/fotboll/osk/forum/8555.aspx/fotboll/osk/forum/8555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro The Ghoooooost
2006-12-03 16:30
I veckan som kommer så presenterar ÖSK ett nyförvärv officiellt.

Hälsningar
Den som inte vet något
Örebro Aspen
2006-12-03 14:37
Det som återstår i RR-äffären är väl spelarinvest del. ÖSK och RR har gjort upp om lön och andra personliga villkor. Nu återstår övergångssumman.
Man kan inte säga att marknaden är känslokall utan aktörerna har mer eller mindre moral. Självklart tittar man också på vad en spelare kostat när man säljer honom, speciellt när klubben inte ökat hans värde. IFKG vill göra en vettig affär men kan knappast argumentera för att man ökat spelarens värde, snarare tvärtom. Tror Håkan Mild har en bra moral. Han sätter inte upp en spelare på trafsferlistan, för att sedan stoppa en övergång pga uteblivna fantasibelopp. Då har inköpspriset viss betydelse. Jag tror IFKG och ÖSK kommer överens även om det tar sin tid.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-03 14:26
Mr.Mancini//

Jo, jag vet det. Men bakgrunden påverkar väl hans marknadspris?

Han köptes billigt, har inte fått spela mycket och han har bara ett år kvar på kontraktet!

Men det är som Mittåt säger, det verkar finnas ett antal intressenter så det lär höja priset på honom.
Örebro Mr.Mancini
2006-12-03 14:14
Kvittar väl vad IFK betalade för Richardsson eller om han kom från en div 7 klubb.

Marknaden styr! Säger marknaden 10 miljoner så kostar han det!

Örebro MAD FOR IT!
2006-12-03 14:07
ÖREBROOOOOOOOOOOO!
Örebro Mittåt
2006-12-03 13:45
Jag tror inte att det spelar någon roll hur mycket eller litet IFK Göteborg betalade för Richardsson, då han köptes. Det här är en ny affär med nya förutsättningar.

Richardsson kommer att säljas till det högsta pris IFK tror att de kommer att kunna ta ut. Finns det fler intressenter blir priset högre. Vill ÖSK väldigt gärna ha honom så blir priset högre. Etc. etc.

En annan faktor är hur gärna IFK Göteborg vill göra sig av med honom - och varför. Men det finns väl ingenting som tyder på att man till *varje pris* vill göra sig av med honom.

IFK Göteborgs ekonomiska situation är inte den allra bästa efter deras skatteaffärer så det finns nog ingen anledning att tro att man kommer att ge bort honom. Jag tror att det här kan ta tid.

Ett annat lag som definitvt funderar på Richardsson borde IFK Norrköping vara. De blev hux flux och helt oplanerat av med sin förstemålvakt. För dem borde Richardsson vara en utmärkt ersättare.

Örebro Kronblom
2006-12-03 13:40
Kan bli liknande situation som när man värvade Larsen 2002,Larsen stod under kontrakt och hade hög prislapp på sig men när AB Köpenhamn såg hur gärna han ville till ÖSK så löste det sig ganska snabbt;får se om ICA agerar likadant!
Örebro Gordon
2006-12-03 13:26
Dristar mig till ett inlägg trots att dagen är långt liden och vissa tycker man skall ligga på från tidig morgon.

Avgå Lagrell// Mycket tyder på att säljbudet för RR ligger för högt. Positivt är dock att man fortfarande förhandlar. RR vill uppenbarligen till Örebro - Gbg vill ha ut så mycket som möjligt för sin handelsvara innan kontraktet går ut.
Örebro go_osk
2006-12-03 13:18
Jag är övertygad om att det löser sig med RiRi. För det borde även ligga i Blåvitt´s intresse att komma till en så snabb lösning som möjligt, så att man själva kan börja se över vem man ska rekrytera bakom Bengt Andersson.

Det är dessutom alltid svårt att tvinga kvar en spelare på ekonomiska grunder, som inte vill annat än att röra på sig. Jag tror inte heller att IFK fick betala speciellt mycket för att lösa Rickardsson från division 3 klubben Strands IF. Därmed bör inte Göteborg ha något större behov av att kräva något överpris. Slutsats Rickardsson till ÖSK!
Örebro WhItE ZoMbIE
2006-12-03 12:56
Ämne: Kihlberg har rapport....
Ja just det ja,tyckte jag hade läst det tidigare nånstans,so be it.
Örebro Mittåt
2006-12-03 12:44
Kihlberg har rapporterats som mer eller mindre klar för Ålesund.
Örebro WhItE ZoMbIE
2006-12-03 12:40
Kihlberg skulle nog bli en förstärkning,gick i pararellklass med honom och han sköt hårdast på hela skolan,faktiskt så hade han ganska bra träffprocent i mål ochså men det var 15år sen så mycket kan ha hänt,han har säkert hjärta för klubben trots allt och det behövs.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-03 12:25
Vart tror ni prissumman på Richardsson hamnar? Det kan väl inte bli så högt?

IFK Göteborg köpte honom från en division 3 klubb och han har knappt fått spela... Tror på ett riktigt fynd av ÖSK!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-03 12:22
hrus//

Halilovic har varit mycket viktig för ÖSK sedan han kom! Han har gjort målen som förmodligen är skillnaden mellan uppflyttning till allsvenskan eller fortsatt spel i superetten!

Dessutom fixade han några viktiga straffar på Hollywoodmanér ;-)

Skulle nog vilja påstå att han är en av ÖSK:s bästa värvningar på mycket länge!
Örebro Chivas
2006-12-03 11:59
ÖSK!!
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-03 11:58
I love you, ich liebe dich, Nedim Hallovic!
Örebro Toro
2006-12-03 10:33
Yeeeh! Chivas vokabulär har utvecklats från "ÖSK" till en hälsningsfras,mänskligheten är räddad =)

God morgon förresten =)
AIK Saywee
2006-12-03 10:12
Blir nog svårt att komma upp till Luleå´s inläggsantal, men där finns väl inte så myckat annat att pyssla med nu när solen har gått ner för att återkomma på himlen någon gång nästa år, eller? Jag hann i allafall med ett hattric på morgonen ...
Örebro Mittåt
2006-12-03 09:42
Saywee// Vi skrämde visst bort trean. Kanske en blyg typ. Fast vad är det för mening med att logga in sig om man ändå inte har något att säga?

Jag tycker faktiskt - för att återgå till ämnet - att det verkar se riktigt lovande ut på värvningsfronten. Med litet "tur" kommer ÖSK att kunna få hem sina två förstaval denna vecka. Och tack vare IFK Göteborgs svårbegripliga målvaktsstrategi så verkar det snart dyka upp en riktigt bra målvakt också. Sedan återstår bara att skriva kontrakt med Per Johansson och låna ut honom till Forward. Det borde ge Per en betydligt bättre utvecklingsmöjlighet än att mögla bort hos Djurgården. För så bra att han tar en plats i en allsvensk startelva är han inte än på långa vägar.
AIK Saywee
2006-12-03 09:30
Mittåt//
Snart tycker nog någon att vi kan chatta eller heter det tjöta, vid sidan om forum, men egentligen vil vi ju bara bli "dygnets" hetaste forum, eller?
AIK Saywee
2006-12-03 09:27
Mittåt//
Ja, Chivas är nog för ung för denna tiden av dygnet, tur att det inte är morgon- eller förmiddagsmatcher i Allsvenskan, det vore nog inte så bra pub-likt ;-)
Örebro Mittåt
2006-12-03 09:23
Saywee// Tveksamt om Chivas tillhör de söndagsmorgonpigga.
AIK Saywee
2006-12-03 09:23
Kom igen nu trean!
AIK Saywee
2006-12-03 09:18
Chivas?
AIK Saywee
2006-12-03 09:18
OK, det gäller att ta vara på så mycket ljus som överhuvudtaget finns i denna mörkrets tid, man kan inte sova bort en enda minut av den tid solen är uppe, även om den inte orkar stiga så högt, men snart vänder det och träningsmatcherna närmar sig, ahhh!

hrus//
Förresten, hur gick den där låten, som en ung kille sjöng i somras?

NEDIM! NEDIM! NEDIM HALILOVIC!!!
Örebro Mittåt
2006-12-03 09:12
Det finns en till inloggad, men han (eller hon) är lite tveksam till att ge sig tillkänna. Kan vi inte få ett Forza ÖSK åtminstonde?
Örebro Mittåt
2006-12-03 09:11
Sawyee// Jag har redan hunnit med att släcka morgonljusen.
Örebro Mittåt
2006-12-03 09:10
Vad skönt att ÖSK inte blev indragna i OBOL-soppan. Det verkar ju handla om rena bondfångeriet. Det är bara att hoppas att ingen av ÖSKs sponsorer fallit för frestelsen att "placera" några pengar hos OBOL. Men Saradlic verkar inte ha haft någon större genomslagskraft här i stan utanför kretsen kring Örebro Hockey så det kanske gick bra även för klubbens sponsorer.

Hur lång tid tror ni det tar innan ishallen är omdöpt igen?
AIK Saywee
2006-12-03 09:06
Ere bara jag och mittåt som är vakna så här "tidigt" en söndagsmorgon? Upp nu och tänd det första ljuset, snart kommer väl tomten ...
... med svartvita paket!
AIK Saywee
2006-12-03 09:03
Mittåt//
Ja så är det, det är ju inte klart förrän RiRi "eventuellt" satt sin "kråka" på papperet och skrivit både för och efternamn till sista bokstav ...
Annons: