/fotboll/osk/forum/8617.aspx/fotboll/osk/forum/8617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-11-02 10:03
Det intressanta, om man nu skall kalla det så, med Rodevåg är att han redan en gång tidigare i sin karriär gjort denna resa.

I Kalmar hamnade han på bänken och fick ingen speltid. Han valde då en mindre klubb där han mer eller mindre var garanterad speltid och hans utveckling blev väldigt positiv.

Nu står han inför ett val som egentligen är precis likadant. Han kan välja mellan en oviss plats på bänken och en plats som förstavalsanfallare i ÖSK.

Eftersom vi människor ofta väljer som vi gjort tidigare om resultatet blivit bra, så tror jag att mycket talar för att Rodevåg väljer ÖSK före den kanske något osäkrare tillvaron i Lilleström.

Allt givetvis under förutsättning att ÖSK kan erbjuda honom någorlunda vettiga villkor.
Örebro ÖSK STHLM
2006-11-02 09:56
Galet skönt att ÖSK är tillbaka.

Finns det någon som helst substans i ryktet att Abgar Barsom är på g till laget? Det är sannerligen en spelare som ÖSK INTE behöver och jag hoppas att det är ett helt ogrundat rykte.
Örebro Matthew S
2006-11-02 09:44
Lilleströms anfallsbesättning är mycket stark. Jag har följt norsk fotboll ganska bra då min mor bor i Oslo och jag tror att Rodevåg kan få mycket svårt att ta en ordinarie tröja i LSK. Men samtdigt kanske det är en sådan utmaning han söker. Pengarna lär vara bättre och spel i Royal League och i ett topplag kan så klart var lockande. Men spontant tror jag att Rodevåg väljer ÖSK. Om inte någon annan klubb ger sig in i jakten nu vill säga. Han vet att ÖSK verkligen vill ha honom och han är - mer eller mindre - garanterad speltid här då han är ÖSK:s förstaval i anfallsjakten.

Simon Nurme lämnar. Inte ett dugg konstigt, kan inte vara skoj att vara reserv i två år. Han har bara spelat i division 3 tidigare och det är svårt att säga vad han går för på högre nivå. Kan nog vara klokt av Simon att spela några år i Superettan med Degerfors. Jag tror han skulle lyckas. Hur tror ni ÖSK resonerar nu? Värvar man en bra konkurrent till Westman eller flyttar man upp Christoffer Jonsson från ÖSK Ungdom? Tänker man på att klubben gav Nurme ett riktigt dåligt bud och "ville" ha bort honom från ÖSK så kanske man vill bereda plats för en ny målvakt? Hoppas på Richardsson om det är så. Han är lite i samma situation som Nurme.
Örebro Chivas
2006-11-02 09:32
ÖSK!!
Örebro Halle 20mål
2006-11-02 09:21

-----------------Westman----------------

Haginge---Wikström---Holgersson---Riddez

Anttonen--Nordback---Larsen---wowwah

---------Halilovic----Rodevåg-----------

Bänken:
Henriksson
Jeffs
M.Samuelsson
Walker
näfver

Örebro ÖrebroSK
2006-11-02 09:18
Vad trevligt med ÖSK ikväll! Hoppas Nedim spelar från start, alltid underbart och se honom spela. Jag tror ÖSK vinner ganska lätt. Vad tror ni om publiken? Jag tror på 600 personer om det blir lite varmare.
Örebro Grixx
2006-11-02 08:56
uno, dos y tres.....:-)
Örebro Grixx
2006-11-02 08:55
....och även om målen inte kom så är det bara att kopiera Arsenals anfallsspel.

Ett tillslag, djupled, snabbhet...och vi vinner Allsvenskan.
Örebro Grixx
2006-11-02 08:52
Mirza, jo det stämmer. Bollkänslan och löpningen kunde vara lika kanon som dålig. Han ändrade själv matchbilden till det bättre och vann flera matcher åt oss.

En kämpe som tog tag i matchen när alla andra irrade och väntade in baklängesmål. Så lika Nobbe men ändå olik.

Jag tror ändå att klubben mår bra av att släppa Mirza.....men han kommer säkert att fattas i en del matcher framöver.

Angående Nurme så har jag sett honom för lite. Smidig som tusan men är kanske inte så reaktionssnabb.....kan hända att mer matcher hade gett honom det.
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-02 08:16
brian fuentes?
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-02 08:09
Det känns väl som rätt steg att Mirza och Nurme lämnar klubben. De får inte speltid och deras utveckling har stannat av. Hoppas de lyckas bra vart det nu hamnar nånstans.

Lite spännande att se vad som händer på målvaktssidan. Blir det nån junior eller ett nyförvärv.
Örebro Arx
2006-11-02 08:06
Kan bli en ruggig höst för de DIF:are som planerar stormning av Borås Arena på söndag. Konsekvenserna kan bli större än de tror.
Örebro Arx
2006-11-02 07:50
Det räcker med fem bokstäver för att beskriva Mirzas problem i ÖSK: Ojämn.

Briljanta insatser varvas med matcher där man undrar hur han någonsin lyckats ta sig till A-truppen. Tyvärr tycks folk bara minnas matcherna av den senare kategorin. Vilket å andra sidan kan förklaras av att det är de som har dominerat på sistone.

Kanske behöver han bara lite miljöombyte. Så lycka till Mirza och välkommen tillbaka. Vi glömmer aldrig 2-2-frisparken mot Norrköping när han räddade ÖSK kvar i Allsvenskan.
Örebro DaSa
2006-11-02 07:39
Varför får vi inte vara glada att Mirza har dragit? Måste alla som skriver här enbart skriva positiva saker om våra egna spelare?

Jag tycker Mirza var så jävla dålig och om han skulle ha stannat så skulle han bara ha hållt upp en plats i truppen som en ung lovande spelare nu kan ta. Anledningen till att jag tyckte att MIrza sög är följande:
1. Han var för långsam, han höll knappt SE tempo
2. Han hade alltid domarna emot sig
3. Saknade kyla i avluten, ETT mål på typ 20 matcher från start som anfallare.

Det enda som jag såg som positivt var att han hade bra teknik. Att han kämpade mycket vet jag inte om jag håller med om, tyckte han ofta slog ut uppgivet med armarna när han blev av med bollen.

Nurme har jag inga åsikter om, har aldrig sett honom spela.
Örebro Mittåt
2006-11-02 07:04
Jag tycker att det känns litet grand som med Ricardo Costa, nu när Mirza verkar lämna klubben. En anfallare som inte gör tillräckligt många mål. En spelare med en hel del positiva kvaliteter, men som saknar den där lilla pricken som gör att det blir ett i.

Det är bara att önska Mirza lycka till i hans jakt på en ny förening. Han har betytt en hel del för ÖSK under några kritiska år och alltid givit sitt bästa - utifrån sina förutsättningar.

Tack för vad som har varit Mirza och lycka till i fortsättningen.
Örebro rirobban
2006-11-02 03:13
Ämne: Oj va glad jag blev ....
Walkerbröderna är båda unga så varför klaga på dem? De har framtiden framför sig och kommer mycket väl vara de som styr ÖSK:s innermittfält om några år. Sen ska vi inte ta i med det här att Mirza lämnar klubben, så dålig har han inte varit. Han kämpar hårt varje match men har svårt att få till något vettigt. I sin helhet känns det ändå som det var rätt av honom att lämna nu. Han hade nog inte fått mer speltid nästa säsong i ÖSK ändå.
Örebro kubanen_90
2006-11-02 02:38
Avgå Lagrell//
Kunde inte ha sagt de bättre själv! Stötta spelarna istället!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 02:19
Varför kan inte folk stötta spelarna i vårat lag? Det hjälper knappast att sitta och gnälla på dem!

I år har hatobjekten varit:
Mirza, Frippe, FreSa, Kuhi, sönerna Walker och i viss mån även Nurme. Förra året var det Kjäll, Gigena och kompani, är det så konstigt att de lämnar laget som bosman till slut?
Örebro Erkan
2006-11-02 02:07
Oj va glad jag blev när jag ser att en av mina drömmar slagit in - Mirza bort från ÖSK!! Ursäkta men den killen är totalt kass, det är min åsikt. Skönt o slippa ha med honom i en allsvenska trupp, då vet man att han inte kan vara med ens på bänken. Oj va hårt det här låter...ni får ha en viss översikt med det.

Nu hoppas jag bara vi kan få tag på nån mittback + en målvakt + nån forward. Behåller gärna truppen som den är med ett par undantag...tränarsönerna + freSa!
Örebro kubanen_90
2006-11-02 01:35
Riktigt tråkigt att Mirza lämnar..
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 01:21
rirobban//

Fedja är väl inte riktigt samma typ, mer utav en ytter. Har en känsla av att om inte han får lärlingskontrakt och en plats i A-truppen så lämnar han klubben... Hoppas dock att jag har fel, han skulle nog må bra av en säsong till i Ungdom!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 01:20
Ämne: Avgå Lagrell!//

F....
Att Mirza känner starkt för ÖSK är jag övertygad om! Har sett honom på nästan alla reservlagsmatcher och ÖSK Ungdoms matcher jag varit på, han har stannat här länge fast han hade anbud för några säsonger sedan och sedan glädjen efter uppflyttningen var absolut inte falsk!

Jag förstår att Mirza och Nurme lämnar, de har fått en del skit av supportrarna. Mirza gjorde en mycket bra försäsong och vårsäsong men fick nästan ingen credit för det, när spelet låste sig fick han inget stöd utan bara skit.
Örebro rirobban
2006-11-02 01:19
Ämne: Per Persson: Okej. S....
Nu får vi hoppas på lillebror Jelecák:) Nämligen Fedja Jelecák som jag har i A-laget på FM:=) Han sägs vara en ännu större talang än Mirza. Vi får se hur det går med honom...
Örebro Fang
2006-11-02 01:16
Per Persson: Okej. Synd att han fått dåligt med speltid men det kanske talar för att han flyttar hem? Hoppas verkligen ÖSK tar tag i det och kontaktar honom redan nu om det inte är gjort. Han måste hem!

Avgå Lagrell!: Jublar är väl fel ord. Men sån är fotbollen; en försvinner och en ny kommer in. Skulle det vara Rodevåg och han gör succé så tycker i alla fall jag att det är skitsamma hur pass stort ÖSK-hjärta han har. Men det är klart det är lite roligare när egna produkter går bra.
Örebro rirobban
2006-11-02 01:15
Ämne: Fang//

Jon har sv....
Sen är det väl också så att Jon även där drabbats av en del skador som gjort att han haft svårt att hänga med från början....
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 01:15
Per Persson //

Det beror på att Jon har varit skadad och haft det lite tufft med att ta en ordinarie plats när han kommit tillbaka.

Jag antar att ÖSK har spelare på gång då de släppt iväg Mirza innan kontraktet gått ut.

Vad sägs om David Elm? Han har iofs halva allsvenskan efter sig, men han och Rodevåg funkar ju bra ihop!
Örebro Per Persson
2006-11-02 01:14
Avgå Lagrell!//

Frågan är väl vilken klubbkänsla Mirza har, han stack ju iväg och svarade inte ?
Örebro Per Persson
2006-11-02 01:11
Fang//

Jon har svårt att få speltid. Hans lag kör bara med en forward. I maj är han fri att gå som Bosman.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-02 01:10
Känns för jävligt att spelare som lämnar ÖSK för utlandet gör det som bosman... Typiskt! Nu hoppas jag vi värvar några bra spelare som bosman, exempelvis Rodevåg och Wikström.

Känns trist att folk jublar när spelare med klubbkänsla lämnar klubben. Visst, Mirza har väl inte gjort sin bästa säsong men han har alltid krigat när han fått chansen!
Örebro Per Persson
2006-11-02 01:09
Fang//

Allt talar för att vi behöver en bra högerback, dessutom en ersättare till Kapten och Nurme. Sedan får vi se vad det blir.
Annons: