/fotboll/osk/forum/855.aspx/fotboll/osk/forum/855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2015-10-22 18:31
Spännande!
Örebro flesklepp
2015-10-22 16:18
@pemo:

Kan det bli så? Förskjuts inte de andra matcher som berörs i motsvarande grad då AIK:arna eldar på BA? Om deras eldande förskjuter start i respektive halvlek med, säg 30 min så förskjuts Norrköpings och Göteborgs matcher (om båda är inblandade) på samma sätt? Bäst att ha med det i åtanke när man bokar tvättstugan den sista oktober..
AIK gnager
2015-10-22 16:18
Hej igen,

Är alltså, som så många andra, på jakt efter 1 till 3 st biljetter till ÖSK - AIK. All hjälp uppskattas och belönas!

Förstår att det känns surt/konstigt att sälja sin biljett till en "motståndare". Men inbillar mig att en likasinnad (=hängiven supporter som älskar sitt lag) har förståelse för att man inte vill missa en sådan här match...

Maila mig på: robinsamui@hotmail.com
Örebro pemo
2015-10-22 15:34
Äsch. Då får jag väl sluta att vara så naiv. :)
Men hur går det då på basketmatchen några timmar innan? Hörde att Eco möter AIK kl 11.00

Jisses, kommer hela Örebro att vara svart/gul nästa lördag?

Jag väntar nog in resultatet i helgen innan jag kommer med nästa förslag hur vi skall hantera avslutningen. :=) £
Örebro ÖSK-Karl
2015-10-22 15:26
@pemo:

När det gäller just AIK är du mycket naiv, precis vad som helst kan hända, speciellt om de skulle tappa poäng och guldet.
Örebro Nicka i ribban
2015-10-22 15:25
@pemo Även om det inte är de "värsta" gnagarna som ställer sig på västra så är det inte optimalt. De "värsta" kubanerna lär ju stå i närheten av dem. Inte för att jag tror att det skulle bli bråk eftersom matchen endast är "viktig" för ena laget, men risken blir ju avsevärt mycket större om man har 2 olika supportergrupper från 2 olika lag på samma läktare. Dessutom tror jag inte att det skulle vara så uppskattat bland kubanerna, men det är bara en spekulation från min sida.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2015-10-22 15:16
Med slutsåld arena redan så kommer vi äntligen att få se hur stor kapaciteten är på arenan sen den byggdes om. Runt 12 500 kan jag tänka mig. Blir i så fall också den bästa publiksiffran sedan Behrn arena blev fullt renoverad. Synd bara att 70% är gnagare. Hade gärna sett att ÖSK slogs i toppen och hade fullsatta arenor med egna supportrar.
Örebro pemo
2015-10-22 15:01
Minatankar// OK. Jag förstår vad du menar, men jag tror inte att de värsta AIK:arna har köpt till västra. Det är väl de som inte bestämde sig direkt utan ville vänta och se resultaten.

Jag menar inte att vi skall göra om arenan till en AIK-borg, men vi kan väl respektera varandra och jubla åt vårt eget lag.

Sen undrar jag hör de vet vilken tillhörighet jag har när jag vill köpa biljetter.
Måste man visa någon form av ÖSK-kort?
Annars är det väl omöjligt att förhindra att några motståndare kommer in på plats?

Om ÖSK skulle spela en final och jag gärna vill se den på plats skulle jag också köpa på "klackläktaren" om inget annat fanns.
Naturligtvis skulle jag då vara lite mer återhållsam med mitt firande,

Örebro Astrits vänsterslägga
2015-10-22 14:08
Hur är det med crespo förresten!? Tränar han med laget? Hur ser prognosen ut? Kommer han nånsin tillbaka till fotbollsplanen?

Na sporten suger som vanligt när det gäller info om dom stora lagen i länet.
Örebro Minatankar
2015-10-22 14:07
@Lordnisse:

Nej, inte är ni alla ligister, det är ju bara ett fåtal. Alla örebroare är däremot ligister och vi är rädda om våra gäster och vill att de ska ha det bra under matchen. :-)
Örebro Minatankar
2015-10-22 13:59
@pemo:
Du har många kloka synpunkter men denna delar jag emellertid inte. Jag menar att man ska vara rädd om klubbkänslan, stoltheten och identiteten. Inte släpper man in AIKs flaggor på våra flaggstänger, inte låter man dem komma in i ÖSKs loger och inte heller ska de stå på hemmaklackens läktare. Det är arrangören som bestämmer detta och jag hoppas de delar min uppfattning. Det är dessutom i allra högsta grad en säkerhetsfråga.
AIK Lordnisse
2015-10-22 13:47
@pemo:

Äntligen någon som förstår situationen!
Örebro widemarsh
2015-10-22 13:41
@AIK CORE:
Menar givetvis AIKare som står på västra stå = hemmaklacken. Sittplats är väl i det närmaste neutral och där får det givetvis jublas.
AIK Lordnisse
2015-10-22 13:39
@Minatankar:

Tror mer på att när det märks vart dom flesta aikare står så kommer vakter ställa sig mellan supportrarna för att undvika sammandrabbningar, i era ögon så är alla aikare ligister...
Örebro pemo
2015-10-22 13:37
Men hallå!! Vi skall väl inte bygga upp ett senario med hot och hat?
Visst, matchen gäller mycket för AIK, men om det finns 100 platser på en ståplatsläktatare så kan väl de säljas under premissen att de som köper vet att där står ÖSK-s klack.
Sedan kan vi väl i all förbrödring heja civiliserat? Som gäst på Behrn får de väl förstå att vi jublar när ÖSK gör mål. Lika så att motståndarna håller på sitt lag.

Jag tror inte att det blir största problemet. Tyvärr så kommer det väl att eldas bengaler, så att matchen blir försenad och sedan kan de spela på slutresultatet i de andra matcherna.

Jag hoppas att det blir en härlig avslutning på säsongen och att AIK får lilla silvret. Det är de värda. Därefter kan vi alla gå ut på gatorna och kramas och sjunga fotbollens lov.

Eller???? Är jag naiv ? :=)
AIK AIK CORE
2015-10-22 13:33
@widemarsh:

Att fira vid mål är att missköta sig? Om det står Gnagare i er klack så får dom skylla sig själva, det måste va utgångspunkten såklart. Men om andra Gnagare på sittplats jublar så tror jag man får köpa det-annars får man omvärdera vad man själv gör där: det är ju en fotbollsmatch!! Sen, om det skulle vara sant att det är hundratalet Gnagare som köpt på er stå så har jag mina funderingar om vilken kategori det är..
Örebro Minatankar
2015-10-22 13:33
@Lordnisse:

Jag är helt övertygad om att ni kommer att avvisas. Tänk om det skulle bli sammandrabbningar mellan supportrar som är så nära varandra och inte arrangören och polisen vidtagit åtgärder trots att man innan matchen fått veta att risken finns. I så fall kan skadestånd utmätas av skadade och det blir en stor arrangörsskandal.
Örebro widemarsh
2015-10-22 12:39
@Conjuration:
Sittplats är en sak, hemmastå en helt annan.
Örebro Conjuration
2015-10-22 12:34
Jag har suttit på Mjällbys och Trelleborgs läktare och jublat. Det gick bra ;)
Örebro Jonas r
2015-10-22 12:33
Där är du helt fel ute. ÖSK regler gäller inne på arenan och där säger dem tydligt att AIK are kommer bli avvisade. Men du får gärna tro annat så jag kan njuta extra mkt när ni blir avvisade... [QUOTE=Lordnisse]Återstår att se men jag är väldigt tveksam att fallet blir så. Du förstår, att bli avisad från en arena krävs det att man har misskött sig alt brutit mot någon lag. Har du som konsument köpt en biljett så har du rätt att se matchen oavsett vilken sektion man är på. [/QUOTE]
Örebro widemarsh
2015-10-22 12:32
@Lordnisse:
Att jubla vid motståndarlagets mål på en sektion för hemmasupportrar lär ju gå under begreppet missköta sig. Om en Djurgårdare står i AIK-klacken på ett derby och tokjublar över ett DIF-mål, tror du han får stå kvar då?
Örebro Minatankar
2015-10-22 12:20
@AIK CORE:
Visst, ni gör ett självmål och vi gör tre mål för slutresultatet 4-0. Bäst du ställer in dig på det och tar ett depressionspiller före matchen så att du kan må skapligt på hemresan ;-)
AIK Lordnisse
2015-10-22 11:57
@Berlitz:

Återstår att se men jag är väldigt tveksam att fallet blir så. Du förstår, att bli avisad från en arena krävs det att man har misskött sig alt brutit mot någon lag. Har du som konsument köpt en biljett så har du rätt att se matchen oavsett vilken sektion man är på.

Örebro Berlitz
2015-10-22 11:51
@Lordnisse:
Då kan jag meddela att hundratals aikare kommer att bli utslängda från arenan.
Örebro Minatankar
2015-10-22 11:43
Min syn på detta med att låta motståndarnas supportrar komma in på alla läktare är följande:

1) Man fyller naturligtvis i första hand östra kortsidan.

2) Därefter erbjuder man biljetter på de båda långsidorna under förutsättning att dessa supportrar sitter ner under matchen förutom korta stunder. I annat fall ska ordningsvakter och vid behov polis anmana dem eller om nödvändigt avvisa dem.

Att de som nu skett vid flera matcher ska få stå upp under hela matchen och helt skymma sikten för betalande sittplatsåskådare är helt oacceptabelt.

Förutsättningen för att överhuvud taget släppa in bortalagets supportrar på långsidorna är att hemmapubliken först erbjudits biljetterna i särskild anmaning.

3) Jag anser inte att man ska släppa in bortalagets supportrar på västra kortsidan där Kubanerna håller till.
AIK AIK CORE
2015-10-22 11:37
@Lordnisse:

Och mål kommer det att bli!!!
AIK Lordnisse
2015-10-22 11:34
Kan meddela att är hundratals aikare som har köpt biljetter till Västra stå och kommer att komma in, det är ju inte så att dom tar med sig halsduken in på läktaren. Men blir det mål för aik så kommer det att märkas!!
Örebro Osvaldo
2015-10-22 10:56
Då det är så att vi spelar en match där intresset är stort nog för lapp på luckan och som samtidigt är mindre betydelsefull för oss än motståndarna kan en antingen välja att se det som något som skiljer sig från den allsvenska lunken eller börja vifta vilt omkring sig för att försvara sin rätt till sin läktare.

Vore det en match där saker stod på spel för Sportklubben skulle det vara en annan sak; som det är nu känner jag en svag doft av missunnsamhet.
Örebro Ansiktet
2015-10-22 10:01
Exakt hur många åskådare tar Behrn in? Då det står olika på vissa sidor så blir man osäker. Någon som vet den exakta siffran?
Örebro Bastard on Parade
2015-10-22 09:34
U16 besegrade Djurgården med 4-0 och har en förkrossande ledning i tabellen (seriespel + slutspel inräknat).
Annons: