/fotboll/osk/forum/8611.aspx/fotboll/osk/forum/8611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2006-11-09 13:51
Ämne: Håller med om att su....Finns på ÖSK:s hemsida under medlemssidorna och under Ladda ner.

Anars finns det 3 som jag gjort på länken
Lösenordet är 'valentino'

EDIT:
Blev lite många Dn :D
Örebro Kronblom
2006-11-09 12:12
go ösk//
håller med dig angående Sahlman och Rickardsson men med på listan skulle jag även vilja se Tommy Naurin(Falkenberg(som jag också tycker är en bra målis!
Örebro rirobban
2006-11-09 11:55
Ämne: Håller med om att su....
Det fanns på sportklubben.net förr. Men nu är ju den inte helt hel ännu;) Kanske finns kvar bkgbilder ändå.
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-09 11:47
Håller med om att suget efter nyheter är stort. Satt och letade efter lite trevliga bakgrunder till datorn men insåg att det inte finns här, på ÖSK hemsidan eller hos kubanerna. Nån som vet vart det finns lite trevliga pryttlar att pynta med?
Örebro loopy
2006-11-09 11:40
Klette är väl också agent för vingel-Petter och tex Dioh Williams. Man ska nog räkna med lite strul med han inblandad.
Örebro Rasberg
2006-11-09 11:26
Verkar som om vi är svältfödda på ny info om eventuella värvningar. Snacka om Runar och så vidare. hmm.
Vore fint att få något att glädja sig åt snart så att man kan gå runt med ett fånigt leende på jobbet.
Örebro Arx
2006-11-09 11:08
Vad jag vet är Klette egentligen advokat (van att bråka), och har - med tanke på arbetet och i jämförelse med kollegorna inom agentbranschen - rätt dålig koll på fotboll.
Örebro Mittåt
2006-11-09 10:11
Klette var också mannen som var inblandad i Amuneke-affären i Landskrona BoIS. Det var han som började rycka i Amuneke förra året för att han skulle flytta på sig.

Relationerna med BoIS var minst sagt frostiga. Föreningens ordförande vägrade till slut att ha något med Klette att göra.

Så det är nog stora möjligheter att det kan bli en del strul på vägen.

Klette var för övrigt även inblandad i övergången av en av bröderna Elm från FFF till KFF förra året. En övergång som inte heller var helt smärtfri.
Örebro Arx
2006-11-09 09:30
Ämne: Dessutom kan han int....
Martin Klette var ju mannen som förstörde Jonas Pelganders karriär genom att övertala honom att han var för bra för ÖSK. Något som tyvärr inte stämde med verkligheten. Stackars Jonas blev aldrig sig själv igen efter att Klette skickat runt honom på diverse provspel. En märklig resa till Grekland höll på att knäcka honom helt. Och när han kom tillbaka hade ÖSK redan räknat bort honom.

Det treårskontrakt som var redo för underskrift några månader tidigare, hade nu förvandlats till ett ettårskontrakt, troligen med betydligt sämre villkor än tidigare. En säsong och Jonas saga i ÖSK var all. Liksom i praktiken även karriären, även om JP försökte sig på spel i några andra klubbar, i stort sett utan framgång, innan han lade skorna på hyllan.
Örebro Mittåt
2006-11-09 08:49
Andreas Andersson som klubbchef i Degen? Jag undrar om inte detta blir dödsstöten för Degerfors tillvaro i Superettan för den här gången.
Örebro Chivas
2006-11-09 07:11
FORZA SVARTVITT!!
Örebro joth
2006-11-09 05:41
Matthew S//Nu läste du inte vad jag skrev... ;-)
Jag menade att man även borde titta på hur många mål laget gjorde under den tiden som Johan respektive Mirza spelade. Kanske även på hur många laget släppte in. Det jag menar med det är det är inte bara mål som ingårn i en anfallares uppgifter... men jag orkar inte räkna på det.
Örebro Mittåt
2006-11-08 23:45
Dessutom kan han inte gärna säga det innan kontraktet är förhandlat och klart. Då försämrar han ju sitt förhandlingsläge. Han har ju Martin Klette som rådgivare. En rätt så besvärlig norrman.
Örebro kubanen_90
2006-11-08 23:12
rirobban//
Nja jag tror att han skriver på för ÖSK han har troligen reddan betämmnt sig. Men han kan ju inte gå ut och säga det i en lokal tidning-
Örebro rirobban
2006-11-08 22:53
Svårt val för Wikström?
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-08 21:48
det ryktas om att LSK's målvakt stog på storbron med kepsen bakofram och sålde korv i lördagsnatt, ngn som kan bekräfta det?
Örebro go_osk
2006-11-08 21:44
Ämne: Om Sahlman....
Jag hoppas verkligen att vi kan knyta till oss Sahlman. Han besitter precis allt som krävs (i form av längd, spänst, ålder och rutin) för att bli en framtida stormålvakt.

Här är min önskelista vad gäller målvakter:

1. Marcus Sahlman
2. Rickard Rickardsson
3. Oscar Berglund
Örebro Matthew S
2006-11-08 21:39
Man skall nog vara väldigt försiktig med sanningar som skrivs i denna gästbok. Som någon redan nämnt fanns ett exempel i våras. Ett nick som var "Veto" och som inte syns till sen dess. När man söker på dennes nick nu kan man se att det är bytt till Landskrona-tröja. Det finns vissa skribenter som jag tycker är mer tillförlitliga än andra men jag vill se att det skrivs på offciella sidan att det är klart innan jag vågar lite på nåt. Som t.ex. med Riddez kontraktsförlängning.

Några exempel från Veto:
"Emra blir kvar i ÖSK och det är jag 100% säker på."

"Emra och ÖSK är överrens. Kontraktet är på 2-3 år. När det offentliggörs bestämmer Emra och ÖSK, detaljer i kontraktet skall falla på plats."
Örebro Matthew S
2006-11-08 21:30
Joth// Menar du att man skall räkna in träningsmatcher i målsnittet? Om du tycker det antar jag att du är grymt förtjust i Herish som ofta prickade rätt i träningsmatcherna. Jag tycker det är rätt slående att Johan gjorde ett mål mer än Mirza på mindre än hälften så mycket speltid. Men önskar Mirza lycka till i sin nya klubb vilken den än blir. Mirzas två mål i år var dessutom riktigt vackra. Skott i krysset mot Jönköping och den fina halvvolleyn mot Peking.
Örebro Ericson
2006-11-08 21:23
Om Sahlman
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-08 20:24
han greps av polis för misshandel... antar att gustav och lennart var med, det ryktas om att dom är där för att locka hit björn runström, sebastian larsson och dennis rommedahl.. någon som kan bekräfta dessa uppgifter?
Örebro E.Shams
2006-11-08 20:23

Detta kanske kan vara till hjälp för de som undrar:

I varje aktiebolag skall det enligt ABL 5:1 finnas en aktiebok. Styrelsen måste upprätta en aktiebok med en förteckning över aktieägarna. Aktieboken är offentlig och ska hållas tillgänglig för allmänheten hos bolaget.

ABL = Aktiebolagslag (2005:551)

Jag hoppas jag har bidragit till att besvara eventuella frågetecken.

Örebro bison
2006-11-08 20:21
Fråga Ghoost, Gazza kanske är på gång till klubben :-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-08 20:19
såg lennart sjögren, gustav mellin och håll i er.. paul gascoigne ute på gustavsviks relaxavdelning i lördagsnatt, någon som vet mer?
Örebro bison
2006-11-08 20:18
Med tanke på vilka som startade spelarinvest så kan man nog lugnt anta att uteliggare på torget inte är rätt person att ge pengarna till ;-)
Örebro Mittåt
2006-11-08 20:10
Kapsyl// Aktieboken är såvitt jag vet en offentlig handling. Du kan vända dig till företaget och begära att få ett utdrag av denna.

Örebro RjN
2006-11-08 20:05
Kapsyl//
Se denna länk:

http://www.orebro-sk.se/page0,639.htm
Örebro Kapsyl
2006-11-08 19:53
Mittåt

Finns det ingen info att hämta någonstans? Då kanske de inte borde uttala sig i NA om att de söker fler investerare. Vem ska jag ge pengarna till, förste uteliggare på torget?
Örebro Mittåt
2006-11-08 19:51
Kapsyl// Spelarinvest har ingen hemsida.
Örebro Kapsyl
2006-11-08 19:30
Tjena!
Någon som vet om Spelarinvest har någon hemsida eller liknande där jag kan söka information om andelsägande och annat av intresse.

tack på förhand.
Annons: