/fotboll/osk/forum/8639.aspx/fotboll/osk/forum/8639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jimpa_90
2006-10-25 16:48
Synd att Urban slutar. Vill ha honom kvar inom ÖSK!!!
Örebro Johannes A.
2006-10-25 16:36
Mackan//
Finns ju lite att välja på, faktiskt redan nu:
Thomas Andersson, Lasse Zetterlund, Micke Danielson, Peder Ståhl.

Kanske någon av dessa är påtänkt?
Örebro Mackan
2006-10-25 16:31
Tack Urban! Önskar dig all lycka med ditt nygamla jobb.

Undrar vem ÖSK tar in som assisterande nu?

Örebro Gooner
2006-10-25 16:14
Tycker också att det är synd att Urban avgår...

Nu är det bara för Thomas (Kapten, såklart) att kliva rätt in i hetluften........ ;)
Örebro Ösk-Power
2006-10-25 16:09
Synd att Urban väljer att avgå! Hoppas klubben kan hitta en ny grym ersättare!
Skulle inte vara helt fel att se Thomas Nordahl, men jag tror inte att han vill ge upp sitt jobb på viasat, sen är han väl nöjd med att se på ÖSK från läktarn.

Läste lite om olika spelare osv, och jag tror som även Per Persson påpekade att Patrik Anttonen stannar!. Man såg ju på killen när ÖSK gick upp att han va gråtfärdig. Killen har otroligt starka känslor för ÖSK, därför stannar han. Tror också att klubben kommer erbjuda honom ett nytt bra kontrakt.

För övrigt vill jag se Mambo Mumba, Jon och Pozniak i ÖSK=)
Örebro Matthew S
2006-10-25 15:59
E-A// Jag känner Urban personligen och att han skulle sluta på grund av osämja med Walker - vilket du antyder - är fullständigt fel. Tycker det är oerhört beklämmnade att man kan framföra vilken smörja som helst här. PINSAMT. Jättebra att du själv inser det hela och håller dina "sanningar" för dig själv i framtid.
Örebro E-A
2006-10-25 15:55
Ämne: Urban lämnar alltså ....
en hundring på att han, precis som många av spelarna, inte gillar huvudtränarens dominanta stil (detta kommer givetvis inte komma fram..)

ojdå nu klaga jag igen.. =P förresten har jag hört nya rykten ang. Nordback och hans villja att fortsätta i ÖSK men om jag tar upp det här framstår jag antagligen som riktigt gnällig och oförskämt tränarkritisk nu, eftersom vi gått upp och allt, så jag håller det väl för mig själv.. hoppas bara han väljer att stanna!
Örebro Arx
2006-10-25 15:53
Visst är det så. Vad händer den dagen då bortafansen invaderar planen i en avgörande match två lag emellan för att hemmalaget ska tappa poäng - vilket innebär att bortalaget vinner serien?
Ska förbundet döma poängavdrag till hemmalaget då också? Domen mot Hammarby innebär att Lagrell och grabbarna målat in sig i ännu ett hörn. Grattis, killar!
Örebro E-A
2006-10-25 15:48
Ämne: E-A//
Fotboll ska m....
jag håller helt med dig. klart dom ska ha ett straff när säkerheten brister. men inte poängavdrag och dessutom var ju detta bortom deras förmåga. om t.ex. en hel klacksektion bestämt sig för att storma plan kan man knappast klandra hemmalaget/ledningen för att säkerheten brister okej dom hade ju kunnat haft stängsel men vad är nästa steg? elstängsel, taggtråd, minor, vakter med ak5'or? okej nu tar jag det till ytterligheter men det är ju däråt vi går.. och precis som det skrivit så är det ju inga problem för samvetslösa "supporters" att avgöra en guldstrid hädanefter. det är ju bara att klä ut sig till antagonisten och storma planen!

ps. för mig handlar inte detta ett dugg om att jag skulle va mer för Bajen eller nått annat lag det handlar om sporten fotboll i sin helhet. jag önskar att ett bonnagäng knäpper "storklubbarna" på näsan detta år..
Örebro Arx
2006-10-25 15:36
Urban lämnar alltså ÖSK! Varför då???
Örebro Nikki Sixx
2006-10-25 15:34
"Urban Hammar slutar
SPORT/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2006-10-25 15:27

Urban Hammar slutar som assisterande tränare i ÖSK.

Urban Hammar kommer att återgå till sitt jobb inom skolan.

"Urban har haft en stor del i de framgångar vi uppnått i och med avancemanget till Allsvenskan. Från ÖSK är vi mycket nöjda med det arbete UH har utfört i klubben genom åren och vi önskar honom lycka till med det han nu kommer företa sig", skriver klubben i ett pressmeddelande.

Läs mer i torsdagens NA. "
Örebro Arx
2006-10-25 15:20
E-A//
Fotboll ska mycket riktigt inte avgöras på kansliet i Solna. Samtidigt måste det finnas regler som förhindrar sådant som fotbollen vill slippa, annars riskerar vi att få en utveckling som ingen vill se.

Vem ska straffas om inte arrangören? Det är ju trots allt hans uppgift att se till att sådant som hände på Söderstadion inte kan hända. Visst, de hade redan gjort massor, men det var helt uppenbart inte tillräckligt.

Däremot har du helt rätt i att detta inte ska få avgöra allsvenskan. Böter är OK. Poängavdrag helt fel.

Så även om jag håller tummarna för Elfsborg tycker jag att Hammarby borde få sina poäng tillbaka - även om jag inte tror att det blir så.

Örebro E-A
2006-10-25 14:57
rirobban//
spelar det nån roll om det va en person eller flera? tror inte dom gör nån skillnad på det. möjligvis att det va efter matchen det hände isåfall men du fattar ju ändå min poäng. fotboll ska avgöras på planen å inte vid ett skrivbord i Solna! deras spelare hade inte ett skit å göra med den klicken supportrars som gjorde bort sig.. deras ledning hade vidtagit alla tänkbara säkerhetsåtgärder och dom hade t.o.m fått klartecken från polisen.. vad mer skulle dom göra för att garantera säkerheten? sätta in 20.000 ordningsvakter som punktmarkerade en supporter var?
Örebro K8
2006-10-25 14:53
Så snabbt tog dom t-shirtsen slut. Nu då?
Örebro rirobban
2006-10-25 14:49
Ämne: rirobban//
det händ....
Nu var det väl fler än en person som gjorde detta? Dessutom var det under matchen och inte efter om jag nu inte minns fel. Som lag har de inte gjort något, det har väl aldrig något lag gjort när de fått ett straff av SvFF?? Men nu skiter jag i Hammarby ett tag framöver då det är ÖSK som gäller till 100%:) Skönt att PFO-affären är avklarad. Just nu är det mesta positivt inom klubben och det är bara att suga i sig av det, för hur ofta får vi positiva nyheter inom sportklubben:)
Örebro E-A
2006-10-25 14:40
rirobban//
det hände i senaste hemmamatchen för ÖSK. alltså den mot AFF att en person sprang in på planen. tycker du ÖSK också bör bestraffas med böter och poängavdrag för denna förteélse och därmed inte få spela i Allsvenskan nästa säsong? okej här var vakterna med på det och fångade upp personen ifråga direkt men han beträdde ändå planen.. vad är det Hammarby som lag har gjort för att förtjäna poängavdrag?
Örebro rirobban
2006-10-25 14:01
Ämne: Ämne: Ämne....
Dom har gjort en mycket allvarlig regelöverträdelser... jag anser att Lagrell & co nu äntligen skött en fråga korrekt. Visst, det är aldrig kul när man måste dra av poäng, men effekten verkar ha fått verkan i år då inget liknande har hänt igen (inte ens hos AIK).
Örebro Arx
2006-10-25 13:23
Klart Hammarby inte får rätt. Är det någon som på allvar tror att SvFF kan ha fel någon gång? De killarna är ju ofelbara, det vet ju alla. Att Bajen orkar.

Men visst är det i alla fall lite spännande att följa ännu ett idrotten-avgörs-utanför-planen-drama. Fast från åskådarplats denna gång. Hit med lite chips och cola!
Örebro Kronblom
2006-10-25 13:04
Förtroendet har de tappat för länge sedan,degraderingen av ÖSK var bara början och folk har inget förtroende för Lagrell och co längre!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-25 12:49
Ämne: Ämne: Jag hop....
Förstår inte vad du menar.. Klart att det påverkar de andra klubbarna om Bajen får tillbaka de tre poäng som SvFF stal från dem, men det är inte mer än rätt!

Det påverkade flera klubbar när vi blev nedflyttade...

Om de inte avgår självmant ska de tamejfan avsättas! De har snart inget förtroende kvar inom supportrar!
Örebro rirobban
2006-10-25 12:32
Ämne: Ämne: Jag var....Japp det var jag, hamnade dessutom med i tidningen:) De hade en artikel med om några danska suppotrar som alltid följde med Odense på deras bortamatcher. Där hamnade man i bakgrunden bakom de stora (jag menar verkligen stora) danskarna:)

EDIT: Då var det min tur att skriva tre inlägg i rad:=)
Örebro rirobban
2006-10-25 12:29
Ämne: Ämne: Jag var....
Jag skrev inte att den var i Mars.... men årets Mars var minst lika kallt som Februari. Snön låg ju kvar långt in på April och verkade aldrig försvinna.
Örebro rirobban
2006-10-25 12:27
Ämne: Jag hoppas verkligen....
Jag tycker inte det då det skulle drabba de andra Allsvenska lagen. Dessutom tror jag inte att folk skulle avgå därifrån trots att de gjort fel där!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-25 12:19
Jag hoppas verkligen att Hammarby får rätt i sin överklagan! Jag gillar inte Bajen, men om de får rätt i sin överklagan tror jag att ett antal personer på förbundet får gå!

Det finns allvarliga fel i SvFF, hoppas att Bajen lägger ner mycket tid och pengar i fallet! Kanske därför ÖSK gick med på en förlikning? ;-)
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 12:18
Ämne: Jag var på Royal Lea....
12 februari 2005 var det väl förresten... alltså inte mars..
Örebro Blå Bergen Blues
2006-10-25 12:13
Ämne: Jag var på Royal Lea....
Så du var en av de 84 på plats :-)
Ingen höjdare kan jag tänka.. Jomen, inte ställer väl bandyn in för att det är blött o kallt? Nästa steg är väl förresten inomhushallar där man kan spela året om... Det ska visst byggas en sådan ett par km varifrån jag nu sitter, i Solna, med kapacitet för 50.000 åskådar..... :-)
Örebro stödben
2006-10-25 12:01
Ämne: Kollade på en "....
en riktig klassiker :)
Örebro rirobban
2006-10-25 11:59
Jag var på Royal League-matchen mellan Halmstad och Odense i vintras... det var absolut ingen höjdare. Kallt är bara förnamnet. Om vintern nästa år håller på lika länge som i år så innebär det snö, kyla och riktigt kalla vindar långt in på Mars.
Örebro Per Persson
2006-10-25 11:55
Är det ingen mer än jag som reagerade på att årets budget höll, -500.000:-, detta trots att publiksnittet gick hyggligt över budget. Även med PFO-uppgörelsen tycker jag det borde sett bättre ut.
Örebro Per Persson
2006-10-25 11:51
Mikkel//

Nej, locket är på. Tror det blir svårt att få fram siffror från vårt håll. Skriv gärna här om du hör något från er sida !!!
Annons: