/fotboll/osk/forum/8790.aspx/fotboll/osk/forum/8790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kenneth.
2006-09-24 16:37

Om jag går över till Elfsborg så är väl jag en övergångssupporter?

Inspirerad av brorzan...
AIK Larsa78
2006-09-24 16:36
Oj, vad ni lär få värva om ni nu går upp. Såg ju bara hur BP´s forwards sprang sick sack mellan Andersson/Haginge.
Ni lär ju i alla fall värva ersättare för Westman,Andersson,Larsen...
Örebro # brorzan
2006-09-24 16:33
Saywee //

Inspirerad av dig var jag juh tvungen att leka lite med orden. :o)
Örebro GT
2006-09-24 16:19
Vår kära länsbröder i degen ligger just nu tia i tabellen.
Om Mjällby och Åtvid vinner i dag är Vulkanexpressen på väg rakt ned i bottenträsket...
Örebro Chivas
2006-09-24 16:19
Heja svartvitt!! I med och motgång!! Alla till peking!!
AIK Saywee
2006-09-24 16:13
brorzan//
Trodde att du stavat fel, men "medengångssuporter" är ju något alldeles speciellt!
AIK Saywee
2006-09-24 16:12
Jag tror att de allra flesta här med svartvita tröjor är, liksom jag, supportrar!

Dvs supportrar i både mot- och medgång.

För mig är det naturligt att vara på detta viset och dessutom är jag optimistiskt lagd, kan inte hjälpa detta, finns nog i generna.

... men i några enstaka fall tvivlar jag att man har itagit sig den eleganta svartvita forumdressen med ett helhjärtat stöd för ÖSK!

Verkar som att några vill att det skall gå åt h-e, eller?

Dessa tillhör verkligen inte jag.

HEJA ÖSK!
Örebro Howe
2006-09-24 16:09
Tvärr blir det nog ingen allsvenska för ÖSK. Försvaret är fruktansvärt stabbigt, Riddez är
den enda som skulle hålla i allsvenskan. Matchen igår BP borde avgjort i första halvlek.

Är en betydande risk att vi blir fyra.
Örebro Aspen
2006-09-24 16:04
Mittåt//Nästa år blir det väl svårare att ramla ur AS pga att serien utökas.
Om vi gå upp blir vi intressantare för talanger - därmed blir det enklare att förnya laget.
Örebro Mittåt
2006-09-24 16:04
# brorzan// Svår fråga. Det beror väl på om de vann matchen eller ej.
Örebro # brorzan
2006-09-24 15:51
Jag gick på en match i början av 90-talet och blev supporter med en gång.

Betyder det att jag är en medengångssupporter?
Örebro Mittåt
2006-09-24 15:45
Aspen// Ärligt talat så är jag tveksam till om det här är rätt lag att gå upp i Allsvenskan med. Risken är alldeles för stor att man rasar ur på en gång. Och då är liksom inget vunnet.

Så på sätt och vis skulle jag gärna kunna tänka mig ytterligare ett år i Superettan för att bygga lag osv. Nackdelen och risken med detta är dock att ekonomin blir ännu sämre och att många spelare försvinner.

Även om The Ghoooost mest verkar vara ute för att provocera så finns det mer än ett uns av sanning i den kritik han har mot laget och dess ledning.

Med tanke på den målsättning som klubben lagt fast - Allsvenskan år 2008 - är det väl bara att hoppas att detta år verkligen är det näst sista trappsteget på vandringen mot Allsvenskan och inte det stup, som mindre lyckade föredettingar har en vana att trilla ner från, när väl den allsvenska tillvaron förbytts till den gråare Superettan.
Örebro Aspen
2006-09-24 15:32
Mittåt//Om vi går upp, kommer vi vara mer glada när det tagit emot på vägen än om vi glidit fram på en räkmacka. För att känna riktig glädje krävs att man lider ibland (även om man inte vill lida i 10 år till)
Örebro Mittåt
2006-09-24 15:25
Ämne: Emellanåt känner jag....
Aspen// Det var inte riktigt det jag syftade på. De som står upp för sin klubb i motgångens stund är givetvis värda all beundran.
Örebro Aspen
2006-09-24 15:24
Ämne: Ämne: Man ser....Mittåt//Kanske besvikna supporters som ändå vill väl.
Örebro Aspen
2006-09-24 15:19
Emellanåt känner jag mej som en motgångssupporter.
Det är nu när det drar ihop sig som man satsar på att åka till en del bortamatcher. För att lida på plats.
Kommer ihåg Mirzas frispark på Parken för några år sedan. Den räddade ÖSK kvar i AS och sände Peking till S1. Underbart slagen, repris i år?
AIK Saywee
2006-09-24 15:03
Jag är supporter i både med- och motgång, stödet till ÖSK ger jag i båda fallen, i alla fall, kan inte låta bli ...

... heja ÖSK!
Örebro Mittåt
2006-09-24 14:48
Ämne: Man ser att vissa si....
Och andra (jag syftar dock inte på dig) skriver betydligt mer. Motgångssupporters?
Örebro Erki
2006-09-24 14:44
Givetvis blir det bussresa till Peking!
Allt annat vore skandal, och jag hoppas att det inte var många fler än du som resonerade på samma sätt. Bra att du kom på bättre tankar :-)
Det är nu vi måste visa vårat stöd, bara fyra omgångar kvar och bara 3 poäng upp till Allsvenskan!

Alla till Norrköping!!!
Örebro Aspen
2006-09-24 14:39
Jag bestämde mej efter matchen att inte åka till Norrköping nästa lördag men börjar tänka om nu.
Fixar kubanerna bussresa, måntro ?
Örebro Aspen
2006-09-24 14:37
Man ser att vissa signaturer skriver mindre på detta forum nu när det börjar ta emot. Medgångs supporters?
Örebro Aspen
2006-09-24 14:33
Synd att joth:s inofficiella har gått i vinteride. Där hade vi möjlighet att rösta fram egna supporter betyg. Kanske var vi för få som gjorde det.

Jag tycker att ÖSK gjorde en bättre match mot BP än mot Väsby och det bör ju påverka betygen i en positiv riktning
Örebro ÖrebroSK
2006-09-24 14:31
NA kan fanimej inte ge betyg på spelare! Om ÖSK hade vunnit med 2-1 så hade dom höjt betygen. Betyg ska sättas efter spelarnas prestationer och inte efter resultatet.
Örebro Aspen
2006-09-24 13:56
Jag tycker Walker bytte ut spelare på ett bra sätt igår. Däremot är jag besviken på Robert Walkers loja uppträdande när han kom in. inga kämpatag där. Är han inte bättre? Eller var det nerverna som spelade in?
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-24 13:27
Erki

Ja exakt !!
Det är ju det jag har påstått hela tiden, därav min förvåning att Svartvitt och Svenska Fans tillåter att någon får skriva ett öppet brev på startsidan med så missriktade personliga åsikter över vad som hände i gårdagens match.

För denna åsikt blir man kallad Pajas och påhoppad utav en förvirrad Tomte, inte särskilt roligt.

Kan bara referera till vad jag skrev i går, jag är inte särskilt mycket stoltare i dag över att vara ÖSKare.

Olika åsikter och ett och annat hårt ord är helt OK men jag får nog lov att säga att forumet har kommit att hamna på en väldigt låg sandlådenivå.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2006-09-24 13:26
Avgå Lagrell!
Jo det såg jag,eftersom jag inte är enögd.
Därav min bedömning att domaren även lät bli att blåsa när ÖSK gjorde fel.
Förstår du ?
Örebro Aspen
2006-09-24 13:25
Det största problemet är inte dommaren utan laget och lagets ledning. Det är inte en slump att vi inte vinner. Det är bara Walker som försöker smita från sitt ansvar.
Örebro Erki
2006-09-24 13:02
Pelle2-Avgå Walker.nu.omg//

Att jag inte lade märke till filmningarna berodde inte på att jag inte såg någonting utan att jag inte uppfattade situationerna som filmningar.

Filmningar förekommer i varje match, från båda lagen. Om ÖSKare filmade så är jag säker på att BP-spelare också gjorde det.

Jag kan givetvis bara uttala mig om de situationer jag såg klart och tydligt och då såg jag att domaren gjorde många misstag åt båda hållen!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-24 13:00
masaboy//

Menade att Frisk var bättre ute i Europa än i Sverige...

Pelle2-Avgå Walker.nu.omg //

Då såg inte du hur BP-spelarna viftade med armarna när de fick domslut emot sig? Då såg inte du när Guterstam sparkade efter Nobbes ben i första halvlek efter en närkamp? Då såg inte du hur BP maskade så fort de fick chansen?

Jag såg det, och jag såg att Haginge borde ha blivit utvisad också. Men jag såg också situationen innan varningen, gjorde du det?
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-09-24 12:55
Usch,jag börjar misströsta lite nu. Vinner IFK mot LSK handlar måstematchen inte direkt om andra-platsen utan om kvalplatsen. Jag börjar bli väldigt orolig. Eller vänta, jag ÄR väldigt orolig.
Annons: