/fotboll/osk/forum/8593.aspx/fotboll/osk/forum/8593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-11-12 15:48
Vi ska vara tacksamma att Lagerlöf och Bergtoft var skadade i slutet av S1. Varken ÖSK eller BP blir nedflyttningskandinater i AS. Det får Gefle bli, igen
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 15:48
Mittåt//

Skulle också vilja se Guterstam i ÖSK men det ser ut som om vi kan glömma det...

Imponerande av BP om de klarar det!
Örebro Mittåt
2006-11-12 15:45
Inlägg från kanten. Runnemo kommer springande i djupled och kan helt oattackerad nicka in ledningsbollen från en position rätt långt ut i straffområdet.
Örebro Mittåt
2006-11-12 15:42
1-2 Runnemo
Örebro Mittåt
2006-11-12 15:34
Guterstam skulle jag vilja ha i ÖSK. Han är ju fantastiskt skicklig som target player också. Men då måste Häcken göra minst tre mål på 57 minuter. Ingen omöjlighet iofs. Häcken dominerar stort även om BP ibland kommer fram i snabba motanfall.
Örebro initforlife
2006-11-12 15:24
Gå in och rösta fram våra svart-vita hjältar till årets guldklocka!
Örebro initforlife
2006-11-12 15:22
Jag tycker inte Kihlberg och Jonsson tex ska kunna komma hem till Ösk på ålderns höst.Har vi inte varit intresanta när karriären var på topp så kan det kvitta!Inga fler 34-åriga föredettingar tack!
Örebro Kronblom
2006-11-12 15:15
go ösk// håller helt med dig,har lite anti-Kihlberg komplex efter alla de ggr han tidigare ratat ÖSK och nu helt plötsligt vill han till ÖSK.Stannar Nobbe så har vi ju tre centrala mittfältare(räknar Seb dit)och skiter det sig för Häcken nu så hoppas jag mer på Mambo Mumba.Håller även med dig om dubbel-Richard,vet att han vill hit!
Örebro Mittåt
2006-11-12 15:08
1-1 Daniel Forsell

Jättedåligt försvar av BP mot en frispark. Flera anfallare smet in framför BPs "försvarsmur". Men Häcken måste nu göra tre till för att tvinga fram en förlängning.
Örebro Mittåt
2006-11-12 15:04
0-1 Guterstam efter försvarsmiss i häcken.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 14:48
JAg vet inte, jag kanske är ensam om att inte vilja ha hem gamla gubbar som Kihlberg och Jonsson, men jag tror inte att de tillför ÖSK något! Kanske på kort sikt, men att köpa loss spelare som är en bit över 30 år ser jag som fel väg att gå! Hellre än ung utvecklingsbar spelare som inte har slagit igenom, vi har redan några äldre rutinerade spelare!

Valentino Lai kanske kan vara något att satsa på? Relativt ung med erfarenhet från proffsliv utomlands, sägs att han inte trivdes så bra i BoIS under den nye tränaren...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 14:45
BajenDanne//

Du är kaxig nu, men vänta några månader när ni har tappat era bästa spelare för skitsummor och Tonys taktik börjar sitta i laget! Då blir ni ett stabilt bottengäng som klarar nytt kontrakt i de sista omgångarna efter att ha lirat 4-2-3-1

Sedan blir det en taktikchock i derbyt mot gnaget;
4-3-2-1 med en mittback på topp!

Fast erat lag får gärna ha den inställningen, inte mig emot...
Örebro deportivista
2006-11-12 14:43
Håller med majoriteten om Kihlberg-ryktet. Hans position i laget kan eventuellt fyllas av Seb Henriksson. Jag tycker dock inte att det nödvändigtvis är fel att värva lite rutin - förutsatt att spelaren kan hjälpa våra talanger att utvecklas.

Drömvärvningen i mina ögon är Mathias Jonson som vet vad som krävs för att lyckas, som jobbar stenhårt för laget hela matchen, som kan göra/spela fram till ett mål när det mest behövs, och som bidrar till god laganda. Jag tror att han inte bara skulle göra ÖSK bättre kortsiktigt, utan även göra att Walkers, Näfver, Frempong, osv snabbare utvecklas...
Hammarby BajenDanne
2006-11-12 14:41
Väl mött i Allsvenskan, vi kommer vinna båda mötena men ändå:P
Örebro go_osk
2006-11-12 13:37
Ja till Richardsson, men nej till Kihlberg. Jag tror inte heller att spelarinvest är speciellt intresserade av att investera i en spelare som max håller två säsonger till.
Örebro Mittåt
2006-11-12 13:28
Idag gäller det för BP. Närmare än så här kommer de kanske aldrig mer Allsvenskan. Jag undrar vad för taktik man kommer att använda sig av? Försvarar man sin 2-0 ledning i första hand eller satsar man på att försöka göra ett bortamål också och därigenom punktera Häckens chanser fullständigt?

Förmodligen blir det väl 4-5-1 med en chanstagande Guterstam på topp.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 12:35
Vad har Kihlberg gjort som får folk att vilja ha honom till ÖSK? Han är gammal och han bli inte yngre till nästa år!

Vi ska fan inte ta över avdankade spelare som inte platsar i sina respektive lag som dessutom har rätt höga löner...

Nej till Wowoah och Kihlberg!
Örebro Gordon
2006-11-12 12:04
Varför skulle ÖSK vilja lösa en 33-årig mittfältare från ett 2-årskontrakt? Som tidigare skribenter påtalat har vi ett bra mittfält, som i och för sig behöver förnyas framöver men förnyelse borde då också vara föryngring.
Örebro MangeSvartAndVit
2006-11-12 11:31
Skulle vi få Kihlberg så är han så given man bara kan bli på vårat innermittfält....Han håller väldigt högklass den killen!! Större register än bla Nordback...helt klart!! Heja sport:)
Örebro The Ghoooooost
2006-11-12 10:39
Denna vecka som kommer presenteras ÖSK:s första nyförvärv:

Stefan Rodevåg, ÖSK har haft tät kontakt med hans agent den gångna veckan och det är bara
underskriften kvar.

Gott !
Örebro Mittåt
2006-11-12 10:01
När det gäller mittfältet skulle jag nog helst se att ÖSK försöker hitta en utvecklingsbar spelare i 24-25 årsåldern. En spelare som kan ta över Larsens roll den dag vår dansk inte hänger med i svängarna längre. Kanske inte nästa år, men nästan säkert året därpå.

Visserligen har vi bröderna Walker att tillgå, men de är ännu helt oprövade i dessa sammanhang och ingen vet väl ännu om de håller i allsvenskan. Dessutom är det väl en påtaglig risk att deras (eller i alla fall Kevins) klubbadress kommer att vara beroende av var Patrick återfinns. Walker har ju bara ett år kvar på sitt kontrakt med ÖSK.
Örebro Mittåt
2006-11-12 09:49
Kihlbergs agerande är väl minst sagt märkligt. Han har två år kvar på sitt kontrakt, är enligt egen utsago förstaval på IFKs mittfält och så går han ut och bjuder ut sina tjänster till ÖSK via NA.

Nu vet man ju iofs. inte hur pass många ledande och kluriga frågor Fredrik Carlsson ställde, men en något proffsigare inställning hade man nog väntat sig från Kihlbergs sida.

Det normala är ju inte att en (för)värvande klubb tar kontakt med spelaren direkt om denne är kontraktsbunden, utan att eventuella trevare görs via hans förening.

Så slutsatsen verkar vara att IFK gjort klart för Kihlberg att nästa år är han inte längre något förstaval på mittfältet.

Jag är nog rätt tveksam till tanken på Kihlberg. Han blir 34 nästa år och jag har en känsla av att med Larsen och Seb som tänkbara mittfältare, så är kvoten av potentiella fotbollspensionärer på dessa positioner redan fylld.
Örebro Jonte R
2006-11-12 09:42
Jag tycker inte Kihlberg är intressant av den anledningen att vi redan har Larsen, Seb, Nordback och bröderna Walker på den positionen. Krutet bör läggas på annat håll helt klart.
Örebro Halle 20mål
2006-11-12 09:30
Richardsson och kilhberg aktuelle för örebro enligt nerikes allehanda..jag vet inte vad jag ska säga om Kilhberg tycker det vore en medelmåttig nyförvärv..men richardsson vore skitkul att få hit..
Örebro Yggdrasil
2006-11-12 09:26
Ämne: Nej tack!....
Han har väl varit på ingång de senatste 10 åren känns det som. Han blir ju inte direkt yngre.
Örebro Aspen
2006-11-12 09:24
Ämne: Allsvenskan nästa!!!....Tycker vi inte ska köpa spelare som söker oss pga missnöje med nuvarande klubb. Kihlberg skulle sökt ÖSK redan förra året när han gick som Bosman. Längtan hem kan väl inte vara så plötslig, dotter och hustru fanns redan då. Tycker Seb:s aggerande är föredömligt.
Prioriteringen ligger på en eller två forwards. Bra att JP äntligen visar vilja och kommer att ta en fight om en forwardsplats.
P.S. Heja ÖSK
Örebro Chivas
2006-11-12 09:03
Heja svartvitt!!
Örebro rirobban
2006-11-12 02:11
Ämne: Ämne: Nej tac....
Kanske inte given då vårat mittfält redan håller hög klass. Skulle han verkligen peta någon av Nordback eller Larsen? Men helt klart vill jag gärna se honom i ÖSK-tröjan.
Örebro kubanen_90
2006-11-12 01:48
Ämne: Nej tack!....
Ja tack! :) Han skulle vara given i vårt lag!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 01:30
Nej tack!
Annons: