/fotboll/osk/forum/8782.aspx/fotboll/osk/forum/8782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-09-30 21:32
Hoppas IFK kommer över denna förlust snabbt och att Mats kan motivera spelarna inför matchen mot BP.
Örebro Per Persson
2006-09-30 21:30
Med facit i hand så är det lite synd att inte Spelarinvest la upp lite mer pengar för Gutestam i BP (heter han så ?). Då hade saken redan varit klar. BP verkar inte vara något utan honom. Måtte lagen de har kvar att möta sätta riktig bevakning på honom. T.o.m benbrott är i detta läget tillåtet (nästan).
Örebro Jimpa_90
2006-09-30 21:26
Snacka om dåliga förlorare. De accepterar inte att vi var bättre än dem. De var bäst i de 15 första minutrarna, sedan ägde vi i de resterande 79!
Örebro Arx
2006-09-30 21:21
Men vilken underbart skön seger! Och ÖSK vinner en på många sätt avgörande match! När hände det senast? Måste väl varit AIK borta hösten 2004?

Och Halilovic verkar ju faktiskt ÄNTLIGEN vara den vasse anfallare vi så länge väntat på. Tre mål och två fixade straffar hittills. Och det kommer mera! Underbart!
Örebro Arx
2006-09-30 21:20
Pvfc1897//
Med tanke på de kopiösa mängder oflyt ÖSK haft sedan i juni är det inte mer än rätt att vi kan få ha lite marginaler på vår sida för en gångs skull. Enda matchen vi haft lite flyt i sedan typ 10 juni är hemma mot Degerfors. I övrigt har det i princip varit totalstopp på allt vad medvind gäller.

Hade vi haft normal utdelning i de senaste tio-tolv omgångarna hade vi redan varit klara för allsvenskan. Jag har slutat tappa räkningen på hur många matcher ÖSK dominerat totalt, bara för att åka på ett baklängesmål på motståndarlaget enda målchans och sedan förlora, alternativt i bästa fall komma igen och fixa oavgjort.

Så kom fan inte och klaga här hos oss att ÖSK för en gångs skull hade marginalerna på sin sida. Det har vi tjänat in många gånger om!!!
Örebro Jimpa_90
2006-09-30 21:19
Trist att peking spelarna försökte skada Larsen. Man såg vid många tillfällen under matchen när Larsen kom i närkamper med pekingspelarna att de försökte göra honom illa. Riktigt tråkigt att se!
Örebro Aspen
2006-09-30 21:18
Ämne: Ämne: Nedim h....
Tycker INTE Mirza är en yttermittfältare. Var någon passning rätt när han spelade på mittfältet idag? Jag såg ingen.

Det är bara att skriva ett 4 års kontrakt med Thomas. Holgersson mycket duktigt i defensiven men saknar Riddez passningsäkerhet. Rätt av Walker att välja Jansson+Kapten som mittbackar mot IFK:s biffiga forwards. Haginge sådär, spelade upp sig i andra. Bättre val än Fsam.

Mirza värdelös på mittfältet. Ian betydligt bättre än Mirza utan att glänsa. Larsen och Nobbe bättre än de senasta matcherna. Riddez ganska bra men är bättre tillsammans med Näfver.

Nedim bäst i ÖSK. Blir bättre för varja match. Seb hann inte visa så mycket annat än att han är betydligt bättre än Mirza.

Westman bra trots att han fick någon tvål att ta hand om.

Mycket mer spel efter marken i dag och då kommer ÖSK bättre till sin rätt.

Tack grabbar för en bra genonmförd match. Fortsätt så här så går vi upp direkt eller går in i kvalet med ett gott självförtroende !!!
Henrik-Åtvid
2006-09-30 21:17
Tack ÖSK!
Örebro Erki
2006-09-30 21:16
Jag förstår inte varför Bruno Santos byts in så sent, blev ju farligt varje gång han fick bollen.
Men det var ju bara bra för ÖSK att han fick så lite speltid ;-)
Örebro rirobban
2006-09-30 21:15
Idrottsparken är mäktig och som en gryta... men Behrn arena är fan så mycket snyggare arena... hela Norrköping som stad vittnar också om hur arenan skulle se ut. Riktigt likt öststater över hela stan. Har alltid gillat IFK tills nu, vilka dåliga förlorare de är. Jaja, det är skönt att vi har lite mark nu till just dem.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-30 21:14
Fan vad bra Nedim är! Han skapar straffen, gör 2-1 riktigt snyggt och släpper bollen till Larsen vid 3-1!

Oerhört stabilt försvarsspel idag, Norrköping hade ingen riktigt bra chans! De gör mål på ett skott utifrån som studsar på en spelare och går in.

Härligt att se Larsen igen, viktigt med honom i form inför slutspurten!

Skitkul att se hur glada spelare som Nobbe och Riddez var efter slutsignalen, grymt kul!

Det tråkiga var väl de 10-15 "peking fans" som bara försökte provocera fram bråk.
Örebro Erki
2006-09-30 21:13
edit: dubbelpost

Nedim är kung!
Örebro Jimpa_90
Så underbart skönt med en seger idag. Riktigt bra tryck på parken var det också!
Örebro Erki
6-2 och 6 poäng mot Norrköping i år är inte fy skam =)
Elfsborg Guliganerna Sälen
2006-09-30 21:10
grattis till segern mot peking och se nu till att bp INTE kommer upp till allsvenskan!
Örebro rirobban
2006-09-30 21:05
Vilken underbar match från ÖSK idag... inte bara segern som var riktigt viktig, utan även att de spelade ut Peking stora delar av matchen. Efter kvitteringen i första halvlek tog ÖSK hand om spelet och det kändes nästan som hemmaplan. I andra började vi bra, sen mattades vi av lite innan spelarna avslutade de sista 25 minuterna med ett spel jag aldrig sett dom spelat tidigare... lite Arsenallikt med ÖSK när de rullade runt IFKförsvararna som om de vore koner. I slutet hade vi även bud på fler mål men helt jävla underbart med 3-1:) Hela matchen kändes som en hemmamatch då jag tycker Örebro för spelet. Matchrapporten från IFKhåll sugger något så hårt... förstår inte varför de skyller på tur och annat. Riktigt dåliga förlorare kan jag bara säga. Larsen hittar sakta tillbaka till sin form och idag är han lyssande. Samuelsson måste fortsätta att hållas på bänken, Haginge var utmärkt på högerkanten liksom Holgersson på vänster. Alla var bra och ingen var riktigt dålig, men Halilovic var ändå bästa spelaren på plan:) Vilken värvning... TACK ÖSK:)
Örebro Mittåt
2006-09-30 20:56
Eso// Några svar.

1. Tre
2. 36,9 (på morgonen)
3. Mja, förmodligen.
Örebro Sersant
2006-09-30 20:55
JA, Nedim håller hög AS klass
Malmö FF Eso
2006-09-30 20:51
måste bara fråga hur många mål har nedim halilovic gjort sens han kom till ÖSK? och hur het e han håller han allsvenskan klass tror ni?
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-30 20:49
nedim, larsen och kapten var helt fookin' mega idag! fyfan va glaaad jag är!
Örebro go_osk
2006-09-30 20:48
I dag höll sånär som alla spelare en allsvensk nivå. Med undantag av de första 25 minuterna. . Dock extra creed till Larsen, Nedim, Holgersson och Riddez!

Tack ÖSK!
Örebro Fotboll 24-7
2006-09-30 20:40
Ämne: Nedim har MÅLSINNE......
eller så säger det mer om hur Mirza är som anfallare :))

Mirza är en yttermittfältare - Punkt! även om han inte är en vinthund på längre sträckor så har han en bra högerdoja för inlägg och kan gå förbi sin motståndare på ett bra sätt
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-30 20:36
FOOKIN' BRILIANT SPORTKLUBBEN! I LUV YOU!
Örebro Mr.Mancini
2006-09-30 20:21
Nedim har MÅLSINNE....det är den bästa egenskapen för en fotbollsspelare. Han har efter bara några matcher gjort fler mål än vad Mirza har gjort under en hel säsong....det stavas MÅLSINNE!
Örebro MangeSvartAndVit
2006-09-30 20:17
Ösk var bättre än Norrköping idag...Inget snack...Å den där 1897 som snackar om tur....Undrar om han såg ifk:s 1-0 mål...hahaha...snacka om flipper!! Lycka till i superetan nästa år Ifk:)'
Å du 1897...Jävlar va mycket finare arena vi har än er...Kom till örebro å titta på allsvenskan där nästa år så ska du få se på grejer:)
Örebro The Ghoooooost
2006-09-30 20:06
pvfc 1897

Såg matchen Peking-LSK, shhhhhhhhhh !
Örebro Erki
2006-09-30 19:47
Vilken underbar seger!!!
Nyss hemkommen från Norrköping och fortfarande lika glad. Nedim är en klasspelare, han låg till stor del bakom alla tre målen!

Straffen såg given ut trots att vi stod på fel sida, andra målet är en underbar lobb av Nedim som svävar en evighet i luften innan den studsar ner i backen och in precis mellan stolpen och ribban. Tredje målet är Nedim snäll och släpper bollen till dansken som kan sätta bollen snyggt intill stolpen.

Pvfc1897//
Ska du snacka om marginaler? Ert mål var det största skitmålet jag har sett! Ett skott mitt in i en klunga människor som träffar en blåvit som inte hinner reagera och bollen går in i mål.

Kanske 250-300 på bortasektionen och ytterligare 100-talet på sittplats från Örebro.
Lite dåligt drag på klacken dock, varför är det så svårt att få med de som inte står i klacken annars i ramsorna? Står man på klacksektionen kan man väl lika gärna sjunga med!
Örebro E-A
2006-09-30 19:15
Pvfc1897//
ingen aning.. effektivicera spelet? göra mål på de chanserna som bjuds? 100% på varje träning? igentligen tror jag sällan det handlar så mycket om tur, snappa bara upp din tråd.. tror mer det handlar om villket lag som är bäst förberätt, kan tackla de olika situationerna som uppstår under match och som har bäst förmåga att ställa om spelet efter vad som behövs för just matchen ifråga.. TFF är fördjävla bra på att lira grisfotboll om det behövs. inte alltid så kul att se på, men det har tagit dom till allsvenskan, och deras spel har fungerat säsongen igenom.. personligen var jag rätt säker på en vinst idag för ÖSK har haft förmågan att spela bra mot bättre, eller åtminstonde dugligt motstånd denna säsong. antagligen för vi fortfarande inte lärt oss ställa om helt och föra spelet på det sätt som vi skulle behöva i Superettan, i Allsvenskan lever vi på kontringar och effektivt spel.. antagligen har Peking liknande problem.. varför de spelar bättre mot just topplagen!

mr mjällby//
tack! är inte så säker på det med andraplatsen men det ser ju inte omöjligt ut.. men en kvalplats ger oss ju också chansen! svårt men inte omöjligt! f.ö. hoppas jag också innerligt på att BP torskar mot Peking! inte bara för vår skull utan även för att jag önskar den klubben en värdig avslutning på säsongen och har stort hopp om att de ska jobba sig tillbaka till AS nästa säsong, där de hör hemma!
Örebro Mittåt
2006-09-30 19:11
ÖSKs knott visade de stora grabbarna hur en slipsten skall dras genom att på bortaplan besegra IFK (Örebro) med tre mål mot ett efter det att man hämtat igen en ettmålsledning för hemmalaget.

Joakim Green utjämnade till 1-1 på en frispark inslagen från kanten. En sådan där frispark som skruvar in sig vid bortre om ingen kommer åt den. Det var det ingen som gjorde den här gången.

Jocke låg även bakom ÖSKs andra mål. Här handlade det om en perfekt slagen hörna som Zebastian Lovén knoppade in.

Det avslutade tredje målet gjorde (som vanligt är jag nästan beredd att säga vid det här laget) av Fedja Jelecak som på en väl avvägd passning från Gabriel Binay kunde prickskjuta i målvaktens bortre.

Matchvinnare för ÖSK blev förutom Joakim Green målvakten Kristofer Jonsson som svarade för några riktigt svettiga räddningar mot fria IFKare.
Mjällby mr mjällby
2006-09-30 18:56
Ämne: Pvfc1897//
eller ma....
Grattis!!!E-A ni kommer ta 2:a platsen!!!
BP kommer torska mot Peking!Se till att vinna era matcher.
Det hade faktiskt varit roligare om ni stannat i SE!!!Därför att ni har så trevliga supportrar!!!
Men som sagt jag hoppas ni går upp för det är ni värda trevliga kubaner!!!
Annons: