/fotboll/osk/forum/8714.aspx/fotboll/osk/forum/8714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2006-10-15 17:03
Om förra helgen var en stor jävla segerhelg var detta åt helvete. Heja TFF på Lördag! Jag är om inte 100% säker så 95% på att ÖSK vinner hemma på Behrn arena i en sån här match. Jag oroar mig mycket mera på om TFF lägger sig eller ifall de bryr sig om sin fina målskillnad. Jag tror TFF lyckas få med sig 1-1 från Stockholm och ÖSK vinner med 2-0 hemma. Dagens match var som många sagt ingen höjdare, men varför byta ut Halilovic? Nu såg jag inte första halvleken, men att han var så kass att Pettersson får komma in har jag svårt att se. Vilken jävla chans just Pettersson bränner i ett viktigt skede av matchen. Men med Halilovic kvar på planen hade vad som helst kunnat hända. Han var inte så bra mot IFK heller i första halvlek men kom in mer och mer och gör ett snyggt 2-1 mål också:)

Men jag vill verkligen tacka Jeffs som sprängde sig igenom den skånska muren och ser till att BP måste vinna sin match för att vara säker. Även om nu TFF luftar några spelare tror inte jag att det är av ondo. De nya som kommer in vill visa upp sig samtidigt som BP också har många juniorer i sitt lag så tror jag på en jämn match.

Vi får inrikta oss på kval men 'n finns väldigt stora chanser!!!
AIK Saywee
2006-10-15 16:59
Går det toksnett sista omgången får vi väl glädjas åt ett par extra kvalmatcher och pengar till klubben.

Maj Godd va hälit!

FORZA ÖSK!!!!!
Örebro Grixx
2006-10-15 16:58
Nu ska det rullas boll på plasten!!!!!!!!
Örebro Per Persson
2006-10-15 16:57
Då tar vi en favorit i repris, nämligen resorna:

ÖSK har i år ännu inte förlorat en bortamatch när man övernattat före match. Däremot förlorat mot Qviding, Umeå och Falkenberg när man rest samma dag. När skall ni som tvivlar över detta samband börja förstå ?

Hoppas nu ledningen tar till sig detta inför kvalet.
AIK Saywee
2006-10-15 16:56
Heja ÖSK, alla till BA!
Örebro Grixx
2006-10-15 16:55
Heja svartvitt!!!!!!!!!!!!!
Örebro Grixx
2006-10-15 16:54
Alla kan slå ihop sina kloka huvuden och säga hur nästa omgång slutar.

Jag kan härmed meddela att INGEN vet hur det går.

....men jävligt spännande är det och allmänt tokjubel om vi går upp och gör vi inte det så är allt ett helvete.

Thats the truth!!!!!!!
AIK Saywee
2006-10-15 16:52
Härligt, farligt men ljuvligt, det avgörs på hemmaarenan!!!!!

Lysande Jeffs, mål på Vångavallen!
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-10-15 16:49
ÖrebroSK // Halilovic lär ju få träna själv då i så fall, för enligt UEFA så får man inte representera mer än två klubbar under en "säsong" och en säsong sträcker sig från den 1/7 till den 30/6, och Halilovic har redan spelat för Varteks och ÖSK sedan den 1/7 :)
Örebro Gordon
Det gick ju faktiskt över min förväntan idag. Trodde aldrig att Sportklubben skulle slå hemmastarka och motiverade (jo, just motiverade!)Trelleborg.
Bra gjort att få med sig en poäng trots mediokert spel.
Qviding höll också emot förvånansvärt länge för att inte ha något att spela för. Heder åt dem!
Nu har vi lyckats ta oss till minst kval till AS i och med att vi hängde av Peking med Jeffs mål.
Trots allt hade det kunnat vara värre.
Örebro Kapsyl
Vad säger man? Ett omotiverat TFF var hästlängde bättre än ÖSK. Detta ÖSK har inget att hämta i högsta serien, hellre ett topplag i superettan än ett stryklag i allsvenskan i mina ögon.
Örebro Tomten (Fight fire with fire!)
2006-10-15 16:47
Per Persson // Varför så negativ?
Vinner vi mot Assyriska måste ju BP slå Trelleborg.

Det har hänt större under :)
Örebro Per Persson
2006-10-15 16:46
Nu när vi lär få rikta in oss på kvalspel så börjar vi hemma den 9/11 och avslutar borta den 13/11.
Örebro sahlin007
2006-10-15 16:41
Men man skall inte skylla ifrån sig ifall nu Trelleborg får stryk av BP i sista matchen. Det är bara att konstatera att ÖSK av idag är väldigt långt ifrån ett allsvenskt lag. Om vi inte haft så bra vårsäsong så hade vi legat i mitten av tabellen, där vårt spel för tillfället hör hemma.
En annan sak som slår en är den ytterligt svara inställningen som många av spelarna visar. Detta var ju en jättechans att säkra allsvenskt spel nästa år genom vinst. Man ser ingen kämpaanda i laget utan det mesta går på halvchans och med ett uruselt tempo. Larsen verkade hämmad av ljumskarna och Halilo var säkert sjuk för han var väldigt blek idag. Men ändå så finns det ju 9 spelare till på planen som borde kämpa sig blodiga i en sådan här match.
Örebro sahlin007
2006-10-15 16:34
ojojoj vilken dåligt passningsspel!!
under all kritik....
och vad gör vi på deras mål ?
5 man står och tittar på....
Var är kämpatakterna grabbar, idag var det ju seger vi skulle gå för !!!
Skyll inte på dåligt anfallsspel, de fick ju noll bollar att jobba med ..
Nu väntar kval för jag är övertygad om att trelleborg lägger sig mot bp. Speciellt efter de uttalanden som deras spelare stått för, där de menar att de hellre tar med sig bp upp i allsvenskan.
Örebro hejhejjohannes
2006-10-15 16:31
2mål borta mot bp på 3 sista minuterna* =)
Örebro Bonanza1
2006-10-15 16:30
Skyll inte på TFF idag, dem var ju inte speciellt bra. Att däremot inte ÖSK kunde spela bättre i en sådan viktig match är ju faktiskt deras eget fel, inte TFFs. Tror knappast TFF lägger sig i sista, motivationen är kanske inte på topp, men det var den ju knappast idag heller. BP kommer däremot att drabbas av hybris, så ÖSK tar steget upp iaf.
Örebro hejhejjohannes
Snacka publik? Vi hade knappt ju inte många hemma mot Landskrona bois! Det är bara att ge crecit till TFF, vi kunde inte slå dom, sen att bp gör 2-1 i slutet, är ju ruttet! Men va f*n har publiken för betydelse för oss och ösk? Vi ska till allsvenskan, och inte för att andra lag har sämre publik. Nu känns det tomt, men hoppes finns, vi har iaf kval säkrat! Istället för publiken, tänk om vi vunnit mot bp borta istället för att släppa in 3mål, eller vunnit hemma om nobbe suttit straffem...
Örebro Per Persson
Vet någon hur det var med Halilovich idag, han verkade inte helt kurrant ?
Örebro 1981
2006-10-15 16:28
Det som skulle bli party blev till sorg.
Vi har inte en chans mot Häcken tyvärr.

Forza Örebro Hockey!
Örebro Mr.Mancini
2006-10-15 16:26

Mycket skitsnack om TFF...."ingen publik"..."fotbollsmördare" osv osv.....låter som losers-talk...sluta gnäll på TFF bara för att ÖSK inte lyckas prestera

Örebro ÖrebroSK
2006-10-15 16:25
Nu försvinner Riddez, Halilovich, Patrik och allihopa. Har varit en trevlig ÖSK säsong men nu blir det Superettan igen
Örebro Chivas
Pitchers hamburgare var i allafall god.
Mjällby Tarre_dif
Hej bli medlem här http://www.emailadvert.se/popupnewuser.php?id=24965 och tjäna riktiga pengar! Hur lätt som!
Örebro ÖrebroSK
2006-10-15 16:24
SJälvklart lägger Trelleborg sig. FINNS INGET ANNAT!
Örebro go_osk
2006-10-15 16:22
Det är bara att lyssna på alla patetiska uttalanden från samtliga TFF-spelare som har pratat med media. De föredrar BP framför ÖSK, och nu är allt upp till TFF.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-15 16:19

Skiter väl i publiksiffran.....fotboll avgörs på planen...
Trelleborg Plox
Ämne: Hörde någon publiksi....Det är väl inte direkt något nyhet att TFF inte är ett publiklag? När det spelas allsvensk-fotboll på Vångavallen brukar dock publiksiffrorna öka med 1000-2000 pers per match. Sen mot MFF hade vi året vi åkte ur nästan 10 000 pers och sen drar HIF drygt 5-6000. Så räkna med en ökning till nästa säsong.

Lycka till mot Assyriska!
Örebro bison
visst spelas matchen på BA samtidigt som övriga matcher?
Framgår inte av tomteförbundets sida
Örebro bison
2006-10-15 16:18
matchen mellan BP -TFF spelas i Stockholm
Annons: