/fotboll/osk/forum/8796.aspx/fotboll/osk/forum/8796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2006-09-24 14:44
Givetvis blir det bussresa till Peking!
Allt annat vore skandal, och jag hoppas att det inte var många fler än du som resonerade på samma sätt. Bra att du kom på bättre tankar :-)
Det är nu vi måste visa vårat stöd, bara fyra omgångar kvar och bara 3 poäng upp till Allsvenskan!

Alla till Norrköping!!!
Örebro Aspen
2006-09-24 14:39
Jag bestämde mej efter matchen att inte åka till Norrköping nästa lördag men börjar tänka om nu.
Fixar kubanerna bussresa, måntro ?
Örebro Aspen
2006-09-24 14:37
Man ser att vissa signaturer skriver mindre på detta forum nu när det börjar ta emot. Medgångs supporters?
Örebro Aspen
2006-09-24 14:33
Synd att joth:s inofficiella har gått i vinteride. Där hade vi möjlighet att rösta fram egna supporter betyg. Kanske var vi för få som gjorde det.

Jag tycker att ÖSK gjorde en bättre match mot BP än mot Väsby och det bör ju påverka betygen i en positiv riktning
Örebro ÖrebroSK
2006-09-24 14:31
NA kan fanimej inte ge betyg på spelare! Om ÖSK hade vunnit med 2-1 så hade dom höjt betygen. Betyg ska sättas efter spelarnas prestationer och inte efter resultatet.
Örebro Aspen
2006-09-24 13:56
Jag tycker Walker bytte ut spelare på ett bra sätt igår. Däremot är jag besviken på Robert Walkers loja uppträdande när han kom in. inga kämpatag där. Är han inte bättre? Eller var det nerverna som spelade in?
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-24 13:27
Erki

Ja exakt !!
Det är ju det jag har påstått hela tiden, därav min förvåning att Svartvitt och Svenska Fans tillåter att någon får skriva ett öppet brev på startsidan med så missriktade personliga åsikter över vad som hände i gårdagens match.

För denna åsikt blir man kallad Pajas och påhoppad utav en förvirrad Tomte, inte särskilt roligt.

Kan bara referera till vad jag skrev i går, jag är inte särskilt mycket stoltare i dag över att vara ÖSKare.

Olika åsikter och ett och annat hårt ord är helt OK men jag får nog lov att säga att forumet har kommit att hamna på en väldigt låg sandlådenivå.
2006-09-24 13:26
Avgå Lagrell!
Jo det såg jag,eftersom jag inte är enögd.
Därav min bedömning att domaren även lät bli att blåsa när ÖSK gjorde fel.
Förstår du ?
Örebro Aspen
2006-09-24 13:25
Det största problemet är inte dommaren utan laget och lagets ledning. Det är inte en slump att vi inte vinner. Det är bara Walker som försöker smita från sitt ansvar.
Örebro Erki
2006-09-24 13:02
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//

Att jag inte lade märke till filmningarna berodde inte på att jag inte såg någonting utan att jag inte uppfattade situationerna som filmningar.

Filmningar förekommer i varje match, från båda lagen. Om ÖSKare filmade så är jag säker på att BP-spelare också gjorde det.

Jag kan givetvis bara uttala mig om de situationer jag såg klart och tydligt och då såg jag att domaren gjorde många misstag åt båda hållen!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 13:00
masaboy//

Menade att Frisk var bättre ute i Europa än i Sverige...

Pelle2-Avgå Walker.nu.omg //

Då såg inte du hur BP-spelarna viftade med armarna när de fick domslut emot sig? Då såg inte du när Guterstam sparkade efter Nobbes ben i första halvlek efter en närkamp? Då såg inte du hur BP maskade så fort de fick chansen?

Jag såg det, och jag såg att Haginge borde ha blivit utvisad också. Men jag såg också situationen innan varningen, gjorde du det?
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-09-24 12:55
Usch,jag börjar misströsta lite nu. Vinner IFK mot LSK handlar måstematchen inte direkt om andra-platsen utan om kvalplatsen. Jag börjar bli väldigt orolig. Eller vänta, jag ÄR väldigt orolig.
Örebro masaboy
2006-09-24 12:48
Ang. Frisk, så tycker jag verkligen inte att han var bra ute i Europa heller!
Frisk var en domare som ville vara större än matchen han dömde, och större än spelarna på plan!
En bra domare ska knappt märkas att han varit på plan, då har han gjort sitt jobb bra!
- - -
Ang. debatten om domarna i Sverige, så håller jag helt klart med om att något måste göras NU!
Blir rädd varje gång jag ser t.e.x att det är Miro som ska döma "vår" match, då vet man aldrig i förväg vilken nivå det hamnar på!
//masaboy
2006-09-24 12:44
Erki

Det infördes faktiskt att protest emot domslut skulle rendera antingen varning eller rött kort.

Om du inte såg något hur fan kan du då uttala dig i frågan överhuvudtaget ?

Pajas passar mycket bättre på dig själv.
Först spyr du galla över domarn och sedan säger du att du inte la märke till filmingarna, jag förstår dig ju i och för sig eftersom det var ÖSKare som filmade.
Örebro Kronblom
2006-09-24 12:42
JHjelm//
klart man från BP-håll är nöjd med domaren då han i många lägen friade när ÖSK skulle fått frispark.
Avgå Lagrell//
tycker framförallt i år så hade standarden på domarnivån varit rekordlåg,hur en sån som Lerjéus väljer att visa sin pondus och inte falla för hemmatrycket istället för att följa regelboken;Ukalovic är precis likadan!
Admin
2006-09-24 12:39
Detta är ett fotbollsforum, och lämna de personliga påhoppen åt sidan. Dessa hör inte hemma här och det finns en utmärkt funktion med PM som man kan skicka till varandra. Här ska ÖSK diskuteras i synnerhet och fotbollsrelaterade saker i allmänhet.
2006-09-24 12:37
Avgå Lagrell!

Jag har en åsikt.
Tomten hittar på en massa skit som inte är skrivet överhuvudtaget.

Om du förstår skillnaden.
Eller kanske rättare sagt om du vill förstå.

Örebro Erki
2006-09-24 12:34
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//

Pajas!
Haginge skulle nog haft ett rött kort, där håller jag med dig, men det andra?
rött kort för protest mot domslut? Filmningar såg jag inga under matchen. Jag var nog för upptagen med att stötta mitt lag för att lägga märke till sånt.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 12:25
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg //

Om det är någon som kommer in och sprider skit så är det väl ändå du?!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 12:24
Domarkvalitén är väldigt låg i Sverige! Inför proffsdomare frpn andra länder, i Sverige är det för mycket egna känslor som styr!

Vi kan ju ta Frisk som exempel: I Sverige var han värdelös, när han dömde ute i Europa höll han hyfsad klass...

Vad kan vi supportrar göra för att höja nivån på domarna? Något måste i alla fall göras, vi kan inte acceptera att en domare söker tid i rampljuset och avgör matcher!
2006-09-24 12:23
Erki//

Då kanske du la märke till dom fyra röda korten som ÖSK skulle ha haft också.
Näfver, filmning.
Haginge, fällningen.
Nedim. Filmning två-tre gånger.
Larsen, protest mot domslut.
Men det kanske var mer OK att han blundade för det.

Tomten
Du är ju helt slut i huvudet, hur länge ska du hålla på och hitta på eget skit som vi inte har skrivit.
Om du ska argumentera emot något så var för fan saklig, du gör dig ju bara själv löjlig.

Och vem fan är du ? har väll knappast efterlyst att du skall komma in och sprida din skit !!!!
Djurgården Jhjelm
2006-09-24 12:02
fan domaren va d inget större fel på, visst gör han misstag men ändå 100 fler än vad en spelare gör.
om ni klagar så jädra mycke skulle ni kunna prova själva å se hur jävla lätt d e.
Örebro Kenneth.
2006-09-24 12:00
Tomten//
En viss försämring kan jag nog säga att det blivit då vi troligen är inne i en sk "generationsväxling" med mycke nytt som inte blivit varma i kläderna än.
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-09-24 11:53
Lagrell kanske borde kolla på ishockeyn som faktiskt har fått upp standarden på domsluten betydligt med hjälp av tekniska hjälpmedel, kanske från handbollen och innebandyn och ta hjälp av ytterligare en domare på planen, följ länken och läs om hockeyns resonemang i domarfrågan.

Kenneth. // Har du sett en förbättring över de senaste åren?
Örebro Kenneth.
2006-09-24 11:53
Erki//
Har inget emot proffsdomare även om jag är övertygad om att de också kommer att få svidande kritik. Sen var det väl gårdagens domare som det handlade mest om i debatten här och även i inledningen på brevet.
Har väl sett elitfotboll hela mitt liv och även i år...
AIK Saywee
2006-09-24 11:47
go_ÖSK//
Märkligt att det var just han som även dömde ÖSK-GIF, tänkte inte på det. Har vi fått en ny "Frisk"?

Där tappade vi faktiskt två poäng och minst ett plusmål på ett odiskutabelt felaktigt domslut.

Vet dessutom om vi väger felaktiga domslut till vår favör eller till vår nackdel så ligger vi faktiskt minus!
Örebro Erki
2006-09-24 11:46
Kenneth.//
Jag tror du hakar upp dig för mycket på gårdagens match.
Om du hade följt svensk elitfotboll under årets säsong hade du sett vilken klass Allsvenska- och Superettandomarna har. Den senaste matchens tveksamma domarinsats var bara droppen som fick bägaren att rinna över.
Fotbollsförbundet måste agera! Gärna införa proffsdomare, gärna med prestationsbaserad lön så att de har något att förlora om de är dåliga.
(Skulle gärna se lön efter prestation även för spelarna. Om de inte kan kämpa för klubben måste dom kämpa för pengarna istället ;-))
AIK Saywee
2006-09-24 11:44
När en del strutsar besöker sandlådan brukar de stoppa huvudet i sanden .......
Örebro go_osk
2006-09-24 11:43
Att domare Michael Lerjéus inte står högt i kurs i Örebro en dag som denna känns inte speciellt konstigt. Det var nämligen han som dömde ÖSK-Sundsvall när ÖSK fick två mål bortdömda. Så nu vet vi vem vi ska skicka räkningen till om vi mot förmodan inte skulle gå upp:-)

Faktum är ändå att vi har oss själva att beskylla för "förlusten". Om Nobbe hade tryckt in straffen så hade allt varit frid och fröjd.

Krossa Peking!
AIK Saywee
2006-09-24 11:42
Många konstiga domslut även i senaste göteborgsderbyt mellan ÖIS och IFK. Kvaliteten sjunker. Vakna Lagrell eller sov vidare, bättre att någon annan tar över, en vaken kvinna eller man!

Det är ju en trend som de flesta känner till.
Annons: