/fotboll/osk/forum/8759.aspx/fotboll/osk/forum/8759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 22:39
Henrik(ÖSK)//

Han har kontrakt över nästa säsong.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 22:38
Henrik(ÖSK)//

Skulle tippa på att det är Cabrera som ringt in till NA och sagt att allsvenska klubbar är intresserade, detta kan bero på flera anledningar.

1: ÖSK har börjat förhandla om ett nytt kontrakt med Näfver, Cabrera gör så här för att visa ÖSK att det finns klubbar som är redo att betala höga löner för att få Näfver.

2: Cabrera försöker få ut Näfver till en större klubb, precis som han gjorde med Emra som besökte ett antal klubbar. Vid en övergång får Cabrera förmodligen en viss procent av övergångssumman eller "sign on" bonusen. Om jag minns rätt tar de flesta agenter en summa pengar av lönen också.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-03 22:35
Hur långt har Näfver kvar på kontraktet förresten?
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-03 22:34
Jahapp...går Sportklubben upp nu och Näfver lämnar får han skylla sig själv. Det osar bänk lång väg.
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 22:33
Henrik(ÖSK):

jag är källan.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 22:33
Henrik(ÖSK)//

Det står i na och aftonbladet att tre allsvenska klubbar är ute efter Näfver, Bajen ska tydligen vara ett utav dem. Vi vet ju också vem som är agent (cabrera), gillar inte alls den mannen... Mer pengakåt agent får man nog leta efter!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-03 22:28
Vad är allt snack om Näfver egentligen? Finns det uns av sanning i det? En källa?
Örebro Aspen
2006-10-03 22:18
Ämne: Intressant.
Hammarb....
Prova med att skicka ett mail till SvFF. BajenDanne kan användas som ett TROVÄRDIGT vittne.
Örebro go_osk
2006-10-03 22:17
Ämne: Intressant.
Hammarb....
Det är emot FIFAS regelverk, vilket kan rendera i mycket höga böter. Jag har för mig att Chelsea drabbades av det då man tog kontakt med Arsenals Ashley Cole utan att styrelsen i Arsenal hade vetskap om det. Tror ett en klubb har frihet att ta kontakt med en spelare först när det återstår högst 6 månader av ett utgående kontrakt.
Örebro Stui
2006-10-03 22:11
Intressant.
Hammarbys sportchef har alltså träffat Näfver.
Och talat framtid med honom.
Utan ÖSKs kännedom gissar jag.
Får man prata med spelare som har kontrakt hur som helst. Kan det anmälas?
Örebro go_osk
2006-10-03 22:06
Ämne: nibor:
Mer guld än ....
Nu har vi fått nog av pundare och vilsna vrak här inne på svartvitt. Om ni så gärna vill värva Näfver så får ni väl betala vad det kostar, och nej det är inte gratis. Visst killen har potential och talang, men vi står inte och faller med en kantspringare.

Ni kanske skulle fokusera på att förlänga kontraktet med den pengakåta divan PFO istället?
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 21:58
nibor:
Mer guld än er iaf. Näfver blev ju impad, finns inget att göra åt. han kommer strejka om ni nobbar vårt bud.
Örebro nibor
2006-10-03 21:43
Framtida satsning? Så har ni sagt varje år nu tycker jag. Och inget guld blir det he he. Nä bli ett lag istället!
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 21:42
nibor:
Han är väldigt intresserad av bajen ska du veta, lät väldigt impad av våran framtida satsning...
Örebro nibor
2006-10-03 21:39
Tydligen stor skillnad. Men som sagt blir vi kvar i superettan tror jag han kan gå till Bajen, men går vi upp är det ytterst tveksamt.
Örebro Aspen
2006-10-03 21:38
Grabbarna på officiella har som vanligt gjort ett bra jobb för oss slappa nördar
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 21:35
nibor:
Och du är 17 år, en enorm skillnad.

Min farsa känner ju som sagt Sportchefen, Han har hållit Näfver under uppsikt i 2 år nu, han tycker att näfver har utvecklats tillräckligt för att köpa honom, han har även träffat Näfver några gånger och pratat om Hammarby. Tror på det om ni vill, men det stämmer, tyvärr för eran skull.
Örebro nibor
2006-10-03 21:25
Han är ju 16 år..
Örebro jappel
2006-10-03 21:23
tror att vi med fördel kan ta och ignorera bajreren, han är inne på fler forum och försöker reta upp folk...antar att han inte är önskvärd på sitt eget.
Örebro nibor
2006-10-03 21:20
Hahaha om ÖSK går upp du tror inte han stannar kvar då och utvecklas ännu mer än att sitta på bänken i Bajen? Så dum är han nog inte.
Örebro jappel
2006-10-03 21:20
Ämne: nibor:

Tro inte p....
Ja affären blir troligtvis KVAR i din fantasi.
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 21:16
nibor:

Tro inte på det då, då får du en större chock när affären blir klar.

Avgå Lagrell!:

Det är ju er styrelse ni ska skylla på som förstörde er ekonomi.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-03 21:11
BajenDanne//

Du säger emot dig själv! "allsvenskan ska avgöras på plan inte på läktarn"
"Ni klarade väl inte elitlicensen? Man ska flyttas ner då"

Du vet väl vad era "supportrar" gjorde? Du vet väl vad straffet är för det också? Just det, poängavdrag och böter...

Jag tycker också det är för jävligt att fotbollen avgörs på ett äckligt kontor i Slna, men regler ska fan gälla alla lag! Det gör de inte i Sverige, det har vi fått se många exempel på...

Trist att de förlorade i cupen, någon som vet ifall Jidsjö spelade?
Örebro nibor
2006-10-03 21:08
BajenDanne, Snälla byt forum orkar inte höra ditt tjat om att din pappa har snackat med sportchefen och att Näfver vill till Hammarby. Snälla nån tror du folk går och berättar sånt där?
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 21:05
Per Persson: vad är det för fel på att vara ett mittenlag i AS? är inte det vad ni alltid varit? Bajen har bra mycket mer stålar än er också, är nog fler som vill träna oss än er också.
Örebro Per Persson
2006-10-03 20:52
BajenDanne//

Lagrell tyckte ÖSK var ett enkelt byte. SvFF fick värre motstånd än de trott. Men med den svågerpolitik ni har i 08 kommer ni alltid för billigt undan. Nu har vi bevisligen så bra ekonomi att någon försäljning av Näfver lär enbart bli aktuell om det rör sig om stora pengar. De pengarna har inte Hammarby. Varför skulle han välja ett mittenlag i AS som inte ens har någon som vill träna dem nästa år. Det är ju med livet som insatts man tar ett sådant jobb.
Örebro jappel
2006-10-03 20:51
Förlust för ÖSK i cupen med 2-4
ÖSK:s mål gjordes av JoPe och Sandro

Tråkigast idag är nog ändå att Näfver blev skadad så illa att han inte kunde ta sig av planen för egen maskin. (lindades kring vristen!)
Hoppas verkligen att det inte är så farligt (bara smärtsamt ett kort tag)
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-03 20:50
Klart som fan som favoriserar As-syriska! Lagrell sa tom att dom skulle bli en färgklick i Allsvenskan. Om han anser att stenkastning är färgrgrant så fick han ju helt rätt också;)
Hammarby BajenDanne
2006-10-03 20:43
Per Persson:

Varför skulle de hata er så mycket då? tror knappast att de favoriserar ett oetablerat lag som Assyriska mer än er, uppenbarligen hade ni inte tillräckligt bra ekonomi för att klara av Elitlicensen, men var lugna försäljningen av Näfver kan hjälpa er något...
Örebro jappel
2006-10-03 20:41
Helt underbart snyggt mål Nedim får till!
Vilken striker!
Annons: