/fotboll/osk/forum/8766.aspx/fotboll/osk/forum/8766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:38
Kung Flodström: Se nu till att ni gör ert mot BP så att vi ses nästa gång i allsvenskan !
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:37
Kung Flodström: De som stod nära ÖSK klacken verkade vara kända av Polisen eftersom de punktmarkerade dem hela tiden. Kanske eran sk "firma". För övrigt ett otroligt barnsligt sätt att hantera sin ilska. Rekommenderar varmt filmen "Football Factory". Snacka om idioter
IFK Norrköping Kung Flodström
2006-09-30 23:34
Rock_strongo// du måste mena de som stod brevid er på norra, och det var pekingsupportrar menar du? Jag tror alla förstår att det var några idioter som var där bara för att bråka...
Örebro Mittåt
2006-09-30 23:32
Kampen om hemmapubliken lär nog ÖSK dock ta hem utan större problem. ÖSK har två hemmamatcher kvar. Först Qviding nu närmast som säkert drar en hel del publik efter dagens framgång. Och i sista omgången kommer Assyriska på besök. Säkert kan det bli en hel del publik där också.

Norrköping å andra sidan har nu bara en hemmamatch kvar. Den ligger i sista omgången och är mot Qviding. Verkar inte direkt upplagt för någon större publikfest.

På bortasidan har ÖSK en match kvar. Den mot Trelleborg. Den drar nog inte heller så många åskådare. Men det är trots allt en rimlig chans att fler ser den matchen än de som ser IFKs två kvarvarande bortamatcher. Mot BP och sedan mot Väsby.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-09-30 23:31
Kung Flodström//

Pinsamt att sjunga "ska ni gå hem nu"?

Det som är pinsamt är att hälften drar när det är fem minuter kvar av ordniarie + 4 minuters övertid!

Sedan antar jag att du inte vet vad några av "era" huliganer höll på med?
Örebro rirobban
2006-09-30 23:31
Ämne: Hjortsberg// och änd....
Såg vi samma match?
Ett hemmalag skall agera mycket bättre än sådär. Helt klart vinner vi rättvist, kolla på avsluten, 14-12... hur ofta lyckas bortalagen så bra? I spelet ägde vi ju stora delar av matchen... så ta dina enögda ögon och gå någon annanstans:) Här firar vi ÖSK:s taktiska trumf:)
Örebro Gohan
2006-09-30 23:29
Ämne: Hjortsberg// och änd....
haha är det att skämma ut sig ? Tyckte ni gjord det bättre. Var inte vi som fick polisen o matchvärdar på oss, kolla vad dina egna gör innan du går o klagar på andra
Örebro sahlin007
2006-09-30 23:28
Fan va skönt !!
Halilovic var absolut kung !
ÖSK vinner en match där de har två målchanser men gör tre mål !
Inte var det bra men det spelar ingen roll, bara en reflektion: Hur kunde Jelecak få priset som bästa ÖSK:are ? De måste sett fel !!
I andra kom ju även den gamle dansken igång. 8900 åskådare, ÖSK och Peking borde spela i allsvenskan, här finns kultur och historia !
Kommer hålla tummarna blåa nästa omgång på att Peking vinner över BP och att Trelleborg börjar få stryk så att det gäller något när de skall möta BP i sista omgången !
Det blir minst kval och då är det lika bra att värma bandyglöggen till sista matchen !
Örebro K.Carlos
2006-09-30 23:28
Jag tycker inte några Norrköpingssupportrar ska uttala sig om att skämma ut sig.
Jag var på matchen med min far som håller på Norrköping och satt därför på sittplats. Det första man hör är hur gubben som hade med sig sitt barnbarn på 3år ovanför mig från minut ett skämmer ut sig. Han skällde på domaren i 90 minuter, efter 20min börjar han med personangrepp på Thomas Andersson om hur han borde skjutas och kapas. Men det värsta av allt, efter 60 min säger han till sitt barnbarn citat:
"Bosnier är fula människor, dom ska du akta dig för, titta bara på den där som slänger sig hela tiden." Efter det vänder jag mig om och skakar på huvudet, då börjar han hota mig! gubben är 60 år gammal och det röck i knytnäven på han. Därför var det extra skönt att kunna jubla lite extra 3gånger! Nä, Pekings supportrar mognar aldrig.
2006-09-30 23:27
Hjortsberg// och ändå var ni sämre större delen av matchen...

och även om jag förstår er glädje på slutet så känns det onödigt att köra "ska ni gå hem nu...."
Rock_strongo
2006-09-30 23:26
dom som skämde ut sig var peking supportrarna som försökte hetsa klacken hela tiden.riktiga fjollor
Örebro Mittåt
2006-09-30 23:25
Norrköping tog i alla fall in ordentligt i publikligan. Nu skiljer det bara 763 åskådare på hemmatotalerna.

Å andra sidan gick ÖSK om Norrköping vad beträffar bortapubliksiffrorna. Där leder ÖSK just nu med 362 åskådare (på totalen alltså - inte på snittet).

Vilket klart visar att ÖSK hittills har varit Superettans mest attraktiva lag publikmässigt sett.
Örebro rirobban
2006-09-30 23:24
Tror vår vän "flodström" menar när vi sjung, "ska ni gå hem nu" efter 1-3 målet:)
Örebro MangeSvartAndVit
2006-09-30 23:24
Skönt att ha 6-2 och 6-0 i poäng mot Ifk i år....Hmm...Flodström.....visst är det orättvist att vi är bättre än er...Skulle jag oxå tycka om jag bodde i peking:)
Örebro go_osk
2006-09-30 23:21
Ämne: go_osk// Är väl inga....
Det är möjligt att du har rätt, men det där sistnämda får du gärna ta och utveckla.
Örebro MangeSvartAndVit
2006-09-30 23:20
/ Kung Floden...Vad var det klacken skämde ut sig med vid 1-3 målet? Berätta...jag var där i klacken å märkte bara glädje....Berätta nu???
Orättvist resultat...Hmmm....Stackare där
Rock_strongo
2006-09-30 23:20
Kung Flodström//

på vilket sätt skämmede klacken ut sig?
Örebro Hjortsberg
2006-09-30 23:15
Ämne: MAGNUS CADELIN - ÅBE....

Hehe. Jag tycker att den matcharapporten är helt rätt. En bitter Öschötte som sitter med sitt favoritlag kvar i "s-träsket" ännu ett år.

Jag skulle inte ha presterat ngt bättre om ÖSK spelat så defensivt och initiativlös som Norrköping gjorde idag.
2006-09-30 23:14
go_osk// Är väl inga större fel på den... uttrycker nog vad de flesta IFK:are känner just nu. Ett orättvist resultat är det iaf helt klart, det måste ju även ni inse. Som jag ser det hade ett kryss varit det mest rättvisa.... men så är det i fotboll och det är bara att acceptera.

Se är det också lite tråkigt att er klack skämmer ut sig efter 1-3 målet.... men jag hade inte förväntat mig något annat.
Örebro Per Persson
2006-09-30 23:06
Aspen//

Jag tror också att supporterreaktionerna gjort nytta. Så mycket nytta så att truppen även övernattar före match i ett eventuellt kval i Göteborg eller Växjö.
Örebro Per Persson
2006-09-30 22:57
Erki//

Även om vi vinner de tre sista matcherna så måste vi sätta vårt hopp till att Norrköping eller Qviding slår BP. Jag tror inte TFF vill göra det, eftersom de ser BP som en räddningsplanka i AS nästa år.

Sedan skrev någon från Norrköping om att vi inte skulle ha en chans i ett kval. Det har vi definitivt. Vi har ett minst lika bra lag som när vi åkte ur trots vår 7-8 plats. Dessutom skulle säkerligen både vi och Norrköping klarat oss kvar i årets AS. Det tror jag inte TFF eller BP skulle gjort.
Örebro K8
2006-09-30 22:53
Någon som minns mitt inlägg tidigare idag? Här har ni det iaf:

Namn: K8 » Svara på inlägg
Sänt: 2006-09-30 11:32:04
Hali Hali Hali Hali !!!

Idag visar han "var skåpet ska stå"! Snart åker vi, krossa Peking!
Örebro warlord
2006-09-30 22:34
Hoppet är inte ute.. skönt!
Örebro Aspen
2006-09-30 22:24
Ämne: Aspen//

Då borde ....
PP//Vi får hoppas att dom INTE gör som mot Umeå och övernattar EFTER matchen. Tror supporter reaktionerna gör nytta och att det blir övernattnig FÖRE matchen. Efter matchen hoppas jag dom firar med en stor stark!!
Örebro nibor
2006-09-30 22:23
Men sådär brukar det låta när vi torskar också.. ;=)
Örebro go_osk
2006-09-30 22:13
MAGNUS CADELIN - ÅBERGs matchrapport är helt klart den mest patetiska jag någonsin har beskådat här på SF. (se länk)
Örebro MAD FOR IT!
2006-09-30 22:08
if you get tierd of hanging around, pick up a guitar and spin a web of the sound!
Örebro kubanen_90
2006-09-30 21:58
TAck så jävla gött ÄSLKA ÖSK!
Örebro nibor
2006-09-30 21:57
Riktigt skön seger idag! Jag tror även att spelarna höjer sig ett snäpp när det är fler borta supportrar med. Mera sånt ;=)
Örebro Erki
2006-09-30 21:51
Vinner ÖSK de tre matcher som är kvar blir det med stor sannolikhet Allsvenskan 2007!
Vi visade idag att vi har ett bortaspel för att rå på ett redan klart TFF på tjongavallen. Hemmamatcherna borde vi vinna.
BP förlorar antingen mot IFK eller TFF eller så spelar de lika båda matcherna.
Hoppas, hoppas, hoppas :-)
Annons: