/fotboll/osk/forum/8631.aspx/fotboll/osk/forum/8631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K.Carlos
2006-10-29 12:58
För att återknyta till mittbacksdebatten så anser jag att Frippe,F.Sam och M.Sam inte har något att tillföra laget.
Skola om Holgersson till mittback och låt han kämpa om den andra mittbacksplatsen bredvid Haginge.

Patrik Anttonen som högerback, flip eller flopp? Väldigt svårt att sia om då vi troligtvis inte kommer föra matcher som vi gjort i superettan och han har kunnat ta ett mindre defesivt ansvar. Jag tycker nog att Anttonen ska vara högerytter där jag hoppas att han kan komma tillbaks till gammal god form.
Örebro Kronblom
2006-10-29 12:53
Nu när sirius gick upp så tycker jag nog JPettersson kan återvända till Uppsala,värvar ÖSK Rodevåg så är Petterssons chanser till spel i Allsvenskan obefintliga!
Örebro Aspen
2006-10-29 12:33
Ämne: Aspen// Men om vi om....
Låt det bli en dommino effekt. SEB till mittfältet plus vi har ett antal lovande mittfältare. Satsa på att köpa forwards.
Glömde att vi har Reed också. Han var verkligen duktig när han vickade för Riddez
Örebro DaSa
2006-10-29 12:25
Aspen// Men om vi omskolar om Anttonen så kommer vi behöva köpa in en ny yttermittfältare. Är det inte då bättre att köpa en "färdig" högerback direkt?
Örebro DaSa
2006-10-29 12:23
Västbanken// Hoppas verkligen att vi inte spelar Glenn på vänsterbacken och Riddez framför. Tycker att vi skall bygga hela laget från vänsterkanten, där Riddez tar vänsterbacken och Näfver mittfältsplatsen. Glenn och Riddez kanske är bättre defensivt men när vi har Riddez/Näfver får vi ju ytterligare en dimension i anfallsspelet.

Någon som vet om Fredrik Janssons kontrakt går ut i år?
Örebro Chivas
2006-10-29 12:18
Heja svartvitt!!
Örebro Aspen
2006-10-29 12:00
Ämne: Har även sett att må....Det behövs ingen ny högerback. Vi har Anttonen som kommer blir jättebra där bara han får tillräcklig inskolning. FrSa kommer att fungera som backup. Vi behöver både skicklighet OCH jävla annamma i laget

PaAn-PaHa-GlHo-JoRi

blir en bra backlinje. FrSa, Magnus Wikström, MaSa, FrJa kommer att fungera som backup.
Örebro Västbanken
2006-10-29 11:57
DaSa//Håller med om att Lustig vore en perfekt högerback.
Örebro Västbanken
2006-10-29 11:55
Har svårt att dela mångas entusiasm över tänkbara nyförvärv. Stefan Rodevåg/Olof Guterstam har enligt min mening väldigt mycket av Olle Kullinger/Göran Marklund över sig, dvs. är dagsländor som aldrig kommer hålla i en högre division.

Dessutom betvivlar jag att Magnus Wikström är en ny Siggi Jonson, som kan sätta en vettig förstapassning LÄNGS MARKEN till en mötande mittfältare, samt inte börjar rensa bollen som en yr höna så fort han sätts under minsta press. För de flesta verkar ändå hålla med om att det främst är i försvaret och anfallet det måste förstärkas.

Som jag ser det har vi två backar som håller i allsvenskan; Riddez och Glenn. Jappel kom en gång med idén att spela in Glenn som mittback, tycker att det låter spännande. Då skulle vi kunna låta Riddez och Näfver utgöra en giftig vänsterkant. Mest valuta för pengarna på den andra mittbacksplatsen får man antagligen i Östeuropa.

Men jag antar att ÖSK satsar på Hagge och Frippe i mitten, FreSa och Glenn som ytterbackar. Då räknar iaf jag med 26 ggr 90 min (eller i bästa fall 28...) med hjärtat i halsgropen. Och en petad Näfver, VILKET SKÄMT!

Örebro DaSa
2006-10-29 11:45
Har även sett att många har med Fredrik Jansson i sina trupper för 2007 (inkl. jag). Men om vi värvar Wikström räcker det inte då med två rutinerad Wikström och Magnus Samuelsson och två halv rutinerade Hagge och Glenn mittbackar. Ser nog hellre att vi värvar/flyttar upp en talang på den platsen.

Sen har jag försvarat FrSa under denna säsong, men innerst inne så vet även jag att han inte håller i AS. Han har rätt inställning och tycker han sköter det offensiva arbetet helt okey, men defensivt och i trängda situationer så räcker han inte till. Kanske Assyriska vill värva tillbaka honom om de hänger kvar i superettan?! Sen får vi värva sylvia killen och jag tror även vi kan ha chans på Lustig, han kan ju nästan garanteras en plats i allsvenskan. Går han till ngn "storklubb" så finns ju risken att han hamnar på bänken. Han kommer också ha mindre press på sig i ÖSK.
Örebro DaSa
2006-10-29 11:36
Ämne: DaSa// Sen när är de....Antar att du har en personlig anknytning till familjen Walker?! Varför kommer du med ett personligt påhopp när jag kommer med ett sakligt inlägg som alla utom du förstår att det stämmer?!

Hur många P18 landslagsmän spelar i allsvenskan idag? Ingen som ordinarie iallafall, att då Robert Walker skulle kunna konkurrera med Larsen på allvar nästa år tror jag inte möjligt. Jag tror det är en nödvändighet att ha konkurrens på en så pass viktig plats som den offensiva innermittfältsplatsen.

För övrigt så är inte Robert Walker registread för en enda pojklandskamp enligt svenskfotboll.se i år.

Men jag tror att till säsongen 2008 kan nog R. Walker konkurrerar om en plats i startelvan om han fortsätter att utvecklas men idag räcker han inte till.

Försök att inte komma med personlig påhopp i fortsättningen om du vill att jag skall ta dina osakliga inlägg på allvar.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 10:35
runberg vill leva la dolce vita!

med eller utan plåster ;)
Örebro Chivas
2006-10-29 10:30
ÖSK!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-29 10:09
Ämne: Ämne: Nu börj....
Jo, jag såg det när jag läste igenom texten en gång till...

Däremot tror jag det vote bra för oss om han tog över forward! Han skulle nog våga ge killar som Jiloan chansen, division 1 är rätt ställe för en 16-17 åring att utvecklas.

Samarbetet mellan ÖSK och forward skulle nog öka också om Urban och Patrick hade ett så bra samarbete som det pratas om...
Örebro Hero
2006-10-29 10:01
Hallå, vill bara tipsa alla fotbollsugna på en bra grej som jag testat och som funkar superbra.
Kolla på nästan alla stora ligor via nätet. Kostar ca 200 kr i engångsavgift men ger fri tillgång resten av livet. Uppspelningen sker i ca 400kb/s. Många kanaler är asiatiska men surfa in på bbc live (radio) för engelska kommentatorer så är ljudfrågan löst.

http://www.premiershiplive.net/
Örebro Mittåt
2006-10-29 08:45
NA spekulerar som sagt i att Urban Hammar kan bli Forwards nya tränare. Oklart om, parterna har inte träffats än, men om Urban gått med på att träffa Forward kan han väl inte vara helt ointresserad.

NA skriver vidare att Forwards målvakt Gabriel Bulut är intressant för västeråslaget Syrianska Kerburan. Eftersom Bulut själv är syrian ligger det kanske något i detta.

Nästa drag skulle i så fall bli att Simon Nurme väljer att gå till Forward. Simon kan väl knappast vara speciellt nöjd med de senaste två årens situation. Urban bör ha varit den tränare som tog honom till ÖSK Ungdom och under vars tränarskap han lyckades så bra under sin tid i detta lag.

En övergång som gjord i himmlen tycker jag, om nu Urban väljer att ta sig an Forward.

Samtidigt kan jag inte låta bli att förvånas över Forwards agerande i tränarfrågan. Man gjorde sig av med sin gamle tränare utan att ha haft någoting klart med vem som skulle ersätta honom. Helt klart att man önskade en riktningsändring från de gulsvartas sida.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 07:53
jahopp, då vet vi nog alla vart JP kommer hålla till nästa säsong....
Örebro Kerberos
2006-10-29 07:51
The Ghoooooost// Jag anser att Mirza inte alls är årets flopp som du kallar det.

Jag anser att Mirza bidrog väldigt mycket till den starka inledningen vi hade, Sebastian bl.a hade inte gjort sina mål om det inte vore för Mirzas förarbete.

Dock kan jag hålla med om att han hade en svacka nu på slutet på säsongen men vilka spelare har vi krav på att aldrig få en svacka under en säsong?
Örebro Mittåt
2006-10-29 06:29
Ämne: Nu börjar man ju näs....
Det var nog bara spekulationer från kanons sida, helt utan verklighetsförankring. Däremot verkar NA ha fått upp ett betydligt hetare spår. Forward vore säkert ett intressant lag att leda.
Örebro houston
2006-10-29 02:54
Örebro K8
2006-10-29 01:11
Men Guterstam, kommer han välja fotbollen eller läkarjobbet? Ganska så snart kommer han stå inför ett RIKTIGT tufft val.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-29 00:13
Nu börjar man ju nästan må illa...
Örebro Erki
2006-10-28 23:16
Billy Shears//

Tack så mycket!
Kul att ditt lag lyckats hämta sig ur sin kris! Ni ger hopp till oss nykomlingar från SE att man kan vara med och kriga om guldet direkt.
Lycka till i slutspurten!
AIK Billy Shears
2006-10-28 23:10
Välkommen tillbaks dit ni verkligen hör hemma efter er skandalösa nerflyttning 2004. Blir faktiskt fortfarande förbannad när jag tänker på det (sa någon justitiemord?)! Men men nu är ni tillbaka och väl mött 2007!
Örebro The Ghoooooost
2006-10-28 19:20
Ståhl

Hur f-n kan du sätta 10 Jelecak som anfallare ?

Årets flopp !
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-10-28 19:05
Grattis Sirius! Gött att få se lite Superettan i Uppsala.
AIK Saywee
2006-10-28 18:31
Grattis Sirius, Brekkan och Kullinger, m flera ...!!! Nu blir det nog flera resor till Studenternas och Uppsala, 2 av mina barnbarn spelar just i Sirius!

FORZA SIRIUS!!!
Örebro Erki
2006-10-28 18:19
Grattis Sirius och Einar Brekkan ;-D
Örebro Mittåt
2006-10-28 17:57
Sirius har haft en fantastisk resa de senaste åren. År 2004 var det nära att laget föll ur div 2. Förra året gick man till ettan tack vara de generösa uppflyttningsreglerna då de två div 1-serierna skapades. Och i år kvalade man sig till en plats i Superettan.
Örebro Mittåt
2006-10-28 17:54
Sirius firar och Väsby United deppar.
Annons: