/fotboll/osk/forum/8761.aspx/fotboll/osk/forum/8761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2006-10-06 09:11
Jag undrar om Seb hittar formen tills på Söndag. Han har ju haft en svacka och lite småskador nu.
Örebro Chivas
2006-10-06 08:54
ÖSK!!
Örebro kubanen_90
2006-10-06 07:23
E-A//
Det där var en riktig forumdödare! :)
Örebro kubanen_90
2006-10-06 07:22
Ganska dött.
Örebro E-A
2006-10-05 23:25
Barthez kanske vore nått för ÖSK? man kunde ju ha han ett par år tills vi fått ett stabilt AS-lag och hittat en bra ersättare! =)
AIK Saywee
2006-10-05 22:45
Jo, byt ut Lag Rell och Lag Erbäck och kanske några till ...
... så vi får ett blågult Lag som kan ta medalj!

Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 22:28
Saywee//

Vore det inte bättre att byta ut alla?
Örebro Mittåt
2006-10-05 22:28
Saywee// Det ligger en hel del i vad du säger. Det vore ju naturligare om efternamnen började på Olag.
AIK Saywee
2006-10-05 22:21
Är det inte dags att byta ut makthavare inom svensk fotboll som har ett efternamn som börjar på Lag?
Örebro Stui
2006-10-05 21:04
Antonen tränade inte
Örebro Hilltop
2006-10-05 20:58
Hittade just nyaste numret av tidningen Örebroar'n i brevlådan. Blicken fastnade på ett annorlunda men festligt bröllopsfoto. Brudparet hade nämligen fotograferats i mittcirkeln på Behrn Arena! Kul ide och stort Lycka Till från Hilltop!
Örebro Chivas
2006-10-05 20:36
ÖSK!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 19:25
joth//

Om det försvinner en ordinarie spelare så är det ju självklart att han ska ersättas utifrån, vore för mycket att begära från någon junior!

Jag ser Zebastian som en given kandidat. Fedja kan nog också få en plats om Anttonen lämnar...
Örebro joth
2006-10-05 19:22
Det är väl lite så också att vi inte kan ersätta spelare med uppflyttningskandidater bara.... försvinner tre spelare måste vi förstärka med tre spelare. Förra året flyttade vi upp för många spelare. Så max en i år säger jag, om vi inte flyttar tillbaka någon.... däremot kan jag se att man låter någon till träna med A-laget och spela B-lags matcher.
Örebro Jimpa_90
2006-10-05 18:14
Krossa Qviding!!!
Örebro Mittåt
2006-10-05 17:45
Jag har svårt att se att någon annan än Zebastian är klar för uppflyttning. Fedja tycker jag kan spela kvar i div 3 ett år till. Det skadar inte och han är bara 19 nästa år.

En spelare som jag gärna skulle se få chansen är Joakim Green. Det känns betydligt naturligare att spela in honom som andre man på högerbacken än vad det känns att försöka göra om Niklas Lönnqvist till högerback.

Vad som ligger Joakim i fatet är att han redan hunnit bli 20 år. Han borde ha fått sin chans redan förra året kan man tycka. Min uppfattning är dock att han med sin snabbhet skulle kunna göra ett bra arbete som högerback - i alla fall i Superettan.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 17:07
go_osk//

Tror precis som du att Zebastian och Fedja är de killar som kommer flyttas upp, eventuellt kan det bli en till om Nobbe, Riddez eller Anttonen väljer att lämna. Det är kul att ÖSK vågar ta upp unga spelare, det tråkiga är ju bara att de knappt får speltid...
Örebro go_osk
2006-10-05 16:52
Avgå Lagrell!//
Det beror nog lite på vad som händer med spelare som Moses Reed, Niklas Lönnqvist och Sandro Pavicevic samt de som har utgående kontrakt. Det jag menar är att vi har gott om spelare på nästintill alla positioner. Som jag ser det så finns det många som aspirerar på en plats upp till A-truppen, men jag gissar på att man väljer att flytta upp två stycken. Och dessa två spelarare borde enligt mitt tycke bli Zebastian Lovén och Fedja Jelecak.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 16:19
joth//

Skönt att höra att det inte var värre med Seb, man blev ju ganska orolig när han var tvungen att byta i Peking!

Hur många juniorer tror ni flyttas upp efter säsongen och vilka?
Örebro joth
2006-10-05 15:51
Enligt rykten gick Sebastian för fullt på dagens eftermiddagsträning. Ryktet säger dock inget om Anttonen...
Örebro E-A
2006-10-05 15:47
inte omöjligt att Allbäck spelar..
Örebro E-A
2006-10-05 15:28
Blåvitt tecknar avtal med samma företag som fixar in miljoners miljoner i MFF's klubbkassa..

hörde att ÖSK har ett avtal med nått liknande marknadsföringsbolag eller är det nått jag drömt..?

nu är ju detta lite annolunda:
"IMG avdelar inledningsvis tre personer som på heltid, tillsammans med IFK Göteborg, kommer att arbeta med klubbens marknadsrelaterade aktiviteter. I utbyte erhåller IMG en provision på genererade intäkter."
saxat från artikeln..

IFK betalar alltså inget för deras tjänster, det är heller inte frågan om sponsring, utan de pengar som IMG lyckas tjäna till IFK får dom en del av..

låter som ett väldigt bra upplägg, speciellt för IFK! om det nu inte redan finns, varför satsar inte ÖSK på nått liknande? eller tycker dessa företag att det rör sig om för lite pengar för att satsa på ÖSK?
Örebro jappel
2006-10-05 15:13
Avgå Lagrell!//
sant, då satsar vi på Naurin då då...
Nästa ärende :-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 15:01
jappel//

Håller med om att Fegler är klasser bättre än Dusan, men är han tillräckligt bra för ÖSK?

Står det mellan Fegler(26 år) och Naurin(22 år) väljer jag nog Naurin, dels för att han är yngre och för att han redan har erfarenhet från spel i Allsvenskan...
Örebro jappel
2006-10-05 14:51
Ämne: men om Nurme drar, v....
tycker vi ska satsa på att ta upp Fegler från mjällby. Han får ju inte så mycket speltid där, konstigt nog då jag tycker att han verkar vara klasser bättre än Dusan.
Han är visserligen redan 27 eller 28 men det det är en bra målis. (problemet är väl om han skrev på ett långt kontrakt med maif, då han kom till dom inför den här säsongen.
Örebro E-A
2006-10-05 14:39
Avgå Lagrell!//
ingen aning. har ingen som helst koll på Öster, mer en att jag vet (på känn) att det är ett skitlag, som vi kommer slå i kvalet om vi har turen att få möta dom.. han var ju tredjemålis när den artikeln skrevs men sen kanske han har spelat upp sig ordentligt. det lär han ju iofs gjort om han spelat den senaste tiden.. nu känns ju inte Öster som den bästa värdemätaren men klarar han av att hålla det skäppet flytande så lär han vara en riktigt bra målvakt..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 14:27
E-A//

Nja, är inte han förstemålvakt just nu? Har ju spelat en del på slutet iaf...
Örebro E-A
2006-10-05 14:26
Avgå Lagrell!//
jo fast en 19-årig andre(?)målvakt, förhoppningsvis i Superettan, kan dom ju inte ta alltför mycket för..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 14:16
E-A//

Han kan nog bli rätt dyr, har tydligen skrivit på ett flerårskontrakt...

Alvbåge skulle ju vara drömmen! Kanske inte relistiskt, vi får väl hoppas att Viborg åker ur ;-)
Örebro E-A
2006-10-05 14:13
Avgå Lagrell!//
ajust ja! hoppas han bestämmer sig för att börja plugga då. då kan ju han å tjejen plugga ihop på Örebro Universitet =)

Erland Hellström är ett bra alternativ men han verkar också va lite av en vingelpetter med tanke på kontraktet AFF fick fixa ihop för att behålla han.. har aldrig sett Robin Malmqvist men ja litar på ditt omdöme. annars vore ju Alven ett drömmalternativ om det fortsätter gå som det går för Viborg och om han skulle vilja komma tillbaka nått år till..
Annons: