/fotboll/osk/forum/8821.aspx/fotboll/osk/forum/8821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2006-09-19 11:32
Kan någon här vara något för ÖSK om vi går upp? hur gammal är Ante Covic?
SvenskaFans Mambo
2006-09-19 11:05
Sysslar ni med? kan ni inte göra mål på Väsby? vill ni möta Mambo i kvalet så får ni rycka upp er nu.

Peking tar er snart annars.
Örebro Neutral
2006-09-19 11:05
Jag tror att det behövs en ny slogan för ÖSK. Förslaget som jag har och tycker stämmer väl överens med vad jag sett de senaste 15 åren är:

"ÖSK - Sämst när det gäller..."
Örebro The Ghoooooost
2006-09-19 10:47
Grabbar !

Vinst hemma och oavgjort borta är bra. 4 poäng i två borta fighter är godkänt.

Nu tar vi BP och går om på målskillnad. Sedan tar vi 1 pinne borta mot Peking. Peking blir får då en riktig måste match mot BP där båda får 1 pinne, medan vi spöar Assyriska. Sedan är det klarrrrrrrt !
Brommapojkarna Conrad
2006-09-19 10:47
Joth//
Räkna med att det BP-lag som kommer till Örebro i kväll nästan bara består av tonåringar.

Jag såg förra veckan en fullständigt osannolik match i reservlagsserien, BP-AIK. Kolsäckarna hade 8 man från den allsvenska truppen (alla som satt på bänken eller inte var uttagna i sista matchen), BP hade tre från A-truppen; en enda över 20 år. BP vann med 7 - 2!

Räkna med att laget nästa helt utgörs av killar som spelar i de yngsta landslagen P16, P17 och P18. Frempong och yngste Walker får nog möta sina kompisar från P17-landslaget Albin Ekdal och Axel Johansson.

Örebro deportivista
2006-09-19 10:33
Ska också avsluta med att vara självkritisk. Nog hade man hoppats på tre poäng, men att bli frustrerad och kräva att ÖSK stressar upp spelet ännu mer sista kvarten ("framåt, framåt, framåt") istället för att försöka spela sig upp, gjorde det bara enklare för Väsby att försvara sig. Där ska vi supportrar bära lite hundhuvud...
Örebro deportivista
2006-09-19 10:30
Mina intryck från matchen igår gör att jag, tyvärr, återigen måste ifrågasätta Paddy Walkers coachande under match. ÖSK började matchen oerhört uselt men lyckades sedan allt mer ta över mot slutet av den första halvleken. I halvtid trodde jag man skulle ta över helt i den andra.

Det syntes att Haginge var matchotränad, men han ska ändå fortsätta spela som mittback - gärna tillsammans med Tomas.

Det som fungerade i slutet av den första halvleken när ÖSK spelade bättre var att uppspelen i större utsträckning gick via innermittfältet så att laget kunde flytta upp och skapa tryck - det som saknades var distansskott eftersom Väsby backade hem med hela laget i eget straffområde.

Näfver var inte lika bra som i våras, men ändå klart bäste ÖSK-are.

I andra halvlek tror jag inte ett enda uppspel gick från backlinjen till Seb och/eller Nordback. Främst för att de två inte gjorde sig spelbara. Istället tvingades backlinjen toffla upp bollen mot alla ÖSK-ryggar som tryckte upp laget. 9 av 10 bollar kom inte fram.

Tycker fortfarande att Nedim är en tillgång. Han jobbar hårt, är smart, har bra bollkontroll, men - snälla - börja skjut!!!

Att byta in Larsen var rätt, men då skulle antingen Seb skickats upp som forward (med Larsen på mitten) eller ÖSK gått över till 4-5-1, med Larsen i fri roll bakom Nedim. Nu fick han knappt röra bollen och ÖSK fick fortfarande inget spel på mittfältet.

Den största besvikelsen var Seb, som inte bidrog alls i offensiven trots sin roll som innermittfältare. Han gjorde sig inte spelbar för backlinjen, men han gick inte heller i full fart i djupled för att eventuellt avsluta. Istället joggade han långsamt i mitten och tittade på hur stackars Samuelsson/Riddez skulle spela upp bollen som ingen verkade vilja ha.

Tycker synd om Fredrik Samuelsson som måste ha ett järnpsyke för att stå ut med kritiken som ÖSK-supportrar ständigt ger honom. Jag tycker att han var en av de mer initiativrika spelarna i svartvitt, och han försökte komma fram på kanten och slå inlägg betydligt mer än Riddez. Dock hade han sällan någon att spela bollen till, så han tvingade vända tillbaka till Haginge eller slå en chansboll mot ÖSK:s mittfält/anfall som befann sig 30 meter bort...
Örebro joth
2006-09-19 10:26
Conrad//Kan bara instämma i dina analyser. Tycker dock att Ian Jeffs var bra på högerkanten.

Vet du något om laget som kommer till Örebro ikväll och B-lagsmatchen.

För er som inte vet så möts ÖSK B-BP B idag 19:00 på Behrn Arena.

Örebro bison
2006-09-19 10:08
Man blir ju så trött. Om ÖSK inte går upp för att vi förlorar mot Trellebrog, Landskrona, Peking och andra topplag så kan man ju besviket konstatera att vi inte duger mot de bra lagen. Men om vi inte går upp i år beror det ju snarare på att vi inte klarar av att slå bottengängen. Vi tog inte ens poäng borta mot seriens två bottengäng. Katastrof!!!
Brommapojkarna Conrad
2006-09-19 09:44
Ljusglimtar i mörkret i Upplands Väsby igår:

* Mittbacksparet. Haginge är rätt komplement till TA (matchens jätte).
* Näfver. Stod för de flesta kreativa initiativen.

Hyfsat:
* Seb jobbar kopiöst på mitten.
* Halilovic är snabb i steget och hittar bra löpvägar.
* Jeffs alert första halvlek.

Uselt:
* JP bränner alla chanser, speciellt nicken som vilken korplagsspelare som helst hade placerat i tomt mål.
* Passningsspelet på mitten. Enkla bollar gick till motspelare eller över sidlinjen mest hela tiden.
* Uppspelen från ytterbackarna. Ängsligare spelare än FS var länge sen jag såg.

ÖSK och BP i Allsvenskan 2007!

Örebro rirobban
2006-09-19 09:17
Hlet klart var det en mycket viktig poäng som stod på spel igår. Vilket gör att jag tror man inte vågade gå full fart framåt! Men hemma på det snabba undelaget ska inte Brommapojkarna ha en chans när de svartvita sätter igång och trillar boll. Visst åkte Åtvid här ifrån med 1 poäng, men Bromma försvarar sig inte lika bra (vilket man ser på att de är bland de som släppt in mest mål av topplagen). Bara de sjuka kommer tillbaka så tror jag att allt löser dig i den matchen:)
Örebro Aspen
2006-09-19 09:08
Uttömmande rapport från Väsby !!!!
Örebro Aspen
2006-09-19 09:07
ÖrebroSK//Visst stör sjukdomm, avstängning och migrationsverket. MEN vi visar inte längre att vi är ett topplag.
Örebro Aspen
2006-09-19 09:04
dietrich//Jag hoppas på JP men föredrar Mirza för tillfället.
Örebro Jimpa_90
2006-09-19 08:56
Vi måste producera mot BP om vi ska vinna det här!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-19 08:47
Skador och sjukdomar var väl det som störde ÖSK?
Örebro dietrich
2006-09-19 08:36
Aspen//
Nej, så mörkt var det inte att det förhindrade mig att se att JP stod för en betydligt bättre insats än t.ex. Halilovic. Men du föredrar kanske (precis som Walker) "målmaskinen" Jelecak?
Örebro kubanen_90
2006-09-19 08:36
Erki//
Men jag kan förstå att Ni blir besvikna när det buas men det var befogat.
Örebro Simon78
2006-09-19 08:11
Hur var Bosnien (Halilovic) igår.? Är han bra eller.................?
Örebro joth
2006-09-19 06:36
Inte för att jag tänker titta neråt men Norrköping fick Haris Laitinen och Stefan Thordarson avstängda till matchen borta mot Ljungskile...
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-19 01:57
Volyes // Robert Walker gjorde mål när han hoppade in i matchen mot LSK, Kevin Walker spelar i landslaget, vilket ju även Robert gör. Tycker personligen det är enormt förmånligt för ÖSK att ha tillgång till dessa två spelare som säkerligen kommer bli otroligt bra när de får bli lite äldre. Hade det inte varit för att deras far är ÖSKs tränare hade säkerligen de flesta sett det på så sätt i alla fall...

Att bara fortsätta i samma stil är inte så lätt som det låter, det kommer alltid formsvackor, avstängningar, skador, sjukdomar osv. Om det bara vore att fortsätta i "liknande stil" hade ju ÖSK prenumererat på Champions League-titeln, minst...
Örebro Volyes
2006-09-19 01:50
Vad fan är det för fel på Örebro SK?
Jag förstår mig inte på de, när de väl har inlett säsongen på nästan det bästa sättet och behöver bara fortsätta med en liknande stil så hade man varit klara för Allsvenskan för många omgångar sedan.

Men ändå klantar man till sig och nu kanske vi inte kommer få ens kvala till Allsvenskan. Jäkla skitledning. Speciellt tränaren som har sin familj i laget och låter de spela trots att de är otroligt dåliga
Örebro ÖSK Fans
2006-09-19 00:41
Ledsen att behöva säga det...men jag tror inte vi är bättre än så här...

Örebro Erki
2006-09-19 00:18
kubanen_90//

Okej, jag vet inte varför jag skrev det förra inlägget. Det känns som om jag bara vill försvara ÖSK ikväll men jag borde nog sluta skriva och inse att de inte gjorde någon godkänd insats idag. Bua ni om ni tycker det är befogat, kul om ni höll igång med sång hela matchen!
Fan, jag borde nog sluta skriva och gå till sängs! Gonatt.
Örebro kubanen_90
2006-09-19 00:11
Erki//
Vad har de med stödet att göra?! Jag och troligen alla andra stödjer laget med sång och pepp i 90 minuter plus extratid! Sen när matchen är över tycker jag att man har all rätt att bua om man är förbannad! Mot Åtvid var jag missnöjd med resultatet men eftersom de spelade bra och kämpade så buade jag inte! Men i dag var de SKIT KASSA så då ska de få höra det!
Örebro nibor
2006-09-19 00:10
En poäng är bättre än ingen poäng. Ta med det positiva än att sitta här och gnälla! Näfver var matchens lirare? perfekt då vinner vi hemma på Lördag! :=)
Rock_strongo
2006-09-19 00:02
jävligt uselt spel idag.hoppas att johan pettersson aldrig får chansen igen.han var riktigt usel.riktig flopp värvning.
Örebro Erki
2006-09-19 00:01
kubanen_90//

Vad bra att laget får känna att de har supportrarnas stöd när de går in i slutspurten.
Men eftersom jag inte har sätt matchen ska jag väl inte uttala mig om huruvida det var befogat med burop eller inte.

Jag tror dock det hade varit bättre att önska spelarna lycka till inför BP än att bua ut dom.
Örebro kubanen_90
2006-09-18 23:49
ÖSK spelarna fick inte möjlighet att tacka fansen som var på plats då SAMTLIGA drog under höga burop vid slutsignalen! Helt rätt om ni frågar mig!
Örebro ÖrebroSK
2006-09-18 23:42
Jävligt viktig poäng idag. Kunde sluta helt åt helvete! Tror faktiskt vi kryssar mot BP också.

Forza ÖSK! Mot Allsvenskan!
Annons: