/fotboll/osk/forum/8637.aspx/fotboll/osk/forum/8637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matthew S
2006-10-31 15:15
Gary Breen//

Japp, det är ett mycket stort löfte. Har varit med i landslagssammanhang mycket länge. Är en klok spelare som jag tycker gör sig bättre som ytterback än som yttermitt. Helt ok vänsterfot. Men han är långt ifrån allsvenskt material än så antar att han inte är tänkt för DIF utan för att utlånas (Sirius?) om ni tar honom.

ÖSK har det bra ställt på vänstersidan (Riddez, Holgersson, Näfver, Frempong, Ismail) så därför tror jag ÖSK ligger lågt. Inte för att det är en dålig spelare så att säga.
Örebro kubanen_90
2006-10-31 15:14
Gary Breen//
Jag tror att ÖSK också är ute efter hans. Så han lär vara väldigt lovande.
Djurgården Gary Breen
2006-10-31 15:11

Tjena,

Har någon av er koll på denne Per Johansson? Han provtränar ju med DIF denna vecka.

Stort framtidslöfte eller?
Örebro Matthew S
2006-10-31 14:57
Mittåt//Är möjligen Nedim Halilovic en av dessa tretton som hotar med bojkott eller framgår det ej av artikeln?
Örebro Mittåt
2006-10-31 14:56
Bosnia players threaten boycott
By Nedim Dervisbegovic

SARAJEVO, Oct 31 (Reuters) - Thirteen Bosnia national team players have threatened to boycott international call-ups unless the heads of the Bosnian Football Association (NFSBIH) resign.

The group, all foreign-based players, made their threat in an open letter published in Sarajevo daily Dnevni Avaz on Tuesday.
Örebro Matthew S
2006-10-31 14:50
Från Djurgårdens hemida:

Per Johansson är 17 år och har i år spelat ordinarie i Karlslund i division 3. Han är vänsterfotad och spelade under året vänsterytter, men förra året spelade han vänsterback. "Jag trivs med båda dessa positioner" säger han själv.

Per kommer att träna med Djurgården under veckan och spelar även från start i kvällens U-lagsmatch mot Örebro SK.
Örebro Kronblom
2006-10-31 14:45
Avgå Lagrell//
nejdå,jag räknar med att Anttonen men han har ju varit så mycket skadad denna säsong så det måste ju finnas lite backup på hans position.På vänsterkanten har vi ju Riddez och Anttonen brukar väl oftast spela på högerkanten.Så det måste ju finnas alternativ om förstavalet skulle åka på en skada!
Örebro kubanen_90
2006-10-31 14:34
Jag skulle gärna se att ÖSK tar hem Powell men är det realistiskt?
Örebro ÖSKare i exil
2006-10-31 14:15
Anvfall och mittfält i all ära men det är bakåt vi läckt alldeles för mycket. JAg gillar en backlinje med Riddez - Holgersson - Haginge/M.Samuelsson - Antonen men det känns ju inte som den håller med snegel i backspegeln.

Jag säger en tyst bön, litar på Patrik och hoppas att vi slipper se FreSa spela nån mer match i svartvitt.
Örebro Johannes A.
2006-10-31 14:11
Matthew S//
Tack för berömmet. Vi ska göra vår bevakning om ÖSK ännu bättre nu.

Patrick Amoah - kan det vara något för ÖSK till nästa år, kanske? Var på väg till ÖSK i fjol, men ville då inte lämna huvudstaden och valde spel i Assyriska. Kanske Allsvenskan lockar nu?

Han har väl inte haft någon kanonsäsong i år, men kommer ihåg när han höll Micke Danielson sysselsatt ordentligt i DIF-tröjan för några år sedan. Killen har en speed i sig som tilltalar mig och jag skulle nog inte tacka nej till en sådan spelare.
AIK Saywee
2006-10-31 14:09
Har ni tänkt på hur språket och orden ständigt förändras, läste nyligen någonstans att för ett bra tag sedan blev städare lokalvårdare och sopåkare blev renhållningsarbetare. I år (eller var det förra året?) har kontringar blivit snabba omställningar!

Med en gammal hederlig kontring från Saywee.
Örebro Kapsyl
2006-10-31 14:08
Ösk-Power

Skulle tro att det viktigaste för nästan alla fotbollsspelare är att få spela. Det var ju liksom därför man började att lira...
KubaStröm
2006-10-31 13:44
Tycker det har varit väldigt tyst om Wikström. Någon som hört något på senaste tiden? Kanske kommer mer när allsvenskan är avslutad.
Örebro Ösk-Power
2006-10-31 13:19
Hoppas det ordnar sig med Rodevåg.
Vet dock inte hur han och agenten resonerar.

Vad är viktigast, att få mycket speltid, eller bra lön?

I ÖSK skulle han få regelbunden speltid, och en hyffsad lön.

I Lilleström är konkurrensen mycket mycket hårdare. Tror inte att en skyttekung från superettan vill gå till ett lag där han får sitta på bänken. Förhoppningsvis resonerar han följande : att speltiden är det viktigaste för min utveckling, och då lär ÖSK vara det bästa alternativet. Kan ju hoppas iallafall!

Hoppas Öster grejar detta nu! Då åker Häcken och ÖIS ner, och jag anser att båda dessa lag har intressanta spelare.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-31 13:13
Nordback var för övrigt riktigt het på frisparkarna under vårsäsongen!

Hela mittfältet var mycket bättre under vårsäsongen, varför var det så? Dålig fysik?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-31 13:12
Ämne: Bara jag som är orol....
Har du glömt bort Anttonen? Eller räknar du med att han lämnar?

Mittfältet håller allsvensk klass, det skulle dock inte skada med en innermittfältare då man inte vet hur Larsen klarar ett år i Allsvenskan.
Örebro rirobban
2006-10-31 13:07
Ämne: Tycker nog att man k....
Möjligen, dock ska vi komma ihåg att ÖSK inte fått allt för många såna lägen. Domarna blåser hellre en gång för lite en tvärtom när Örebro spelar:(
Örebro Arx
2006-10-31 13:05
Sponsorn//
Hellström i ÖSK? Undrar i så fall om klubben glömt hans uttalanden om ÖSK efter att Assyriska fått ÖSK:s plats 2004. Om inte, vill det till att klubben och fansen inte är långsinta.
Örebro Arx
2006-10-31 13:03
DaSa+ErikP//

...och jag är inte särskilt orolig för varken mittfältet eller anfallet. Däremot för försvaret! ÖSK gjorde flest mål i SE, men släppte också in en hel del onödiga mål. I allsvenskan lär försvaret få bekänna färg på allvar.

Vad har vi idag? Jo, en lovande/bra mittback (Haginge) och en stark vänsterbacksbesättning (Holgersson+Riddez). Men i övrigt? Är Frippe tillräckligt snabb för Allsvenskan? Kan Reed utvecklas till en stablil allsvensk back? Kommer MaSa tillbaka, och i så fall i vilket slag? Och högerbacken har ju Walker provat lite allt möjligt på. Många frågetecken där.
Örebro DaSa
Tycker nog att man kan kräva att en bra frisparksskytt gör fler än två frisparksmål på en säsong.
Örebro rirobban
Ämne: Lustig lär nog inte ....
Lustig är mest en drömvärvning, det vet väl jag med att han aldrig kommer gå till oss:) Det är säkert flera storklubbar som jagar hans signatur...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-31 12:56
Lustig lär nog inte gå till ÖSK, tyvärr! Fast man vet aldrig, han kanske är ute efter speltid och då har han nog den största chansen att få det från oss...

Att ÖSK avvaktar med Gerndt måste väl betyda att de har ett bättre alternativ på gång?
Örebro Kronblom
2006-10-31 12:54
Visst,tycker man ska satsa på att få hit RMM(om Häcken trillar ur)och Seb tycker jag man kan flytta ned på innermittfältet.Skulle vilja få hit Bayat från giffarna,han kan man ha på vänsterkanten.Hoppas vi lyckas få till oss Rodevåg nu!
Rock_strongo
2006-10-31 12:42
Lustig lär aldrig gå till Ösk
Örebro rirobban
2006-10-31 12:42
Ämne: Bara jag som är orol....
Jag håller med dig. Mittfältet har alltid varit ÖSK:s starkaste sida de senaste åren. Men det ser inte lika ljust ut längre, håller verkligen Larsen i Allsvenskan nu? Han får såna formsvackor ibland att det är hemskt. Dock är han grym när han är på spelhumör:) Men typ två nya anfallare och en ny mittfältare behövs. Henriksson kan man ju flytta ned ditt, sen gärna Mambo Mumba som du säger. Men jag tror inte vi kommer få se honom i den svartvita tröjan igen!
Örebro Sponsorn
2006-10-31 12:41
Nästa års spelartrupp (om jag får välja)
MV: Hellström, Westman
Backar: Ibrakovic, Wiktröm, Haginge, Riddez, Holgersson, Jansson, Reed
Mittfält: Näfver, Nordback, Larsen, Henriksson, Anttonen, Jeffs, Mambo Mumba, R Walker, K Walker
Anfall: Nedim, Rodevåg, Gerndt, Ismail
Örebro Matthew S
2006-10-31 12:40
Jag vill bara skriva att Johannes Avenbrands krönika var mycket bra. Den var ödmjuk på ett bra sätt. Känner igen känslorna från matchen mot Assyriska. Vill även jag tacka SvenskaFans-red för en strålande säsong. Tack för er bevakning av ÖSK.
Örebro rirobban
2006-10-31 12:37
Ämne: Kommer ihåg att GAIS...."Gjorde vi ngt mål direkt på frispark i år?"

* BOIS borta
* Assyriska borta
* Frisparksvariant mot Jönköping borta

finns säkert fler, men dessa kommer jag på just nu. Nordback har utvecklats till en riktigt bra frisparksskytt. Som högerback ser jag helst Mikael Lustig från Sundsvall. Han är så placeringssäker:)
Örebro DaSa
2006-10-31 12:30
ErikP// Jag är inte speciellt orolig för mittfältet, mer orolig för anfallet just nu. Vi har ju bara Nedim som håller allsvensk klass och det vet vi ju inte heller egentligen.
Örebro Mittåt
2006-10-31 12:28
DaSa// Landskrona borta.
Annons: