/fotboll/osk/forum/8773.aspx/fotboll/osk/forum/8773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:24
ahlstrand, Joson//

Tror inte att ni lägger er, tror inte heller att ni luftar "sämre" spelare. Jag tror inte TFF kommer göra något medvetet för att försvåra för oss, det vill jag inte tro!

Jag förstår om spelarna kanske vill testa nya dragningar, Conny kanske vill testa nytt spelsystem till nästa säsong eller något liknande. Hade ÖSK säkrat en av direktplatserna skulle jag vilja se lirare som Frempong och Kevin få chansen!
Örebro K.Carlos
2006-10-02 17:21
Angående allas lovord om Fredrik Janssons insats, var vi på samma match? Killen blev ju uppsnurrad av Thordarsson gång på gång, tur att han ställt in siktet fel! :)
AIK Saywee
2006-10-02 17:16
Ämne: Michael Lerjéus Sköv....
Kunde ge mig tusan på detta! Avdankade militanta *******
Trelleborg Joson
2006-10-02 17:13
Till er som spekulerar i att TFF kommer att vilja ha BP med sig upp i AS:

Varför det? Troligtvis kommer ju inget av lagen i AS 2007 att åka ur pga förändringar i antal lag. Dessutom är jag övertygad om att TFF vill avsluta en lysande säsong med att vinna serien. Att ettan dessutom får pengar stärker ju denna vilja, men jag tror att det är av underordnad betydelse i förhållande till den sportsliga segern.

Lufta unga hungriga spelare? I princip hela TFF:s startelva består av unga, hungriga spelare...
Trelleborg ahlstrand
2006-10-02 17:08
Är säker på att vi kommer göra allt för att fortsätta vinna. Det ligger bland annat mer prispengar i potten för en förstaplats och dessutom har vi ett ansvar gentemot andra lag i serien.
Länktips: www.trueblues.nu
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 17:01
Fredrik Samuelsson som mittback?!?

Aja, det går nog bra när han har Zebbe bredvid sig...
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:44
Avgå Lagrell// Alternativt senare på kvällen/natten.
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:43
Mackan// Jag undrar om inte Karlslund till och med har tre bonusstraffar. En per division som det skiljer mellan lagen.

Jag tror inte att Yunus får spela i denna match då det rör sig om en av förbundet sanktionerad tävlingsmatch. Men jag kan ju ha fel. Eller så har det löst sig med uppehålls- och arbetstillstånd.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 16:41
MIttåt//

De brukar väl visa matchen som repris dagen efter också?
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:39
Det är i och för sig roligt även för oss örebroare. Man kan ju spela in matchen och direkt efter matchen åka hem för att få njuta av alla målen en gång till, typ.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 16:34
Mittåt//

Fasen, du var 9 sekunder snabbare ;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-02 16:33
En positiv nyhet för exilare:

Sportexpressen sänder ÖSK-Qviding på söndag!
Örebro Mittåt
2006-10-02 16:33
Ok, den verkar vara inställd. I alla fall på Sport-Expressens tablå. Men hos Tomteförbundet och hos tvmatchen.se finns den faktiskt fortfarande med. Vem skall man egentligen lita på nu.

Såg dessutom att hos Sport-Expressen står det så här:

Superettan: Matchen Landskrona-Umeå utgår och ersätts med matchen Örebro-Qviding söndag 8 okt kl 15.30.

Det verkar som om Niklas & Anders gillar att åka till Örebro. Alm tycker jag för övrigt gör väldigt bra ifrån sig som expertkommentator.
Örebro kitcar25
2006-10-02 16:20
Och även om matchen skulle tvsändas så skulle den tvsändas imorgon (onsdag).
Örebro Stui
2006-10-02 16:05
Mittåt

Matchen går inte på TV.
Den betyder inget.
Så den är inställd.
Örebro Mittåt
2006-10-02 15:49
Kvällens match på TV-Expressen hör inte direkt till säsongens höjdare. Varken Landskrona eller Umeå har något kvar att spela för. Så jag kan nog titta på Hammarby - Malmö med rätt gott samvete.
Örebro Jimpa_90
2006-10-02 15:35
Krossa Qviding!!!
Örebro joth
2006-10-02 15:29
houston//Får Match-DVD:n imorgon... så förhoppningsvis på officiellas medlemssidor imorgon kväll!
Örebro houston
2006-10-02 15:20
Var kan man se de fina mål som vi gjorde i lördags??
Örebro Arx
2006-10-02 14:59
Grönvit Spabs//
Ja, i alla fall jag. Kommer säkert en hel del folk för att se ÖSK:s återkomst. Sedan får man väl vara realist och inse att vi inte har så värst stor chans i just den matchen, det är inte VSK som vi ska slå i första hand.

I alla fall inte i år... ;-)
Örebro bison
2006-10-02 14:19
läste krönikan en gång till och såg att det faktiskt stod 7 av 9 poäng på de senaste 3 bortamatcherna så jag tar tillbaka det jag skrev om poängskörden.
Örebro bison
2006-10-02 14:18
Bra krönika av Östman, skulle gärna också ha sett att ÖSK tagit 7 av 9 möjliga på de senaste tre, men tyvärr blev det väl bara 1 pinne mot Väsby och följaktligen 5 av 9 möjliga på de tre senaste. Jag är en av de som klagat på sportklubbens framfart på hösten, och tycker fortfarande att poängförlusterna mot Väsby och BP var onödiga. De största katastroferna kom dock tidigare förlusterna mot Umeå och Falkenberg, samt krysset mot Åtvid hemma.
Grönvit Spabs
2006-10-02 14:14
Hej! Jag undrar om det är många fotbollssuportrar som tänker gå på ÖSKs bandy premiär i högsta serien mot VSK?
Örebro Grixx
2006-10-02 13:57
Mackan// Den första inkastvarianten är ett måste mot Qviding.
Trelleborg FORZ@ TFF
2006-10-02 13:40
jag tror att ni fixar de de e nog inte så bra för vår del för vi har alltid haft svårt mot er men ja tror att bp förlorar o ni går förbi tror inte deras nerver pallar trycket men låt bästa lag vinna
Örebro Mackan
2006-10-02 13:35
Mycket intressanta varianter på länken ovan.
Nåt för ÖSK att ta fasta på till matchen mot Qviding?
Örebro E-A
2006-10-02 13:24
rirobban//
dina inlägg är rätt motsägelsefulla..

"Allt snack här om att Trelleborg inte skulle göra allt dom kan i kvarvarande matcher är rent skitsnack."

"TFF kommer att spela lungt och avslappnat mot både ÖSK och BP"

tror inte TFF skulle "lägga sig" medvetet för att sabba för oss men som PP skrev är det inte omöjligt att de luftar en del yngre spelare/bänknötare mot BP om deras förstaplats blir klar. det är ju faktiskt så att det skiljer en hel del i prispengar mellan ettan och tvåan i SE så jag tror inte heller de frivilligt skulle "ge bort" förstaplatsen för att se till att ÖSK blir kvar i SE.. men OM det skulle bli klart nästa omgång så vem vet..
Örebro Fair Play
2006-10-02 13:19
Michael Lerjéus Skövde, f. 1973, officer
Superettan 66 debut 2002.
Internat. 7 debut 2003.
Internat. ass. 1 debut 1996
Förbundsdomare debut 1996

Ovanstående är hämtat från Svensk Fotboll.se.
Det är självklart - Lerjéus är militär.
Örebro Arx
2006-10-02 13:13
Varför nämner ingen Halmstad? De är definitivt inte på säker mark. Kan mycket väl bli så att Emra T får spela på Behrn Arena förr än han anar. Vilket jag iofs inte hoppas, tror inte att ÖSK skulle ha någon chans.

Saywee//
Gärna många mål, men först en rejäl seger. ÖSK har redan +8 mot BP, så 1-0 mot Qviding räcker bra. Detta eftersom BP har väldigt små möjligheter att komma ikapp ÖSK:s målskillnad om ÖSK skulle ta igen BP:s poängövertag.
AIK Saywee
2006-10-02 12:51
Genom att bättra på målskillnaden ytterligare mot Qviding, så har vi nog en "extrapoäng" i målskillnad, kan kanske vara bra att ha.
Annons: