/fotboll/osk/forum/8564.aspx/fotboll/osk/forum/8564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-12-01 13:09
Smart drag av Henke. Nu kan han definitvt undvika spel i Royal League.
Örebro dvd
2006-12-01 13:08
Ämne: synd om Henke Larsso....
Henke kommer vara utlånad till man utd från 1januari till 12mars. Så nog ska vi få se han på BA

"The temporary transfer also means the former Celtic ace will maintain his match sharpness for Helsingborgs ahead of the start of the new Swedish domestic season in April."
Örebro Sersant
2006-12-01 12:29
Undrar om Henke försöker slå rekord i längsta säsong :S
Örebro Kronblom
2006-12-01 12:19
synd om Henke Larsson lämnar Helsingborg,hade gärna vilja sett honom på BA nästa år!
Örebro Mittåt
2006-12-01 11:47
Tomtefar kanske har fått dem att gå med på att skriva på Älska Lennart listan.
Wivallius
2006-12-01 11:38
Det finns en hel del andra tips till vad det är HIF skall avslöja. Se länken!
Örebro Mittåt
2006-12-01 11:34
Jag skulle tippa, att Henke berättar att han efter ordentliga påtryckningar gått med på att spela nästa match i Royal League. Eller något åt det hållet.

Manchester United låter väl inte helt rätt. Snarare Aston Villa då.
Örebro Mittåt
2006-12-01 11:32
Inget nyförvärv enligt hd.se
Örebro DaSa
2006-12-01 11:29
Jag tror att HIF har värvat Marcus Lantz...
Örebro jensa_2
2006-12-01 11:25
Henke lånas ut till United
Henrik Larsson går till Manchester United.
Enligt TV4:s Fotbollskanalen.se lånas han ut till storklubben.
Örebro Ericson
2006-12-01 11:10
Spännande...
Örebro Chivas
2006-12-01 09:56
houston// Inte ikväll, men imorgonkväll!! Forza svartvitt!!
Örebro houston
2006-12-01 09:40
Chivas//
Bra jobbat,blir det Regal och kareoke ikväll? ;)
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-01 09:37
åÅåÅÅåÅåå öÖöÖöÖöReeEEebRoOoOoOOoO½!!½"#"¤%&
Örebro Chivas
2006-12-01 09:34
ÖSK!!
Örebro Plurra
2006-12-01 08:56
Bästa julkalendern! Ni gör ett kanonjobb på supporterredaktionen. Tack.
Örebro Arx
2006-12-01 08:42
Ibland kan man nästan undra om Wikström och Rodevåg sneglar på varandra...skriver den ene på skriver den andre på. Känns i alla fall som om allt blir klart snart, antingen båda eller ingen.
Örebro Aspen
2006-12-01 06:42
Ur dagens NA: dagliga samtal mellan ÖSK och Wikström, Rodevåg
Örebro # brorzan
2006-12-01 00:29
Mittåt och Joerny //

Gnumule är den som ska ha den stora skopan tack! Det är han som redigerat allt så fint. Jag har bara fått spelare att lätta sina hjärtan. ;o)
Örebro Mittåt
2006-12-01 00:19
Annars skulle det inte alls vara fel om man kunde använda Forward som en mellanstation i talangutvecklingen. Frågan är bara vad Forwards Medin skulle tycka om något sådant. Det inkräktar ju på klubbens möjligheter att rå sig själva.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-01 00:17
Man kunde inte ha fått en bättre julkallender. Tack # brorzan!
Örebro Mittåt
2006-12-01 00:15
Snyggt mål #brorzan. Och Näfver erkänner ju vad jag alltid misstänkt. De siktar inte.
Örebro Mittåt
2006-12-01 00:13
Avgå Lagrell// Svårt att säga vad killarna vill göra. Sandro var med och tränade med Talangtruppen idag. Vilket kanske kan vara ett tecken på att han inte får fortsätta i A-truppen. Eller så var det bara en tillfällighet. Moses var också med, men det lär ha varit för att han ville ha träning inför landslagslägret.

Jag tror iofs. att spelare som Sandro och Niklas kan tänka sig att fortsätta med ÖSK Ungdom och Talangtruppen ett år till. Bättre träningsförhållanden än vad man har där lär man inte få någon annanstans och dessutom kommer man att få möjligheter till spel i reservlaget.

Jag skulle tro att man från ÖSKs sida gärna skulle vilja få upp det laget i tvåan även om man inte vill tillstå detta offentligt för att undvika att sätta alltför mycket press på sina ungdomar. Jag tror att förutsättningarna, som det ser ut nu, för avancemang är rätt goda. Laget har ju i princip blivit ett år äldre och mer erfaret.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-01 00:05
Mittåt//

Sandro och Lönnqvist borde väl vara intresserade av forward om det inte blir något med ÖSK?

Om ÖSK vill ha ett bra samarbete med de lokala klubbarna får man nog släppa talangerna som inte utvecklas relativt billigt eller låna ut dem... I division 1 och 2 tror jag de kan tillföra en hel del faktiskt!
Örebro Mittåt
2006-11-30 23:58
Tunga tider på Trängen.
Det tar emot för BK Forward för tillfället. Först mer eller mindre sparkade man Peder Ståhl. Man hoppades uppenbarligen att man istället skulle kunna lura över Rynninges tränare Alexander Axén till Trängen. Med det gick inte - Axén stannar kvar i Rynninge ytterligare en säsong. Någon annan tränare som var ledig inom pendelavstånd fick man inte tag på (Urban Hammar var tillfrågad men tackade nej), så man tvingades till en intern lösning som kanske inte är den starkaste.

Och nu börjar spelarna så smått droppa av. I kväll skriver NA att Martin Sjölund, en av årets tongivande spelare, har bestämt sig för att spela med Rynninge nästa år. Anders Bromsjö verkar även ha bestämt sig för att lämna.

Forwards trupp såg väldigt tunn ut i år. Hur blir det nästa år? Kommer man överhuvudtaget att få ihop lag och bänk?
Örebro # brorzan
2006-11-30 23:52
Oj oj oj. Nu är det snart dags att rikta ögonen på officiella tror jag!
Örebro kubanen_90
2006-11-30 23:38
Ämne: Örebro, 21/10 Örebro....Om det är ÖSK som får böta så är det ingen katastrof. Det är ju kaffepengar. Men ändå onödigt.
Örebro Aspen
2006-11-30 23:36
GAIS-artikel:
Hellre gyttjebad än plastgräs?

Nog är det dags för plastgräs på alla arenor från

I torsdags såg jag matchen på Borås Arena. En match med högt tempo. Visserligen lite för högt för GAIS. Men i alla fall en match som såg ut som fotboll.

I går kväll var det dags för gyttjebad på Ullevi.
Att kalla det för fotboll är fel.
Det här var en massa Bambis på hal is.
Matchen gick tydligen på TV4 Plus.
Disney Channel hade passat bättre.

Fortsätter tendensen med allt mer regniga höstar lär .
Visserligen var det match dagen innan. Men det är inget unikt på alliansens arena. Planen har dessutom elvärme och plasttäcke. Likt förbannat utspelade sig dn parodi på fotboll.
Örebro Per Persson
2006-11-30 23:29
the pimp//

Så det har letat sig in en dryg skåning här. Hur mycket pengar skall ni lägga på spelare i år då ? Eller är Zlatan-pengarna slut nu ?

Minns inte riktigt, vilken plats kom ni på 2006, med er svindyra trupp ?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-11-30 23:21
Örebro, 21/10 Örebro - Assyriska FF, Superettan.
Förseelse: för inkastande av föremål samt för antändande av pyrotekniska pjäser
Påföljd: 5.000kr

Vilka pyrotekniska pjäser syftar de på? Den som tändes i Assyriskas klack eller den som tändes EFTER matchen?
Annons: