/fotboll/osk/forum/8664.aspx/fotboll/osk/forum/8664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kilten
2006-10-22 12:16
"Kubanerna hade gjort ett strålande jobb för att ge matchen en fin inramning, beväpnade med flaggor, matchtröjor, paraplyer och trummor ställde dom upp på parad utmed Rudbecksgatan och hälsade tillströmmande åskådare, mycket pampigt och magnifikt! "

Detta var inte Kubanerna, utan Karl Johan skolans egna lilla ÖSK parad. Jaja.

Idag är man bakis och lycklig...
Örebro öskfan____
2006-10-22 12:14
Aldrig mer fallkenberg borta!
AIK Råsundas gräs
2006-10-22 12:11
GRATTIS ÖSK! Känns som ni hör hemma i Allsvenskan. Lycka Till nästa år!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2006-10-22 12:09
Som Erki skriver, sänds gårdagens matcher i repris på Sportexpressen idag kl 13..
P.g.a. bristande utrustning kan jag själv inte spela in det och föra över till datorn :/
Men jag vore evigt tacksam om någon lyckas med detta och sedan kunde dela med sig.
Jag kan absolut tänka mig att betala en slant för att få slutet och glädjescenerna arkiverade till datorn.
Snälla, någon.. gör oss ÖSKare en stor tjänst! :p
Örebro Purre
2006-10-22 12:09
Ojoj! Vilken kdag och kväll det blev igår. Känns helt fantastiskt även om segheten gör sig påmind idag... men det är väldigt lätt att svälja en sådan här söndag....

En fråga.... Den där ramsan om Lagrell... hur går hela den exakt?

Den måste bara eka på de allsvenska arenorna nästa år!

Örebro 1981
2006-10-22 12:07
Jag fattar fortfarande inte vad som hänt...
Örebro kubanen_90
2006-10-22 12:05
Det är först idag man fattar!!!! Så skönt!!!!!!!!
Sundsvall BroderH
2006-10-22 11:57
Stort grattis! Det var ni värda! Örebro behöver ett lag i Allsvenskan!
Örebro # brorzan
2006-10-22 11:57
Kerberos //

Tydligen spelar det ingen roll, för det är bara Allsvenskans lag som är med i lottningen om Europa-platser.
Men lite pengar kan det tydligen ge klubben i alla fall.
Örebro Rocky Dennis
2006-10-22 11:54
Det här är nog den bästa söndagen i mitt liv. Så otroligt jävla skönt. Nu känns det lite tomt, men det kan jag acceptera. vi är i allsvenskan igen!
Örebro Kerberos
2006-10-22 11:40
Såg att vi efter omgång 29 låg fortfarande 2a i Sverige i Fair Play ligan efter Elfsborg. Hoppas bara gårdagens match inte förändrade något i den tabellen negativt.

Vilken trevlig bonus om det skulle kunna vara om det leder till något.
Örebro initforlife
2006-10-22 11:38
Fy fan va skönt det är att vakna upp till allsvenskan!Bakfyllan skrattar man bara åt en dag som denna.Grattis till alla oss som såg matchen på plats igår,det är redan en otrolig klassiker.Tack för allt Thomas!
Örebro 1981
2006-10-22 11:38
//Erki
Själv sitter man på jobbet... Kan någon spela in?? Jag bara måste ha det! vore riktigt sjysst
Elfsborg Johan Pettersson
2006-10-22 11:30
Grattis Örebro. Ses på arenan nästa år...
Örebro Joerny - o inget annat
2006-10-22 11:25
Just idag är jag stark, just idag mår jag bra!
Örebro Erki
2006-10-22 11:24
Förresten så sänds BP - TFF i repris idag på Sportexpressen kl 13.00. Då kan ni alla se att TFF inte gick för fullt ;-)
Jag rekommenderar ALLA att se de sista 20(?) minuterna då de byter match och sänder från ÖSK - AFF istället, eftersom TFF leder med 2-0!
Fina glädjescener, nära till tårarna ;-)
Örebro Rasberg
2006-10-22 11:21
Wake// förstår helt din situation. Jag har dock lyckats med konststycket att fotfarande vara ganska berusad. Nu blir det sömn igen!

Men som sagt, fy faan va skönt!!!!!! :D
Örebro Erki
2006-10-22 11:20
Örebro SK//

Jag kollade på reprisen av BP - TFF och jag tyckte att TFF spelade mer nonchalant och släppte till mycket mer öppna lägen än de gjorde mot ÖSK. Lyckligtvis var BP inte tillräckligt skärpta för att sätta sina lägen de fick, hade dom gjort det hade vi gapat på läggmatch direkt ;-)
Örebro Wake
2006-10-22 11:17
Har en riktigt tung bakfylla just i detta nu. Krogkvällen igår blev alldels för dyr. Allt hade kunnat vara pest och pina men istället sitter jag bara och myser.

För vi är tillbaka! Fy fan va skönt!
Malmö FF Mff_petterzzon
2006-10-22 11:16
GRATTIS!, måste kännas gutt =D
AIK siggebastian
2006-10-22 11:13
Stort grattis!!
Örebro ÖrebroSK
2006-10-22 11:12
Tycker det är så jävla stort att Trelleborgs spelare kan prestera som dom gör mot både oss och BP utan att ha nånting att spela för. Ett riktigt jävla allsvenskt lag i mina ögon

Vilken stämning det var på Behrn arena i går, helt sagolikt! Publiken var galna alltså. Och på stan blev det en jävla fest efteråt, spelarna tackades hur länge som helst, både utanför slottet och sen stora hotellet. Jag fick ett snack med Walker och Jeffs, det kändes speciellt för mig att få tala med sånna stora män som dom är just nu.

Detta har vi väntat på grabbar och tjejer, vi är hemma och vi ska stanna hemma!!!
Örebro Mittåt
2006-10-22 11:10
Jag kan förstå att Thallinger inte vill bli påmind om ÖSK-affären. Den var ett stort personligt nederlag för honom. Visserligen blev ÖSK i slutändan nedflyttade, men inte på grund av någon av de anledningar han anförde då han dömde ut klubben.

Min teori är att en av orsakerna till att Lagrell & Co. kämpade så hårt för att få ner ÖSK i Superettan handlade mer om Thallinger än om ÖSK. Om ÖSK fått vara kvar hade det ju visat, att Thallinger inte var kapabel att sköta sin uppgift som ordförande i licensnänden.
GAIS Mind the Gap
2006-10-22 11:09
Ett stort grattis!!
Örebro Grohl
2006-10-22 11:03
Vi borde nästan göra tröja nummer 4 helig, ingen annan får ha den. sen kan vi resa en Thomas Andersson-staty utanför vallen. Karln är en förebild utan like
Örebro # brorzan
2006-10-22 11:03
Roligast i tidningen idag - utöver allt som handlade direkt om ÖSK var surf*ttan Khennet Tallingers kommentar när NA ringde upp honom:

Vad säger du om att ÖSK är tillbaka?
- Det har jag inga som helst kommentarer kring. Det är inte på mitt bord överhuvudtaget. När det gäller vilka lag som går upp i Allsvenskan är jag fullständigt likgiltig.

Följde du upplösningen på TV eller radio?
(Här blir det tyst i luren. Tallinger stänger sedan av mobilen och går inte att nå för ytterligare kommentarer.)

Tack NA! Det där är riktigt stor journalistik!! :o)
Örebro Erki
2006-10-22 10:55
Mer underbara nyheter är att NA idag skrev att Näfver mest av allt vill spela i Allsvenskan med ÖSK! Inget Hammarby med andra ord :-P
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-22 10:51
Ännu mera positiva nyheter!

Riddez om en fortsättning i ÖSK:
"Jag är definitivt inställd på att fortsätta. Jag har ett färdigt kontraktsförslag liggande."

Men Mirza har väl inte ett utgående kontrakt?
Elfsborg yellow fever
2006-10-22 10:49
Grattis - och den här gången kan inte ens svff hindra er från spel i Allsvenskan;-O

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot att se Elfsborg hantera sitt värsta spöke: ÖSK borta!

(Hoppas att konstgräset kan underlätta för oss...)

En annan fördel med ert avancemang är att vi nu får dela bördan av andra lags supportrar som spyr galla över underlaget.

Än en gång: Välkomna tillbaka!
Trelleborg Roger
2006-10-22 10:49
Har vi fått tyst på den jävla Per Persson nu då??? Nästa år när vi kommer upp till Behrns så visa mig honom så ska jag knocka han!

Fy fan vilken dryyyg jävel!

´Förresten, Grattis!
Annons: