/fotboll/osk/forum/8690.aspx/fotboll/osk/forum/8690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖrebroSK
2006-10-19 09:09
Klumpen i magen växer för varje dag som går nu. Kan det vara så att mitt kära ÖSK kanske får komma upp igen? Kan det vara så att jag får se när ÖSK gör mål på IFK Göteborg igen? Kan det vara så att det aldrig är bekymmer med att få ihop 1 eller 2 bussar till ngon bortamatch? Kan det vara så att jag får vakna upp på Söndag och känna mig bakis och full av glädje. Snälla gud, låt mig uppleva allsvenskan, SNÄLLA!
Örebro Sekt. E
2006-10-19 08:56
Hmmm. Eftersom jag just startat eget företag är det mycket jobbrelaterat huvudet att hålla reda på, men denna vecka tar ändå ÖSK priset. Igår kväll snurrade matchen och eventuellt firande i skallen hela tiden. Jag drömde också i natt om bortamatcher i Stockholm nästa säsong. Nervös.. jag?? Vi SKA tillbaka. Det lär få bli en öl eller två innan matchen för att ladda upp och stilla sig.

FORZA SPORT
Örebro Mittåt
2006-10-19 07:57
Tomteförbundet slår till igen (enligt Folkbladet).

För en tid sedan erhölls ett brev från spelbolaget Unibet där man meddelade att Maic Sema tagits ut till en "framtidsfight" i Stockholm i samband med fotbollsgalan. Unibet ville ha Sylvias tillstånd, men för några dagar sedan fick Sylvia ett nytt brev, nu från Sune Hellström och Krister Malmsten på Svenska Fotbollförbundet.

- Där klargjorde de att de inte ville att vi skulle släppa spelare till den är matchen, då Unibet är ett konkurrerande spelbolag till Svenska Spel som är fotbollens huvudsponsor.

http://www.folkbladet.se/%5CGEN_Utmatning.asp?ArticleID=1317455
Örebro joth
2006-10-19 07:38
Det börjar nu bli dax att Jinxa matcherna inför helgen. I BP matchen kan man Jinxa till oddset 1,95 hos bet365.com. För övrigt verkar det som att de andra spelbolagen avvaktar med oddsen.

ÖSK matchen hos samma bet365.com kan med fördel jinxas på både oavgjort och AFF vinst. Oddsen 4,20 och 5,30 ger avkastning oavsett resultat.

Så börja Jinxa och se till att din eventuella vinst går till klubben. :-)
Örebro joth
2006-10-19 06:02
ÖSK-Marte//Information om ÖBOs biljetter hittar du på länken ovan.
Örebro ÖSK-Marte
2006-10-19 01:28
Någon som vet hur det här med ÖBO fungerar? Kan jag som ÖBO-bo ta med mig 3 vänner och vi går alla in gratis och får sittplats?

Ps... öbo-bo, snyggt ord...
Örebro Sersant
2006-10-18 23:58
Mr.Mancini
håller med om att vi ofta tippar för högt, och tror det blir stor publik men nu är det ju nästan slut sålt 70-800 kvar kl 14 idag och det är ett bra tag kvar till match.
Örebro rirobban
2006-10-18 23:55
Ämne: Tror inte det blir 9....
Nej det blir inte 9000, det blir 9400 personer!!! Nytt superettarekord för i år:)
Örebro Mr.Mancini
2006-10-18 23:35
Tror inte det blir 9000 på lördag....alltid mycket snack....
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-18 22:51
zxcv//

Har du NA-kortet? Deras läktare kan man ju inte fixa förköp till... Aftonbladet har också ett visst antal biljetter, kommer du tidigt kan du säkert få en plats!
Örebro zxcv
2006-10-18 22:43
har ingen chans att ta mig till biljettbutiken för att köpa ståplats tyvärr.
Tror ni man har chans att betala inträde på plats om man hänger på låset? eller om alla tillåtna platser redan är sålda?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-18 21:35
ahlstrand//

Har vi tur börjar byggandet redan nästa år i slutet på sommaren, förmodligen blir det en liknande läktare som den som skall byggas på Västra sidan just nu.

Men precis som Sersant säger så väntar man beslut om Hockeyns arenaplaner. Det kanske blir ett sambygge, helst vill jag se en kopia av Nya Västra. Dels för att man slipper ta fram nya ritningar och sparar pengar på det, och för att Arenan kommer se konstig ut med fyra olika läktare...
Örebro Sersant
2006-10-18 21:09
ahlstrand:
Vet inte om den blir likadan men det ska byggas nytt där iallafall anledningen till att man inte kan börja med det arbetet än är för att man väntar på beslut om ishallen som ligger där.
Trelleborg ahlstrand
2006-10-18 21:07
Ska ni få en liknande kortsida på Östra så småningom? BA kan nog bli riktigt bra! Synd ni har konstgräs bara...
Länktips: www.trueblues.nu
Åtvidaberg Eesti
2006-10-18 19:46
Hur blir det på lördag egentligen? Om det blir avancemang så vore väl de klassiska aftonbladet eller expressen uppslagen trevliga. Kommer det att fixas eller hur blir det med det?
Sen måste väl vi kubaner ordna något till Thomas
Örebro Per Persson
2006-10-18 19:10
Joerny-o inget annat//

Klart det är en högriskmatch. Minns hur mycket poliser det var på plats vid sista vänskapsmatchen mot as-syriska. Polisen har nog även förvarnats vad gäller stenkastning och bengaler.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-18 19:03
Vet inte om matchen räknas som en högriskmatch. I annat fall behövs det väl ingen säkerhetszon mellan supportrarna. Hoppas att det bara nästan blir fullsatt. Man vill ju inte att någon ÖSK:are ska behöva missa den här kampen.
Örebro Sersant
2006-10-18 19:02
Tälje-kamin:
Vi har en del i stan
Trelleborg Tälje-kamin
2006-10-18 18:18
Inte en chans att det kommer 500 AFF-supportrar till Behrn Arena! Möjligtvis om matchen gällt direkt nedflyttning.

Jag lovar, högst 200 pers från Södertälje kommer...finns väl en hel del AFF:anhängare i Örebro dock...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-18 16:54
Sersant//

Som jag har uppfattat det så går 2000 biljetter till Örebroare. Sedan vet jag inte hur stort utrymme man ska ha mellan Assyriska- och Örebropubliken. Assyriska borde åtminstone få 500 biljetter, då borde det komma in minst 9500 pers på matchen!
Örebro Sersant
2006-10-18 16:50
de var 700-800 ståplatser kvar men de beror på hur många Assyriska ska ha.

Tror det blir fullsatt.
Örebro E-A
2006-10-18 16:46
Mackan//
så kapten ska inte träna Södra alltså???
Örebro Chivas
2006-10-18 16:38
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2006-10-18 16:24
Som loopy redan varit nästan säker på så nollställs varningar men inte utvisningspåföljder inför kvalspelet. Så här står det i tävlingsreglerna.

Avstängningar och varningar i kvalmatcher samt inför nytt spelår

Spelare som utvisats i sista seriematchen får inte spela i lagets första kvalmatch.

Spelare som utvisats för grov, lindrig eller målchansutvisning i kvalmatch får inte spela i
lagets nästa match i kvaltävlingen.

Spelare som ådrar sig två varningar i olika matcher ingående i kvalspel får inte
spela i den efter andra varningen närmast följande matchen i kvalificeringsspelet.

Varningar samt avstängning till följd av uppnått antal varningar nollställs mellan serie- och kvalmatcher (samt mellan olika omgångar ingående i samma kvalspel om nya lag tillkommer).
Varningar nollställs inför nytt spelår.
Avstängning till följd av uppnått antal varningar eller till följd av utvisning för lindrig förseelse eller målchansutvisning i tävling som avslutas innevarande spelår, upphävs inför nytt spelår.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-18 16:01
Hörde att det inte finns så många ståplatsbiljetter kvar heller, ungefär 1000 st när en bekant köpte sin biljett!
Örebro Mackan
2006-10-18 15:58
För kännedom.
Det går att köpa förköp på ståplats till på lördag. Något jag tycker man skall göra för att försäkra sig om en plats. Det går bland annat att göra på kansliet (ej kortbetalning) och på Örebro Slott.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-18 15:48
Per Persson//

Eyravallen tar väl in 10 000 pers just nu? Fast frågan är hur stor del av Östra som blir tomrum mellan Assyriskaklacken och övriga Örebroare...
Örebro Trivseltorsten
2006-10-18 15:41
13250 tror jag...kolla orebro-sk.se under fliken behrn arena lr nått...
Trelleborg Tälje-kamin
2006-10-18 15:39
Vad kommer publikkapaciteten vara på Behrn Arena när arenan är färdigrenoverad?
Örebro loopy
2006-10-18 15:34
Kapsyl//

Jag är rätt säker på att avstängningar pga antal gula kort inte gäller i kvalet. Däremot om man blir utvisad.
Annons: