/fotboll/osk/forum/8586.aspx/fotboll/osk/forum/8586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gohan
2006-11-17 15:14
Ämne: För er festsugna. Fö....
K5 ska ju stänga nu igen, Hinner dom öppna tills dess ?
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-17 14:17
Ser skoj ut. Nån kan väl se till att DVD Trailern finns för allmän beskådan snart va?
Örebro Yggdrasil
2006-11-17 14:03
För er festsugna. Följ länken.
Örebro Chivas
2006-11-17 12:53
Heja svartvitt!!
AIK Saywee
2006-11-17 12:15
Ett svartvitt paket,
med en riktig raket,
som ofta kan måla,
så vi får skråla,
på våran arena,
det vill jag mena,
vore väl en hit,
svartvitt, svartvitt!
Örebro bison
2006-11-17 10:59
Litet rim så här inför jul

något som vi alla vet
är att Lagrell är en riktig get
inom fotbollen behövs ordning och reda
ge oss nån ny som förbundet kan leda
Örebro bison
2006-11-17 10:53
Tänkte kasta mig in i debatten om klubbhjärta.
Med tanke på att spelarna är proffs numer så blir ju hela diskussionen om klubbhjärta meningslös. Som fotbollsspelare måste man ju se till sin ekonomiska situation under den förhållandevis korta karriären.
Därmed inte sagt att det är optimalt att värva en spelare som Toivonen som inte bara saknar ÖSK-hjärta utan som dessutom uttryckt hat mot de svartvita.
Men alla ni som snackar om klubb-hjärta, hur ser det ut för spelare som Nedim eller diverse brassar som lirar i flera lag?
Vill ni inte ha hit en spelare som Ailton eller Ari?
Örebro bison
2006-11-17 10:48
Karisik klar för ICA visserligen tänkt som kantlöpare men vad betyder det för Kihlberg?
Har för övrigt inte Kihlberg stått med på ÖSKs silly season de senaste 35 åren?
Örebro bison
2006-11-17 10:45
Jag önskar Nurme all lycka till i Degen. Tycker ärkerivalssnacket är lite uttjatat. Har inga problem att vi plockar spelare från Degen, Peking osv. Klart att Nurme inte vill spela andrafiol under hela sin karriär.
Örebro Mittåt
2006-11-17 10:22
NA skriver idag några rader om Niklas Bengtsson. Kommer ni ihåg honom? Det skrevs en del i somras om den unge försvararen från Sundsvall och om hans önskemål att komma till Örebro och ÖSK.

Nu verkar en övergång vara på gång, enligt NA. Niklas har under året spelat för förortsklubben Stockvik i div 3, så jag antar att det handlar om en amatörövergång. Sådana är ju fria under perioden 15 november - 15 december.

Om Niklas flyttar hit så är det för en plats i ÖSK Ungdom. En plats i A-truppen är inte aktuell för hans del.

ÖSK har hela tiden varit väldigt noga med att understryka att det i detta fall inte handlar om en typisk värvning. Det kan ju vara litet känsligt med tanke på Patrik Walkers tidigare anställning hos Giffarna. Men om Niklas på egen hand fixar jobb eller studier samt bostad i Örebro, så kommer man givetvis att ta emot honom i talangtruppen.

Örebro ÖSKare i exil
2006-11-17 10:09
Vore grymt om vi kunde få Tojje men känns ju som att det finns större klubbar med större chans för europa spel som kan locka med. Men för mig vore det nog en grym värvning som skulle ge bra konkurrens på mittfältet en lång tid framöver.
Örebro Västmanland
2006-11-17 09:18
Vet det skulle inte kännas rätt. Men nu är den gammle Degerforsaren Ola Toivonen så pass duktig så att locka hem han till Örebro för lite Allsvenskt spel istället för Superettan med Örgrte vore enligt mig inte alls fel.
Örebro ÖSKare i exil
2006-11-17 09:01
Tycker nog det låter positivt ändå. Säkerligen finns andra intressenter än ÖSK och Gefle men vilka och hur intresserade. Så länge "de utlänska klubbarna" inte är namngivna känns det väl 50/50 som att klette försöker skapa ett bättre förhandlingsklimat.

Hej Chivas
Örebro Chivas
2006-11-17 08:38
ÖSK!!
AIK Saywee
2006-11-16 23:48
Nr 12 ...

... hur gammal är han, vilken position spelar han på, är han utvecklingsbar, drar han på sig många kort?
Örebro Matta
2006-11-16 23:13
Nr.12 Alltid ordinarie //
Han är mycket lovande, men har tyvärr inte uppehållstillstånd och kommer att utvisas om det överklagande som lämnats in bifalles. Detta göra att han inte kunnat spela några tävlingsmatcher för ÖSK.
AIK Saywee
2006-11-16 22:52
Klockan närmar sig elva,
det förstår ju ni själva,
vi måste ha en elva,
som inte får mig att skälva,
genom en massa dräll va!

RiRi, StRo, MaWi
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-16 22:39
Ämne: Kalkon är ju de bra ....
Haha, jag var lite orolig ett tag...
Örebro Allsvenskan =07
2006-11-16 22:16
Kalkon är ju de bra sakerna va?
Örebro kubanen_90
2006-11-16 22:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Om du tycker att han gör ett bra jobb varför är han då med på Din kalkon lista? :)
Örebro Mittåt
2006-11-16 21:55
Matthew S// Dessutom har man gjort Andreas Andersson till klubbchef. Som själv tillstår att han inte vet så värst mycket om ekonomi, marknadsföring och (antar jag) administration, dvs. de saker som bör vara klubbchefens huvuduppgifter.

Tufft läge även för han som sitter i klubbchefens stol.

Friskt vågat - hälften redan förlorat, kanske gäller i Degens fall.

Men vem vet. Andreas kanske visar sig vara en viljestark och handlingskraftig ung man - som dessutom vill rätt saker. Det behövs nog i Degerfors om man skall klara av att hänga kvar i superettan med ekonomi och ära i behåll.
Örebro Allsvenskan =07
2006-11-16 21:47
Ämne: Ämne: avgå la....
men varfför?
Örebro Matthew S
2006-11-16 21:42
Degerfors satsar alltså på en helt oprövad målvakt som tidigare bara stått i division tre. Han var ju inte ens med ÖSK U i tvåan. Så ska man byta tränare och har tappat en hel del försvarare. Tufft läge att ställa en rookie mellan stolparna när man tippas bli ett bottenlag.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-16 21:37
Ämne: avgå lagrell! // var....
Ironi?
Örebro Allsvenskan =07
2006-11-16 21:33
avgå lagrell! // varför ska lagrell avgå han gör ett bra jobb.......
Örebro Sersant
2006-11-16 21:10
haha ÖIS har 2 spelare som vill vara kvar enligt deras Silly Season :D
Örebro Sersant
2006-11-16 21:08
Kubanen_90
Bänknötare går ofta till rivaler bara att kolla t ex på Inter och Milan t ex Milan har ju plokat ett antal bänkvärmare från inter genom åren de bästa exemplet är väl Pirlo. Så länge dem inte är ordinarie tycker jag det är ok.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-16 20:16
Nr.12 Alltid ordinarie //

Det är han, dock får han inte spela tävlingsmatcher då han har problem med uppehållstillståndet om jag förstått det rätt. Han har imponerat i träningsmatcher och B-laget så han kan bli en tillgång till nästa säsong om det löser sig med pappersarbetet...
Hammarby Nr.12 Alltid ordinarie
2006-11-16 20:10
Yunus! det är väl den killen som provade för Bajen i en match mot ÖSK på Årsta IP för ett tag sen, måste säga att jag blev impad, hur har det gått för han(om det är han)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-16 20:02
ÖIS testar Theander och Damberg som båda provspelade med ÖSK nyligen...
Annons: