/fotboll/osk/forum/8641.aspx/fotboll/osk/forum/8641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro stödben
2006-10-25 12:01
Ämne: Kollade på en "....
en riktig klassiker :)
Örebro rirobban
2006-10-25 11:59
Jag var på Royal League-matchen mellan Halmstad och Odense i vintras... det var absolut ingen höjdare. Kallt är bara förnamnet. Om vintern nästa år håller på lika länge som i år så innebär det snö, kyla och riktigt kalla vindar långt in på Mars.
Örebro Per Persson
2006-10-25 11:55
Är det ingen mer än jag som reagerade på att årets budget höll, -500.000:-, detta trots att publiksnittet gick hyggligt över budget. Även med PFO-uppgörelsen tycker jag det borde sett bättre ut.
Örebro Per Persson
2006-10-25 11:51
Mikkel//

Nej, locket är på. Tror det blir svårt att få fram siffror från vårt håll. Skriv gärna här om du hör något från er sida !!!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 11:51
Ämne: Ämne: Ämne....
Där har du nog en poäng. Vintersporterna är inne i slutspel i mars och det är "finalläge" i diverse andra olika sammanhang, t ex alpina världscupen.
Dock tror jag inte att temperaturen är avgörande, utan kvalitén. Det var inte speciellt varmt när AIK-Barca spelade cupvinnarcupen i mars -97, men Råsunda kunde nog ha blivit utsålt ett par gånger om.. (anekdot: veckan efter drog samma lag, AIK, storpublik till Sörbyvallen :-) )
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 11:44
Ämne: Sverige har en allde....
Jag tror, som sagt, att den enda vägen är att fatta beslut vilka helt enkelt leder till att lagen tvingas att tillhandahålla spelbara planer tidigare/senare under säsongen.
Det var ju så man gjorde inom hockeyn. Det var ju inte så att man bönade och bad att klubbarna skulle tillhandahålla ishallar, utan man bestämde ju helt enkelt att det var ett "licenskrav". Så är det ju faktiskt inom fotbollen, men SFF följer ju aldrig den regeln för elitlicens (att planerna ska vara SPELBARA, är det från första april?), utan år efter år tillåter man spel på leråkrar... Kunde man sparka ner ÖSK p g a en fjärrvärmeräkning borde man kunna sparka ner ett helt gäng pga regeln om planens spelbarhet..
Örebro rirobban
2006-10-25 11:41
Ämne: Ämne: Ämne....
Kanske du just nämde den stora anledningen till att fotbollen inte skulle dra publik vid Mars. Handboll, Hockey, Bandy, Volleyboll och andra vintersporter drar då folk som kanske inte vill gå på fotboll då. Men jag tror inte att det är en myt att temperaturen avskräckar folk.
Hammarby Mikkel
2006-10-25 11:39
Hej,
En fråga från en Bajare. Har det sipprat ut någon uppgift om vad förlikningen innebar?

Tyvärr finns det väl skäl mför båda ledningarna att hålla tyst, men det skulel vara intressant att vet vad det är för belopp...
Örebro Jocke S
2006-10-25 11:35
En sak som va bra med superettan är att jag fick se lite nya arenor.2 Norrlands tripper Boden,å Umeå.Falkenberg.Jönköping.Nu när allsvenskan kommer blir det dom gamla beprövade arenorna.Ja Elfsborgs nya blir kul att åka till
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-25 11:32
Sverige har en alldeles för lång försäsong!

Men hur ska vi lösa problemet? Fotbollsplaner i Sverige är värdelösa ända fram till början av maj! Ska vi ha en längre plan är konstgräs ett måste om man inte väljer att göra som t ex Ajax som byter gräsmatta ett antal gånger under pågående säsong!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 11:22
Ämne: Ämne: Ingen s....Tror att det är en myt att det är temperaturen som avskräcker folk från att gå på fotboll i november/mars... Vintersporterna har alltid varit publikdragande, hockeyn även under den tid de spelade utomhus och bandyn...
Svensk fotbolls enda framtidschans är längre tävlingssäsonger och det kräver fler arenor med plastmattor och enda sättet att driva på att sådana skapas är att ta beslut om spelstart i mars o avslut i slutet av november..
Örebro rirobban
2006-10-25 11:11
Ämne: Ingen som hakar på t....
Jag tycker att det skulle vara bra ifall alla lag hade plan för det så tidigt och så sent. Men så som det ser ut idag kan ju inte ens Skånelagen bjuda på bra planer så här års. Fler konstgräsmattor på våra arenor och idéen skulle bli högst aktuell. Å andra sidan kanske folk stannar hemma när det endast är 5-6 grader där ute....
Örebro Per Persson
2006-10-25 11:11
K8//

Jag tror inte jag vet. Går bara på uttalanden från klubben och de man snackar med på kansliet. Siffrorna är ju ganska självklara sett i snitt och spelarinvesteringarna ligger ju inte på klubben längre.
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 11:05
Ingen som hakar på tråden om förlängd säsong?? Dvs spelstart i mars och spel hela november... Som det är nu är någonting helt enkelt snett. Om vi räknar med att Allsvenskan startar en vecka in i april 2007 så är det nu FEM OCH EN HALV MÅNAD till nästa tävlingsmatch... sjukt... och detta med en arena på vilken det går att spela tävlingsmatcher året om..
Örebro Gooner
2006-10-25 11:04
Peter Wennman i Aftonbladet:

"Jag har aldrig haft några barn ihop med Hammarby, men jag blir fortfarande skitarg när jag tänker på de där tre poängen som stulits från laget. Hur kan man sno en seger som spelarna redan kämpat sig till i en tidigare match?"

Hmmm... Hur kan man sno en serietillhörighet som spelarna redan kämpat sig till i en hel säsong?
Örebro Per Persson
2006-10-25 11:01
E-A//

Håller med om att Weggen är helskön. Kan förlåta en och annan groda. Bara de inte blir för många ;)
Örebro K8
2006-10-25 11:01
Försök inte räkna några ekonomiska grejer och tro att du vet. Spel i Allsvenskan medför nog fler/större utgifter än vi tror.
Örebro Per Persson
2006-10-25 10:57
E-A//

Jag tror även Anttonen stannar, men vi får se. Nästa år har vi ju 10 miljoner till att leka med. För att inte riskera något borde 8 miljoner kunna användas till löner. Spelarköpen är ju något helt annat. Om jag minns rätt så ligger en snittlön i AS på 50.000/mån. Det betyder att ÖSK säkert måste höja med minst 20.000/mån. 240.000x20 spelare/tränare och sedan tillkommer alla arbetsgivaravgifter. Det gör ca.6.500.000, så vi har inte hur mycket marginal som helst.
Örebro Gooner
2006-10-25 10:47
Kollade på en "gammal" goding... :D
Örebro K8
2006-10-25 10:42
Mackan //

Okey, får skicka ett mail då. Vore dock trevligt att se hela stan gå runt i t-shirts som det står "Vi är tillbaka!" (eller nåt dyl) på. Skulle kunna säljas på mötet ikväll till exempel.
Örebro Mackan
2006-10-25 10:40
Är det någon som vet hur man går till väga (om det går över huvud taget) för att spara ned NA:s underbara webbklipp från firandet?

K8//

Allsvenskan 2007 T-Shirt finnas att köpa. Men ett mail till kansliet (fotboll@orebro-sk.se) för en beställning måste göras först. Kanske inte det du hade i åtanke dock?
Örebro K8
2006-10-25 10:31
Vet någon om det kommer säljas några "Vi är tillbaka t-shirts" eller andra prylar snart? Joth kanske har koll?
Örebro Chivas
2006-10-25 10:31
ÖSK!!
Örebro E-A
2006-10-25 10:10
en ny groda från tomteförbundet?

"- Nu får Riksidrottsnämnden titta på det här och det tycker jag är bra, säger Lagrell som dock inte är orolig att Rin river upp TU:s och förbundsstyrelsens dom."

hur fan kan Lagr*** uttala sig om detta innan? vad Lagrell menar är att eftersom Sune Hellströmer inte hade rösträtt vid bedömningen av fallet Hammarby är hans uttalande irrelevant.. helt fel anser jag.. ja menar vem påverkas inte av vad ens chef säger? omedvetet eller ej. det är en klantigt samt väldigt onödigt uttalande då det skapar osäkerhet.. -om chefen anser att det inte kommit fram några nya uppgifter så gör väl jag det med då.. typ.. även om han kanske inte påverkade domen på så sätt att den skulle sett annulunda ut så kan man ju även fråga sig varför han överhuvudtaget ska ha insyn i detta när han uppenbarligen inte har nått med det att göra? om jag nu skulle va advokat betyder väl inte det att jag har rät att gå igenom förundersökningen io vartenda fall i hela Sverige p.g.a. detta.. fan va sur jag blir på dessa idioter! AVGÅ!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 10:09
....och om man förlänger säsongen i andra änden, dvs spelar november ut, så kan vi faktiskt, som Danmark, gå över till höst-vår-serie. Eftersom hela fotbolls-arbetsmarknaden "EU-harmoniserats", med rikliga klubbyten även i Sverige under sommaren, så skulle det nog vara bättre..
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 09:37
Tycker f ö att det är helt riktigt att utöka allsvenskan till 16 lag. Fler tävlingsmatcher är helt riktigt! Samtidigt bör man jobba för att starta serien i mars (runt 10-15/3). Dels för att förkorta "världens längsta försäsong" och dels för att sätta press på lagen att skaffa tillgång till spelbara planer ( = konstgräs?) under våren...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 09:31
Mittåt//
Lite konstigt att man inte föreslår att lag 13 i allsvenskan får kvala mot lag 4 i superettan. Det lagda förslaget kan ju riskera att hela bottenstriden dör på ett tidigt stadium, dvs om ett lag blir ett Billingsfors... Med kval för lag 13 hålls då spänningen förhoppningsvis kvar längre + gör superettan roligare med fyra lag som har chansen...
Örebro joth
2006-10-25 08:31
Ville bara passa på att påminna om medlemsmötet ikväll på Conventum. Mer info i länken.
Örebro E-A
2006-10-25 04:13
Ämne: Per Persson//

Fin....
träffa Nordback på Babar idag. han sa att han nästan va hundra på att han stannar, kunde dock inte lova nått så bollen ligger antagligen hos ÖSK.. alltså det är nog ganska beroende på vad dom lägger fram för kontrakt..

Riddez verkade ju helt hundra på att han stannar och Anttonen är jag rätt säker på att han kommer gå vidare. vad gäller Nurme så är det väl bara å vänta å se, har ingen aning om vad som händer där..

förresten Weggen va också med ute, jävligt skön snubbe det där..
Örebro Matthew S
2006-10-25 01:46
Avgå Lagrell// Håller med dig helt. Riddez vore en suverän kapten om han blir kvar.
Annons: