/fotboll/osk/forum/8589.aspx/fotboll/osk/forum/8589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-13 00:08
Namn: Kapsyl » Svara på inlägg
Sänt: 2006-11-12 16:31:50
Stefan Rodevåg är helt avförd för ÖSK, hans ekonomiska krav är helt orimliga.
ÖSK får leta vidare efter anfallsförstärkning.

Haha, hur var det med den där säkra källan?

"I går spreds på nätet ett rykte om att ÖSK backat ur affären, att Rodevågs ekonomiska krav var för höga, men det avvfärdar ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren.
– Det är helt fel, säger Sjögren."
Örebro jensa_2
2006-11-12 23:55
Rodevågs agent: Det är problem i Lilleström
SPORT/ÖREBRO Publicerad: 2006-11-12 23:36

Det ser ljust ut för Örebro SK i dragkampen om skyttekungen Stefan Rodevåg. Visserligen kvarstår Lilleströms intresse, men Rodevågs agent Innocent Okeke är tveksam till den norska klubben.

Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-12 23:49
Vad sägs om Daniel Larsson från Häcken? Ung spelare som visserligen inte fått så mycket speltid i år om jag minns rätt. Är det inte han som har varit iväg och provspelat hos Chelsea?
Örebro Fair Play
2006-11-12 23:43
Kan inte tänka mig att ÖSK köper loss en 34-åring från IFK Göteborg. Nej, låt Göteborgarna fullfölja sitt arbetsgivaransvar. Vi skall ju satsa på framtiden.
Örebro Johannes A.
2006-11-12 23:31
...och vid närmare eftertanke kanske en 32-åring inte är den bästa medicinen...så jag står med andra ord kvar vid mitt val att värva Eddie Åhman från Åtvid. ;-)
Örebro Johannes A.
2006-11-12 23:26
Yeah//
Ja, det borde finnas några intressanta spelare i Häcken. Själv kom jag att tänka på deras högerback, Johan Lind. Kan det vara något i den svartvita dressen?
Örebro rirobban
2006-11-12 23:25
Ämne: Dags o kontakta häck....Japp även om bara hälften skulle gå direkt in i laget:) Skulle ändå vilja se alla de i ÖSK... då tror jag att vi hade varit med i toppen. Men man får väl inte allt:=)
Örebro kubanen_90
2006-11-12 23:24
Ämne: Näfver är Bajare!....
Så fan heller!
Örebro Yeah
2006-11-12 23:20
Dags o kontakta häcken o kontraktera följande:

Christoffer Källqvist
Jimmy Dixon
Robert Mambo Mumba
Dioh Williams
Hammarby BajenDanne
2006-11-12 23:18
Näfver är Bajare!
Örebro E.Shams
2006-11-12 23:18
Ämne: Ämne: Ämne....
Helt rätt Sersant.
Örebro E.Shams
2006-11-12 23:17

Exempelvis kan du som tränare kräva av dina spelare att ha laganda men klubbkänsla kan du inte kräva av spelarna. Således är klubbkänsla inte ett kriterium för att ett lag skall vara framgångsrikt eller ej.

Örebro E.Shams
2006-11-12 23:14

Huvudfrågan var inte om spelare har eller inte har klubbkänsla. Frågan gällde hur viktigt det är med "klubbkänsla" för att ett lag skall vara framgångsrikt.

Du skriver:
"Laget måste bygga både på fotbollskunnande, laganda och klubbkänsla. Dom tre komponenterna tar det flera år att bygga upp därför ska inte önskelistan inför en ny säsong vara så lång. Var noga med vem Du värvar".

Du menade att ett lag måste bygga på fotbollskunnande, laganda och klubbkänsla.

Jag menade att komponenten "klubbkänsla" inte är viktig för att bygga ett lag. Men "klubbkänsla" är något som först och främst supportrar känner". Vilket betyder att klubbkänsla även kan finnas hos spelarna men att det återfinns i huvudsak hos supportrar . Fotbollskunnande och laganda måste dock finnas.

Återigen blandar du ihop det ena med det andra.
Örebro Sersant
2006-11-12 23:02
Klubbkänsla brukar ju utvecklas för dem klubbar man spelar i så tycker inte man ska stirra sig blind på Klubkänsla, ta tillexempel Alvbåge som knappt visste nåt om ÖSK innann han kom hit men när han lämnade så har han nu utvecklat en Klubbkänsla så stark att han flera gånger sagt att han vill komma tillbaka i framtiden.

Deremot är Laganda en annan sak som en spelare har i sig som inte kommer på samma sätt det är nåt som gör så spelare går in och kämpar för kolektivet och sätter laget framför jaget och som kommer genom bra kamratskap inom laget och god stämning.
Örebro Aspen
2006-11-12 22:30
Jag är övertygad att spelare liksom supporters känner klubbkänsla. Hur många spelare som lagt av följer inte sina gamla klubbar?
Det finns många spelare som säger för mej finns bara en tänkbar klubb i allsvenskan, för några dagar sedan sa Djuric: - Halmstad enda alternativet i Sverige. Se första sidan på SF.
Örebro E.Shams
2006-11-12 22:09
Jag tror att du blandar ihop två stycken begrepp.

Laganda är en sak klubbkänsla en annan.

E.Shams skriver 2006-11-12 21:15:53:

"Att laget måste bygga på fotbollskunnande och laganda kan jag hålla med dig om. Men "klubbkänsla" är något som först och främst supportrar känner".

Det är alltså två helt olika saker.

Örebro kubanen_90
2006-11-12 22:04
Bajendanne//
Näfver är en spelare med ett stort ÖSK hjärta han stannar!
Örebro Aspen
2006-11-12 22:01
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....E.Shams//Tycker Du ska lyssna på intervjuerna med BP:s spelare i dag efter kvalvinsten.
Varför vann Ni? Lagandan, sammanhållningen i gruppen var det svaret vi fick !!!
Hammarby BajenDanne
2006-11-12 21:50
Vi kan ge han mycket mer i lön än er! kom Näfver!
Örebro Mittåt
2006-11-12 21:28
BajenDanne// Näfver har, enligt vår lokaltidning NA, sagt att han helst av allt vill stanna kvar i Örebro för att spela allsvenskt med ÖSK. För närvarande förhandlar han och klubben om hans kontrakt. En lönehöjning samt en förlängning lär väl vara huvudintresset för resp. parter.
Örebro E.Shams
2006-11-12 21:15
Ämne: Ämne: Aspen//....

"Laget måste bygga både på fotbollskunnande, laganda och klubbkänsla. Dom tre komponenterna tar det flera år att bygga upp därför ska inte önskelistan inför en ny säsong vara så lång. Var noga med vem Du värvar".

"Klubbkänsla" är något av en naiv utopi. Förvisso kan "klubbkänsla" vara bra utanför plan men när spelaren står på plan så betyder klubbkänsla inte så mycket. Det är supportrar som tillskriver begreppet dess vikt. Detta beror på att supportrar tänker mer med hjärtat än hjärnan.

Jag tror inte att spelarna i Chelsea, Manchester United eller Real Madrid spelar just där eller är framgångsrika för att de har någon ”klubbkänsla”.

Att laget måste bygga på fotbollskunnande och laganda kan jag hålla med dig om. Men "klubbkänsla" är något som först och främst supportrar känner. Spelarna är professionella och beaktar exempelvis vad familjen tycker vill samt vilken lön som de kan få.

Hammarby BajenDanne
2006-11-12 21:13
Bajen vinner allsvenskan med Näfver i spetsen!
Örebro Mittåt
2006-11-12 21:08
Helsingborg vinner Allsvenskan 2007!

Enligt NordicBet har Helsingborg störst chanser att vinna Allsvenskan kommande säsong. Årets vinnare Elfsborg är tredje favorit strax efter Stockholms laget Djurgården. Brommapojkarna anses ha minst chans att vinna serien och ger hela 500 gånger pengarna om dom skulle lyckas.

Odds Vinnare Allsvenskan 2007
Helsingborgs IF 4.00
Djurgårdens IF 4.50
IF Elfsborg 5.00
Malmö FF 5.50
AIK 6.00
Hammarby IF 10.00
IFK Göteborg 12.00
Kalmar FF 25.00
Halmstads BK 40.00
GAIS 80.00
Gefle IF 100.00
Örebro SK 150.00
Trelleborgs FF 250.00
Brommapojkarna 500.00
Örebro Kapsyl
2006-11-12 21:05
BajenDanne
Han är körd för Bajen. Jag rekommenderar en påläggskalv vid namn Tommy Ståhl för er. Passar er plånka också. Lycka till!
Hammarby BajenDanne
2006-11-12 21:01
Tror ni han stannar hos er istället för att gå till oss??
Örebro go_osk
2006-11-12 21:01
Ämne: Tjenare, hur går ryk....
Senaste nytt är väl att han förhandlar med ÖSK om en förlängning. Så något spel i glaslirarna Bajen lär det inte bli än på ett tag:-)
Hammarby BajenDanne
2006-11-12 20:55
Tjenare, hur går ryktet om Näfver då? komme rhan säljas eller vad.
Örebro Aspen
2006-11-12 20:27
Ämne: Aspen

Du menar vä....
Japp, gammal man gör så gott han kan.
Örebro Mittåt
2006-11-12 20:27
Snabba ryck i Götet.

Almqvist sparkas efter kvalfloppen
Publicerad 12 november 2006 - 19:25

Häckens tränare Reine Almqvist får inte chansen att leda laget tillbaka till allsvenskan igen.

-Vi har arbetat fram en kravprofil för den nye tränaren, säger Häckens sportchef Carl Fhager till Expressen.

Sportchefen är besviken, men ser inte degraderingen som en katastrof. -Vi ska etablera ett allsvenskt lag på Hisingen. Vi har resurserna. Det här blir ett hack i kurvan. -I stort sett hela spelartruppen är kontrakterad.

Både Teddy Lucic och Hasse Berggren har meddelat att de fortsätter.
Örebro Kapsyl
2006-11-12 20:22
Aspen

Du menar väl Gustav Croona...;-)
Annons: