/fotboll/osk/forum/8756.aspx/fotboll/osk/forum/8756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-10-05 15:28
Blåvitt tecknar avtal med samma företag som fixar in miljoners miljoner i MFF's klubbkassa..

hörde att ÖSK har ett avtal med nått liknande marknadsföringsbolag eller är det nått jag drömt..?

nu är ju detta lite annolunda:
"IMG avdelar inledningsvis tre personer som på heltid, tillsammans med IFK Göteborg, kommer att arbeta med klubbens marknadsrelaterade aktiviteter. I utbyte erhåller IMG en provision på genererade intäkter."
saxat från artikeln..

IFK betalar alltså inget för deras tjänster, det är heller inte frågan om sponsring, utan de pengar som IMG lyckas tjäna till IFK får dom en del av..

låter som ett väldigt bra upplägg, speciellt för IFK! om det nu inte redan finns, varför satsar inte ÖSK på nått liknande? eller tycker dessa företag att det rör sig om för lite pengar för att satsa på ÖSK?
Örebro jappel
2006-10-05 15:13
Avgå Lagrell!//
sant, då satsar vi på Naurin då då...
Nästa ärende :-)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 15:01
jappel//

Håller med om att Fegler är klasser bättre än Dusan, men är han tillräckligt bra för ÖSK?

Står det mellan Fegler(26 år) och Naurin(22 år) väljer jag nog Naurin, dels för att han är yngre och för att han redan har erfarenhet från spel i Allsvenskan...
Örebro jappel
2006-10-05 14:51
Ämne: men om Nurme drar, v....
tycker vi ska satsa på att ta upp Fegler från mjällby. Han får ju inte så mycket speltid där, konstigt nog då jag tycker att han verkar vara klasser bättre än Dusan.
Han är visserligen redan 27 eller 28 men det det är en bra målis. (problemet är väl om han skrev på ett långt kontrakt med maif, då han kom till dom inför den här säsongen.
Örebro E-A
2006-10-05 14:39
Avgå Lagrell!//
ingen aning. har ingen som helst koll på Öster, mer en att jag vet (på känn) att det är ett skitlag, som vi kommer slå i kvalet om vi har turen att få möta dom.. han var ju tredjemålis när den artikeln skrevs men sen kanske han har spelat upp sig ordentligt. det lär han ju iofs gjort om han spelat den senaste tiden.. nu känns ju inte Öster som den bästa värdemätaren men klarar han av att hålla det skäppet flytande så lär han vara en riktigt bra målvakt..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 14:27
E-A//

Nja, är inte han förstemålvakt just nu? Har ju spelat en del på slutet iaf...
Örebro E-A
2006-10-05 14:26
Avgå Lagrell!//
jo fast en 19-årig andre(?)målvakt, förhoppningsvis i Superettan, kan dom ju inte ta alltför mycket för..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 14:16
E-A//

Han kan nog bli rätt dyr, har tydligen skrivit på ett flerårskontrakt...

Alvbåge skulle ju vara drömmen! Kanske inte relistiskt, vi får väl hoppas att Viborg åker ur ;-)
Örebro E-A
2006-10-05 14:13
Avgå Lagrell!//
ajust ja! hoppas han bestämmer sig för att börja plugga då. då kan ju han å tjejen plugga ihop på Örebro Universitet =)

Erland Hellström är ett bra alternativ men han verkar också va lite av en vingelpetter med tanke på kontraktet AFF fick fixa ihop för att behålla han.. har aldrig sett Robin Malmqvist men ja litar på ditt omdöme. annars vore ju Alven ett drömmalternativ om det fortsätter gå som det går för Viborg och om han skulle vilja komma tillbaka nått år till..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 13:54
E-A//

Och, tänkte mer på att han gjorde högskoleprovet och fick ett bra resultat. Det är ju bara giltigt ett visst antal år...

Jadu, tror att Nurme kommer att dra till Degerfors! Vad finns det för bra målvakter i superettan? Jag vill ha en ung och lovande målvakt, gärna lång. Den enda som passar in på det är väl Naurin i Falkenberg (186 lång) och Erland Hellström. Den siste har väl ett kontrakt som går ut i år? Just nu är han dock skadad...

Om Öster trillar ur och vi går upp till allsvenskan skulle jag gärna se Robin Malmqvist i ÖSK!
Örebro E-A
2006-10-05 13:33
men om Nurme drar, villket inte alls är omöjligt, vem ska vi ha som ersättare då för Weggen? eller ännu bättre, vem ska Weggen vara ersättare åt?
Örebro E-A
2006-10-05 13:31
Avgå Lagrell!//
tror det var Riddez tjej som skulle börja/studerar på universitetet.. hoppas han förlänger, sen kan dom ju komma överens om att sälja han å att han då får en del av övergångssumman om det skulle bli aktuellt.. (istället för sign on bonus menar jag..)

håller med dig Mittåt! tänk om han hade satt den..

undrar om Jeffs skulle platsa i en elva för AS? om han skulle ta över för PaAn..
Örebro Mittåt
2006-10-05 13:20
Jag anser att Nordback skall förlänga sitt kontrakt med ett år som straff för den där elvameterssparken han missade. Det är det minsta man kan begära.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 13:12
ÖrebroSK//

Jag skulle vilja se den klubb som är så körd att man köper en spelare som inte har kontrakt, transferfönstret är stängt och när det väl öppnar igen så har hans kontrakt i princip gått ut!

Har inte Riddez familjen här? Skulle inte han börja studera på universitetet?
Örebro ÖrebroSK
2006-10-05 12:26
Tror faktiskt att Nordback, Patrik och Näfver stannar i ÖSK om vi går upp. Men Riddez kommer nog lämna oss, men ÖSK får se till att sälja honom istället för att han går som bosman.
AIK Saywee
2006-10-05 11:47
Jag räknar bort han som vinglar ...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-05 11:38
Om vi nu förlorar ett par spelare som bosman tycker jag att vi kan värva några så också ;-)

Mina förslag på spelare med utgående kontrakt:
Stefan Rodevåg, Falkenberg
David Elm, Falkenberg
Markus Thorbjörnsson, Falkenberg
Fredrik Ohlsson, Mjällby
Eldin Karisik, Helsingborg
Pablo Piñones-Arce, Hammarby
Petter Furuseth Olsen, Hammarby
Patrik Karlsson, Gefle
Magnus Wikström, Gefle
Dennis Jonsson, IFK Gbg

Räkna bort en utav dem ;-)
Örebro E-A
2006-10-05 11:18
Ämne: Ämne: Svenska....Lagrell kommer aldrig kunna ta "mitt" landslag ifrån mig! hans lag är och förblir skitöster!

Zlatan saknar inte jag heller nått vidare och tycker han borde blivit bänkad till förmån för Allbäck/Elmander för länge sen. Isaksson saknar jag en del, speciellt denna match då Shaaban lär ställas ordentligt på prov för första gången i landslaget..

Mellbergs skada gör det också betydligt svårare för vår del.. vem tar han in istället? Lucic kommer väl antagliget tillbaka men Erik Edman, Petter Hansson, Teddy Lucic och Mikael Nilsson känns mer som ett Superettaförsvar än ett landslagsförsvar. nu kan dom iofs göra en kanonmatch ändå men på pappret ser det inte alls bra ut!

kanske är det detta vi behöver för att börja fungera som ett lag igen? det stora frågetecknet är väl igentligen vad han väljer att köra med för spelsystem.. Elmander ensam på topp? eller kanske Rosenberg/Elmander? Berglund känns alltför oprövad för att slänga in i en så viktig match.. Jag tror på vinst för Sverige med 2-1! Heja Sverige, Heja Peking, Heja ÖSK! ps. villken j***a fotbollshelg vi har att se fram emot..
Örebro ÖrebroSK
2006-10-05 11:09
Själv ska man på Sverige-Spanien :) Jag tror att Sverige förlorar, våra backar håller inte!
Örebro rirobban
2006-10-05 10:59
Ämne: Svenska landslaget b....
Varför bry sig om Lagrells lag!? Men jag tror det går bättre utan Zlatan... dock är det stort avbräck att varken Isaksson eller Mellberg (antagligen) kan spela. Allbäck var också lite osäker men det verkar som han spelar också. I övrigt skruvar Spoertbladet som vanligt upp kaoset och jag tror matchen slutar 1-1. Visst har vi backproblem, men sämre lag (läs Nordirland) har slagit dem och vi har i grunden bra försvarsspel så varför inte:)
Örebro rirobban
2006-10-05 10:55
Ösk-Power//
Kolla länken... TV4 sänder från Superettan och det lär vara den matchen.
Örebro Ösk-Power
2006-10-05 10:51
Sänds Brommapojkarna-Norrköping på tv4 på lördag, eller är det i sportexpressen?
Örebro Chivas
2006-10-05 10:24
Heja svartvitt!!
Örebro E-A
2006-10-05 10:19
Svenska landslaget byter spelsystem igen..? 4-5-1 verkar det kunna bli för killarna i landslaget.. suck, det gick ju jättebra mot Tyskland. nu har han ju å andra sidan inte så många andra alternativ.. och så kanske Mellberg inte kan vara med heller. det ser inte vidare ljust ut på landslagssidan just nu. tur att vi har gamla, fina ÖSK att luta oss tillbaka på.. och så kanske man får glädja sig över en Pekingvinst på lördagen också! men då lär ju även ÖSK visa att vi VILL ha andraplatsen i matchen mot Qviding..
Örebro E-A
2006-10-05 09:41
ÖrebroSK//
både Riddez, Anttonen och Nordback har kontrakt som går ut efter denna säsong.. hoppas de iaf får behålla nån av dom, annars blir det lite kämpigt att hitta ersättare.. Nurme har också utgående kontrakt läste ja på forumet för nån dag sen.. sen finns det ju intressenter på både Halilovic och Näfver. Kapten lägger av, Larsen kanske inte håller och sen finns det ju ett par spelare till som jag ser som frågetecken både för Superettaspel men framförallt för Allsvenskt spel, om vi nu tar oss dit. så de pengar invest lyckats spara kommer nog till användning inför nästa säsong..
Örebro ÖrebroSK
2006-10-05 09:28
Dött på forumet..
Örebro ÖrebroSK
2006-10-05 09:14
Ämne: ÖrebroSK //

det g....
Försöker ÖSK förlänga eller? Vi kan fanimej inte förlorar honom om vi går upp..
Rock_strongo
2006-10-05 09:12
ÖrebroSK //

det går väll ut efter den här säsongen
Örebro ÖrebroSK
2006-10-05 09:06
Hur länge har Riddez kontrakt?
Örebro ÖrebroSK
2006-10-05 09:05
Om Näfver går till ett etablerat allsvenskt lag så kommer ju det att stoppa utvecklingen. Jag hoppas att han är smart nog att förlänga för ÖSK precis som du skriver E-A, men han kanske har bråttom.
Annons: