/fotboll/osk/forum/8592.aspx/fotboll/osk/forum/8592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-11-18 11:34
Någon som la märke till ÖSK-bilagan i dagens NA?
Örebro Fair Play
2006-11-18 11:33
Nu kommer sanningen fram. Blåvitt vill köpa Näfver och lämna 3-4 spelare som bytesvaluta.
Det förklarar varför flera blåtiva anmält sitt intresse för ÖSK.
Den typen av affärer skall vi inte syssla med. Behåll Näfver och hitta förstärkningarna på annat håll.
Örebro DaSa
2006-11-18 11:26
Robert Koren är kanske vår ersättare till Larsen:) Vore ju en grym värvning, i klass med Arnor Gudjohnsen...
Örebro DaSa
2006-11-18 11:23
Håller med MangeSvartAndVit, Kihlberg är en grym spelare. Men IFK kan ju drömma vidare om att de skall få 7-8 mille för Vovven, Kihlberg och RiRi:) Jag tror snarare att Kihlberg och RiRi kommer kosta max en halv miljon, annars tror jag ÖSK kommer att plocka ngn gratis spelare istället. Vovven hoppas jag verkligen inte är intressant för oss.

Varför lägger vi inte ett bud på Lustig, tycker lätt att vi bjuda upp mot 2 miljoner och ha med en vidareförsäljningsklasul. Vi behöver ju verkligen en högerback.
Örebro MangeSvartAndVit
2006-11-18 10:49
Här kommer en nyvaken vädjan...Snälla ösk...Värva kihlberg....Viket innermittfält...Kihlberg, Larsen!
2 kreativa spelare i mitten...å hungriga unga killar på kanterna! Sluta tråka om kihlberg ålder.. Är det vad som står på leget som räknas...eller är det det som visas på plan??!!Han är sen 73:a ..soo what! Våra talangfulla ungdomar står på tillväxt å kommer vara jävligt redo att ta över här om ett par år...Men i år...våran comback...så behöver vi både rutin å nävers sprudlande zlatan dribblingar:)bla!
Har man inte sett kihlberg spela!? så förstår jag kanske era tankar..Men lyssna nu...jag har sett han massor av gånger...Han ä bra den killen! Å sådana spelare växer inte på trän!
Örebro Hedman
2006-11-18 10:32
Är Rickardsson verkligen rätt mv för ÖSK? hur mycket har ni sett av han. Kihlber är en spelare som aldrig viker ner sig! det hade behövt vissa matcher i år(Qviding borta t.ex). Däremot skulle jag vilja se Mjällbys mv. Det är den typen vi ´behöver ha. Att ha två jämnbra mv har aldrig visa sig vara bra(kanske finns få undantag). Nej satsa på Weggen eller skaffa en som är klar ETTA i målet.
Örebro Mittåt
2006-11-18 10:22
Matthew S// Den har i det närmaste varit obefintlig under det gångna året. Näfver måste väl hushålla med krafterna, så att han orkade med sina offensiva uppgifter under matchens första 60 minuterna. Detta är dock knappast ett vinnande koncept för spel i Allsvenskan.
Örebro Matthew S
2006-11-18 10:09
Avslutar morgonens inläggsskörd med en vädjan:
ÖSK - Värva inte gamlingen Kihlberg
Örebro Matthew S
2006-11-18 10:07
Mittåt//Vad tycker du om Näfvers jobb i defensiven då?

simons//Tack för svaret. Har ändå oerhört svårt att tro att den dealen blir verklighet. ÖSK har inget behov av Kihlberg (han är en mycket duktig spelare) och såvitt jag vet har ÖSK inte visat något som helst intresse av honom officiellt i alla fall. Att Nerikes Allehanda väljer att ta in Kihlbergs vädjan på sportsidorna än bland annonserna där den hörde hemma är för mig mycket märkligt men som IFK Göteborgs-redaktör Tomas Eriksson säger i FANTV så är det nog en tidningsanka.
Örebro Chivas
2006-11-18 10:01
ÖSK!!
IFK Göteborg simons
2006-11-18 10:00
Vasquez är innermittfältare egentligen. Sen strävar man efter att ha minst 2 bra spelare på samma position. Så om Wovven lämnar, eller flyttas ner till vänsterbacken så behövs det en vänstermittfältare.
Örebro Matthew S
2006-11-18 09:51
Så IFK Göteborg skulle värva Kristoffer Näfver när man har en av allsvenskans allra hetaste unga vänstermittfältare i Andres Vasquez som var nominerad som årets nykomling denna säsong? Det känns högst osannolikt och, ursäkta alla IFK-fans, lite korkat av Blåvitt om man skulle göra just den värvningen. Men kanske litar man inte på Vasquez? Bra i alla fall att Näfver har kontrakt.

Örebro Mittåt
2006-11-18 09:13
joth// Frempong kan nog göra lika bra ifrån sig som Näfver. Han är väldigt irrationell i sin spelstil. Frågetecknen är två. Dels hur många matcher kan man få ur en 18-åring i hans första säsong i allsvenskan. Dels om han räcker till i det defensiva arbetet. Viljan att jobba defensivt fnns nog där, men kommer han att vara något större hinder för allsvenskans etablerade högerkantsspelare?
Örebro Mittåt
2006-11-18 09:06
Ett något märkligt rykte i Motala & Vadstena tidning idag. Där tror man nämligen att Nordin Gercic skulle kunna vara ett namn för Motala AIF. Ett lag som den här säsongen hamnade i mitten av div 2 - förmodligen är de sämre än vad Rynninge är. Har Nordin redan givit upp beträffande försöket att träna sig till en plats i ÖSKs A-trupp? För helt utan eld kan väl inte den röken ha uppstått.
Örebro joth
2006-11-18 09:02
Mittåt//Håller nog med när det gäller Näfver. Han är mycket lovande men inte färdig, han håller inte för 90 minuter riktigt än och nu är det Allsvenskan. Och som sagt, vill han inte förlänga finns inget val.
Vad är din åsikt gällande Frempong?

För övrigt är jag av den åsikt att på innermittfältet ska det vara rutin som gäller, tex, Larsen, Nordback, Sebatian och eventuellt då Kihlberg.
Örebro Mittåt
2006-11-18 08:59
Jag skulle nog byta Näfver mot Richardsson vilken dag i veckan som helst. Det enda som oroar vad gäller det ryktet är att ÖSK skall tvingas ta hand om Kihlberg också. Ska man se det positiva så är det väl att ICA-laget inte försöker pracka på oss Wowoah också.
Örebro Aspen
2006-11-18 08:56
Joth//Tror KFF:s brassar floppar - det gör att KFF floppar ur. Håller med om Djurgården - dom kommer att hamna långt ned. Likaså Göteborg - dom nya tränarna kommer att behöva ett år på att få ordning emellan sig och sedan på laget.
Örebro joth
2006-11-18 08:39
Jag passar på att tippa den Allsvenska tabellen 2007:
1 Helsingborg
2 Malmö
3 Elfsborg
4 Hammarby
5 Kalmar
6 AIK
7 Örebro
8 Göteborg
9 Halmstad
10 Djurgården
11 Trelleborg
12 GAIS
13 Gefle
14 Brommapojkarna
AIK Saywee
2006-11-18 08:32
Tja, det kan man fundera på, men det verkar på något sätt tryggt om någon skada eller avstängning skulle inträffa på/för gubbarna mellan stolparna.

Det kan nog bli så att bästa form för dagen avgör?

Sedan kan man ju undra hur långa näsorna blir för bajenfansen?
Örebro joth
2006-11-18 08:27
Intressant fråga är om Richardsson skulle ta första platsen...

--------RiRi-------
PaHa-MaWi-GlHo-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-JeFr
-----NeHa-SeHe-----
AIK Saywee
2006-11-18 08:26
Skämt åsido, och dubbel-Richard å Kihlberg är "nära" Örebro ...
Örebro joth
2006-11-18 08:24
Tur att James Frempong är ännu mer lovande som vänsterkantsspelare. Det är verkligen trångt på vänsterkanten.
Vill inte Näfver förlänga så vill han inte, och det är bara att göra det bästa av situationen.
AIK Saywee
2006-11-18 08:21
Never, det skiljer c:a 30 mil!
IFK Göteborg simons
2006-11-18 08:15
Örebros Näfver nära Blåvitt!
Örebro Sersant
2006-11-18 01:28
Ämne: Ämne: Ämne....
Vi får helt enkelt starta en kampanj :D
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-18 01:24
Ämne: Ämne: Känner ....
Ungefär så jag känner... Han förtjänar verkligen det bästa, men jag tror inte att Reims är rätt klubb för honom! Bättre att han kommer hem till Örebro och vinner skytteligan och blir proffs på "riktigt"!
Örebro Sersant
2006-11-18 01:15
Ämne: Känner mig taskig oc....
Antingen ska han slå igenom rejält eller floppa och komma hem :D
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-18 00:30
Känner mig taskig och självisk när jag hoppas på att Lundblad inte ska få speltid i Reims...

Någon mer som hoppas likadant? Får han speltid kan vi glömma honom i några år!
Örebro Sersant
2006-11-17 23:56
Ämne: Till nästa säsong be....Nja håller inte helt med så här ser min önskelista till tomten ut:

1 Målvakt som kan utmana Westman i målet ( RiRi )
1 Högerback som tar en plats direkt ( Lustig )
1 Rutinerad Mittback ( Wikström )
1 ung mittback (D. Jonsson)
2 Anfallare (Rodevåg, Lundblad)
---------------------
1 Innermitt ( Kihlberg )

Tycker vi ska bygga vidare på den 4-4-2 som man använt denna säsong utan utpräglad offensiv spets, då de blir mer variation när man kan variera mer.

LUNDBLAD KOM HEM ! ! !

EDIT:
Tänkte skriva så realistiska värvningar som möjligt som jag vill se i ÖSK men kom inte på nån högerback så de fick bli Lustig.
Örebro Sersant
2006-11-17 23:50
Ämne: Kollade runt lite på....
haha, skulle vi betala 7-8 miljoner för en som knappt fått spela, en som inte fått spela alls och en "pensionär" :D
Annons: