med sådana inlägg, väx upp för fan! Ber om ursäkt till alla ÖSK:are, jobbigt med skitungar som utan anledning terroriserar andras forum. Önskar er lycka till i striden om allsvenska platser, drömscenariot är att både ni och vi går upp.
Väl mött på Parken!

Örebro go_osk
2006-09-18 21:59
En riktig skitmatch i mörkret på Vilundavallen var det man fick beskåda idag. Inte en spelare imponerade nämnvärt på mig, och ska sanningen fram så ska vi nog vara glada att vi fick med oss en poäng.

Nu måste vi krossa BP!
IFK Norrköping Toffe_Peking
2006-09-18 21:53
Hahahahahhaha f*n vad dåligt av örebro att tappa poäng hahahahhaHhhaha !
Djurgården Icelandic Nesta
2006-09-18 21:52
Bra pinne för ÖSK, krossa nu pojkarna.....
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-18 21:46
"Sverige: Abubaker Tabula kan snart komma att debutera för GIF Sundsvall.
Medelpadingarna hoppas att han kan vara i klubben från den 24:e september.
- Eventuellt kan vi få ett tillfälligt speltillstånd för honom den 24:e som gäller i 30 dagar. Men det kräver att vi får en viss dispens av Svenska Fotbollförbundet och chansen är stor att vi får det, säger klubbdirektören Urban Hagblom till Sundsvalls Tidning."

Hur stor är chansen att Yunus skulle få ett tillfälligt speltillstånd med tanke på att han tillhör ÖSK?
Örebro dietrich
2006-09-18 21:39
Märklig taktik att satsa på långbollar mot ett lag som Väsby när ÖSK lätt skulle ha spelat ut dem med högt tempo och ett snabbt passningsspel. Plus idag till Johan Pettersson och Ian Jeffs. Nedim och Seb var helt osynliga.
DavidM28
2006-09-18 21:31
Som pekingsupporter vet jag inte hur jag vill er match mot BP ska sluta...vinner BP är det kört med andra platsen för oss men vi kan ta kvalplatsen. Vinner ni och vi vinner mot Ljungskile så är vi tre poäng efter både er och BP med bägga lagen kvar att möta...äh...den får helt enkelt sluta hur den vill :)
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-18 21:29
Some might say that sunshine follows thunder
Go and tell it to the team who cannot shine
Some might say that we should never ponder
On our thoughts today cos they will sway over time

Some might say we will find a brighter day
Some might say we will find a brighter day

Cos We've been standing at the station
In need of education in the rain
We made no preparation for our reputation once again
The pitch is full of fishes
we're got dirty dishes on the brain
It was overflowing gently but it's all elementary my friend

det sista för mej ikväll, en onödigt tråkig kväll!
AIK Saywee
2006-09-18 21:29
Avgå Lagrell//
Jag är besviken men inte förbannad, jo möjligtvis fortfarande på Lagrell som har krånglat till detta utav bara h-e!

Men du har rätt, stödet till grabbarna, det ger vi aldrig upp med. På lördag behövs ett jättestöd och jag lovar nästan att det blir vinst för ÖSK i så fall!

Jag skall i allafall gå på kalaset!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-18 21:19
Jag är så förbannad just nu! Varför kan inte ÖSK vinna flera matcher i rad? När den dagen är kommen då folk accepterar oavgjort resultat mot lag som Väsby, Åtvidaberg, Falkenberg eller nått annat skitlag i den här skitserien, då är något allvarligt fel! Vi hör hemma i allsvenskan med vårat lag, nu måste de visa det också!

Alla till Behrn Arena, låt grabbarna få höra att vi stöttar de hur jävla värdelöst de än spelar!
AIK Saywee
2006-09-18 21:17
Kom igen nu alla svartvita vänner, deppa inte, vi har nu allt i "våra egna fötter". 3 p efter BP (ikväll) och bättre målskillnad!

På lördag, då blir det kalas!
Örebro Ösk-Power
2006-09-18 21:16
Saywee//

Jag räknar med det iaf! Har uppkörning rättså omgående=),Men jag ränkar med att jag reser till Norrköping
Örebro Mac-T
2006-09-18 21:16
Saywee/ Låt oss hoppas att det blir så. Har sagt det förut. Spelarna har svårt med inställningen & problem med jämnheten i spelet. Den mentala träningen är OERHÖRT viktig. Undrar igen hur den går till...
AIK Saywee
2006-09-18 21:14
Ösk-Power//
Låter utmärkt!
Örebro Ösk-Power
2006-09-18 21:12
Saywee//

Garanterat. Är på plats på lördag, och ska även till bortamatchen mot Norrköping. Hoppas alla sluter upp och krigar på läktaren också
AIK Saywee
2006-09-18 21:12
Mac-T//
Helt rätt tänkt, ÖSK spelar ofta bättre ju bättre motstånd vi möter, konstigt men ofta sant!
Örebro Ösk-Power
2006-09-18 21:11
Mac-T//
Det är precis så det är!
När vi möter lag som Assyriska, Trelleborg, Norrköping,(Brommapojarkna)?, Ja, då höjer sig spelarna några nivåer, medans när dom möter t.ex Väsby, Qviding, Umeå, ja då tar dom matchen med en klackspark vilket är helt fel
AIK Saywee
2006-09-18 21:10
ÖSK-Power//
Vi skall väl också kringa utav h-e när det gäller support också, eller!
Örebro Joerny - o inget annat
Klart man hade räknat med seger idag. Men man försöker hålla uppe hoppet och att vi fortfarande har allt i egna händer. Teoretiskt kan iofs brommapojkarna få bättre målskillnad än oss men det tror jag inte är realistiskt.
Örebro Mac-T
Inte för att jag vill vara negativ, men vi ska ha väldigt mycker flyt för att klara både BP och Peking. Men kanske är det så att vi spelar bättre ju svårare motståndet är.
Mjällby S-O Bergman
Synd att vi inte kunde hjälpa varandra ordentligt, förstår inte riktigt hur ni kan vara så ojämna? När jag var och kollade på Berhns i våras så blev vi utspelade av er ordentligt, samma sak på Strandvallen. Var bergis på att ni skulle ta en direktplats.
AIK Saywee
2006-09-18 21:08
Erki//
Instämmer helt med dig ...
Örebro GT
2006-09-18 21:07
Matchen är ännu inte avslutad på text-tv.

Ska vi lämna in en protest ? :-)
Örebro Ösk-Power
Allt snack om att vi ska vinna på lördag är inte bra! Det kommer bli en oerhörd tuff match. Vet fan inte va grabbarna håller på med, dom bör skämmas. Det är nu det gäller, och nu jävlar måste dom ta sig i kragen!

KRIGA FÖR VARJE MILLIMETER PÅ PLAN, DÅ ÄR JAG NÖJD!
Örebro Erki
Jag var lite orolig inför den här matchen. 1 poäng är ingen katastrof och vi har fortfarande chansen att passera BP i nästa omgång.

Jag hoppas alla tar sitt förnuft till fånga och besöker Eyravallen på lördag. Blir det under 5000 på matchen blir jag förbannad!

Sen hoppas jag även att alla inser vilken otroligt viktig match som väntar borta mot Peking 30 september. Se till att ta er dit, även vi supportrar måste kämpa om vi ska nå allsvenskan!
AIK Saywee
2006-09-18 21:06
BOIS och BP har släppt in mest mål, intressant ...?
Örebro Skåne ÖSKare
2006-09-18 21:05
Norrköping känns som tuffaste motståndet om 2a platsen! Dom är i grymm form!!!
Örebro Skåne ÖSKare
2006-09-18 21:04
Toppen i tabellen nu.....

1 Trelleborg 24 16 6 2 37-7 54
2 Brommapojkar 25 16 2 7 45-33 50
3 Örebro 25 14 5 6 43-23 47
4 IFK Norrköpi 25 12 8 5 40-25 44
5 Landskrona 25 12 4 9 44-33 40

Bois är i princip borta känns det som.....
Annons: