/fotboll/osk/forum/8558.aspx/fotboll/osk/forum/8558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matthew S
2006-12-05 09:59
Bättre sent än aldrig:
Härligt med Rodevåg!!

Vilket ypperligt kontringsanfall vi får i form av Rodevåg/Halilovic. 25 mål gemensamt på 38 matcher. Det är ett helbra facit som bådar gott för allsvenskan. De har dock bara tre assist tillsammans på dessa matcher. Men kanske bara bra med lite egoism längst där framme?

Nu hoppas jag att snöbollen är satt i rullning och att Wikström, Richardsson och någon till skriver på. Sen börjar det bli bra slagkraft i det här svartvita gänget.

Forza ÖSK!
Örebro Ericson
2006-12-05 09:51
Grymt schysst lucka i julkalendern idag...
Örebro Chivas
2006-12-05 09:35
Forza svartvitt!!
Örebro Mittåt
2006-12-05 08:53
Nordin verkar att ha en del att hämta igen konditionsmässigt att döma av rapporten från gårdagens träningspass.
Örebro Jonte R
2006-12-05 08:48
Jag tycker Nordin är en intressant spelartyp. Han kan bli en jättetillgång om han är beredd att satsa och lägga ner det jobb som krävs. Talangen finns där helt klart och om allt klaffar så är det kanske här vi har vår ersättare till Lars Larsen.
Örebro orebrosk_
2006-12-05 08:40
Vi kanske ska ta o värva Salva Ballesta från Málaga CF... Gjorde äkta hattrick igår mor Real Madrid-B. Men han kostar en del....

Aupa Málaga !!
Örebro Grixx
2006-12-05 08:37
Vad beträffar Nordin vet ingen vad träningarna utmynnar i. Jag hoppas att han ger allt och inser att det är hans chans. Jag hoppas också att ÖSK tar till vara på hans kompetens och inte ser det hela som en vänlig gest mot honom och Rynninge. Han är användbar både i anfall och på mitten för att vara offensiv och bygga upp spelet med sin otroliga bolltalang.

Fördelen är också att man inte flyttar på honom så lätt, fan vaderna är som Skooghs lårmuskulatur.

Bara att hoppas på positiv satsning från både ÖSK och Nordin.Då tror jag det kan bli riktigt bra......men bara då!!!!
Örebro Aspen
2006-12-05 06:45
Någon som vet om Anttonen är med och tränar ???
Örebro E.Shams
2006-12-05 01:25

MR_FALKEN// Nobbe gör mycket. Men "så mycket mer" är att överdriva.

17 poäng som mittfältare är mycket bra. Det vore extremt svårt att vara "mycket mer värd" än den bedriften. Den offensiva avkastning som Larsen har givit är bäst i ÖSK.

Det enda som skulle kunna stödja ditt uttalande är om man anser att det defensiva arbetet är mycket mer värt än det offensiva vilket knappast är den uppfattningen som råder.

Att Nobbe "gör mer på mitten" är ju hans uppgift. Larsen gör mer på offensiv planhalva. Du skriver vidare att han kan gå flera matcher "utan att göra nått direkt väsen från sig". Han kan också avgöra flera matcher.

Värdet i det, att kunna avgöra matcher uppväger extremt mycket. Så nästa gång du gör en indirekt sågning av Larsen genom att säga att någon spelare "e så mkt mer värdefull" så bör du skrädda dina ord. I synnerhet när personen ifråga har gjort MEST offensivt för Örebro SK.

Örebro MR_FALKEN
2006-12-05 00:23
E.Shams: nobbe gör så mkt mer än vad larsen gör på mitten tycker ja.. larsen är absolut en bra mittfältare men har man sett honom spela kan han gå helt anonym i 3 matcher utan att göra nått direkt väsen från sig.. därför vill jag få minst 1 ytter och en på mitten så att den som är i bäst form spelar..
Örebro E.Shams
2006-12-05 00:16

MR_FALKEN// Du skriver: "min mening är att nobbe e så mkt mer värdefull än va larsen är".

Hur kan någon som fick 17 (8 mål+9 ass) poäng i poängligan samt kanske var bästa mittfältaren i sin serie under föregående säsong vara mycket mindre värdefull än någon annan?

Ingen i Superettan var mycket mer värdefull än Larsen i något lag i hela Superettan.

Kan dock hålla med om att en värvning av en mittfältaren vore inte fel.

Örebro kubanen_90
2006-12-04 23:56
Ämne: Ämne: MAD FOR....
Alltid något lag som faller i från. Typ 20-22 pinnar kanske.
Örebro MR_FALKEN
2006-12-04 23:53
Avgå Lagrell:
jo larsen kan vara grym, men han kan oxå vara riktigt usel.. min mening är att nobbe e så mkt mer värdefull än va larsen är.. jag personligen tycker att vi borde få in mer kunkurrens på mitten.. larsen e skadebenägen och som sagt så kan han gå 3 matcher i rad och underpresstera och ändå är han alltid från start... in med en ny ytter o en mitt så har vi en bra kunkurrens på mittfältet
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-04 23:48
Nordin är riktigt bra i sina bästa stunder. Ska bli intresant hur han klarar den tuffa träningen nu. Om han är beredd att verkligen ge allt i alla lägen så kan han mycket väl kompletera Larsen.
Örebro jappel
2006-12-04 23:46
Ämne: MAD FOR IT!//Är fakt....
Hur många krävs det för guld?

ÖSK mot SM guld 2008 (och i enighet med Örebro SK s arbetsplan/måldokument lägger jag till SENAST) :-)
Örebro jappel
2006-12-04 23:43
Helt underbart att logga in på svenska fans efter en fyradagars ofrivillig exil....
Vill bara passa på att säga:

Välkommen till Örebro SK Stefan
och
Kul att ses på BA även nästa år Nobbe!
Örebro Joerny - o inget annat
Självklart kommer ÖSK inte att spela lika offensivt nästa säsong. Men man får endå hoppas på att man försöker utnytja alla kreativa kvalitéer som våra mittfältare bessiter. Tror inte alls att vi kommer att spela så passivt nu, som var fallet förra sessionen i allsvenskan.
Örebro Avgå Lagrell!
MR_FALKEN//

Menar du att Wowwen eller Barsom skulle kunna ersätta Larsen? Själv är jag oerhört tveksam till dessa spelare, då ser jag hellre Nordin!

Tror ni han får kontrakt? Han skulle ju kunna passa som reserv, men är han verkligen bättre än Walker-brothers?
Örebro kubanen_90
2006-12-04 23:42
Bat Back// Han är ganska ung också eller?
Örebro Bat Back
2006-12-04 23:30
Rodevåg och Nedim är kungligt, det är ett anfall av klass.Stefan Ålander i Sundsvall är en favoritspelare hos mig jag önskar att han kunde komma.
Örebro MR_FALKEN
2006-12-04 23:22
larsen kan vara riktigt bra men han kan oxå vara väldigt dålig och inte prestera alls i flera matcher.. in med en ny mittfältare tycker jag..
wowwen,barsom tex.. men har ösk tillräckligt mkt pengar för och ge bra spelare bra löner?
Örebro go_osk
2006-12-04 23:04
Jag tror dock att det bygger på att ÖSK bygger vidare på sitt så framgångsrika kortpassningsspel, för långbollar på Rodevåg och Nedim lär inte gå hem mot bastanta mittbackar. Det är bara att hoppas på att Larsen plockar fram det sista, och levererar geniala djupledsbollar.
Örebro Mittåt
2006-12-04 22:53
go_osk// Ja, jag tror som du. 17 mål för Falkenberg imponerar mer än 17 mål för BP. Men de flesta av Rodevågs mål kom mot de sämre lagen. Vilket iofs. kan ha berott på att de övriga spelarna i laget inte fick så stort utrymme att stötta anfallsspelet. I Örebro bör han kunna räkna med mer och bättre understöd.
Örebro go_osk
2006-12-04 22:49
Jag tror att Rodevåg är den perfekta spelartypen för ett ÖSK som kommer att ligga på kontring i allsvenskan. Med han och Nedim lurandes på topp kan inte motståndarnas backlinje gå säkra en sekund. En chans för ÖSK:s anfallare kommer alltid i praktiken leda till mål:-)
Örebro Mittåt
2006-12-04 22:23
Rodevågs mål.
En fråga som man ställer sig efter rekryteringen av Stefan Rodevåg är givetvis om han kommer att visa sig lika målfarlig i Allsvenskan som han var i Superettan. En viss uppfattning om detta kan man kanske få om man ser vilka lag han gjorde mål på under den gångna säsongen. Så här ser det ut:

Umeå (b) 1
Degerfors (h) 1
Väsby h) 1
Åtvidaberg (b) 2
Jönköping (b) 1
Landskrona (h) 1
Mjällby (b) 2
Sundsvall (h) 1
Åtvidaberg (h) 2
Ljungskile (b) 1
Örebro (h) 1
Norrköping (h) 1
Qviding (b) 1
Jönköping (h) 1

Fördelat på hemma/bortamål ger detta 9 mål hemma och 8 på bortaplan. Om man ser på vilka lag han gjorde mål mot om man ser på lagens slutliga placering i superettan, ser man att han gjorde 6 mål mot lag som slutade på den övre tabellhalvan medan 11 kom mot låg med slutplacering på den lägre delen.
Örebro Ösk-Power
2006-12-04 21:54
LÄngtar redan till träningsmatcherna!
Örebro warlord
2006-12-04 21:52
Finns det någon lista över hur vi tippade sports matcher under året?
Örebro warlord
2006-12-04 21:51
Hur skulle det fungera för Samuel W? Skulle han tillföra något till ÖSK anno 2007? Någon som hört något mer efter NA:s artikel?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-04 21:32
Chris Pozniak har nyligen skrivit på för Toronto FC, så honom kan vi glömma...
Örebro Mittåt
2006-12-04 21:29
Det blir svårt för den stackars Johan P nu. Det kommer att vara betydligt tuffare (dagens understatement) att slåss om en plats i startelvan med Nedim och Stefan än vad det var med Mirza och Herish.
Annons: