/fotboll/osk/forum/8793.aspx/fotboll/osk/forum/8793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-09-23 23:26
Ämne: Behövs nog något som....
HAHAHA! Att det var sånt intresse i bruket att se ÖSK!? KAn ju gemföra med storleken på Kubanerna idag! :)
Örebro Simon78
2006-09-23 23:24
Ja. Jag också vill ha James Frempong nästa match.
AIK Saywee
2006-09-23 23:23
Vissa domare är fotbollsmördare ...
... en bra domare läser maskningsspel och räknar ut hur många byten som har skett etc etc.

Som tur är slipper vi den sjuke Frisk som faktiskt erkänt att han hade svårt för ÖSK, precis som Lagrell som "erkände" sina känslor för ÖSK i ett fingerat mail ...
... fy tusan vilka ynkryggar.

Men deppa inte era "pissimistrar", vi skall segra till slut, vi ger aldrig upp, blir det inte i år så kommer det fler år!

FORZA SVARTVITT!!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 23:20
Behövs nog något som lättar upp stämningen lite...
Degerfors Johan Emdemalm
2006-09-23 23:18
Per Persson... lika mogen som vanligt. Diskuterar inte med dig.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 23:17
Jag vill se Walker chansa mot Peking, in med Frempong nu när Näfver är avstäng! Glenn och Riddez kommer bli lättlästa, Frempong kan ta mig fan hitta på vad som helst med bollen...
Degerfors Johan Emdemalm
2006-09-23 23:14
E-A: Jag hoppas du skämtar angånde avblåsning av match. Det påtalas ofta att vi INTE ska låta anfallen fortgå utan att vi SKA blåsa av när matchen är slut, oavsett hur nära man är att göra mål. Det enda som ska få fortsätta är en straff, dock får ingen retur tas utan man ska blåsa av direkt när den antingen har gått i mål eller räddats eller tagit i virket eller liknande.
Örebro Aspen
2006-09-23 23:14
ÖSK problem heter till stor del Walker. Citat från NA : "Vi kan inte göra mer än att skapa chanser. Problemet är att vi inte sätter dem. Det handlar bara om tillfälligheter."

Alla på läktaren ser att ÖSK 2 anfallare i straffområdet inte klarar sig mot c a 6 motståndare. Mittfältet fyller inte på i anfallet.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 23:13
kubanen_90//

Den dagen jag är nöjd när vi tappar poäng mot lag som BP, Väsby, Umeå, Falkenberg eller nått annat skitlag från superettan vill jag aldrig uppleva!

ÖSK ska ha högre målsättning än så! Jag kan acceptera att vi tappar poäng, men inte sättet vi har gjort det på så många gånger i år...
Örebro kubanen_90
2006-09-23 23:08
Alltså vad det ska gnällas! Jag är NÖJD med matchen!
Örebro Avgå Lagrell!
Lite typiskt att det är Guterstam som gör målet?

Tycker annars att Runnemo såg intressant ut!
Örebro kubanen_90
Alltså vad det ska gnällas! Jag är NÖJD med matchen!
Örebro GT
2006-09-23 23:05
Stön
Rock_strongo
2006-09-23 22:56
Avgå Lagrell!//

det såg ut så där hela tiden.
Örebro Per Persson
2006-09-23 22:56
Avgå Lagrell//

Problemet är ju att FrSa gör några grova missar varje match, man måste ju nästan blunda när han är i närheten av bollen för att slippa hjärtinfarkt.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 22:55
Så här såg det ut ett antal gånger...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-23 22:51
Per Persson//

SÅÅÅ dålig var inte Fredrik idag! Han gjorde några grova missar, absolut, men han håller för superettan...

E-A//

Var det inte en offsidesituation när Haginge fick sin varning? Guterstam var inte offside, men det var den andre spelaren som drog på sig bevakningen? Eller det kanske var tidigare?
Örebro Per Persson
2006-09-23 22:46
Om BP mot förmodan skulle hamna i AS är risken stor att de blir kvar där. De får väl mellan 8-10 miljoner från Svff. Sedan har de sina derbymatcher och andra storlag som kommer dit. Snittet lär väl bli runt 5.000 personer då. Betydligt mer än vissa lag har i AS idag.

Om andra lag har bättre bevakning på Gutterstam, eller vad han heter, slipper vi uppleva det. Dessutom anföll de mot Fredrik Samuelsson hela tiden och inget annat lag i SE har en sämre högerback. Vi får nog gå ner till div.4 för att hitta något liknande elände. Synd att inte grabben har stake att byta ut sig själv, när vare sig Walker eller Hammar kan se hur kass han är.
Örebro kubanen_90
2006-09-23 22:34
Domarn KAN blåsa av vid alla tillfällen utom straff. Men det gör man ju bara inte tex man kan ju skita i att kasta bollen till motståndare när de slog ut den för skada. Det är en OSKRIVEN REGEL!
Örebro E-A
2006-09-23 22:31
Ämne: Ämne: hur fan....
Nedim påverkade spelet vid det bortdömda målet på det sättet att han drog med sig en försvarare att ´"jaga" honom, det spelar ingen roll om han rörde bollen eller inte han var delaktig eftersom de fick offra försvarare på han..
Örebro Per Persson
2006-09-23 22:29
JOHAN EMDEMALM//

Har du fått luft igen din fega skit. Feg är du eftersom du stänger av de som kritiserar dina skriverier.

Att du har svårt med reglerna är väl förståligt, då du inte ens lyckades etablera dig som div.5-domare. Om maskning sker under tillägstiden så skall just tillägstiden ökas. Dessutom låg BP-målvakten skadad länge och med bytena skulle tillägstiden varit längre. Men jag begär inte att du skall fatta det p--ko.

Att det alltid blir mycket tillägstid när rövit spelar beror ju på att ni alltid maskar från minut 1.
Örebro E-A
2006-09-23 22:27
Johan E//
du som har domarkort borde veta att man inte blåser av mitt i ett anfall! speciellt inte när en person laddar för skott! det avslutas ALLTID efter! precis som man inte blåser av en match vid hörna, frispark o.s.v..
Örebro Erki
2006-09-23 22:25
Kubanen_90//
Aha, du menar då!
Ja, det var kanske tur att han blåste av då ;-)
Men jag är inte så säker på att det var offside.

Skit i den här matchen nu, fortfarande bara 3 poäng upp till Allsvenskan! Vi tar med oss andra halvlek och förbättrar det spelet ytterligare fram till nästa match, och så övar alla Kubaner på alla ramsor och sånger som finns! Sen möts vi på lördag och KROSSAR PEKING.
Klart slut.
AIK kribba
2006-09-23 22:15
Rafflande avslutning nu. 4 matcher kvar och 3 poäng upp till direktplats. Det blir nog lika spännande här som i allsvenska slutstriden,ja, kanske än mer. Det ska bli intressant att se vem som tar direktplatsen.
Örebro kubanen_90
2006-09-23 22:13
Erki//
JAg var också på sektion K.:P Jag menar att det var offside när ÖSK fick chansen i slutsekunden så om ÖSK gjort mål hade det blivit bortdömt.
Örebro Kenneth.
2006-09-23 22:03
Saywee//
Det är domaren som har avgörandet om det blir mer tillägg på tillägget och inte publiken!!!
Örebro Erki
2006-09-23 21:54
kubanen_90//
Jag jublade i typ 5 sek. innan jag fattade att målet var bortdömt. Men jag kan inte uttala mig om det var rätt eller inte, jag stod "offside" på sektion K ;-)
AIK Saywee
2006-09-23 21:54
Vilket tjöt om sekunder, är det 3 (tre) minuters tillägg så är det MINST tre minuter tillägg!

Det är så reglerna är och om det maskas så kan det bli fler sekunder och räknar man byten så kan man ju börja fundera, eller?

Detta är inte svårt att förstå!
AIK Saywee
2006-09-23 21:51
rock_strongo//
Japp, hands verkar ha försvunnit ur regelboken, massor av missar idag åt båda håll!
Örebro kubanen_90
2006-09-23 21:49
Dommaren var inte bra. Men när han blåste av var DET SOLKLAR offside var glada för att vi inte fick jubbla i typ 2 sekunder och sen ser vi att flaggan är uppe....
Annons: