/fotboll/osk/forum/8625.aspx/fotboll/osk/forum/8625.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-11-01 19:08
Ämne: Mittåt//
Frågan är ....
K.Carlos// Som jag kommer ihåg det handlade det mer om ekonomin. ÖSK kunde i sitt dåvarande läge inte erbjuda Mambo-Mumba ett kontrakt som på långa vägar matchade det som norrmännen erbjöd.

Men det troligaste är väl att Häckan klarar sitt kontrakt. Och då blir hela diskussionen hur som helst akademisk.
Örebro Chivas
2006-11-01 19:03
ÖSK!!
Örebro K.Carlos
2006-11-01 18:47
Mittåt//
Frågan är ju om Mambo-Mumba vill spela i superettan, det var ju inget alternativ när han fort som attan lämnade ÖSK.
Djurgården mr ante
2006-11-01 18:44
u matchen ösk-djugården 6-0
grattis
Örebro Mittåt
2006-11-01 18:41
Jag tycker det verkar som om det bara blir en match för Mambo-Mumba på Behrn Arena nästa år. Häcken har så pass bra ekonomi att de inte behöver sälja några av sina spelare. De räknar med att kunna köra vidare som om ingenting hänt oberoende av vilken division de spelar i.
Örebro Matthew S
2006-11-01 18:26
Här kommer mitt hattrickinlägg.
Ser att Brommapojkarna måste flytta sin kvalmatch på hemmaplan till Söderstadion. Det gynnar dem inte tror jag. Snarare tvärtom och jag som inte trodde på BP innan detta tror ännu mindre på dem nu. Mycket tråkigt. Vore rätt kul om talangfabriken BP fick göra sin första allsvenska säsong och Häcken (tycker inte illa om dem) åkte ur då det finns ett par spelare där som är duktiga. Dioh Williams, Jimmy Dixon, Mambo-Mumba m.fl.
Örebro Matthew S
2006-11-01 18:16
Läste detta av Aftonbladets Lasse Sandlin angående målskyttar:

"Halilovics snitt ligger på 0,88 mål per match - att jämföra med skytteligavinnarna Olof Guterstam, BP:s 0,57 (17/30) och Stefan Rodevåg, Falkenbergs 0,59 (17/29) eller de ännu effektivare Gardar Gunnlaugsson, Norrköpings 0,71 (10/14) och Daniel Mendes, Degerfors 0,63 (10/16)."

Om man leker med tanken att Nedim kommit redan inför säsongen och haft samma målsnitt (vilket kanske inte är helt otänkbart med tanke på hur bra ÖSK var under våren) så hade han gjort 26,4 mål i serien. Och fixat 10 straffar :)
Örebro Matthew S
2006-11-01 18:11
Arx//De gjorde lika många mål - 17 stycken. Därutöver hade Guterstam 4 assist och Rodevåg 3. Rodevåg gjorde 2 straffmål mot Guterstams enda. Eller räknar du in cupen och annat? Jag tycker att Rodevågs prestation blir bättre då han ju inte har samma uppbackning i form av framspelare som Guterstam har i Lagerlöf, Bergtoft, Runnemo (och Özkan på våren). Men de är ganska jämna. Jag tror också att OG är lite yngre.^

Mycket stort tack för klargörandet.

Engelbrekt//Tack för information. Har förgäves googlat efter information men mina språkkunskaper har inte varit tillräckligt bra för att hitta relevant information. Vore rätt intressant om alla de spelarnas bojkott blir verklighet. Då kanske Nedim är förstavalet i Bosniens landslag på gott och ont för oss ÖSK:are. Mycket bra nick som ÖSK:are förresten.

Synd att man inte veta om denna sida förut. Men nu kanske jag blir för jobbig med alla mina inlägg. Men jag har lite att ta igen på er andra. :)

Örebro kubanen_90
2006-11-01 17:59
Det vi mest behöver är en forward till. SEB håller troligen något år till i AS men vi behöver en ny bra kille på topp.
Örebro kubanen_90
2006-11-01 17:59
Det vi mest behöver är en forward till. SEB håller troligen något år till i AS men vi behöver en ny bra kille på topp.
Rock_strongo
2006-11-01 17:49
ser hellre Zlatan Bajramović och Zvjezdan Misimović.Bolic är gammal.
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-01 17:40
Elvir Bolic och Emir Spahic ser jag gärna i sportklubben nästa år!
Örebro Engelbrekt
2006-11-01 17:28
Matthew S///Angående bosniska landslaget:
Nedim är inte bland dom tretton som skrivit under artikeln. Spelarna som skrev under var:

Zlatan Bajramović, Saša Papac, Emir Spahić, Ninoslav Milenković, Kenan Hasagić, Almir Tolja, Džemal Berberović, Vladan Grujić, Zvjezdan Misimović, Mirko Hrgović, Mladen Bartolović, Ivica Grlić, Mirsad Bešlija, Sergej Barbarez och Elvir Bolic.

Är dock intressant hur Nedim påverkas av det hela.
Örebro Arx
2006-11-01 17:14
Matthew S//
Visst spelade Nedim väldigt kort tid. Men han platsar ändå på min lista med tanke på hur avgörande hans insatser ändå blev. När det gäller TFF, se mitt tidigare svar till K.Carlos. Hela lagets försvarsspel är egentligen listans etta.

Rodevåg och Guterstam är lite hugget som stucket. Att Guterstam hamnade högre berodde på att han gjorde fler mål och att dessa också kom att bli viktigare än Rodevågs. Tack och lov inte så viktiga att BP passerade ÖSK. Men som du ser av mitt inlägg är det Rodevåg jag vill se i svartvit dress nästa år. Tror att han har större potential i allsvenskan.

Niclas Svensson är nog fotbollsveriges häftigaste keeper. Ingen som ser honom tror att han kan rädda en boll. Ändå är han en av Superettans allra bästa. Ett hundra kilo tungt fenomen som är värd all respekt!
Örebro Matthew S
2006-11-01 16:19
Fair Play//Ett trådforum är ett sådant som exempelvis finns på Kubanerna där man skapar ett ämne som man diskuterar t.ex en viss match. Det blir på så sätt lättare att följa med i just den debatten än i en sån här gästbok där det blandas så friskt med inlägg. Jag röstade på ett trådforum. Hoppas Redaktionen här byter till det. Men jag tror inte det finns på något lag på SvenskaFans än.
Örebro Grixx
2006-11-01 16:15
Fair Play// Bry dig inte om det, rösta för en gästbok dvs ett forum bara så blir det bra :-)
Örebro Fair Play
2006-11-01 16:03
Vad är trådforum ?
För att kunna besvara startsidans fråga, är det en fördel om man vet vad man väljer emellan.
Tacksam för svar.
Örebro Grixx
2006-11-01 15:51
Ok, då kan vi väl vara överens om att Weggen har både styrkor och svagheter......och hade han inte haft några svagheter så hade han varit ännu bättre.....och försvaret hade känt större säkerhet.....as simple as that ;-)
Örebro Matthew S
2006-11-01 15:51
Arx//Mycket bra lista. Fast skulle byta plats på Rodevåg och Guterstam faktiskt. Inte för att ÖSK tycks så intresserade av att knyta till sig den förstnämnde utan det är bara mina intryck av det jag sett av de bägge. Sen tycker jag Nedim spela för kort tid för att kvalificiera sig för topp-10 men det är en smaksak. Jag tycker även att TFF:s bägge mittbackar förtjänar en plats på en sådan lista. Trelleborgs fantastiska facit i defensiven beror faktiskt inte bara på deras duktige målvakt.

Chipset//Larsen slut? Ändå vann han poängligan i ÖSK och var strålande under våren samt en hel del matcher under hösten (Norrköping borta någon?). Mycket märkligt att man kan döma ut en spelare så bestämt. Att han var svag i många andra höstmatcher håller jag med om. Men jag tycker han inte är slut men får försöka förstå om andra har en avvinkande åsikt.

Arx, Sponsorn//Intressant debatt om målvaktsfrågan. Personligen tycker jag att Westman gör en bra säsong och kan inte komma på många speciellt onödiga baklängesmål denna säsong utöver matchen mot TFF hemma. Känner mig inte otrygg med Westman men skulle gärna se att ÖSK förstärkte på målvaktssidan. Richardsson (IFK Göteborg) och Naurin (Falkenberg) är intressanta namn. Jag tycker också att Ljungskiles storvuxne målvakt Niclas Svensson är duktig och kanske lite underskattad just beroende på att han är så robust och kanske ser lite kantig ut.

Blir så exalterad när jag skriver om ÖSK att felstavningarna haglar. Nu måste jag redigera alla poster nästan.
Örebro Chivas
2006-11-01 15:37
Heja sportklubben!!
Örebro Sponsorn
2006-11-01 15:35
Arx//
Jag menar bara att med en mer stabil målvakt hade kanske backlinjen varit ännu bättre och då kanske vi vunnit Superettan. Jag tycker också Westman gjort kanonräddningar och bra matcher men det ser ut som om backlinjen inte litar på honom i vissa situationer, jag har tex aldrig varit så rädd för fasta situationer,hörnor m.m., runt vårt straffområde som i år.
Örebro Arx
2006-11-01 15:05
Sponsorn//
Man föredrar också en målvakt som deltar i spelet. Och där är Westman bättre än många andra. Dessutom gör Westman inte en och annan kanonräddning, han gör betydligt fler. Utan hans insats i matcher som de mot Bois borta och mot Assyriska (för att bara ta några av massor av exempel) hade vi fortfarande spelat i Superettan.
Örebro Sponsorn
2006-11-01 14:55
Arx//
Som mittback/back föredrar man (nästan) alltid en stabil målvakt som utstrålar lugn i boxen än en som gör en och annan kanonräddning, jag menar alltså att jag tror anledningen till vår ibland darriga backlinje delvis kan skyllas på Westmans osäkerhet i luftrummet.
Örebro Arx
2006-11-01 14:38
Ämne: Sponsorn// Att Wegge....
...men antalet kanonräddningar har varit betydligt fler än skitmålen. Om någon ska peta Weggen till nästa år ska det vara en riktigt duktig målvakt. Jag håller fast vid att målvaktsfrågan inte är ÖSK:s största problem, inte heller det näst största.
Örebro Arx
2006-11-01 14:36
K.Carlos//
Jag har sett Persson i fler matcher än den mot ÖSK (där jag tror att han var lite småskadad), även tidigare år och håller fast vid min uppfattning om hans begåvning. Killen ser inte ut som någon stormålvakt, men skenet bedrar. Men visst har du en poäng i det du skriver och det gäller inte bara mittbackarna utan hela TFF som spelade ett suveränt försvarsspel där de krympte motståndarlagens ytor till i stort sett ingenting. Man undrar ju om de kommer att lyckas med det i allsvenskan.

Chipset+Sponsorn//
Larsen slut/inte så bra som han var? Har ni redan glömt våren? Då var han briljant. Sedan håller jag med om att han inte var lika bra under ÖSK:s formsvacka. Men att döma ut honom redan nu känns oerhört mycket för tidigt.
Örebro Grixx
2006-11-01 14:18
Sponsorn// Visst, jag kan hålla med om att när det blir lite trångt vid inläggen så ser han inte helt självsäker ut.
Örebro Sponsorn
2006-11-01 13:56
Grixx//
Inte bara det, jag tycker han kommer fel på inläggen. Han ser oerhört nervös ut så fort det kommer höjdbollar in i boxen och det beror inte på att han står långt ut då.
Örebro GT
2006-11-01 13:55
Weggens spel "långt ute" räddade oss i årets första match mot Bojs borta.
Har aldrig sett nå´n match där en målvakt springer ut så många gånger och sparkar undan allt i anfallsväg för motståndarlaget !!
Örebro Grixx
2006-11-01 13:12
Sponsorn// Att Weggen tappat brallorna vid 3-4 mål som i stort sett samtliga sett identiska ut, dvs bollen i en stor vid båge bakom honom, kan KANSKE tillskrivas Walker till viss del.

Det var han som ville att Weggen skulle våga spela längre ut. Det innebar fantastiska räddningar vid ett stort antal frilägen, men möjligen också att ett antal skitbollar som han annars lätt plockat, nu istället så försmädligt dalade in i mål.
Djurgården mr ante
2006-11-01 13:07
grattis till as
Annons: