/fotboll/osk/forum/8545.aspx/fotboll/osk/forum/8545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rasberg
2006-12-11 11:51
läste en sak för massa månader sedan som jag kom på nu. I en tidningsartikel kunde man läsa detta:
"En annan spelare som GIF gärna vill behålla, men som just nu tvekar om en fortsättning är Magnus Wikström - vars kontrakt går ut efter säsongen.

Örebro SK anmälde sitt intresse för mittbacken redan i somras, men sedan dess har inte så mycket hänt, enligt Wikström själv.
- Nej, jag har valt att avvakta lite. Jag trivs bra i Gefle men självklart är Örebro klubben jag skulle gå till om jag flyttar.
u Men det låter som du vill vänta och se om ÖSK går upp i allsvenskan igen?
- Faktiskt spelar det mindre roll vilken serie de spelar i. Man kan inte säga att jag flyttar om Örebro går upp, så är det inte, fastslår Wikström."

Han blir nog klar snart!
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-11 11:50
Satt just och smygläste lite på BPs forum, ganska kul. Dessutom vore det en väldigt spännande träningsmatch på försäsongen - ÖSK vs BP :)
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-11 11:45
RR för dyr, Wikström för dyr, Barsom på väg in...känns ju knappast som att han skulle vara sugen på en lön under det Wikström kräver samt att faller valet på mittfältare eller mittback ter sig det betydligt troligare att vi slantar mer för en mittback i dagsläget.
Djurgården FID
2006-12-11 11:33
Föressten är abbe på väg till er.
Djurgården FID
2006-12-11 11:31
Okej tack för ett snabbt svar.
Örebro Mittåt
2006-12-11 11:29
FID// Ja, förmodligen. Anledningen till att Per nog stannar i Örebro är rent praktiska, typ skola, flickvän, familj etc.
Djurgården FID
2006-12-11 11:27
Grattis till. Per Johanssons.
hade ni fått honom hom Elfsborg ville ha honom?
Örebro loopy
2006-12-11 11:24
Ämne: Längtar redan efter ....
Förra året kom det preliminära spelprogrammet 21 december
Örebro Arx
2006-12-11 11:11
Ämne: Ämne: Det sku....
Å andra sidan är inte ens Uefa så stora att de står över svenska grundlagar. För att inskränka yttrandefriheten krävs därför två riksdagsbeslut av olika riksdagar (dvs med ett val emellan).

Och så kommer inte att ske, oavsett vad Lennart och Lars-Åke och de andra höga fotbollsgubbarna tycker. SÅ stor är inte fotbollen. Tack och lov. Men ord som "hybris" känns inte helt avlägsna.
Örebro Mittåt
2006-12-11 11:09
En positiv effekt av en övergång till ÖSK för Per Johanssons (plus Micke Jidsjö) del är nog också, att det borde göra klart för länets övriga fotbollstalanger hur en vettig karriärväg skall se ut. Inget tjafs med perifera klubbar som Djurgården eller Degerfors utan rakt in i ÖSKs organisation går den bästa vägen.

Detta var dagens försök till trippel.
Örebro Mittåt
2006-12-11 11:04
Intressant, beträffande just ingenting alls, är Johan Petterssons mål på det senaste adventsklippet. Här visar Johan den killerinstinkt som man förväntar sig av en målskytt. Inget onödigt tjafs utan när en slumpchans dyker upp (efter Anttonens skott ur hopplös vinkel), så dunkar han distinkt upp bollen i nättaktet. Intressant också hur snabbt han kommer i en rättvänd position. När Patrik skjuter har han ryggen mot mål och blicken mot Patrik.
Örebro Mittåt
2006-12-11 10:55
Mackan// Forward är knappast i en sådan situation att man kan tacka nej till en sådan talang som Per J - oberoende av med vilka han tränar. De verkar att tappa några av sina nyckelspelare inför nästa säsong och behöver påfyllning. Laget kan onekligen få en rätt intressant vänstersida med Peter Olsson och Per Johansson. Per kan säkert i rätt hög grad kompensera för Peters relativa tröghet.
Örebro micro_42
2006-12-11 10:12
NA har en sak till om ÖSK idag.
Men inte på i sportdelen.
Kolla sista sidan i del tre, något att ta efter av flera fastighetsägare.
Speciellt vid genomfartslederna genom Örebro ;-)
OPS. Blev visst tvåa på detta.
Örebro Grixx
2006-12-11 10:09
Snyggt hustak som visades upp på läsarnas bilder i Na.
Karlssons hade lagt in svarta tegelpannor bland de röda så att det stod ÖSK....snyggt jobbat!!!!!
AIK Saywee
2006-12-11 09:56
Längtar redan efter hemmapremiären och även efter bortapremiär. Vilken blir den längsta bortaresan, Vångavallen? Nordligast är väl Strömvallen i Gävle, eller? Vilka lag möter vi inledningsvis, spänningen stiger, snart vänder det dagarna blir längre, julen blir överstökad, det nya Allsvenska året ringer in, trettonhelgen passerad och träningsmatcherna väntar ...

När fastslås spelschemat för 2007 års Allsvenska, ere någon som har ungefärlig koll på detta?

Med svartvit abstinens från Saywee
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-11 09:30
chiiivas?
Örebro Mittåt
2006-12-11 07:15
NA skriver idag att det drar ihop sig till slutförhandlingar med Magnus Wikström. Dessutom verkar det, skriver tidningen, som om Per Johansson stannar kvar i Örebro.
Jönköpings Södra H.E.A.T.
2006-12-11 06:34
Ämne: Det skulle vara intr....
Regeln kommer från UEFA. Synd bara att SvFF inte vågade/orkade stå emot.
Örebro rirobban
2006-12-11 01:30
ÖSK-Karl//
Välkommen hit:)
Hoppas du ska trivas här och komma med många bra inlägg;)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 01:23
Konstiga problem det var att bli medlem här. Hoppas det fungerar nu.
Örebro ÖSK-Kalle
2006-12-11 00:38
Mittåt//

Den dagen ÖSK börjar samarbeta med Degerfors är vi nog även många Örebroare som tycker det gått för långt.
Örebro ÖSK-Kalle
2006-12-11 00:35
För er som undrar så har IFK Göteborg begärt på tok för mycket pengar för Rickardson, det är därför inte han är klar.

Wikström tycker han får för litet betalt, därför är inte han klar.

Ovanstående är inside information, håll till godo, hehe.
Örebro ÖSK-Kalle
2006-12-11 00:30
Så klart Anttonen borde vara kvar, undrar vad som får ledningen att tveka. Har killen problem med något inte vi känner till ?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-11 00:09
E.Shams//

De nämnde precis ditt namn på tv4 när de visade en bild på Riddez! Tror det var nån tittartväling eller liknande.
Örebro Aspen
2006-12-10 21:45
Ämne: jeffs inställning gö....Inget fel på Jeffs inställning. Inte på Anttonens heller. Anttonen har gjort mer för ÖSK än de flesta i dagens trupp.

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!! Gärna Wikstöm och RR också !!
Örebro MAD FOR IT!
2006-12-10 20:50
jeffs inställning gör honom till en bättre spelare än anttonen.
AIK Saywee
2006-12-10 20:42
Jag är varken ledare, spelare eller funktionär, så jag kanske får misskreditera, jag är bara en enkel, jag menar ett enkelt fan ...

För övrigt anser jag att Anttonen kan kasta en boll jättelångt, troligtvis ända in i mål!
Örebro Aspen
2006-12-10 20:36
Ämne: Vd sägs om den här s....Som spelare i en klubb ansluten till SvFF kan jag inte svara utan att riskera ett kännbart straff.
Ursäkta, glömde:

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!! Gärna Wikstöm och RR också !!
Örebro E.Shams
2006-12-10 20:20
Håller med många här gällande Anttonen.

Hans kapacitet är hög. Högre än Jeffs. Samtidigt så är han skadebenägen.

Därför har jag förståelse för både de som anser att han fortsatt skall vara ÖSK:are och de som anser att han kostar mer än han smakar.
AIK Saywee
2006-12-10 20:20
Vd sägs om den här starelvan ...?

LÅLa

SvFF LÅLa KhTh SvFF

LÅLa SvFF SvFF KhTh

LÅLa LåLa
Annons: