/fotboll/osk/forum/8649.aspx/fotboll/osk/forum/8649.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro E-A
2006-10-24 13:47
joth//
äh det är väl jag som snurrat till det som vanligt.. trodde det va förra säsongen dom spelade i UEFA-kvalet..
Örebro Arx
2006-10-24 13:40
joth//
Nej, du sitter stadigt. Inget cykleri alls. Du har helt rätt.
Örebro Arx
2006-10-24 13:38
Mittåt//
Förmodligen en helt korrekt analys. Som läget var efter förlusten i skiljenämnden hade ÖSK allt att vinna.
Örebro joth
2006-10-24 13:36
E-A//Är det inte 06 nu? Det var väl i år som Gefle spelade i UEFA cupen och det baserade sig på resultatet 05... eller är jag ute och cyklar?
Örebro E-A
2006-10-24 13:15
ist för "/fotboll/osk/forum" borde det stå /fotboll/osk/finrum! =)
Örebro Mittåt
2006-10-24 13:15
Man kan ju fråga sig varför innehållet i förlikningen skall hållas hemlig. De ursprungliga beloppen är ju offentliga.

Rimligen beror detta på att avtalet ur den ena partens synpunkt inte är så "bra". Frågan är bara vilken.

ÖSK har redan tagit kostnaden och ur deras synpunkt skulle väl varje återvunnen krona betraktas som något av en framgång.

Vilket pekar mot att det är Hammarby som fått lov att jämka på sig en del. Appelqvist vill säkert inte skylta med att han slarvat då kontraktet skrevs med ÖSK om PFO. För ÖSKs del så är saken nog inte lika känslig. Det har ju skett en hel del i klubben sedan dess.

Hur det förhåller sig med detta kan man kanske få en uppfattning om i mars, då ÖSK Fotboll lägger fram sin årsredovisning. Eftersom allting som har med A-laget att göra nu ligger i Elitfotboll AB, så är chansen stor att det av föreningens bokslut går att sluta sig till vad PFO kostade ÖSK i slutändan.
Örebro E-A
2006-10-24 13:13
Ämne: Se länk... angående ....
va bra. då fick nog ÖSK en liten slant iallafall. om de inte hade vart nöjda hade de nog dragit det till domstol eftersom de verkade så säkra på att de hade rätt..

kan inte släppa det där med fair play.. Gefle spelade ju i SE 04. det var då de vann fair play ligan och dessutom gick de upp i Allsvenskan. det stämmer alltså att de spelade i AS när de tilldelade en plats i UEFA-kvalet. men de spelade ju (precis som ÖSK) i SE året de tog hem fair play ligan! då borde ju samma gälla för oss som för dom.. är jag ute å cyklar???
Örebro Ericson
2006-10-24 13:08
Nu kom jag in...

Trist att man inte får veta vad förlikningen innebär, men men. Bättre att dom kom överens om ngt iallafall.
Örebro Ericson
2006-10-24 13:07
Ahh! blir tokig på officiella, kan du inte lägga upp artikeln på SF också?
Örebro Mittåt
2006-10-24 13:05
Ekonomiskt blir det väldigt tufft för Assyriska (och Väsby) om de inte skulle klara av kvalet. Tala om ödesmatcher.
Örebro joth
2006-10-24 13:04
Se länk... angående PFO.
Örebro Rasberg
2006-10-24 13:03
Skulle han kunna vara intressant som högerback? Känns ju inte helt fel... Utgående kontrakt, utvecklingsbar och vill testa något nytt.
Örebro joth
2006-10-24 13:00
E-A//2005 spelade Gefle i Allsvenskan och precis som Mittåt säger fick de platsen för att de kom högst i Fair Play ligan av de som inte fått någon plats på annat sätt.

Sveriges och Europa Cupspel avgör om Sverige ska få en plats. Den interna ligan i Sverige avgör vem som då ska få den, och det gäller då alltså bara Allsvenskan.
Örebro E-A
2006-10-24 12:50
Ämne: E-A// Tiden för inte....
har fårstått det mesta å tack för infon men Gefle spelade ju i superettan året de vann fair play ligan gjorde de inte..? skulle det isf bli Häcken som skulle få "gratisplatsen" om det ville sig.. dom kanske inte ens spelar kvar i AS nästa säsong, då skulle det bli Kalmar isf..? fast det verkar ju sjukt eftersom Gefle, på samma sätt som vi, gick upp året innan de fick gratisplatsen..
Örebro Mittåt
2006-10-24 12:50
joth// Jo, men uttagningen av vilka de tre lagen skall bli måste ju ha med de nationella resultaten att göra. Det var ju inte en slump att det blev Gefle som fick vara med.

Hur som helst med det - frågan är nog inte aktuell för ÖSK.
Örebro joth
2006-10-24 12:44
Mittåt//När det gäller lottningen till UEFA så har det inget med den interna svenska Fair Play ligan att göra. Fair Play betyget är baserat på landslaget och klubblagens betyg i Europa cuperna.

Men som sagt, endast lag från Allsvenskan kan få den platsen. Enda möjligheten för ett Superettan lag att komma ut i europa är via Svenska Cupen, precis som för Åtvid detta år.
Örebro Mittåt
2006-10-24 12:40
E-A// Tiden för internmatchen finns i kalendern på officiella.

Kvalificering för UEFA-cup plats via Fair Play tävlingen kan bara tillfalla klubbar som spelar i den högsta divisionen. Nu gör iofs ÖSK detta nästa år men deras poäng är inhämtade i en lägre liga.

Dessutom löper UEFAs Fair Play tävling från den 1 juni till det 31 maj. För att få en gratisplats i UEFA-cupen skall man vara det bästa laget i Europa. Och det finns inget som i dagsläget säger att Sverige eller Örebro är det. Dessutom lottas två platser ut till nationer som uppnår en viss nivå i snitt. Eftersom Fair Play räknas ut på olika sätt för UEFA och i Sverige är det svårt att säga hur Sverige ligger till.
Örebro E-A
2006-10-24 12:23
joth//
va. men Gefle då? vann dom hela Sveriges fair-play liga eller? detta går över mitt förstånd.. =P om Elfsborg kvalificerar sig för Europacupspel på egen hand då..?

verkar på chatten med Walker på NA (väldigt intressant f.ö..) som att han kommer fortsätta som tränare nästa säsong. rätt uppenbart kanske med tanke på att han tog oss tillbaka till Allsvenskan och att han har kontrakt som löper över nästa säsong med.. mina invändningar mot hans sätt att tackla problem och hanskas med människor finns fortfarande kvar och jag anser fortfarande att han inte är rätt person att ge all cred för uppgången men eftersom han väljer att stanna så kommer jag stötta han hädanefter trots att jag kommer fortsätta kritisera hans beslut när jag tycker de är felaktiga!

skickar ut frågan igen: är det nån som vet villken tid internmatchen spelas? förresten spelas den på BA? jättetacksam för svar..
Örebro Kronblom
2006-10-24 12:12
capone// det har inte alls gått.En spelare som jag(och säkert många andra) hade höga förväntingar på efter att ha öst in mål för sirius,är tveksam till om han ska med till Allsvenskan!
Örebro ÖrebroSK
2006-10-24 12:04
Ämne: Mittåt// Nu är mitt ....
Jag röstade också på Ian Jefss med motiveringen "en ung Lars Larsen" :)
Örebro joth
2006-10-24 11:58
E-A//Det finns ingen möjlighet för oss att nå Europa. Vi får nöja oss med 50.000:- eller liknande för vår vinst i Superettans fair play liga.
Örebro Grixx
2006-10-24 11:49
Mittåt// Nu är mitt bidrag inlämnat och favoriten var Ian Jeffs så klart.
Örebro Mittåt
2006-10-24 11:42
Vinn signerade NA-löpsedlar om ÖSK-triumfen
Örebro E-A
2006-10-24 11:30
Avgå Lagrell!//
Wikström kommer få ett antal år utomlands, iom vårt kommande Europaäventyr, om han kommer till oss. först får vi kvalplatsen till UEFA-cupen iom att Ellos tar guldet, sen går vi vidare till kvalet, sedan chockar vi hela Europa genom att ta oss vidare på bekostnad av andra storlag. sedan är vi ett etablerat storlag i Europa med massa cash ;-)!!

Micke D//
glömmer aldrig ditt frispaksmål mot Kalmar borta 04! tack dessutom för infon när det blev kalabalik på råsunda i matchen mot AIK 04. du är en stor spelare som jag aldrig kommer glömma! tack för messet förresten när du önska mig och mina kompisar en trevlig helg, trots att du inte kände oss.. inte varje dag det händer! (fast det var väl iofs mest tack vare dina vänner Hasse eller Marko..;) men ändå, det visar villken godhjärtad människa du är!

är det nån som vet villken tid internmatchen spelas på torsdag?
Örebro Grixx
2006-10-24 11:28
Ericson// Jäpp, man känner sig lite vilsen bland S1-lagen, lite som att vara placerad i ett kallförråd

......och när vi kommer in på "socitetslistan" på SF så ser några andra lag oss som något katten släpat in;-)
Örebro houston
2006-10-24 11:22
Ämne: Förresten hur har de....
Ingen hitt precis, lite tunn, en ny herish kuhi...
Örebro Ericson
2006-10-24 11:12
Grixx// Ps4 dessutom kommer vi bli uppflyttade till de allsvenska lagen på SvenskaFans Sverige-sida ;-)

Det ser jag fram emot!
Örebro Grixx
2006-10-24 11:08
Små marginaler och vi hade med oss fru fortuna under sista omgången.

Rättvist?....javisst!!!!!!!!!

.....men små marginaler.

Tänk på lag som Peking som harvar år efter år i S1, och hur deras fan måste lida och samtidigt troppar säkert en del av efter varje säsong som de blir kvar där nere i avgrunden.

Glädjen vi upplever nu är fantastisk skön men kan inte jämföras med den sorg och besvikelse vi kännt om vi blivet kvar i Superettan, mörkers mörker....

.....men nu är vi med igen. Vi kommer att kunna värva fler supertalanger, färdiga stjärnor och vi är med i det allsvenska elitgänget och får se härliga allsvenska matcher med "Riktiga" lag.

Ps1....och vi får storbildskärmen åter.

Ps2...och vi är "bönder" igen och blir bombarderade av skitinlägg på svartvitt när vi vunnit över storstadlagen.

Ps3...och PFO(?) kommer att löpa in på plan med Bajen.
Gefle Capone
2006-10-24 11:01
Förresten hur har det gått för Johan Pettersson denna säsong?
Örebro jappel
2006-10-24 10:53
Ämne: Backtalangen Kabba C....
väljer man att gå till gefle framför ÖSK så har man inte någon vidare koll på fotbollsvärlden!! men men, det är ju hans problem och inte vårt. ÖSK ska nog kunna besätta sitt lag ändå.
Annons: