/fotboll/osk/forum/8632.aspx/fotboll/osk/forum/8632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-28 15:39
Någon som vet hur det blir med Klingberg? Antar att han inte blir kvar i laget, annars är ju han ett alternativ som innermittfältare/högerytter...
Örebro Ösk-Power
2006-10-28 15:32
Hoppas hoppas!
Örebro Ösk-Power
2006-10-28 15:30
Avgå Lagrell//

Det är en bra fråga. Kan tyvärr inte ge dig något svar , men han är iallafall så bra att han fortfarande platsar i Kanadas landslag. Vet inte om det säger så mycket, men jag är övertygad över att han skulle göra bra i från sig i ÖSK.

För övrigt har han en hemsida för lite mer information. Gå in på google, sen söker du på Chris Pozniak, sen kommer det upp länkar!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-28 15:07
Ösk-Power//

Förstår precis vad du menar...

Frågan är ju då hur bra Pozniak är i dagsläget? Jag vet att han var en riktigt bra högerback när han var hos oss, men det har ju gått ett tag sedan dess... Någon som har koll på honom?
Örebro Ösk-Power
2006-10-28 15:05
Avgå Lagrell//

Saken är den att Ibrakovic är en ung kille som saknar erfarenhet/rutin och han kan omöjligvis direkt gå in i en startelva i ÖSK.
Okej, han kanske är ett framtidslöfte, men som sagt när det gäller backar, och backlinjen generellt så är det oerhört viktigt med rutin och kyla.
Därför Pozniak ett mycket bättre alternativ än orutinerade Ibrakovic.

Om vi skall värva backar så anser jag att de skall vara så bra att de kan ingå i en startelva, tveksam om Ibrakovic gör det.

Förstår du mitt resonemang?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-28 14:39
Ösk-Power//

Varför inte Ibrakovic? Antar att du inte sett honom då du inte sett Gerndt?

Känns som om han är bättre än FreSa offensivt, defensivt kanske FreSa är lite vassare!

Får vi Pozniak i samma skick som när han var här senast blir jag glad, gilllade honom när han var här och förstår inte varför han lämnade...

Frågan är om vi ska satsa på spelare som funnits i klubben tidigare men lämnat av diverse anledningar? Klubbhjärta?
Örebro Ösk-Power
2006-10-28 14:28
Förstår inte riktigt varför inte vissa "typer" på detta forum inte vill se Mambo Mumba i laget.
Ni är skeptiska, och tror att han har tappat i klass.

Han var grymt bra i Häcken dom första omgångarna han spelade, men sen har det dalat ner lite. Har sett att han t.ex har fått lira anfallare, och det passar ju inte Robert. Larsen börjar bli till åren. I Allsvenskan måste vi spela mer avvaktande och defensivt, därför är Mambo Mumba gjuten i mitt lag.

Målvakt: Richard Henriksson (IFK Göteborg)

Mittback: Wikström ( Gefle), inget snack. Han skall hem.

Högerback: Ni kan väl inte vara allvarliga när ni säger att Ibrakovic skall ta den platsen?
Återigen, varför inte ringa ett samtal till ÖSK´s bästa högerback i modern tid : CHRIS POZNIAK! ( Haugesund, div 1 Norge )

Anfallare: Blir lyrisk ifall vi lyckas värva "Rodde", killen har en enorm speed i sig, och det är en mycket viktig ingrediens.

Gerdnt har jag inte så mycket att säga till om. Vet inte ett dugg om honom om jag skall vara allvarlig.

Sammanfattning: Richard Henriksson, Wikström, Pozniak, Mambo Mumba , Rodevåg.

Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-28 14:12
Mittåt//

Det jag har sett av Per Johansson gillar jag skarpt! Problemet är väl att vi redan har många spelare på vänsterbacken/vänstermittfält?

Vill gärna se Jidsjö i ÖSK, det är nog ändå för tidigt med ett A-lagskontrakt men det skulle ju kunna vara en bra joker att slänga in...
Örebro Mittåt
2006-10-28 14:05
I dagens papperstidning skriver Lasse Wirström att tre spelare kommer att provträna med ÖSK, då vinterträningen drar igång i början av december. ÖSK vill ännu inte bekräfta några namn, då man inte diskuterat klart med berörda klubbar. men Wirström anser sig veta att det rör sig om Nordin Gerzic (ingen större överraskning där) samt Karlslunds unga talanger Mikael Jidsjö och Per Johansson.

Av dessa tror jag att Per Johansson (17 i år) skulle kunna tillföra en hel del. Han spelar vänsterback i P17-landslaget, där ju även Kevin Walker, James Frempong och Erik Nilsson figurerat under året som gått.

I Karlslund har man i år oftast hittat honom som vänsterbräddare (i alla fall i de matcher jag sett honom). Per är en robust stark spelare som löser sina uppgifter på ett imponerande bra sätt (med tanke på hans ålder) på alla delar av fotbollsplanen. Skulle nog kunna gå in i A-truppen redan i vinter om han är intresserad och anses intressant.

Jidsjö, som är 16, är jag mera tveksam till. Han är nog något för valpig än så länge och skulle passa bättre i ÖSK Ungdom än i A-truppen. Frågan är dock om han är intresserad av att komma över. KIF spelar ju in samma division, så rent seriemässigt innebär det inte något lyft för honom. Å andra sidan så ger ju deltagandet i Talangtruppen en betydligt bättre exponering mot A-tränarna med möjligheter att gå upp och träna med seniortruppen samt att få delta i reservlagsmatcher. Det får han inte om han stannar kvar i Karlslund.

Nordin slutligen, ett fotbollsgeni som förmodligen inte har tempot eller den vilja att jobba defensivt, som är nödvändig för att etablera sig på de högsta nivåerna i seriespelet.
Örebro D...
2006-10-28 13:51
DaSa// Sen när är det fel att ha landslagspelare i laget. Sen att dom är Walkers söner spelar väl för fan ingen roll. Tycker du att dom har fått spelat mycke i år lr??? Tragisk liten varelse är vad du är.
Örebro Matthew S
2006-10-28 13:38
DaSa//Märkligt att läsa att du tror att PW prioriterar sina söner före laget. Är det därför de varit så ordinarie i Superettan i år? Ingen av dem har väl startat någon match alls. Det är två stora talanger men håller inte för allsvenskt spel än tror jag.
Örebro Kronblom
2006-10-28 13:28
Mancini//
När det gäller Toivonen så är jag tveksam,en bra fotbollspelare men tror inte det är realistiskt med den värvningen.Däremot så håller jag med dig om Wikström och Rodevåg,hoppas i första hand på Guterstam men visst är Rodevåg en giftig spelare.Och skulle Nobbe lämna så är ju Mambo Mumba vara ett bra komplement på innermittfältet.

Henrik//
Ja,Pettersson har inte varit ngn höjdare i ÖSK.Har svårt att se att han ska följa med till Allsvenskan,vore nog bättre med en återkomst till Sirius om de går upp!
Örebro DaSa
2006-10-28 13:27
Ämne: I Uppsala florerar r....
Låter ju kanon, då får man hålla en tumme för Sirius idag.

Toivonen skulle vara det optimala nyförvärvet som efterträdare till Larsen. Men som jag skrivit innan så tror jag inte styrelsen vågar gå emot Patrick och värva en ny spelare på platsen där ngn av hans söner skall ta över.
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-28 13:18
I Uppsala florerar rykten om att Johan Pettersson är på väg till Sirius igen, skulle klubben ta steget upp i Superettan. Vilket vi får reda på några timmar här..
Örebro Mr.Mancini
2006-10-28 13:09

Alla som har varit med ett litet tag vet vad Mambo Mumba kan.

Min absolut största önskan skulle vara att knyta till oss Ola Toivonen. Jag ser det som rätt orealistiskt då alla toppklubbarna vill ha honom. Ola Toivonen kan som mittfältare göra mål vilket är guld värt. Mambo Mumbas starka sida är hans deffensiva förmåga.

Därför vill jag som många andra trycka på dessa namn:

Wikström
Mambo Mumba
Rodevåg

Örebro Fang
2006-10-28 12:57
Skulle Nordback försvinna så skulle det förståss se annorlunda ut. Då måste de värva men jag tror och hoppas han stannar.

Larsen gör nog sin sista säsong ja, frågan är om han håller en hel säsong men så länge han gör det och är i form så är det inga problem. Så därför ser jag hellre att de låter någon yngre förmåga sitta på bänken och backa up Larsen istället för att en dyr(?) spelare som Mambo Mumba ska göra det. Det vill han nog inte ens göra.

Men vi får väl i första hand se vilka som stannar.
Örebro Matthew S
2006-10-28 12:27
Fang// Du kanske har rätt. Själva kommer jag bara i håg Mambo-Mumba under hösten i ÖSK. Då var han formidabel och en mycket stark orsak till att ÖSK grejade nytt kontrakt. Men kanske har han blivit sämre i Norge och Häcken. Jag tror inte Nordback blir kvar. Larsen är inte purung direkt. Mambo-Mumba och Henriksson på innermitten hoppas jag.
Örebro joth
2006-10-28 11:42
DaSa//det gick bra för Mumba det första matcherna men sedan har han väl inte direkt gjort något, eller?

Rodevåg kan bli ÖSKs Wilton... den killen tror jag på.
Örebro Fang
2006-10-28 11:41
Förstår mig inte riktigt på allt tjat om Mambo Mumba här. Så jäkla bra är han inte, han är absolut ingen frälsare som kommer dominera på ÖSKs mittfällt i Allsvenskan om han kommer hit.

Ja, han var bra under några matcher i ÖSK för ett par år sedan. Men vad vet vi mer? Jag har sett honom i Häcken ett par gånger nu i höst och han imponerade verkligen inte. Han var riktigt bra de två, tre första matcher i Häcken sen har det tydligen gått utför med honom. Okej, det jag såg kanske var mindre lyckade matcher men det räcker att höra sig för så inser man att han absolut inte dominerat så som många tycks tro.

Ser hellre att de satsar på någon yngre spelare som backup på mittfälltet. För som jag ser det så har ÖSK redan ett komplett mittfällt för Allsvenskan. Hänger givitsvis på vilka som stannar men jag förutsätter att alla viktiga spelare stannar.

För att överleva Allsvenskan är det ju i första hand försvaret som många förstärkas. Lyckas de knyta till sig ett par stabila backar så tror jag inte det blir några som helst problem med det nuvarande mittfälltet i Allsvenskan.

Detta är förståss bara mina egna åsikter. Kan mycket väl hända att Mambo Mumba är så bra som många tycks tro. Då skulle jag inte börja gråta men jag förstår inte riktigt hur folk kan ha så höga förhoppningar om honom här inne. Så mycket har han faktiskt inte visat oss.
Örebro DaSa
2006-10-28 10:20
En sak som talar för att vi skall värva Rodevåg är att han har gjort 17 mål för ett bottenlag. Inte för att ÖSK kommer att bli ett bottenlag nästa år men vi kommer antagligen inte att föra matcherna så vi får hoppas att han smäller in 17 mål för ÖSK i AS också...
Örebro DaSa
2006-10-28 10:02
joth// Mumba hade en kanon start i Häcken, gjorde väl två nickmål direkt?!
Örebro DaSa
2006-10-28 10:01
Erki// Varför behålla Mirza som avbytare på mittfältet? Är det inte bättre att vi har unga lovnade spelare som t.ex. R Walker där?! Tycker nästan att Walker är en bättre spelare t.o.m.

Ang. Gerndt så tror jag att det blir som med Marklund, han väljer AIK och får sin karriär förstörd. Men han verkar vara en spännande spelare.

Ni har väl inte glömt bort hur det gick att spela Mumba och Larsen tillsammans på innermitfältet, det gick ju inte alls utan Larsen fick spela topp och yttermittfältare.
Örebro joth
2006-10-28 07:11
Är det någon som har koll på hur Mambo Mumba har fungerat i Häcken. Vi kan väl inte ta hit honom på de vi såg för två år sedan... och så jätte bra var han väl inte.

Jg har ett förslag på en innermittfältare, Fredrik Söderström. Killen lär väl ha "hemlängtan" och han har mycket rutin för den platsen. Okej, han är 73:a men ändå.
Örebro sekt b
2006-10-28 03:26
sluta tvivla!
Rodevåg, mambo mumba, Wikström. Ösk =sm guld
Örebro kubanen_90
2006-10-28 00:45
Kul att ÖSK är aktiva. Men jag tvivlar verkligen på om Rodevåg håller i AS.....
Örebro GT
2006-10-28 00:37
Träningsmatch mot BP.
Antar att man menar den 2:a November.
Får man äntligen se Yunus Ismail spela då det är en ren träningsmatch ??
Örebro Per Persson
2006-10-28 00:01
På tal om målvakter. Kanske vore värt att kolla upp om Oscar Berglund längtar hem till Örebro ?
Örebro Per Persson
2006-10-27 23:48
Allsvenskan nästa!!!//

Nurme har inget kontrakt, Fredrik Samuelsson och Johan Pettersson är nog inte lättsålda. Möjligen kan AFF ta tillbaks FrSa och Sirius JoPe.
Örebro GT
2006-10-27 23:45
Sir Patrick Walker får ta till samma kriterier som när han värvade Nedim då han väljer nyförvärven till ÖSK i Allsvenskan -07.

Det vet vi att han kan.
Och att undvika Argentinska pansarvagnsminor...
Örebro Mr.Mancini
2006-10-27 23:43
Det handlar om att sträva/hoppas/kämpa efter 6-7 spelare..då kanske vi kan knyta till oss 3-4 st..

Säger vi en eller två kanske vi får 0 eller 1 spelar...

Sikta högt!

Annons: