/fotboll/osk/forum/8556.aspx/fotboll/osk/forum/8556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2006-12-04 19:42
Hur långt kontrakt skrev Rodevåg på?
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-04 19:37
fredrik har väl gjort fler allsvenska matcher än dennis? i mina ögon så håller fredrik i allsvenskan, visst han visar ibland tendenser av att kunna stressa upp sig själv, men det är han knappast ensam om... tvivlar starkt på att dennis skulle vara ett bättre alternativ än fredrik..
Örebro DaSa
2006-12-04 19:37
Jag har varit en förespråkare av FrSa förra säsongen, men det var för att vi inte hade ngr andra bra alternativ samt att jag tycker han är duktig offensivt. I år däremot när vi kommer att bli mera tillbaka pressade så vill jag ha en högerback som är säkarare defensivt men vill inte ha en mittback som kan spela högerback utan tvärtom. Den enda som jag vill ha som är aktuell just nu är Lustig, lägg ett bud illa kvickt på honom.

Mittåt/ Jag ser Sebbe som en perfekt aybytare, han skulle ju nästan kunna sitta ensam på bänken då han kan spela överallt. Men jag kan tänka mig att han får en del speltid som anfallare, speciellt om inte Yunus blir spelklar.

Tycker det är synd att JoPe vill stanna nästa säsong, om han han inte lyckades i SE så blir det nog svårt att lyckas i AS!?
Örebro Fotboll 247
2006-12-04 19:36
Måste ju säga... Välkommen Stefan till närkes stolthet =)
Örebro One¨touch
2006-12-04 19:34
Tufft att se Avenbrand Jr i NAs webTV.

Ser fram emot resultatet av snacket med Walker.... ;-)
Örebro Ösk-Power
2006-12-04 19:30
Mycket diskussion om en högerback.
Tycker ni verkligen att Fredrik Samuelsson håller måttet?
Om han var darrig i superettan, hur kommer han då vara i Allsvenskan? Att ÖSK kommer spela mer tillbakadraget i Allsvenskan är ingen ursäkt. Man blir alltid nervös när killen får bollen. Tycker att vi bör värva Dennis Jonsson, annars är det tjänstefel. Då får Dennis och Fredrik konkurrera med varandra och det är bara positivt. Att spela Haginge på högerbacken är inget bra alternativ då han är en mittback.

In med Dennis Jonsson!!
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:25
När officiella dyker får NA hoppa in. Web-TV från NA.
Örebro dvd
2006-12-04 19:13
Skönt att Rodevåg är klar!
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:13
Det behövs minst en Lagrell för att få ÖSK ur Allsvenskan.
- Ett annat känt ordpråk från Närke.
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:11
En fördel med Rodevåg är att han redan är van att spela i lag som är tillbakapressade. Han behöver inte var med i det spelförande laget för att producera. (För att spinna vidare på Joths tråd en smula).I Falkenberg samarbetade han bra med Viktor Elm. Som väl egentligen liknar Sebastian mer än Nedim som spelartyp. Man kanske kan spela Nedim som offensiv högerbräddare med rätt att röra sig inåt i planen på den offensiva planhalvan. Var det inte så han spelade i det bosniska landslaget?
Örebro orebrosk_
2006-12-04 19:09
Äntligen är Rodevåg klar...!! =D

Spännande med NeHa / StRo på topp..!!

Avgå Lagrell : Jag tror inte att det är så smart att bli av med Anttonen... Jag tror att han är ett bättre alternativ än FrSa... år 2004 var PaAn en mycket bättre spelare än FrSa... Vi får se...

Örebro joth
2006-12-04 19:09
För övrigt så är det lättare att fixa nytt kontrakt i Allsvenskan än att vinna Superettan!
-känt närkeordspråk.
Örebro joth
2006-12-04 19:08
Mittåt//Kan mycket väl tänka mig Seb framför Fredrik Samuelsson. Anttonen har inte skrivit på något kontrakt än och vi vet inte vilken av parterna som tvekar.

I Superettan hade jag inte velat ha Seb på högermittfältet eftersom vi då var ute efter serieseger, nu är vi i första hand ute efter kontraktet. Och med två kontringsspelare på topp (Nedim och Rodevåg) så grejar vi det!
Örebro joth
2006-12-04 19:05
MAD FOR IT!//Är faktiskt beredd att hålla med dig till 100%.

Misstänker att vi inte kommer att ligga lika högt i planen i Allsvenskan och då tror jag faktiskt att FrSa är ett bra alternativ.

Hur många poäng krävs det för att greja Allsvenskt-kontrakt nästa år? 25?
Örebro Mittåt
2006-12-04 19:05
Jaha, nu måste vi alltså börja fråga oss på vilken plats Sebastian skall spela nästa år. För förstaval i anfallet lär han inte bli. Och han är för bra för att sitta på bänken. Och det inre mittfältet är klart. Och ve den som rubbar på vårt vänstertandem Riddez-Näfver.
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-04 18:52
anttonen klarar av att spela OFFENSIV högerback i hemmamatcher mot skitlag som ösk dominerar totalt och oxo vinner stort, mot bättre motstånd vore det som att be om baklängelsemål...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-04 18:50
Samuelsson klarar av att spela allsvensk fotboll som högerback, men hur ser det ut bakom honom?

Ska Haginge flyttas ut när Fredrik är skadad/avstängd?

Eller ska Anttonen flyttas ned? Får Anttonen nytt kontrakt ens? Jag är tveksam, jag tror ÖSK har ett bättre alternativ på gång! Varför skulle man annars vara tveksan till Anttonen?
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-04 18:43
Tror inte vi kommer få se någon ny högerback i ÖSK till nästa säsong. FrSa gör inte direkt bort sig i allsvenskan, inte kommer han vara någon direkt nyckelspelare heller. Nog finns det andra positioner som ska prioriteras först.

Edit: Såg att Dixon är klar för Malmö. Där försvann ett tänkbart alternativ också.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-04 18:39
Härligt härligt! :D
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-04 18:32
fredrik samuelsson håller i allsvenskan, ser hellre att vi letar efter ytterliggare en mittback då den andra fredrik (jansson) är den jag är mer tveksam till om han håller i allsvenskan? wikström är inte klar än, kapten is gone och även om dom flesta här inne ser hagge som en framtida partner till wikström (om han kommer) som mittback så säger inget att han inte kommer användas på högerbacksplats, där han faktiskt fått mest speltid detta år...

tycker det är ett överdrivet tjat om högerback, och närfaan blev fredrik samuelsson våran nya herish? killen får ta alldeles för MKT skit!
Örebro Grixx
2006-12-04 18:27
Ian Jeffs rules!!!!!
Sundsvall GIF:aren på Vintertullen
2006-12-04 18:22
Man får gratulera till värvningen av Rodevåg. Därmed torde Falkenberg mer sannolikt bli en motståndare som ger 2x3 poäng med hem för oss som fortsätter att dväljas i SE.
Örebro
2006-12-04 18:16
Mittåt/
Den här gången håller jag med Mittåt - det är väldigt vad jag är överens med alla just nu!
Pelle Blohm, som jag däremot inte alltid håller med, har sagt en klok sak, nämligen att det är alldeles för få riktigt kreativa krafter på mittfältet.
Kanske Nedim känner någon i Bosnien?
Örebro Mattias69
2006-12-04 18:13
Förutom Fredrik Samuelsson kan väl Ian Jeffs, Patrik Antonnen och Patrik Haginge spela högerback? Sen är väl Sebastian Henriksson också en uttalad allroundspelare så inte är det väl någon direkt kris på högerbackspositionen även om det inte vore helt fel med en duktig kille som är en modern offensiv högerback och som kan gå in och ta en plats direkt i startelvan.
Örebro Mittåt
2006-12-04 18:11
må// Jag håller med dig. FreSa håller i allsvenskan. Det har han redan visat. Däremot behövs rent generellt en förstärkning av högerkanten. På den sidan är alternativen alldeles för få.

Viktigast som jag ser det är dock att hitta den spelare som kan ta över efter Larsen.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-04 18:10
Trevligt att Rodevåg är klar, hade faktiskt nästan tappat hoppet!

Nu hoppas jag på att Yunus får spela nästa säsong så behöver vi inte nån mer forward om vi får behålla nuvarande forwardbesättning.
Örebro
2006-12-04 18:03
MAD FOR IT!/
Håller med om att det är ett väldigt tjat om en ny högerback - vi har faktiskt en hyggligt bra högerback redan. Det är några kända nick som ständigt, ständigt återkommer till detta.
Om man går tillbaka till "betygspoäng" under en hel säsong så ligger FreSam ungefär på medel.
Alltså inte stjärnstatus - men inte heller ett problem!
Örebro Mittåt
2006-12-04 17:54
Det är på väg att bli en trevlig tradition det här. På vinterträningens första dag så presenterar ÖSK ett nyfövärv. Förra året var det Sebastian och i år blev det Stefan.

Det känns riktigt bra med Rodevåg, tycker jag. Han var den av de tre huvudkandidaterna som jag trodde att ÖSK skulle ha minst chans att fånga in.
Örebro Liberate tu teme-ex inferis
2006-12-04 17:54
Rodevågs facit i superettan,ganska bra träffprocent på mål,lovar gott bara han skjuter lika mycket i Öskdressen.
Statistik i superettan 2006:
29 matcher.
17 mål (2 straffmål).
92 skott mot mål.
60 skott på mål.
2 skott i målställningen.
4 varningar.
Örebro bandoo
2006-12-04 17:50
Vi får hoppas att Örebro SK inte betalar mycket för sin serverleverantör iallfall, hemsidan nere igen när det antagligen blev lite mer tryck än 1 sidvisning i timmen.
Annons: