/fotboll/osk/forum/8727.aspx/fotboll/osk/forum/8727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2006-10-13 08:09
Tycker vi ska sluta i att spekulera i olika spelartrupper osv beroende på om det blir allsvenskan eller ej.
Nu är det upp till spelarna på plan! Vi alla måste kriga 110% för att lyckas!
Örebro D...
2006-10-13 06:21
Ingen kommun i hela världen som skulle tacka nej?... Jag vet en!
Landskrona Herr Dickson
2006-10-13 05:28
Hej allihopa! Undrar ni varför det har gått åt helvete för BoIS, så är ni välkomna in på min blogg. Där länkar jag till två artiklar på fotbolldirekt.com .

En förenings styrelse är minst lika viktig som föreningens spelare och tränare. Tyvärr, så kommer styrelseldamöter undan alldeles för lätt när resultaten sviker.
Örebro Västbanken
2006-10-13 00:21
Svagt om det inte blir någon resa. Frågan är om ett lag utan supportrar på en avgörande match förtjänar allsvenskan? Ett fotbollslag är sina supportrar, de finns kvar när spelarna flyttat vidare till andra klubbar. Vad är då ÖSK på Vångavallen på söndag?

Jag ska dit och det har inte varit helt lätt att fixa, men vad gör man inte för en sån här match (jag har dock stor sympati för er som inte har råd)? Om man tror att publikstödet kan göra skillnad blir det omöjligt att stanna hemma. Vi ses där, Jocke!
Elfsborg Gul-Svart i Blodet
2006-10-12 23:23
Jag hoppas verkligen ni kommer tillbaka till AS.
De lag jag hade hoppats på innan säsongen var ju främst ni sedan Peking och Landskrona, enbart för att ni 3 har fina publiksiffror även om de inte är i närheten av våra för tillfället.

Orka ha BP i AS som har 800 tittare på sina matcher?

Och se till att BK Röven, Öster åker ut.
ÖIS ser jag gärna att de stannar..
Örebro DaSa
2006-10-12 22:47
Ämne: Ämne: Ämne....
Om du skriver att vi behöver värva 5-8 spelare om vi går upp till allsvenskan så är det rätt så självklart att man tolkar det som att du tycker 5-8 spelare i startelvan inte håller i allsvenskan. För vi värvar väl inte breddspelare till truppen och behåller de som spelar i startelvan idag? Och då skulle vi ju inte behöva värva 5-8 spelare utan spela vidare med dagens startelva om de nu var så bra.

Syftar du på att vi behöver värva 5-8 spelare p.g.a. att de slutar och att de säljs så får du skriva det och inte att vi skall värva för att vi går upp. Men du har rätt i att Thompa, Frippe, Nurme, Riddez, Näfver, Nobbe, JoPe och Nedim kanske försvinner nästa år beroende på vilken division vi kommer att spela i. Och dessa behöver ju ersättas i så fall...

Du får gärna utveckla vilka positioner i dagens startelva som inte håller i allsvenskan.

Hoppas du inte tycker jag har en för otrevlig ton i mitt inlägg, men jag tyckte du hade lite otrevligt svar på mitt förra inlägg så det är därför:)
Örebro DaSa
2006-10-12 22:37
Jag tycker att alla spelare/ledare som vill komma till ÖSK skall vi överväga. Finns nog ingen som går till en klubb de hatar bara för att spela/prestera dåligt där.

Kanske t.o.m. men vore positivt om Toivonen hatade ÖSK om han kom hit, då skulle han ju kämpa ändå hårdare för att bli proffs så han slapp spela för oss:)
Örebro Mr.Mancini
2006-10-12 22:37
Ämne: Ämne:
Vi be....
Det var din slutsats inte min.

Kapten är för gammal, Näfver kanske drar osv..osv..

Våran trupp måste breddas om vi ska upp.

Jag har väl inte snackat om att bara tre spelare håller.....sluta hitta på en massa....
Örebro kubanen_90
2006-10-12 22:31
Ämne: Henrik(ÖSK)//

Och....
Undra vad rekordet är? :) Mitt rekord är att göra två självmål under en match. Men som tur var var det på en träning
Örebro DaSa
2006-10-12 22:30
Ämne:
Vi behöver 5-8 spe....
Om vi skall värva 8 spelare så tycker du alltså att vi idag bara har tre spelare som håller i AS? Eller räknar du med att vi kommer tappa spelare?

Följande tycker/tror jag håller i AS, men jag påstår inte att de håller hög klass eller att jag jätte gärna ville ha dem kvar. Tar med Wikström nedan då jag anser honom som klar för nästa säsong.

---------------Weggen------------------
--XXXX------Wikström--Hagge---Glenn----
--Jeffs----Nobbe---Larsen--Näfver-----
-----------Nedim----XXX---------------

Alltså tre nyförvärv, "drömvärningarna" vore Skoog, Lustig och Wikström.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-12 22:22

Vi behöver 5-8 spelare om vi går upp. Toivonen är en mycket bra spelare. Vi är inte i en situation där vi kan dissa spelare hur som helst. Skulle han vilja spela för oss är han en tillgång för ÖSK. En tillgång för ÖSK är alltid välkommen.

Örebro Per Persson
2006-10-12 22:12
Oscar O//

Ingen aning, följer inte KIF-Örebro, damfotboll är sååå trist.
Örebro Oscar O
2006-10-12 22:09
Per Persson//

Vad heter Toivonens tjej?
Örebro Per Persson
2006-10-12 22:00
Avgå Lagrell//

Det finns en sak som skulle vara riktigt rolig om vi värvade Toivonen. Tänk dig reaktionen i Degerfors ;)
Örebro Per Persson
2006-10-12 21:58
Avgå Lagrell//

Men Toivonens tjej är väl från Örebro ?. Hon var väl ganska given i KIF förra året ?. I Degerfors lär de ju sig säga hata Örebro innan de kan säga Mamma. När de har varit borta från hålan några år har de lärt sig att det inte stämmer och att Tomten inte finns. Ola behöver nog några år till innan han mognat såpass.
Örebro _Adde_
2006-10-12 21:41
Kom igen nu och åk till skåne! Det här är pinsamt och folk här kallar sig supportrar!?!?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-12 21:06
Henrik(ÖSK)//

Och jag skulle gärna spela för Degerfors...och göra mitt bästa för att slå världsrekordet i antal självmål i en och samma match!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-12 20:55
Vad är allt snack om Toivonen? Skulle vara en grym förstärkning som jag väldigt gärna skulle vilja se i Sportklubben. Han har snackat skit om ÖSK, jag tar varenda chans att snacka skit om Degen - fair enough.
Örebro stödben
2006-10-12 20:05
Avgå Lagrell!

jo, kan nog tänka att han aldrig spelar hos oss, men jag menade bara att om en spelare som är bra vill till oss så ska vi nog inte sitta på för höga hästar och låta känslorna styra till alltför stor del (även om jag vet att fotboll ÄR känslor)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-12 20:00
Hehe, Wirström är skön!

"Pratade med Fritz. Försökte berätta för Fritz att han kan ta det lilla lugna nu, och varför inte ett par öl lördag kväll. Han är ju redan allsvensk."
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-12 20:00
stödben//

Aja, vi slipper nog se honom i ÖSK, tror inte att vi har ekonomiska resurser för att köpa loss honom och erbjuda en bra lön. Dessutom har han väl sin sambo nere i Göteborg?
Örebro stödben
2006-10-12 19:57
kanske att Henriksson också någon gång i sin ungdom sagt något nedsättande om ÖSK... i slutänden så är det nog så att spelarna ser fotbollen mer som ett yrke än som hobby och då kanske man inte kan kosta på sig lyxen att välja bort bra yrkesval istället för att låta sig belastas av gammal osämja.
Örebro Chivas
2006-10-12 19:53
ÖSK!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-12 19:45
personligen skulle jag A L D R I G acceptera toivonen i sportklubben, tror knappast jag är ensam om detta...
Örebro Kapsyl
2006-10-12 19:42
ÖSK Bandy fick stryk av SAIk med 0-8 i dagens match i Svenska Cupen i Edsbyn.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-12 19:34
DaSa//

Så om Lagrell vill bli ordförande i ÖSK så är det helt ok?

Jag tycker det finns vissa gränder, Toivonen är från fel sida bergen och har snackat skit om ÖSK alldeles för många gånger. Och inte var det länge sedan heller!

Jag kan hålla med om att han är en duktig spelare men jag är tveksam, kommer han kunna spela med hjärta för ÖSK? Det kräver jag av spelare i ÖSK!

Sedan är jag tveksam till att ersätta Nobbe med Kihlberg eller Olsson. Kihlberg för att han är 33(?) år och jag tror att vi kan hitta bättre alternativ till en mindre summa pengar. Är det inte Olsson som har varit väldigt skadebenägen?
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-12 19:30
Visserligen tror jag det blir svårt för division 1 lagen att ta sej upp i superettan genom kval. Sirius vet jag inte mycket om men kan bara tänka mej att dom har någon chans om det blir väsby som motståndare. Bunkeflo verkar däremot satsa hårdare. Dom har juh både Paul Munster och Igor Sypniewski.
Örebro DaSa
2006-10-12 19:22
Så om Ronaldinho skulle prata illa om ÖSK så är han aldrig välkommen heller? Nej, jag tycker att om Toivonen möjligen vill till ÖSK för att komma närmare familjen så är han hjärtligt välkommen.

För er som inte tror han platsar så kan jag säga att IFK GÖteborg gärna vill ha honom. Enligt deras fans så var han en av de bästa ¨på plan när de möttes senast.

Men om nu Toivonen går till IFK Göteborg så kan det öppna för att Kihlberg och/eller Thomas Olsson kommer att röra på sig. Tycker att den förstnämnde skulle vara perfekt i ÖSK trupp, då gör det inget om Nobbe försvinner.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-12 19:15
Hoppas Gif klarar sig kvar i superettan utan kval! Jag ser dom gärna i allsvenskan 2008.
Örebro Mittåt
2006-10-12 19:15
I så fall har Degen hasat ner på kvalplats.
Annons: