/fotboll/osk/forum/8812.aspx/fotboll/osk/forum/8812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2006-09-22 22:20
the ghoooooost//

Det verkar som du har tagit några "stänkare" för mycket ikväll. Heja på grabbarna i laget istället! Anttonen är en spelare som har hjärta för klubben, och är enligt mig en av dom bästa i laget!

Helst ska vi skippa att kritisera våra spelare, men om du skall kritisera någon så är det Fredrik Samuelsson, men jag hoppas han är skärpt imorgon och gör en bra insats som hela laget skall göra!
Örebro Mittåt
2006-09-22 22:08
Kerberos// Intressant fråga. Svaret ligger förmodligen närmare ja än nej. Lojaliteten har nog mer med klubben/klubbnamnet att göra än med spelarna i laget.

Man skulle kunna tänka sig ett annat tankeexperiment också. Anta att alla spelarna i dagens ÖSK gick över till Forward under vintern. (Jag är inte så drastisk att jag föreslår Degen). Varpå ÖSK värvade ihop en helt ny trupp. Vart skulle då den publik som ÖSK har haft i år ta vägen? Till ÖSK eller Forward? Jag tror att de allra flesta skulle stanna kvar hos ÖSK. Fast en del skulle kanske resignerat stanna hemma.

I många klubbar är spelaromsättningen sett över några säsonger så stor att få spelare finns kvar. Men för publiken så väger klubben tyngre än namnen i truppen.

Örebro nibor
2006-09-22 22:04
Tackar! Nu känns det lite säkrare än Frippe iallafall.
Örebro # brorzan
2006-09-22 22:03
Mittåt och nibor //

Hagge hade bara försvunnit i hanteringen. Han är återbördad till truppen. ;o)
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-22 21:36
någon med bil som har lust att måla om degens klubbstuga ?
Örebro Kerberos
2006-09-22 21:31
En reflektion/fundering.

Om vi skulle sparka alla spelare i ÖSK och köpa upp alla spelare från t.ex Elfsborg som nu verkar gå mot SM-guld, skulle ÖSK vara ÖSK då?
Örebro Erki
2006-09-22 21:24
warlord//

Eftersom det är gratis ståplats, kalasväder och säsongens viktigaste match så borde det komma över 5000! Men eftersom det är Örebroare vi talar om så är det inte alls säkert :-/
Örebro Mittåt
2006-09-22 21:21
Ämne: Men jag tror dem har....
Ja, så är det säkert. Truppen innehåller nämligen bara 15 namn.
Örebro
2006-09-22 21:21
Lerjeus domare imorgon.
Är det han från Skövde som stal vår seger i Sundsvallsmatchen - eller minns jag fel?
Och om det är han - har han samma linjedomare med sig.
Örebro MrsÖSK
2006-09-22 21:20
Ämne: Sedan kan jag säga a....
Det är inte bara E-A som tycker Anttonen är bra! så det kan inte bero på att han är färgad. Inte många andra har väl fått så pass många erbjudanden från andra klubbar som han under åren heller? Lägg ner ditt agg...dina argument är lite ologiska! Heja på honom istället, om han blir grymt bra helt plötsligt(enligt dig), kommer du tycka det är bra då? Heja ÖSK!!!
Örebro warlord
2006-09-22 21:16
Någon som har en uppfattning om hur många som kommer imorgon? Det blir inte över 5200, men kommer det fler än 3500?
Örebro nibor
2006-09-22 21:12
Men jag tror dem har missat hans namn bara. För någon skada nämns inte på hemsidan *hoppas hoppas* :=).
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-22 21:11
nibor//

Ännu en skada på Haginge vore nästan typiskt! Hur många matcher har han spelat i rad som mest iår? Kan inte vara många.. *suck*
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-22 21:10
Vilken startelva vill ni se i morgon? Vilken tror ni vi får se?

Jag vill ha Lördag idag!
Örebro nibor
2006-09-22 21:09
Är det som jag tror och hoppas att de har missat att skriva Patrik Haginges namn eller är han skadad igen?? Det vore isåfall katastrof.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-22 21:08
The Ghoooooost//

Spelare ska absolut inte leva på gamla meriter, jag tog upp antalet mål för att visa dig att de kanske gör sina bästa säsonger för ÖSK på länge!

Och menar du att yngre supportrar inte har någon rätt att ha en åsikt om ÖSK?
Mjällby mr mjällby
2006-09-22 21:06
Se nu till och vinn!!!Har tippat säker 1:a på oddset.
Örebro nibor
2006-09-22 20:51
Lägg ner den här diskutionen nu! Det hjälper inte ett piss, tvivlar på att styrelsen går in och läser allt "The ghoost.." skriver. Tagga inför matchen istället, vi håller trots allt på samma lag :=).
Örebro Aspen
2006-09-22 20:47
The Ghoooooost//Stor i orden men liten på jorden
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 20:42
Sedan kan jag säga att Ian Jeffs är 400 ggr bättre än din släkting.

Varför värvades Jeffs tror du ? Jo därför att Patrik inte håller måttet och ingår i Walkers framtida ÖSK.

Hårt men sant !
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 20:37
Förresten E-A:

Du såg kanske att teorin med Ronaldo inleddes med ett "extremt exempel".

Ingen spelare är större än laget.

Inte ens släkten är värst hörrú !

Ta av dig din färgade glasögon och försök se neutralt på saken.

Jag önskar Patrik all lycka i framtida klubbar, bara inte det blir ÖSK. Det är min högst personliga åsikt. Sen är det väl inget personangrepp med att tycka i ett demokratiskt samhälle.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 20:33
E-A:

Jag är en person som vill ÖSK allt väl.

Att vi inte har samma syn på saker kan bero på att klubben inte har råd att blanda in känslor för att nå framgång.

Vilka av mina åsikter är fel ?

Du är aningen färgad för att du är släkt med Anntonen, vilket jag skiter fullständigt i.

Bättre spelare måste till och de finns i klubben och i länet. Sedan måste ÖSK värva minst 3 st toppspelare.

Min åsikt om de gamla spelarna står kvar.

Bara för att man vill att vissa spelare skall ersättas så är man ingen supporter ?

Antonnen får vara påven om han vill. Han tillför inget i mina ögon.

Alla som inte gillar "Joppe" är inte heller supportrar ?

God dag yxskaft !

För övrigt så var jag på min första ÖSK match 1979. Så nog fan har jag fog för att kritisera. Jag har sett ett antal upplagor av ÖSK. Denna
rosar inte marknaden.

1991, då plockade Roffe Z fram det material som sedan "Dala" höll på att ta guld med. Men då var Thomas Andersson 24 år ................
Örebro E-A
2006-09-22 20:20
The Ghoooooost//
men du allvarligt, innan du går till personangrepp mot folk kan du ju fråga dig själv om vi har några andra alternativ i laget som kan peta alla "gammlingar".. du börjar jämföra med real lixom.. du kan ju inte på allvar mena att det skulle vara nån här som har lust att erbjuda kapten ett 4års-kontrakt eller liknande, alla vet att han kommer sluta efter denna säsong men du kanske inte har fått in det i din tröga skalle? hur gammal är du själv? är du tillräckligt gammal för att gå på toa själv eller? å vem fan är du igentligen, har du tagit på dig en ÖSK tröja här på svenskafans bara för att hålla på å provocera folk eller? för det första har du ingen koll på läget alls å för det andra vad fan tjänar du på att hålla på och provocera andra ÖSK-fans? varför kan du inte hålla det på en vuxen nivå?
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 20:11
Aspen/

Ja det är väl nästa käftsmäll föreningen kommer dragandes med ???

Äntligen en supporter som är vaken med huvudet på skaft.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 20:10
Avgå Lagrell:

Ring Håkan Sandberg eller Thomas Karlén !

De öste in mål för ÖSK ! Men de kommer du inte ihåg för då var du väl inte född ?
Örebro Aspen
2006-09-22 20:07
The Ghoooooost//Skriv 4 års kontrakt med Thomas Andersson. Han kan man lita på varje år!!!!
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 20:02
Avgå Lagrell:

Om alla som har gjort mycket mål ska få stanna och spela i ÖSK så kan vi lika gärna lägga ned.

ett extremt exempel är Ronaldo i Real Madrid. Tror du att Real kör med honom i 5 år till för att han har gjort bra ifrån sig tidigare ?

Tänk till för faan. Jag blir tokig på att denna klubb skall ha så mycket folk med kortsiktigt tänk.

INGEN KAN LEVA PÅ GAMLA MERITER !

Peta Van Nistelrooy, Ronaldo har ju spelat i klubbenm så länge ....................

ÅÅÅÅHHHH Jag blir tokig ! j-la nötter !
Örebro Chivas
2006-09-22 19:52
ÖSK!!
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 19:50
JA !

Alla de jag har nämnt skall bytas ut. ÖSK behöver genomgå en total metamorfos.

Thomas Andersson har också gjort en massa mål, men va faan alla sagor och mardrömmar har ett slut.

Det finns alltför många i ÖSK som nöter på med det förgångna. Vi måste framåt över hela linjen.

Ersätta 6 st spelare med 3 st ? Naturligtvis skall länets andra lag bidra med talanger. Som det är idag så går de till andra klubbar.

Agbar Barsom t.ex eller varför inte en pärla som Martin Bengtsson som man inte förmådde att hålla kvar. Simon Jinghede hade blivit hur grym som helst. Mattias Gravem, öst in mål i GAIS och nu Qviding. Ola Toivonen gick till ÖIS. Nordin Gersic är en ypperlig playmaker, men Walker
vägrar vika sig.

Man har fått fram lirare som Mattias Jonsson, Christer Fursth, Erlingmark, Magnus Powell, Mats Rubarth, Daniel Tjernström, Samuel Wowoah . Varför återvände de inte till ÖSK ? Därför att klubben inte har brytt sig om dem medan de har varit i andra klubbar. Svälja stoltheten och inse sina misstag vpore på sin plats ibland.

Vi har sedan TFF:s tidigare målvakts ess Rickard Rickardsson, fostrad i BK Forward som nu gick till IFK Göteborg. SKANDAL !

Vad det gäller Antonnens inlägg, nickar, passar (i sidled när laget är på väg framåt) samt avslut är katastrof på denna nivå. Löpstyrkan är det enda han har, till vilken nytta ?

Nej ÖSK ! Se på AIK och Elfsborg, föredömen på hur man tar fram ett lag. Ut med "möget" och in med ung frisk kvalitet och vilja. Ingen i de lagen kommer att vara kvar om de slutar att producera. Hasse Berggren åkte ut han med, fast han gjort mer mål än någon annan.

Varför då ? Jo för att klubben vill slussa in framtiden innan den tröttnar och väljer en annan klubb ! (Emra Tahirovic är väl ett lysande exempel).

Vakna för f-n !

Örebro nibor
2006-09-22 19:35
Ämne: The Ghoooooost//

....
"Anttonen har bra inlägg" Där är du heeeelt ute och cyklar! Det är hans absoluta svaghet, men som sagt han orkar springa hur länge som helst! Absolut given i ÖSK's trupp!
Annons: