/fotboll/osk/forum/8628.aspx/fotboll/osk/forum/8628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-10-29 23:55
jappel//

Finns ingen som helst anledning att låna ut JoPe och sedan ta tillbaks honom när han då är 28 år. Går han att sälja måste vi göra det. Bättre att lägga pengarna på Jon i Maj månad.
Örebro Per Persson
2006-10-29 23:51
Jag är INTE rasist, men har på olika nivåer mött invandrarlag. Det är så otroligt fegt av media att inte våga säga hur det står till. Dagens match var ju inte ovanlig. Jag menar på fullt allvar att SvFF snart måste införa egna serier för invandrarlag där de har egna domare.
Örebro jappel
2006-10-29 23:51
johan som lån till sirius är nog inte helt fel.
Tillbaka till tryggheten i "lilla" sirius. Sedan tillbaka till ÖSK med förnyat självförtroende och nyfunnen målkänsla...
Örebro Per Persson
2006-10-29 23:46
rirobban//

Håller med, riktigt skönt att slippa skitklubben as-syriska. Nu lär de väl få börja Lapplandsserien med -3 poäng, men efter att ha hört intevjun med deras säkerhetsansvarige borde det vara minst -12 poäng.

Skulle vara fint med en Lagrell-intervju nu. Han som tyckte det var så kul med as-syriska i AS.
Örebro kubanen_90
2006-10-29 23:42
Kul att AFF huliganen blev kalkon på tv4 sporten! :)
Örebro rirobban
2006-10-29 23:31
Vilken idiot den säkerhetsansvarige för Assyriska var. Han sa att allt var domarens fel och att han får ta på sig detta. Hur f*n får man säga så i tv dessutom? Skönt att slippa den där klubben nu ett tag....
Örebro Leksands IF
2006-10-29 23:09
Har inte varit hemma så jag såg nu på text tvn..

En liten fundering!
Om vi skulle ha gjort något liknande,vilket är högst osannolikt haha..,skulle vi ha blivit skickade till div 7 norra Närke utan att passera gå,dessutom med alla banktillgångar frysta i 100 år..
Dessutom hände detta tydligen efter kravallerna när matchen tillslut var slut...ja herregud...
Ja ni vet ju redan men ändå,otroligt!..

Saxat från svensk fotboll.se:

"Bunkeflospelarna fick aldrig tillfälle att jubla på riktigt, utan tvingades åter fly från planen tillsammans med domarteamet, allt medan hemmafansen kastade saker efter dem"

Hur långt kan man låta saker få gå innan man får ett kännbart straff,det ska väl för fn inte vara farligt att spela fotboll eller vara publik i Sverige år 2006?

Får Hammarbys kravaller att framstå som en pensionärsträff! Ja dom kastar iallafall inte sten på spelarna!!!
Örebro Mittåt
2006-10-29 22:26
ÖSK fick tyvärr stryk av IFK Norrköping i en av årets statistikgrenar. Nämligen den för det mest attraktiva bortalaget. Skillnaden var dock hårfin - 15 åskådare.
Örebro Mittåt
2006-10-29 22:24
Saywee//

* Det bor väl ungefär tre gånger så många människor i Stockholm. Eller kanske rent av fyra.

* Sedan är det nog även så att de flesta bortalag har fler inflyttade supportrar i Stockholm än vad fallet är i Göteborg. För väldigt få flyttar väl till Göteborg.

* Det går rätt så bra för Stockholmslagen. De är med och krigar i toppen. Medan tre av Göteborgs fyra lag försöker undvika nedflyttning.

* Man skulle väl dessutom kunna påstå att Stockholmslagen är mer etablerade med större supportergrupper. De tre Stockholmslagen har varit med i den högsta serien väldigt länge, vilket inte gäller alla Göteborgslagen.
AIK Saywee
2006-10-29 22:19
Ämne: Hela 3.829 åskådare ....
Kan någon förklara skillnaden "publikt" mellan Stockholms-lagen och Göteborgslagen i Allsvenskan ...? Det är ju stora skillnader det handlar om!
Örebro Per Persson
2006-10-29 22:16
Helt underbart. Vi är hemma igen och as-syriska är förpassade till Lapplandsserien !!!
Örebro Mittåt
2006-10-29 22:08
Hela 3.829 åskådare bevittnade mötet mellan Örgryte och Häcken. Och då stod en allsvensk kvalplats mer eller mindre på spel. Fotbollsintresset i Göteborg måste vara på topp.
Örebro Mittåt
2006-10-29 22:06
Saywee// På tisdag mot Djurgårdens reserver. 19.00 på Behrn Arena.
AIK Saywee
2006-10-29 22:00
När är nästa match, börjar få abstinens, BP har jag för mig, men när? Tänk så skönt att kunna avnjuta en match som inte är en måstematch, det har vi ju fått nog av på sistone ...
Örebro Chivas
2006-10-29 21:56
ÖSK!!
Örebro rirobban
2006-10-29 21:55
Ämne: Är det inte helt nat....
Jag håller med dig, och alla skandaler som varit när de varit i farten kanske man slipper höra om nu när de ligger och harvar i div1. Dock är det naturligt att de blir glada när de flyttas upp till allsvenskan hur det än går till (tror jag att vi också skulle ha blivit). Men det är skönt att de är ute ur "eliten"... med ny arena dessutom:)
Örebro snobben
2006-10-29 21:51
Är det inte helt naturligt att man blir glad när Assyriska åker ut? När dom ersatte vår plats dansades det på gator och torg och man var minsann värda att spela i Allsvenskan. Det var inte många som visade oss medlidande. Samma människor får nu en bitter eftersmak av kalaset.

Jag är i allafall jätteglad över det här. Glopord undanbedes vänligt men bestämt, jag är dock redo att ta en diskussion om någon menar att mina åsikter är grundade på ett mindre bra resonemang.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-10-29 21:43
Mambo Mumba gjorde Häckens viktiga kvittering för er som missade det...

På nick förstås ;-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 21:33
Ämne: MAD FOR IT//
Father....
selecta! bumbum di saywee imana rastaman!
Örebro Matthew S
2006-10-29 21:32
Örebro Mittåt
2006-10-29 21:19
joth// Det Johan vid 27 års ålder och efter ett års träning med ÖSK inte lärt sig om tuffhet och hårdhet kommer han nog aldrig att lära sig.

Som ansvarig för en allsvensk trupp måste man vara en tuff trädgårdsmästare. De plantor som inte tar sig och växer upp måste rensas bort för att ge andra plantor med förhoppningsvis bättre förutsättningar utrymme att utveckla sig.

Om man bara lånar ut Johan ett år kommer han att blockera ÖSKs trupputveckling. För om han kommer tillbaka om ett år (han har ju ett kontrakt) så kan man inte gärna erbjuda hans ersättare mer än ett ett-årigt kontrakt, vilket nog få bra spelare är villiga att acceptera.

Genom att ha Johan med i truppen så blockerar han för andra, även då han är utlånad. Hade han varit på sitt sista år av kontraktet hade situationen varit en annan.
Örebro DaSa
2006-10-29 21:17
Håller med Mittåt, ingen idé att låna ut en spelare som är 26-år och inte platsar i SE för att tro att han kommer att kommer tillbaka och hålla AS-klass.

Nej, lägg pengarna/trupplatsen på en lovande anfallare som Yunus, Alexander eller Mats. Någon som vet hur stora chanserna är att vi kan använda oss av Yunus nästa säsong?

Hoppas att ÖSK upplyser Gerndt om hur det gick för Marklund när han valde AIK istället för ÖSK:)
AIK Saywee
2006-10-29 21:11
MAD FOR IT//
Father of di Babylon, una Luma in di head!

FORZA NEGROBIANCO!!!
Örebro Kerberos
2006-10-29 21:10
Måste bara tillägga i diskussionen om "Behandla andra så som du vill bli behandlad"

Funderingen jag vill ställa är: Är det korrekt att använda sig själv som referens till hur alla människor ska bli behandlade? Blir inte det väldigt subjektivt? Vill alla människor bli behandlade på ett visst sätt som är efter hur du vill bli behandlad i en viss situation?

Är det då inte bättre att leva efter "Behandla andra människor så som dom vill bli behandlade"?

EDIT: Mena subjektivt.
Örebro joth
2006-10-29 21:05
Mittåt//Tycker att Johan har visat målnäsa och kyla framför mål. Det som saknas är tuffheten i närkamperna, det är något som lite erfarenhet i Superettan kan ge. Tuffheten är lättare att träna fram än målnäsan och kylan i avslutenjag röstar för ett år i Sirius och sedan utvärdering.

Johan har väl två år kvar på kontraktet så jag anser som Mr.Mancini att det är en Win-Win Situation. ÖSK har inget att förlora på det om nu Sirius kan klara av hans lön (Som inte borde vara allt för hög).
Örebro Mittåt
2006-10-29 20:50
Yunus spelar nog snarare på tisdag. Mot Djurgårdens reserver.
Örebro MAD FOR IT!
2006-10-29 20:48
får vi se yunus på torsdag månne?
sett fram emot att få se honom in action läänge nu
Örebro Mittåt
2006-10-29 20:32
Att sända Johan till Sirius är en bra lösning. Dock bör det ske utan returbiljett. Tyvärr visade det sig i år att Johan inte höll den klass som var nödvändig för ÖSK. Trots att laget egentligen saknade utpräglade anfallare. Även om han skulle höja sig ett eller rent av två snäpp, så lär det knappast räcka för Allsvenskan.

De som var och såg internmatchen kunde ju lätt konstatera att det fanns 5-6 offensiva spelare på plan som bidrog mer till attackerna än vad Johan gjorde. Inte bara våra egna Nedim, Yunus och James utan även Gerndt och Theander. Frågan är om inte även Sandro var bättre - han gjorde ju ett mål.

Och det finns heller ingen anledning att behålla honom i klubben för att han är utvecklingsbar. Han har redan passerat den åldersgräns där det upphör att vara ett bra argument.
Örebro Mr.Mancini
2006-10-29 20:23
Joth// Det är en win-win situation. Johan P tjänar på det, ÖSK tjänar på det, Sirius tjänar på det.
Örebro Matthew S
2006-10-29 20:21
kubanen_90// Jo, han kommer inte att sitta kvar på den positionen många sekunder. Hur tusan kan man rättfärdiga att någon springer in på plan med att domaren var dålig. M
Annons: