/fotboll/osk/forum/8802.aspx/fotboll/osk/forum/8802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-09-22 14:02
e-A//Ett bra tips är att oddsa lika mycket pengar på oavgjort och BP vinst. På det sättet vinner du hur det än går.

**Och när kommer vi att få se två domare på planen?**
Örebro E-A
2006-09-22 13:45
nu är det klart! kval för de Svartvita! Mambo Mumba kanske har lust att hänga med oss upp till AS igen efter att vi slagit ut Häcken?

håller med Tomten, det blir storstryk för ÖSK imorgon! ska nog dra till med nått spel på BP också!
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-22 13:44
Nej jag menar fan vad stryk vi kommer få i morgon...
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-22 13:34
Fan vad stryk vi kommer få i morgon...
Örebro E-A
2006-09-22 13:33
Mackan//
ja det skulle va riktigt kul om dom kunde komma överens om en förlägning men just nu ser det inte riktigt ut att bli så, det är för många scouter som dragit där.. och det kanske stämmer som vissa säger, att det är dags för han att gå vidare till nya utmaningar, vad vet jag..

Johannes A.//
PM..
Örebro E-A
2006-09-22 13:09
f.ö såldes Tjernström, antagligen, för att ÖSK inte har ekonomi till att behålla alla spelare de velat. precis som Rubarth, Skoog, Alvbåde m.f. om du inte förstår det.. vore ju jättekul om det fanns obegränsat med kapital så vi kunde behålla alla spelare vi ville men så är det ju självklart inte..
Örebro Johannes A.
2006-09-22 13:08
E-A//
Du har PM.

Från Malmökrönika på SvenskaFans:
"Att skylla på domare är aldrig någon bra ursäkt. Men jag försöker i alla fall. För underligt nog är konkurrensen mellan svenska domare trots allt stenhård. Om att vara virrigast och mest inkompetent. Frågan är om herr Ukalovic ändå inte tar titeln."
Örebro E-A
2006-09-22 13:01
The Ghoooooost//
du kanske ska läsa på lite innan du ger dig in i denna debatt.. men okej jag kan svara dig även fast din okunskap lyser igenom så jävla hårt..

Anttonen har fått flera erbjudanden att lämna ÖSK för bättre lön, bättre utmaningar (tacksammare supportrar) och antagligen betydligt mer utvecklande uppgifter än de han står inför idag. han har tackat nej p.g.a hjärta för klubben och för att han antagligen kände att han kunde hjälpa klubben tillbaka upp i allsvenskan. med tanke på att hans pappa (som nu är målvaktstänare i u-laget) och hans bror (som p.g.a ändrade familjeförhållanden slutat) spelat i ÖSK så kände han väl (tyvärr) för att stanna kvar och försöka hjälpa klubben upp igen.. trots det jag tidigare påpekat ang. tacksammhet, lön, sportsliga utmaningar m.m.. tyvärr, måste jag säga, när jag läser hur vissa människor uttalar sig om dessa "gamlingar".. men du behöver inte oroa dig för vi blir nog snart av med han ska du se. men med tanke på att ÖSK redan fått flera bud på han (relativt höga också..) och ändå valt att behålla han trots att de vet att hans kontrakt går ut så måste iallafall styrelsen tycka att han tillför en del..

säger tyvärr en gång till för jag är säker på att vi kommer få det så tråkigt om vi nu skulle gå upp i Allsvenskan utan dessa "gamlingar".. det kommer bli ett jagande efter "klasspelare" som inte ÖSK's ekonomi klarar av. jag är starkt för att satsa på ungdomar och valla in dessa på ett bra sätt i laget. men de sportsliga ambitionerna måste gå före att utveckla unga spelare. jag tror starkt på att spela med det bästa laget för stunden. Anttonen, Larsen, Nordback och Riddez är de (lätt) bästa spelarna vi har, enligt mig, trots att ingen spelare kan va i 100% form hela tiden.. tycker det är riktigt synd att de inte får den uppskattning de förtjänar för flera av dom kommer trots allt lämna ÖSK efter denna säsong.. kan bara önska dom lycka till..
Örebro Mr. Milton
2006-09-22 11:48
Tror stenhårt på vinst imorgon. Visst är det betydligt roligare att klara allsvensk uppflyttning i sista matchen istället för att springa hem serien. Sen kanske det inte är bäst för hjärtat men i så fall skall vi inte vara ÖSK-supporters.

Vad har vi för skador respektive avstägningar i respektive lag? Någon som kan redogöra?
Örebro Arx
2006-09-22 10:50
IF Elfsborg Bad Boys //
ÖSK-fansen i allmänhet är knappast kaxigare än andra. Visst finns en del som utmärker sig, men i vilka klubbar finns inte det?

Och vad gäller vårt förhållande till SvFF kan du ju komma tillbaka den dagen då de slängt ut Elfsborg ur allsvenskan med tre olika motiveringar. Innan den dagen (som aldrig lär inträffa) kommer du aldrig att kunna förstå.

Lycka till i slutstriden!
Örebro Marquis de Sade
2006-09-22 10:50
Ämne: Det är helt sjukt eg....
Jocke:
Det är kanske så att "forumet" befinner sig i samma dagsform som vårat ÖSK.
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 10:46
Ja vaaaad har Antonnen tillfört ÖSK ?

Klubben var ju t.o.m beredda att sälja honom. Han är väl den som stått mest still i sin utveckling. Vad tillför han ÖSK ?

Nordback är en hårt arbetande "Jordfräs" men vi kan hitta bättre "Jordfräsar". Nobbe är på dekis
så varför ska ÖSK spela med honom fram tills dess att han är 38 år ? Nej in med en hårt arbetande mittfältare med spelsinne. Varför såldes Tjernström ..........

Larsen, visst är han bra, han är den tillsammans med Sebastian H som skall vara kvar som pappor i
laget.
Örebro jocke.
2006-09-22 10:39
Det är helt sjukt egentligen hur mycket medgångssupportrar vi har;

Okej jag är ingen ängel men de senaste dagarna har det inte stått någonting bra om laget här. Jag har mina åsikter om att vissa inte platsar i laget etc. Men det är inget som ändras bara för att den/dessa gör en bra match.

Nu visar vi brommapojkarna och oss själva att det är vi som ska spela i allsvenskan nästa år!

Alla till Behrn Arena !!
Elfsborg IF Elfsborg Bad Boys
2006-09-22 10:26
Varför är Örebrofansen så kaxiga mot allt och alla?
När det går bra då spelar ni coola, men när SVFF straffar er så grinar ni!
Örebro E-A
2006-09-22 10:17
Viborgs mittbackar är t.o.m söligare än ÖSK's, inte konstigt att det rasslar till i nätet där titt som tätt..

The Ghoooooost//
syftar du på Anttonen, Larsen och nordback eller villka det nu var du ville kasta ut?

personligen kunde jag inte vara mer tacksam till att dessa spelare överhuvudtaget är kvar/har kommit till ÖSK med tanke på de otacksamma supportrar som håller till på Gnäll Arena och med tanke på vad de alla hade kunnat välja istället! men du behöver inte oroa dig Ghost, för jag tror nog att iaf en del av dom spelarna börjar tänka som du, att det är dags för dom att gå vidare.. surt säger jag, bra säger du..

känner på mig att ÖSK spelar ut BP ordentligt imorgon. det är dags å visa svenska folket vad vi går för!
Örebro Arx
2006-09-22 09:59
Dagen efter att han släppt in tre mål går Bengt Andersson till attack mot landslagets målvakter. "Jag vet inte var de hittar landslagsmålvakterna. Kanske bakom fiskpinnarna i frysen" säger han till Expressen och pekar på att både Fredriksstad och Viborg släppt in många mål.

Hur patetisk är inte gubben? Dessutom diskar ju han sig själv i samma mening. Skulle antalet insläppta vara kvittot på målvaktens kvalitet, ligger ju både Wiland, Öhrlund och till och med Petter Wastå före Bengan i landslagsdiskussionen.

Eller också siktar Bengan på en plats i TV-programmet "Griniga gamla gubbar".
Örebro Arx
2006-09-22 09:51
Joson//
Skott på mål är inte detsamma som chans, fråga oss i ÖSK som väl ibland sett laget ha tio-tjugo skott på mål i statistiken, utan att skapa några direkta farligheter.

Jag såg som sagt matchen och såg att Karlsson bara behövde göra en enda räddning. Persson gjorde ju faktiskt två, så räknat till riktiga målchanser var det helt jämnt.
Örebro Ericson
2006-09-22 09:42
Lite fel forum kanske men kolla in den schyssta bilden på Robert Karlsson.... hoppas att dom inte upptäcker den själva
Elfsborg Trasproletär
2006-09-22 09:32
Spöa nu BP, vem fan vill ha dem i allsvenskan?
Örebro houston
2006-09-22 09:06
Undrar hur det står till i BOIS truppen...
Djurgården Jhjelm
2006-09-22 09:05
let the best team win...
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 08:51
Nu hoppas jag att Joppe får lite tid på Lördag.

Sänker han BP så blir det annat ljud här på forumet.

Fram för en radikal förändring i truppen, IN med ungdomen, UT med de som inte tillför något.
Örebro Chivas
2006-09-22 08:49
Kan det ha varit lagrell som dömde Örgryte- öster? :=)
Örebro Chivas
2006-09-22 08:47
ÖSK!!
Örebro The Ghoooooost
2006-09-22 08:46
Toffe_Peking:

EYRAVALLEN
IFK Norrköping Toffe_Peking
2006-09-22 08:32
Nån som kan hjälpa mej med en fråga ? Vad hette eran hemmaarena innan ombyggnad ? tacksam för svar :)
Örebro rirobban
2006-09-22 08:25
Inatt drömde jag att Brommapojkarna vann med 2-0... förhoppningsvis förblir det bara en dröm, kanske var detta en spegelvänd dröm!? Därför tippar jag det omvända 2-0 till ÖSK:) Nedim verka trivas på konstgräset och gör därför första målet, andra kommer av Nordback:-)
Örebro kubanen_90
2006-09-21 23:55
Alla till K5 på lördag!
Örebro kubanen_90
2006-09-21 23:49
Var tog inlägget vägen?
Örebro Sempre vittoria
2006-09-21 23:02
någon som vet om/när dom tränar imorgon?
Annons: