/fotboll/osk/forum/8577.aspx/fotboll/osk/forum/8577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matthew S
2006-11-19 14:46
IFK Götet//Du har helt rätt, Kihlberg är en mycket duktig defensiv mittfältare. Men ÖSK tycks på väg att förlänga kontraktet med Fredrik Nordback och då känns det inte högprioriterat att värva en spelare till det defensiva mittfältet. Det finns andra positioner som är viktigare helt enkelt; anfall och mittförsvar t.ex.

apskallen//Finns även ett par spelare till jag skulle vilja nämna som betydligt mer MVP för sina lag än Jörgen: Stefan Rodevåg (vad vore FFF utan honom?) och Nedim Halilovic (hade ÖSK gått upp utan honom?) Men i Nedims fall kanske han spelade för kort tid för att vara aktuell för en sådan utmärkelse. Lars Larsen skall heller inte underskattas och frågan är om vi gått upp utan honom.
Örebro Aspen
2006-11-19 14:12
Ämne: Avgå Lagrell//

Så....
DaSa// om en spelare som har stor framtidspotential inte trivs är det naturliga att fråga VARFÖR TRIVS DU INTE ? och eventuellt åtgärda det. INTE att sälja spelaren. Då är man för själgod och det ska vi inte vara.
Örebro go_osk
2006-11-19 13:59
Om vi kan köpa loss Kihlberg för en riktigt billig penning ifrån Blåvitt och samtidigt få honom att spela för en medioker månadslön så är han intressant, men aldrig på bekostnad av en lirare med Kristofer Näfvers kaliber. Jag har ingen lust att bli varse om att ÖSK släpper iväg ytterliggare en talang.

För övrigt så skulle jag välja Robert Mambo Mumba före Magnus Kihlberg sju dagar i veckan.
Örebro DaSa
2006-11-19 13:36
Avgå Lagrell//

Såklart det är bättre att släppa en spelare som inte trivs och slippa hans lön än att tvinga kvar honom. Sen så vill IFK föryngra och spela in yngre spelare nästa år så jag tror inte de kommer kräva några fantasisummor för Kihlberg.

Dubbelt så bra kanske är ett felaktigt uttryck att använda men jag tror Kihlberg är flera klasser bättre än Sebb om du tycker det passar bättre?!?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-19 13:14
IFK Götet//

Vi spelar inte med balansspelare! Och om vi skulle göra det så har vi Nordback som är förstaval på den positionen, Seb skulle kunna ersätta honom i några enstaka matcher.
IFK Göteborg IFK Götet
2006-11-19 13:02
Kihlberg är en av allsvenskans bästa balansspelare. Att ni ens jämför honom med Seb visar på att ni överskattar er trupp ganska rejält. Kihlberg har varit bland de bästa i Blåvitt iår. Antingen byter ni honom eller så blir det inget alls tror jag.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-19 12:25
DaSa//

Kan du förklara hur man uppskattar en spelare dubbelt så bra som Seb? Kämpar han dubbelt så mycket? Gör han dubbelt så många mål?

Jag tror heller inte att IFK Göteborg är villiga att släppa honom för kaffepengar, tror du att han kom helt gratis? Känns som en fet sign on bonus!

Tänk om Seb skulle få för sig att gå och klaga i media att han vill hem till Degerfors, tror du att ÖSK skulle släppa honom för kaffepengar?
Örebro DaSa
2006-11-19 12:16
Drömvärvningen just nu är ju helt klart Toivonen, nästa säsong skulle vi kunna spela honom tillsammans med Nedim på topp. För att sedan flytta ned honom på Larsens plats när han ställer skorna på hyllan. Efter det sälja honom till utlandet för 20 mille plus.
Örebro DaSa
2006-11-19 12:12
Tror fortfarande inte att folk här inne på forumet förstår att Kihlberg inte var en breddspelare i IFK, utan han var en av deras bästa spelare. Jag skulle uppskatta att Kihlberg kanske är dubbelt så bra som Hendriksson. Så om vi kan få Kihlberg för en billig peng så skall vi slå till, om vi har tur så kanske Nobbe höjer sig ngr snäpp också med lite konkurrens.

Tycker inte att vi skall göra ngt byte, för visst måste Näfver vara värderad till minst 2-3 miljoner plus vidareförsäjningsklasul. RiRi kan vi säkert få för under 200 000 kr om inte någon annan klubb blandar sig i, men i så fall kan vi ju värva typ Hellström eller någon istället. Kihlberg vill lämna IFK plus att han är 33 år och sitter antagligen på en saftig lön som IFK säkert vill bli av med. Tror inte att han kommer kosta mera än kaffepengar.
AIK Saywee
2006-11-19 12:11
Medelrund Vinglig Pajas?
Örebro Chivas
2006-11-19 11:59
FORZA SVARTVITT!!
Örebro apskallen
2006-11-19 11:58
Att JP blivit MVP i Superettan är inget annat än ett skämt. Hur kan man bli det i ett lag som siktade på uppflyttning men slutade femma???

För att få den titeln måste man ju ha gjort något som fått laget att överprestera, några uppenbara kandidater är:

Fredrik Person - Trelleborg
Olof Guterstam - Brommapojkarna
Sebastian Karlsson - Degerfors

Var juryn onyktra, eller kanske de inte förstod vad MVP betyder?
AIK Saywee
2006-11-19 11:57
JP MVP i S1, hihihih hahahah hohohoh
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-19 11:56
Fetjörgen som årets MVP känns lite som ett skämt... Fast det känns likadant med några andra som blivit utsedda som årets bästa spelare i Superettan!
Örebro Gordon
2006-11-19 10:57
J P - MVP i Superettan: hahahah hahahah hahahaha
hahahahahahah ho ho ho hahahah hihihi hahaha
Örebro joth
2006-11-19 10:43
Jörgen Pettersson MVP i Superettan... hahaha...
Örebro Mittåt
2006-11-19 10:34
Sersant// Vet ej, men det är inte troligt att man kommer att delta i denna serie. Spelarmaterialet räcker inte till för spel i både Allsvenskan, Reservlaget, ÖSK Ungdom plus en U21 Allsvenska.

Situationen för klubbar som saknar ett Ungdomslag, som ÖSK och Hammarby har, befinner sig i en annan situation. För dem kan en U21 Allsvenska innebära ett lyft. De kommer dock att få besvär att matcha sina överåriga spelare även om U21 Allsvenskan ger vissa möjligheter så räcker det inte till för alla "överåriga".
AIK Saywee
2006-11-19 09:54
Man måste ha känsla eller känslor även när man driver företag, åtminstone fingertoppskänsla.

Det gäller nog i alla sammanhang att ha både "hjärta" och hjärna, oavsett du agerar privat eller som företagsledare eller som vad som helst ...
... å andra sidan så har vi ju både hjärta och hjärna, det är så vi är skapta.

Förresten har Näfver och Cabrera gömt sig?

Forza svartvitt!!!
Örebro Sersant
2006-11-19 09:34
Vet någon om ÖSk har anmält sig till nya U21 Allsvenskan?
Örebro MAD FOR IT!
2006-11-19 08:48
CHIVAS!
Örebro Chivas
2006-11-19 08:45
Heja svartvitt!!
Örebro joth
2006-11-19 05:53
Välunderrättad//Han har ju inte skrivit på än...
Hammarby BajenDanne
2006-11-18 22:36
Klart att han säger så. man måste ju säga så innan det är klart.
Örebro go_osk
2006-11-18 22:24
Det verkar som tur är inte ligga någon sanning i den här dyngan. Tack och lov för att Näfver fortfarande är vår:-)
Örebro Erki
2006-11-18 22:22
Från Wirströms blogg:

"Snackade med Sjögren, som tack och lov förnekade all kännedom om dylika tankar. "Näfver är vår och ska spela för oss", sa sportchefen."

Hammarby BajenDanne
2006-11-18 21:33
Vilka tror ni Näfver väljer att gå till Bajen eller IFK om han sticker från ÖSK?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-18 21:09
Självklart vill jag att Näfver ska förlänga, men jag börjar bli orolig då det tagit ganska lång tid med förhandlingarna. Jag vill inte förlora en stor talang som bosman, då är det bättre att vi säljer honom nu.
Örebro Matthew S
2006-11-18 21:06
Avgå Lagrell//Först och främst vill jag så klart att Näfver skriver nytt kontrakt. Men om han går till en annan klubb hoppas jag att ÖSK får vettigt betalt. Samtidigt har vi - som du skriver - rätt bra täckning på vänsterflanken. Hoppas oerhört mycket på Ismail. Frempong är en härlig talang och i lita tuffare matcher kan man spela med Riddez på mitten och Glenn som ytterback. Så mitt svar blir: Om Näfver säljs köp en bra mittback eller anfallare ... till.
Välunderrättad
2006-11-18 21:05
joth: Är det alltså helt klart att näfver inte vill förlänga kontraktet? Jag anser att det är där man ska satsa först. Om Näfver vägrar skriva på kontraktet så ska vi givetvis sälja han omedelbums och sammtidigt undra varför en spelare vill spela i Blåvitt istället för sportklubben.
Örebro joth
2006-11-18 21:01
Välunderrättad//Du tycker då alltså att det är bättre att låta han spela året ut för att sedan gå gratis?
Annons: