/fotboll/osk/forum/8557.aspx/fotboll/osk/forum/8557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro orebrosk_
2006-12-04 21:07
K.Carlos:

Du har så rätt... Ut med FrSa och in med Pozniak !! Var är han nu ?? lever han ?
Har inte hört NÅGONTING
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-04 21:04
Ordem e Progresso//

Jag är säker på att ÖSK vill ha honom, man försöker hitta en lämplig lösning bara. Per vill nog inte spela i division 3 med ungdom eller Karlslund, han är inte tillräckligt bra för att konkurrera ut Holgersson, Riddez eller Reed.

Det ultimata därför vore ju att låna ut honom till tex Forward, men vill han gå dit? Vill Forward ha honom på lån?
Örebro Ordem e Progresso
2006-12-04 20:57
"Förhoppningsvis ska man väl bjuda på några mål"

Äh, stå på dig nu och säg att du ska ösa in mål!! :)

En sak jag inte förstår är varför ÖSK inte är mer PÅ när det gäller P.Johansson. En sådan killek kan man inte bara släppa iväg till Djurgården. Ta vara på Örebros största talanger!!
Örebro Logogo
2006-12-04 20:51
Joo kanske det, men man borde väl kunna erbjuda honom plats i truppen,(som,reed,K.walker,frempong) som är med som kunkurens fast ändå inte är namn för startelvan.
Pers riktiga plats är ju igentligen vänsterkanten men en så talangfull spelare borde ändå få plats i truppen- tycker jag
Örebro Liberate tu teme-ex inferis
2006-12-04 20:36
Låt F.s spela som högerback,han räcker nog till eller så är det enda valet att ta hit en renodlad högerback som spelar högerback och inget annat.
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-04 20:36
fredrik gjorde under lundins tid även matcher på det centrala mittfältet...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-04 20:34
Logogo//

Tror inte att Per kan konkurrera om en allsvensk plats redan nästa år, men det skulle ju kunna vara ett alternativ. Skulle hellre sett Ibrakovic som ett nyförvärv, visserligen måste han jobba med defensiven men han har en modern spelstil. Hoppas ÖSK har koll på honom nästa säsong!
Örebro Logogo
2006-12-04 20:32
Ny idé på högerbacksplats !
Borde man inte kunna ha en spelare som Per J att iaf konkurera där, menar man brukar ju ha högerfotade spelare på vänsterbacken men inte alls lika ofta vänsterfotade på högerbacken..
Bara en tanke som flög förbi mej.
Örebro K.Carlos
2006-12-04 20:28
Den stora anledningen var väl Lundins förkärlek till "bånkarspelare". Sen var inte konkurrensen den bästa med en medelmåttig Kjäll.
Nä tacka vet jag Pozniaks tid :)
Örebro Mittåt
2006-12-04 20:15
K Carlos// Han spelade 30 (11+19) matcher i allsvenskan under åren 2003 och 2004. Det hade han väl inte fått göra om han inte räckte till.

Jag kan hålla med om att han kanske inte är den högerbackstyp som jag allra helst skulle vilja ha på den platsen. Men han räcker till och är långt ifrån det vrak som somliga här brukar hävda.

Hans största svaghet är att han gärna blir litet feg då motståndarna sätter hög press, vilket ibland leder till farliga bakåtspel, men i övrigt tycker jag han får godkänt.

Beträffande arbetskapacitet och inställning (vilket är nog så viktigt i en kampsport som fotboll) så får han av mig väl godkänt. Eller vad det nu kan heta nuförtiden. På min tid hade det hetat Ab.
Örebro Mattias69
2006-12-04 20:10
Mittåt: den där omröstningen ska vi nog inte dra för stora växlar på. NA hade ju bara 3 svarsalternativ och bl.a. så saknades det självklara alternativet "vet ej"
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-04 20:10
Mittåt// Nä, snarare är det dom där anti-ÖSK:arna som tycker att allt som klubben gör är skit. Vissa har väl ett behov av att ständigt klaga, typ.
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-04 20:09
Ämne: Av 600 hundra röstan....
tja, det finns väl ett par degerforsare som är allt annat än nöjda med sin tjockis
Örebro Mittåt
2006-12-04 20:06
Av 600 hundra röstande hos NA tycker 11 % att Rodevåg är en dålig värvning. Kan det vara Falkenbergs supportrar som är sura över att han lämnat deras klubb?
Örebro K.Carlos
2006-12-04 20:01
Mittåt//
Du kan väl inte mena att F.Sam höll allsvensk klass? Killen var ju ett orosmoment varje gång han hade bollen och hade en otroligt hög felprocent på sina uppspel...Nä han håller i SE men AS där behövs en "fotbollsspelare".
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:52
DaSa// ÖSK har slutat lämna den typen av uppgifter. Man brukar säga flerårigt och det är det nog i det här fallet också. Troligast rör det sig om ett treårskontrakt. Annars blir det ju cirkus redan efter nästa säsong om man vill förlänga och han itne vill. Man kan ju notera, att Rodevåg suttit av sina två senaste kontrakt, först Kalmar och sedan Falkenberg, för att sedan kunna gå vidare på sina egna villkor.
Örebro DaSa
2006-12-04 19:42
Hur långt kontrakt skrev Rodevåg på?
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-04 19:37
fredrik har väl gjort fler allsvenska matcher än dennis? i mina ögon så håller fredrik i allsvenskan, visst han visar ibland tendenser av att kunna stressa upp sig själv, men det är han knappast ensam om... tvivlar starkt på att dennis skulle vara ett bättre alternativ än fredrik..
Örebro DaSa
2006-12-04 19:37
Jag har varit en förespråkare av FrSa förra säsongen, men det var för att vi inte hade ngr andra bra alternativ samt att jag tycker han är duktig offensivt. I år däremot när vi kommer att bli mera tillbaka pressade så vill jag ha en högerback som är säkarare defensivt men vill inte ha en mittback som kan spela högerback utan tvärtom. Den enda som jag vill ha som är aktuell just nu är Lustig, lägg ett bud illa kvickt på honom.

Mittåt/ Jag ser Sebbe som en perfekt aybytare, han skulle ju nästan kunna sitta ensam på bänken då han kan spela överallt. Men jag kan tänka mig att han får en del speltid som anfallare, speciellt om inte Yunus blir spelklar.

Tycker det är synd att JoPe vill stanna nästa säsong, om han han inte lyckades i SE så blir det nog svårt att lyckas i AS!?
Örebro Fotboll 247
2006-12-04 19:36
Måste ju säga... Välkommen Stefan till närkes stolthet =)
Örebro One¨touch
2006-12-04 19:34
Tufft att se Avenbrand Jr i NAs webTV.

Ser fram emot resultatet av snacket med Walker.... ;-)
Örebro Ösk-Power
2006-12-04 19:30
Mycket diskussion om en högerback.
Tycker ni verkligen att Fredrik Samuelsson håller måttet?
Om han var darrig i superettan, hur kommer han då vara i Allsvenskan? Att ÖSK kommer spela mer tillbakadraget i Allsvenskan är ingen ursäkt. Man blir alltid nervös när killen får bollen. Tycker att vi bör värva Dennis Jonsson, annars är det tjänstefel. Då får Dennis och Fredrik konkurrera med varandra och det är bara positivt. Att spela Haginge på högerbacken är inget bra alternativ då han är en mittback.

In med Dennis Jonsson!!
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:25
När officiella dyker får NA hoppa in. Web-TV från NA.
Örebro dvd
2006-12-04 19:13
Skönt att Rodevåg är klar!
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:13
Det behövs minst en Lagrell för att få ÖSK ur Allsvenskan.
- Ett annat känt ordpråk från Närke.
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:11
En fördel med Rodevåg är att han redan är van att spela i lag som är tillbakapressade. Han behöver inte var med i det spelförande laget för att producera. (För att spinna vidare på Joths tråd en smula).I Falkenberg samarbetade han bra med Viktor Elm. Som väl egentligen liknar Sebastian mer än Nedim som spelartyp. Man kanske kan spela Nedim som offensiv högerbräddare med rätt att röra sig inåt i planen på den offensiva planhalvan. Var det inte så han spelade i det bosniska landslaget?
Örebro orebrosk_
2006-12-04 19:09
Äntligen är Rodevåg klar...!! =D

Spännande med NeHa / StRo på topp..!!

Avgå Lagrell : Jag tror inte att det är så smart att bli av med Anttonen... Jag tror att han är ett bättre alternativ än FrSa... år 2004 var PaAn en mycket bättre spelare än FrSa... Vi får se...

Örebro joth
2006-12-04 19:09
För övrigt så är det lättare att fixa nytt kontrakt i Allsvenskan än att vinna Superettan!
-känt närkeordspråk.
Örebro joth
2006-12-04 19:08
Mittåt//Kan mycket väl tänka mig Seb framför Fredrik Samuelsson. Anttonen har inte skrivit på något kontrakt än och vi vet inte vilken av parterna som tvekar.

I Superettan hade jag inte velat ha Seb på högermittfältet eftersom vi då var ute efter serieseger, nu är vi i första hand ute efter kontraktet. Och med två kontringsspelare på topp (Nedim och Rodevåg) så grejar vi det!
Örebro joth
2006-12-04 19:05
MAD FOR IT!//Är faktiskt beredd att hålla med dig till 100%.

Misstänker att vi inte kommer att ligga lika högt i planen i Allsvenskan och då tror jag faktiskt att FrSa är ett bra alternativ.

Hur många poäng krävs det för att greja Allsvenskt-kontrakt nästa år? 25?
Annons: