/fotboll/osk/forum/862.aspx/fotboll/osk/forum/862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2015-10-27 00:02
.
Örebro pemo
2015-10-26 23:32
Ingen kommentar om RÅP, man tacklingen var klantig.
Däremot måste jag ifrågasätta Moberg. Har tidigare klankat på Eidur, när det kanske är Mobergs spel som gör att Eidur inte riktigt vet vad som händer. Så mycket bättre försvarsspel som det var med Wiktorsson, så känns det skit att han går till Degen. Hela backlinjen var ju darrig idag.
Logi lika klantig/svag som vanligt. Var är hans berömda vänsterinlägg?
Hagge såg matchrostig ut. Blir det han i alla fall på lördag?

Nordin???? Jo, visst tog han löpningar, men allt kladdade med bollen i eget straffområde hade inget med trötthet att göra. Han var bara nonchalant. Och det var Astrit också i många stycken. Broberg bara skuggan av sitt bästa.

Nä, Rinne och Kalle var de som bäst visade lite vilja. Att det inte stod 4-0 istället för 3-1 i halvtid berodde väldigt mycket på inställningen.

Skönt att gnälla lite när vi vinner.

Men jag blir så frustrerad när man tittar på matchen och återigen ser den där tendensen att ÖSK ( vissa i alla fall ) tror att de är Barca och skall småpassa sig fram. Bra frilägen av Kalle och DG, men Fimpen gjorde ju riktigt bra räddningar där också.

Hoppas alla nu vill visa lite attityd på lördag. Men spelar backlinjen på samma vis så får väl Goitom och Bangura lekstuga.
Fast gästernas backlinje är ju inte heller världsklass längre.

Skönt i alla fall att inte AIK kan ta guld. Nu får väl stan stå kvar och vi slipper en massa fåniga bengaler på läktaren.

Kan vi avskriva Per och Pode? Sista matchen för Astrit på lördag? Vem står i mål? Även tack och adjö för Eidur?
Örebro Aspen.
2015-10-26 23:02
Det är väl så att om vi blir 8:a i AS så blir vi seedade i cupen nästa år. Och det finns chans att detta ska ske. Klart det blir spekulatoner om RÅP uppträdande. Att supporters ska reda ut var RÅP:s uppträdande beror på faller på sin orimlighet. Dom enda som har en chans stoppa spekulationerna är klubben. RÅP uppträdande motiverade minst ett gult kort och det var han säkert medveten om. Bra att han inte komer spela mot AIK, är efter kvällens match tveksam om han skulle gjort sitt bästa. I kväll verkade han inte göra det. Jag känner trygghet i Nordmark, och att han är med och fixar 8:e platsen
Örebro Asbjörn#10
2015-10-26 22:58
Så otroligt besviken på vår kaptens agerande idag! Jag kollade faktiskt inför matchen upp oddsen på att han skulle bli varnad och var sugen på att lägga en slant men avstod av två anledningar.

Dels skulle det kännas fel att satsa pengar på något negativt gentemot ÖSK och också för att jag ändå kände att det är proffsidrott vi snackar om nu och sådant borde inte kunna förekomma på denna nivå.

Man såg ju dock tyvärr redan från start att han gick in onödigt hårt i duellspelet och man kan ju verkligen säga att han hade samlat ihop till kortet när det väl kom. När han fick kortet gjorde han även bara en nonchalant handrörelse och gick därifrån till skillnad från de diskussioner han brukar ta med domaren när han blivit varnad.

Man har ju många frågor att ställa efter detta. Vad säger exempelvis lagkamraterna om att vår kapten prioriterar det bästa för andra lag i serien framför vårt egna? Om det hade varit vi istället för Peking där uppe, hade han han inte klarat av att spela de sista avgörande matcherna så länge som AIK var med i racet?

Vi kan ju faktiskt efter kvällens seger ta oss upp på övre halvan på lördag men just nu känner man sig mest bara tom.
Örebro Vinnartradition
2015-10-26 22:47
Enkla intjänade pengar efter spel på RÅP:s sjätte gula kort.

Robert Åhman Persson är ingen lagkapten vi vinner SM-guld med.
Örebro malge
2015-10-26 22:45
Någon som vet pengasummorna man får eftet placering i sluttabellen? Har bara hittat en gammal från 2011
AIK Kribba
2015-10-26 22:31
Örebro Center,skulle gissa på det. En jäkla skillnad på att slåss om smguld jämfört med en för vår del efter alla tappade guldstrider, dom här åren,väldigt slätstruken 2a eller 3eplats. Ingen kommer minnas dessa 2a och 3e platser ändå. Det är skitsamma när man bommat tillräckligt många ggr.
Örebro Minatankar
2015-10-26 22:26
@Nissesson:
Gå och göm dig Saywee. Du är provokationens mästare och alla är trötta på dig. Alla som sitter anonymt bakom datorn och kränker och/eller provocerar är ynkliga om de inte vågar träda fram IRL och säga det de skriver till den det berör. Nästa gång jag ser dig på Behrn Arena kommer jag säga direkt till dig vad jag tycker om ditt sätt på detta forum. Det är bara du som kan tolka en fråga som handlar om att ha civilkurage som provocerande.
AIK Nissesson
2015-10-26 22:20
Präktigt provocerande, eller?

"Men du tar varje tillfälle att misstolka mig och att provocera mig. Kan du inte komma fram till mig IRL i stället för att gömma dig bakom en anonym pseudonym din ynkling."
Sawadee
2015-10-26 22:16
@Nissesson:

suck, ska nu det fjolårstugget börja igen???
Örebro Minatankar
2015-10-26 22:13
@Benny Böckling:
Jag reagerar mot att man insinuerar att de som tränar och spelar för ÖSK inte skulle göra sitt bästa för ÖSK i en match. Det tror jag inte alls på. Däremot är det naturligt att man inte jublar efter ett mål mot ett tidigare lag man spelat för. Ett av många exempel på det är Moberg idag. Däremot håller jag med dig om att RÅP spelade mycket fult idag med armbågar i ansiktshöjd mm. Vill dock inte spekulera i orsakerna till det. Men det torde vara föremål för en djupare diskussion med tränarna efter matchen. En grundläggande inställning jag har till att spekulationer uppkommer om alla möjliga saker är framför allt att klubben missar i sin kommunikation, även om det blivit mycket bättre de senaste två-tre åren. Samtidigt finns det supportrar som är snabba att dra negativa slutsatser om olika saker i stället för att ställa frågor och ta reda på fakta. Men visst, ingen är ofelbar och till och från har kritiker naturligtvis rätt. Jag tycker att RÅP skulle konfronteras med detta och svara supportrarna direkt i ÖSK-TV.
Örebro Center
2015-10-26 22:12
Jahapp - Då är väl publikrekordet i fara på lördag. Försvann nog ett par tusen i.o.m dagens resultat - Eller?
AIK Nissesson
2015-10-26 22:04
"Bl a Nordin får därför löpa onödigt mycket och börjar då göra enkla missar av trötthet i ben och huvud, trots att han dessförinnan levererat många fina passar."

Börjar orken tryta, eller är han dåligt tränad?
Örebro Nicka i ribban
2015-10-26 21:57
@Minatankar:

Hur mycket försäsongsträning har han gjort? Astrit är störst (på alla möjliga sätt) i ÖSK och har man inte kunnat grundträna ordentligt orkar man sämre i slutet av matcherna. Chris Härenstam tror jag sa i en intervju med honom efter Hammarbymatchen (?) att en 2-3 kilo lättare Astrit skulle "dominera fullständigt" eller något liknande. Astrit delade också den synen.
Benny Böckling
2015-10-26 21:55
@Minatankar:
Dessa allvarliga"anklagelser" som jag och nån mer gjorde känns väl inte helt tagna ur luften nu eller hur Minatankar? RÅP gör väl knappast sitt bästa för ÖSK när han gör allt han kan för att bli avstängd i en match?
AIK Kribba
2015-10-26 21:51
Verkar som det blir en avslagen match i sista matchen borta mot er. Hoppas Almen väljer att testa lite yngre spelare borta mot er istället för dom som han inte lyckats tagga dom senaste matcherna,och som heller inte lyckats tagga till av egen maskin. Väldigt besviken,känns som det är skitsamma vad resultatet blir mot er. 2aplats eller 3a är som att välja mellan bajs och spya i det här läget efter alla missade guldchanser dom här åren. Den här chansen var en ypperlig sådan,men den pissas bort. Totalt.
Örebro Minatankar
2015-10-26 21:42
Kalle gör återigen en utmärkt insats, speciellt i första halvlek.

Astrit är med sin genialitet en stor offensiv tillgång. Det har han bevisat med alla assist.

Däremot är jag kritisk till hans defensiv i andra halvlekar. I princip i alla matcher går han omkring och kollar på spelet med påföljd att man får spela med 10 man i defensiven, inte elva.

Bl a Nordin får därför löpa onödigt mycket och börjar då göra enkla missar av trötthet i ben och huvud, trots att han dessförinnan levererat många fina passar.

Kalle sliter enormt och missar ibland av trötthet. DG är inte en kall och distinkt avslutare och missar av det skälet.

Idag gjorde Broberg en av sina mindre bra insatser.

Hela försvarslinjen tycker jag darrar påtagligt ofta.

Inte desto mindre är det oerhört starkt av laget att göra en så bra höstsäsong.
Örebro Bastard on Parade
2015-10-26 21:33
Jag förstår att RÅP har AIK-sympatier och det får han så klart ha så länge han är professionell när han representerar ÖSK. Därför var det så tråkigt att se honom göra allt han kan för att få det där gula kortet så han blir avstängd. Å andra sidan är det skönt att han är avstängd och inte spelar. Han visade med all tydlighet att han inte är så pass professionell att han skulle klara av att spela den matchen. Trots att jag egentligen älskar RÅP:s spelstil så hoppas jag att han har diskvalificerat sig själv som framtida lagkapten. Jag hoppas ÖSK agerar för han det var tydligt att han sökte avstängningen.
AIK Nissesson
2015-10-26 21:27
Hösten är VÅR :)
Örebro jpsvartvitt
2015-10-26 21:27
Nicka i ribban: Det var inget jag visste om, men tycker ändå synd om han.. Han förtjänar så mycket mer! Även fast man hoppas att han stannar hos oss.. Men en match kvar, hoppas han kan få revansch då !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicka i ribban
2015-10-26 21:25
@jpsvartvitt:

Då hade han gått upp i ledning i assistligan, trots att de andra har spelat 3 gånger så många matcher (räknar bort hans sejour i Hif).
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-10-26 21:23
Rättvis seger allt som allt. Som vanligt är Kalles problem (även om han ändå är grym i matchen) att han missar alldeles för många lägen. Det gäller lite laget i helt, för även om vi vunnit på sistone har vi haft svårt att döda matcher. Troligtvis frustrerande för en sådan klasspelare som Astrit som levererar not stop trots att han ser halvointresserad ut. Det, bland annat, gör nog att han inser att han är för bra för oss och egentligen för allsvenskan, även fast jag ger mig fan på att han går till Norrköping igen. :D
Örebro jpsvartvitt
2015-10-26 21:18
Lider med Astrit alltså.. 1 mål och 1 ass.. Kunde varit 1 mål och 3 ass bara Kalle och DG kunde varit bättre avslutare..
Örebro Nicka i ribban
2015-10-26 21:18
1. Astrit är Allsvenskan bästa spelare sett till de senaste månaderna.

2. Skönt med seger. Igen.

3. Hur ska laget formeras mot AIK utan RÅP?

4. Radiosporten sa att Gustavsson, Hallingström och Bergström tillsammans har gjort 1896 matcher för Åtvid. De spelade alla sin sista hemmamatch i karriären ikväll. Respekt åt de killarna!
Örebro K.Carlos
2015-10-26 21:16
3p och en strålande insats av Ajdarevic och Holmberg, men jag kan inte glädja mig åt det när vi har en lagkapten som pissar på klubbmärket. Han försöker inte ens sköta det snyggt.

Sånt här kan varken styrelse, tränare, medspelare eller supportrar tolerera.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2015-10-26 21:11
Riktig Hawaii-match som ÖSK definitivt borde gjort fler mål i.
Astrit med fantastiska framspelningar som DG och Kalle borde gjort mål på.

Men men, stundtals såg det bra ut framåt. Desto svajigare bakåt.
Nu lever chansen att bli 8:a. Ett halvdeppigt AIK ska vi absolut kunna slå.
Örebro jpsvartvitt
2015-10-26 20:56
Ingen Hooiveld mot oss haha :3
Örebro ÖSK-Boldt
2015-10-26 20:55
oooo. skönt. tråkigt med RÅP dock. Likabra o tvåla dit AIK i sista med. Ser ju snyggt ut om inte annat.
Örebro jpsvartvitt
2015-10-26 20:48
Pedretti: Jag hoppas du har rätt, och att vi kan få pengar för han! Samt att Crespo är skadefri så kan det nog bli kul mellan dom två nästa år.. För Crespo är en otroligt bra avslutare och om han hade spelat ikväll hade nog Astrit haft två assist till ikväll.. Men tror inte Astrit är så sugen på att spela här en säsong till.. Men jag hoppas att jag har fel och att han stannar och Crespo går skadefri!!
Örebro ÖSK-Boldt
2015-10-26 20:46
Roligt för Lundberg. Varsågod 2 minuter spring som f-n. Varför så sent ?????
Annons: