/fotboll/osk/forum/8808.aspx/fotboll/osk/forum/8808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-09-23 23:08
Alltså vad det ska gnällas! Jag är NÖJD med matchen!
Örebro GT
2006-09-23 23:05
Stön
Rock_strongo
2006-09-23 22:56
Avgå Lagrell!//

det såg ut så där hela tiden.
Örebro Per Persson
2006-09-23 22:56
Avgå Lagrell//

Problemet är ju att FrSa gör några grova missar varje match, man måste ju nästan blunda när han är i närheten av bollen för att slippa hjärtinfarkt.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 22:55
Så här såg det ut ett antal gånger...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 22:51
Per Persson//

SÅÅÅ dålig var inte Fredrik idag! Han gjorde några grova missar, absolut, men han håller för superettan...

E-A//

Var det inte en offsidesituation när Haginge fick sin varning? Guterstam var inte offside, men det var den andre spelaren som drog på sig bevakningen? Eller det kanske var tidigare?
Örebro Per Persson
2006-09-23 22:46
Om BP mot förmodan skulle hamna i AS är risken stor att de blir kvar där. De får väl mellan 8-10 miljoner från Svff. Sedan har de sina derbymatcher och andra storlag som kommer dit. Snittet lär väl bli runt 5.000 personer då. Betydligt mer än vissa lag har i AS idag.

Om andra lag har bättre bevakning på Gutterstam, eller vad han heter, slipper vi uppleva det. Dessutom anföll de mot Fredrik Samuelsson hela tiden och inget annat lag i SE har en sämre högerback. Vi får nog gå ner till div.4 för att hitta något liknande elände. Synd att inte grabben har stake att byta ut sig själv, när vare sig Walker eller Hammar kan se hur kass han är.
Örebro kubanen_90
2006-09-23 22:34
Domarn KAN blåsa av vid alla tillfällen utom straff. Men det gör man ju bara inte tex man kan ju skita i att kasta bollen till motståndare när de slog ut den för skada. Det är en OSKRIVEN REGEL!
Örebro E-A
2006-09-23 22:31
Ämne: Ämne: hur fan....
Nedim påverkade spelet vid det bortdömda målet på det sättet att han drog med sig en försvarare att ´"jaga" honom, det spelar ingen roll om han rörde bollen eller inte han var delaktig eftersom de fick offra försvarare på han..
Örebro Per Persson
2006-09-23 22:29
JOHAN EMDEMALM//

Har du fått luft igen din fega skit. Feg är du eftersom du stänger av de som kritiserar dina skriverier.

Att du har svårt med reglerna är väl förståligt, då du inte ens lyckades etablera dig som div.5-domare. Om maskning sker under tillägstiden så skall just tillägstiden ökas. Dessutom låg BP-målvakten skadad länge och med bytena skulle tillägstiden varit längre. Men jag begär inte att du skall fatta det p--ko.

Att det alltid blir mycket tillägstid när rövit spelar beror ju på att ni alltid maskar från minut 1.
Örebro E-A
2006-09-23 22:27
Johan E//
du som har domarkort borde veta att man inte blåser av mitt i ett anfall! speciellt inte när en person laddar för skott! det avslutas ALLTID efter! precis som man inte blåser av en match vid hörna, frispark o.s.v..
Örebro Erki
2006-09-23 22:25
Kubanen_90//
Aha, du menar då!
Ja, det var kanske tur att han blåste av då ;-)
Men jag är inte så säker på att det var offside.

Skit i den här matchen nu, fortfarande bara 3 poäng upp till Allsvenskan! Vi tar med oss andra halvlek och förbättrar det spelet ytterligare fram till nästa match, och så övar alla Kubaner på alla ramsor och sånger som finns! Sen möts vi på lördag och KROSSAR PEKING.
Klart slut.
AIK kribba
2006-09-23 22:15
Rafflande avslutning nu. 4 matcher kvar och 3 poäng upp till direktplats. Det blir nog lika spännande här som i allsvenska slutstriden,ja, kanske än mer. Det ska bli intressant att se vem som tar direktplatsen.
Örebro kubanen_90
2006-09-23 22:13
Erki//
JAg var också på sektion K.:P Jag menar att det var offside när ÖSK fick chansen i slutsekunden så om ÖSK gjort mål hade det blivit bortdömt.
Örebro Kenneth.
2006-09-23 22:03
Saywee//
Det är domaren som har avgörandet om det blir mer tillägg på tillägget och inte publiken!!!
Örebro Erki
2006-09-23 21:54
kubanen_90//
Jag jublade i typ 5 sek. innan jag fattade att målet var bortdömt. Men jag kan inte uttala mig om det var rätt eller inte, jag stod "offside" på sektion K ;-)
AIK Saywee
2006-09-23 21:54
Vilket tjöt om sekunder, är det 3 (tre) minuters tillägg så är det MINST tre minuter tillägg!

Det är så reglerna är och om det maskas så kan det bli fler sekunder och räknar man byten så kan man ju börja fundera, eller?

Detta är inte svårt att förstå!
AIK Saywee
2006-09-23 21:51
rock_strongo//
Japp, hands verkar ha försvunnit ur regelboken, massor av missar idag åt båda håll!
Örebro kubanen_90
2006-09-23 21:49
Dommaren var inte bra. Men när han blåste av var DET SOLKLAR offside var glada för att vi inte fick jubbla i typ 2 sekunder och sen ser vi att flaggan är uppe....
Örebro Kenneth.
2006-09-23 21:48
Mr.Mancini//
Ok.
Instämmer i ditt "Förövrigt"
Även i ditt tillägg med felbeslut och det åt bägge håll.

Att han blåser av när tiden är slut är helt rätt
Örebro Erki
2006-09-23 21:47
Går aldrig matchen i repris?
Om vi inte får några pengar för att matchen tv-sänds ska vi fan i mig ha en repris!
Örebro Mr.Mancini
2006-09-23 21:46
Men.....domaren var inte bra....fanns många felbeslut....
Örebro Erki
2006-09-23 21:45
Ljungskile tar poäng mot Peking, Väsby spöar BP, vi vinner mot Peking och vips så är allt bra igen! (hoppas, hoppas, hoppas)
Örebro Mr.Mancini
2006-09-23 21:45
Kenneth/// Har inget med tröjfärgen att göra!

Hade annars inte sagt emot dig!

Förövrigt: Att vi inte vinner idag beror på oss själva och ingen annan. Domaren hade alldrig något avgörande domslut. Straffen var rätt, offsiden likså.
Örebro ÖrebroSK
2006-09-23 21:43
Ämne: ÖrebroSK//
Nedim ko....
Nej då var Larsen osynlig. Och Pelle, vad snackar du om? Jag har sett matchen 2 gånger nu, LIVE och sen på DVD hemma och domaren var helt jävla dum i huvudet. Det är bra att publiken buar ut den jäveln. Han var verkligen usel.
Örebro Kenneth.
2006-09-23 21:40

Fan va trött jag blir. Hade nån annan än Johan sagt detta och med vit tröja så hade det säkert bara runnit av.

Be Lagrell att införa basketregler om ni vill ha skottet hela vägen när pipan gått....
Degerfors Johan Emdemalm
Mancini: Vad jag menar är att när det väl är slut, oavsett om det är effektiv tid eller inte så är det slut och domaren ska blåsa. Har det inte varit något som domaren ska ha lagt till för så ska det vara slut efter de utannonserade tilläggsminuterna, inte efter anfallet är slut.
Sverige The_best
sluta skyll på domarn. bp hade fan ribba o många farligheter å va nöjda..d kunde bli både 0-2 o 0-3 första 25
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-23 21:38
Fy fan rent ut sagt !! i dag skäms jag över att vara ÖSKare.

Till och med skylla domaren för en solklar offside.
Svartvit låter en besviken person skrika ut sina frustrationer över domaren på startsidan.

I kväll är nog den sämsta, tråkigaste, mest ledsammaste gången jag har varit på forumet överhuvudtaget.

Det har till och med varit roligare när vi har varit som mest osams här.
Maken till enögda supporters har jag aldrig varit med om.

Jag brukar säga att Norrköpings supporters ( åtminstone förr i tiden ) var Sveriges mest enögda supporters, men i kväll har ni slagit alla med råge.

Som sagt var i dag känner jag ingen stolthet i att vara ÖSKare gränsar nästan till spyfärdighet över ert beteende i kväll.
Örebro Mr.Mancini
2006-09-23 21:37
Kenneth/// Han har skämt ut sig. Gör inte detsamma.

ISHOCKEY ÄR EFFEKTIV TID. FOTBOLL ÄR DET MOTSATTA. ALLTSÅ, SPELET PÅVERKAR TIDEN!!!

DÄRAV TILLÄGGSTID, DÄRAV M-I-N-S-T X ANTAL MINUTER.
Annons: