/fotboll/osk/forum/8785.aspx/fotboll/osk/forum/8785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-09-26 11:41
ÖrebroSK// Finns inget som säger att det strular nu. Det är bara positiva tongångar och bra att även att Östra stå byggs efter Västra.

Rent ut sagt Kanon på byggfronten.
Örebro ÖrebroSK
2006-09-26 11:12
Hoppas bara att läktaren blir klar, orkar inte med en halvfärdig läktare 1-2år till.
Örebro Chivas
2006-09-26 10:50
ÖSK!!
Örebro Grixx
2006-09-26 10:43
Tomten// Skojade bara. I vart fall verkar det byggas mycket närmare än vad jag själv trodde i början.Det återstår förståss att se var läktaren hamnar exakt. Ytan med grunden kan ju vara större än själva "byggnaden"....men men det ser kanon ut "so far".....

ps.....och sanna mina ord, BP har börjat det stora fallet och bara förluster återstår till och med Qviding slår dom........
Örebro Kerberos
2006-09-26 10:06
Såg just att tabellen kan se ut såhär inför sista omgången då t.ex BP spelar mot TFF

TFF 67p ca +35m
BP 57p ca +16m
ÖSK 54p ca +23m
IFK 54p ca +19m

Vilken rysare, om IFK vinner sina nästkommande 3 matcher, vi 2 och BP då 2, tyvärr då måste vi hoppas på TFF i sista omgången för att kunna sluta 2a.
Örebro ÖrebroSK
2006-09-26 10:03
Ämne: Enligt Aftonbladet ö....
Dom kan väl ändå inte mena allvar? Tror absolut inte att man kan göra så! Då är ju alla spelarköp, nya kontrakt osv helt onödiga och flera miljoner slösats bort för flera lag i Superettan? Njaaaa, Aftonbladet pratar i nattmössan som många gånger tidigare!
Örebro Kerberos
2006-09-26 09:58
Skönt ändå att det blev oförändrat topp 2-4 ändå efter denna omgång.

Nu tar vi nya tag mot IFK och håller tummarna på Väsby.
Örebro Arx
2006-09-26 09:17
Enligt Aftonbladet överväger SvFF att låta alla lag stanna i allsvenskan 2007, dvs det blir inte lättare att ta sig upp ur SE som många här har hoppats.

Beslutet är dock ännu inte fattat, sannolikt avvaktar SvFF hur ÖSK klarar sig i slutstriden. Principen lär vara följande: Avancemang=Minst ett lag kommer att flyttas ner 2007. Missat avancemang=Allsvenskan stängs 2007, dvs endast två platser från SE (+eventuellt en kvalplats).
Örebro Aspen
2006-09-26 06:02
Anttonen tyvärr inte aktuell mot Peking !!
Örebro Mr.Mancini
2006-09-26 00:32
Rirobban/// "Jag hävdar fortfarande att Holgersson och Haginge bildar det bästa mittbacksparet!"

Håller helt med. 90 av de som är med i kubanerna har snabbare fötter än T.Andersson. Han är mycket stark på huvudet med lika långsam i fötterna. Han har orsakat flertalet straffar detta år vilket visar på hans sega fötter då han inte hänger med och blir därmed tvungen att fälla motståndaren.
Örebro nibor
2006-09-25 23:58
Lite fel att börja mixtra med spelarna mitt under avgörande matcher.
Örebro pemo
2006-09-25 23:43
Läste i någon kvällsdrake om MFF:s nyförvärv och förluster. Där stod det att Holgersson hade slutat? Är det vad skåningar tror om man går till ÖSK? Glenn som mittback? Tja, vi vann flest matcher när Frippe och Tompa spelade mittlås. Vad det nu kan betyda....
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-25 23:29
rirobban//

Han kommer nog få en del erbjudanden när det börjar ryka tränare i Premier League!

Tycker också att Glenn är ett bra köp, efter en försäsong kommer han passa bra som mittback!
Örebro rirobban
2006-09-25 23:14
Ämne: rirobban//

Skämta....
Tror att han inte kommer får så speciellt många jobberbjudanden under hösten. Kanske ser han jobbet som ny tränare för ÖSK som en utmaning utöver det vanliga och tackar ja med en lite mindre lönecheck;)
Örebro kubanen_90
2006-09-25 23:12
pemo//
Men Glen kan ju vara mittback.
Örebro rirobban
2006-09-25 23:12
Ämne: Upp som en sol osv. ....
Jag hävdar fortfarande att Holgersson och Haginge bildar det bästa mittbacksparet! Kapten Andersson är för slö, och även om det inte märks jättemycket så syns det då vi släpper in slarvmål var och varannan match. Thomas gör att Haginge får göra det mesta själv... hoppas verkligen på att Glenn är tillbaka snart. Varför han petades förstår jag inte, han visade ju inga större anfallsvilja kanske, men gör bra i försvarsarbetet. Eller så var han för dålig tränad i Malmö vilket jag inte utesluter (kolla bara på MFF:s säsong i år!). Men jag hyllar Glenn fortfarande:)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-25 23:09
rirobban//

Skämtar du? Hasse Backe? Hur hade du tänkt att vi har råd med honom?
Örebro pemo
2006-09-25 23:06
Upp som en sol osv. Vad hände med Glenn? Var väldigt hyllad i somras ( även jag tyckte att första matchen var bra ) nu inte ens inbytt?
Är han för dåligt tränad ( från MFF ) eller vad har hänt? Fast jag tycker att Joel är bättre vänsterback i alla fall. Starkt försvar och enkontring på lördag så räcker det med 1 - 0 till ÖSK samtidigt får BP pisk av Väsby.
Örebro kubanen_90
2006-09-25 23:04
Hallå var är Ni? :S
Örebro rirobban
2006-09-25 23:04
Tänkte just på det när jag såg fotbollsmåndag... varför inte anställa Hasse Backe som ny tränare? Han har rutinen och kunskapen för att klara av ett sånt arbete som ÖSK innebär. Om vi går upp den här säsongen så blir han perfekt i allsvenskan, annars kanske han kan leda oss upp nästa säsong. Helt sjukt att han fick sparken senast efter 5 matcher (eller hur många det var)... trots allt tog de mycket poäng under den tiden. Som sagt, Hasse Backe till ÖSK som ny huvudtränare med Walker som assisterande:) Då hade inte ens Lagrell vågat sig på klubben då vi har en "stor" idrottsledare som han en gång skrev att han tyckte vi borde ha! ....
Örebro kubanen_90
2006-09-25 22:27
Och så dödade man forumet....
Örebro kubanen_90
2006-09-25 21:39
Yess! Bara jag som ser likheter med 2004 också lagen. Vi och aik hade ungefär lika många poäng nu är det vi och peking. Sen väntade en lätt hemma match mot TFF qvuiding(?). Sen så än tuff borta match mot ett topplag KFF i år TFF. Sen hemma mot ett mitten bottenlag Bois i år AFF. Fattar ni?! :)
Örebro go_osk
2006-09-25 21:35
Vi ska Hem!!!//
Hur vore det om ni fokuserade på ert eget istället. Med dagens match på näthinnan så ställer jag motfrågan. Vad skulle Peking tillföra AS med det spelet man visade upp idag?

Nu gäller det verkligen att ÖSK tar sista chansen och därmed hänger av IFK. Lite synd bara att Näfver är avstängd, men hoppas att det kan öppna upp för Frempong. Annars är väl det mest troliga att vi får se firma Holgersson och Riddez husera på vänsterkanten.
Örebro rirobban
2006-09-25 21:28
Ämne: Tips; IFK-ÖSK 6-0
....
Moget inlägg.... be mamma byta nu så du får sova!
Örebro jappel
2006-09-25 21:24
Nu är man glad och nöjd, framöver vill jag kunna vara det direkt efter ÖSK:s matcher också.
Framåt framåt Svartvita laget!
IFK Norrköping Vi ska Hem!!!
2006-09-25 21:18
Tips; IFK-ÖSK 6-0

Kommer ni 3:a så har ni inte en möjlighet att slå ut det AS motståndet, det bevisar vi med matchen mellan IFK-ösk vilka losers ni faktist är för tillfället.
Örebro jappel
2006-09-25 21:11
Tack gif och lsk!
När är det väl ändå dags för ÖSK att visa att man verkligen är tacksamma för all hjälp vi får från dom andra lagen. Ta nu tag i taktpinnenigen till matchen mot peking och behåll den till slutsignalen mot ass.
Örebro rirobban
2006-09-25 21:07
Ämne: Riktigt bra. Bois är....
Å andra sidan har BP påbörjat sin formsvacka efter förlust hemma mot LSK och oavgjort mot oss. Kanske drar de på sig 4:a raka förluster nu och både ÖSK o IFK kan gå om. Jag slutar inte och hoppas ännu:) Ett kval skulle inte vara bra för hjärtat, bättre vi satsar på att gå om BP nu. Minns fortfarande när Örebro avslutade med 4 raka segrar i allsvenskan 2004.... det gör vi om i år!:)
Örebro wurpa
2006-09-25 20:53
yessss!
Örebro Skåne ÖSKare
2006-09-25 20:53
Riktigt bra. Bois är mer eller mindre helt borta nu! 12p kvar att spela om. 8p ner till Landskrona. 3p borta mot IFK i nästa så borde en 3e plats vara klar. (räknar med 3 klara poäng mot Qviding på Bernabeu)

BP Blir svåra att komma ikapp. Känns som deras motstånd, IFK o Trelle redan är avhängda eller klara när dom möter dom. Får hoppas på Väsby helt enkelt....
Annons: