/fotboll/osk/forum/8718.aspx/fotboll/osk/forum/8718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jocke S
2006-10-10 21:21
Håller med Yggdrasil.Taskigt intresse att åka ner å kanske se en historisk dag..Iallafall ni som pallar er ner till Trelleborg kan komma till puben Tre Lyktor som öppnar kl 12.00.Ända vettiga puben i den stan..Själv ska jag se både ÖSK Bandy,å ÖSK Fotboll ihelgen
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-10 21:13
Ämne: Ämne: Det är ....
Jag litar inte heller på Lagrell, det kan man inte göra!

AIK fick 100 000 kr i böter för sitt firande i Västerås, men detta är inte för att de stormade planen utan för all skadegörelse, bengaler och liknande saker om jag fattat saken rätt..
Örebro Mr.Mancini
2006-10-10 21:04

Jag är inte medlem i ÖSK men vill se bilder/film, kan man göra det?
Örebro zxcv
2006-10-10 21:01
Jävla skit att man inte har sportexpressen...(Jag kan definitivt inte åka ner till Trelleborg)

Sånt här borde ju visas på conventum..
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-10-10 20:57
CHRISTOFFER WINDAL // Det hade inte hänt något märkbart vid helgens match, men det kommer en uppdatering med bilder i morgon förmiddag, ska ändå på möte med ÖSK då... ;)
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-10 20:43
Paserade Behrna idag på eftermiddagen. Dom har börjat gräva för grunden vid några pålar. Dröjer väl några dagar innan man ser att det händer något mer synbart gissar jag på.
AIK Saywee
2006-10-10 20:11
Hur är det med Näfver?
AIK Saywee
2006-10-10 20:08
Ämne: Det är en enorm skil....
Du har helt rätt, det är ju faktiskt viss skillnad, men jag liter inte på Lagrell ...
... och AIK blev ju bestraffade på Arosvallen förra hösten vid firandet av att åter vara hemma.

Vi måste vara försiktiga med hur vi firar (om vi ska fira, vilket jag hoppas) så det inte går överstyr!
Örebro The Ghoooooost
2006-10-10 20:07
Avgå Lagrell:

Är det inte bättre att satsa på Antonnen ? eller Thomas A eller Fredrik Jansson ?

Äntligen har ÖSK vaknat ur koman !
Örebro The Ghoooooost
2006-10-10 20:05
Avgå Lagrell:

Det är Jonas Lantto.
AIK Saywee
2006-10-10 20:03
Ämne: Avgå Lagrell//

Ja....
Vissa matcher som förläggs på Gamla Ullevi är minst lika riskabla om inte ännu mer riskabla än de som spelas på Söderstadion. Dvs vissa Göteborgsderby´n, samt IFK´s matcher mot Stockholmslagen och i viss mån Gais´s dito.

Den där fåniga "buren" där bortafansen skall stå är ju ett bedrövligt bygge.

Men se, det verkar vara skillnad på lag och lag, och framförallt "rör inte IFK", Lagrells änglar.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-10 20:00
The Ghoooooost//

Den fjärde kan också vara Kebba Ceesay... Känns ju bra att ÖSK jagar unga spelare, helt rätt enligt mig! Testa unga spelare från lägre divisioner som inte är lika dyra som medelmåttiga spelare från allsvenskan som inte får speltid, man ser ganska snart om de klarar av superettan eller allsvenskan!

Håller för övrigt med om att Jonas Lantto är en intressant spelare som ÖSK bör bjuda in om det är möjligt!
Örebro Oggatjacka
2006-10-10 20:00
Vafan, har kidsen redan tappat den "betryggande" 3-0 ledningen man fick med sig hem från Serbien! På en halvlek!!
Örebro hejhejjohannes
2006-10-10 19:59
Jag beräknade lite och tror faktsikt, fast det svider, att BP är favoriter till andra platsen! Deras spelschema är bättre än vårat, TFF har 2 förluster (1 hemma) om vi då ska vinna över dom är det väldigt starkt, men håller tummarna :)
Andra platsen: ÖSK 40% - BP 60%
Kval mot ett allsvenskt lag: ÖSK 40% - X 60%
BP 35 % - X 65 %
jadu, va säger ni? =)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-10 19:58
Det är en enorm skillnad på att storma planen för att förstöra och avbryta en match jämfört med att fira uppflyttning efter att serien är avslutad...
Örebro The Ghoooooost
2006-10-10 19:54
Kul att ÖSK testar talanger:

Den 4:e hemliga testspelaren borde vara Kiruna FF:s Jonas Lantto.

Uppvuxen på konstgräset och en giftig oslipad diamant. Pojklandslagsspelare dessutom.

Hammarby Slaik
2006-10-10 19:48
Ämne: För det första ska m....
Bengaler är hur lätt som helst att smuggla in på vilken allsvensk arena som helst(och troligen även många utländska), det är lite lagom svårt att hitta saker som göms på arenan innan matchen, egentligen bör det ju räcka med ordentlig visitering vilket utfördes.

Och att det springer in folk på planen är väl inget nytt? 7 stycken kom in(varav MINST en var djurgårdare) och det är nog långt ifrån en omöjlighet på alla arenor(förutom italienska med superstängsel framför läktarna)och det var inte länge de var inne på planen. Ska lag som tar SM-guld och firar det med att springa in på planen straffas med poängavdrag och SM-guldet ges till den egentliga tvåan?
Örebro Yggdrasil
Hur kan det vara så dåligt intresse att ta sig ner till Trelleborg på söndag?
AIK Saywee
joth//
Exakt Johan, se mitt inlägg innan badet, 16.54.11 fjärde stycket.

Vi bör vara mycket försiktiga med vad vi hittar på så länge den småländske ... kan påverka i efterhand, godtyckligt och helt utan rättvisa!
Örebro joth
2006-10-10 19:39
Lite intressant med debatten om Hammarbys poäng avdrag när det även pågår en dabatt om man borde storma planen efter matchen mot Assyriska...
AIK Saywee
2006-10-10 19:38
Ämne: Ämne: rirobba....
Helt korrekt Rirobban, det är ungefär så jag menar. De som begått brottet skall straffas, inte den nya styrelsen, klubben, fansen, spelarna, tränarna, du och jag!

De som begår ett brott får "stå sitt kast" och ta sitt straff, det är väl rättvist, eller?

Jag vill inte att ansvaret skall ligga hos Lagrell och hans lakejer att dribbla med poäng och målavdrag, jag tycker att det är helt "fel signaler"
Örebro nibor
2006-10-10 19:30
För det första ska man inte kunna ta in bengaler och liknande på arenan. Och man ska väl kunna stoppa de idioter som springer in på planen?
Hammarby Slaik
2006-10-10 19:24
Ämne: Slaik, Om polisen ha....
Va? Vi fick så vitt jag vet beröm av polisen för våra säkerhetsåtergärder och Söderstadion är en säkrare arena än Råttsunda. Hur kan det då vara korrekt med poängavdrag när de inte ens nämner vad i säkerheten som brast?
Örebro nibor
2006-10-10 19:20
Slaik, Om polisen hade godkännt det hade det inte varit några problem ska du se!
Hammarby Slaik
2006-10-10 19:16
Ämne: Avgå Lagrell//

Ja....
Äh, Söderstadion är säkrare än Råttsunda.
Dessutom fick vi beröm av polisen så vitt jag vet, det är bara det att SvFF vill att AIK ska vinna.
Örebro Per Persson
2006-10-10 19:13
Dax att lägga in ett tips. Nedim sätter ett och fixar en straff som Kapten sätter. TFF gör ett mål bara för att det skall vara så olidligt spännande som vanligt, att var ÖSK:are.
Örebro Per Persson
2006-10-10 19:09
Avgå Lagrell//

Jag kan förstå ditt resonemang. Men när bajen lägger ett derby på Söderstadion, har de ju redan från början tummat på säkerheten. Därför tycker jag poängavdrag var rätt i detta fall.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-10 19:04
Per Persson//

Man kan inte ge ansvaret åt den "riktiga" publiken! Vad skulle de göra? Börja slåss internt? Jag gillar inte poängavdrag, bättre med spel inför tomma läktare även om detta påverkar publiken...
Örebro Per Persson
2006-10-10 18:39
Rirobban//

Håller med dig. 3 poängs avdrag var för lite. Den "riktiga" publiken måste ta tag i idioterna. Borde även varit hemmaspel utan publik resten av året.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-10 18:39
Hur många exil-ösk:are är vi i Uppsala? Måste ju givetvis se matchen här men det är svårt att få pubarna till att visa superettan...men är man ett redigt gäng så kanske det borde funka.
Annons: