/fotboll/osk/forum/8540.aspx/fotboll/osk/forum/8540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2006-12-12 00:15
OMG rirobban håller med mig :).

hur som helst tycker inte vi behöver skriva någon prioriteringslista, räcker med att ta upp vad som behövs nu när det är så lång tid kvar till säsongsstarten.

- Målvakt
- Back (Höger)
- Mittfältare (central)
---------------------------
- Spelare med mycket rutin

Är ju ganska klart att det behövs en till målvakt, sen behöver FrSa uppbakning på högerplatsen. Sen en central mittfältare med både offensiva och defensiva kvaliter så får vi backup för både Nordback och Larsen.
Sen vill jag gärna se att vi värvar en rutinerad spelare till gärna på nån av dem önskade positionerna.
Örebro rirobban
2006-12-11 23:31
Ämne: Sersant// Man vinner....
Jag håller med Sersant om att en andremålvakt är det absolut viktigaste nu. I andra hand en kreativ mittfältare. Om Larsen inte klarar så tror jag att Henriksson kan ta den positionen utmärkt. Han har levererat många sköna passningar under året och skulle säkert trivas i Larsens roll. Men någon reservmålvakt har vi inte, och även om Henriksson kan spela på de flesta postionerna så vill i alla fall inte jag se honom som burväktare;)
Örebro rirobban
2006-12-11 23:28
Ämne: Kul att ni bygger ut....
Japp det är kul, fast vi bygger inte ut den utan mer bygger om;) Men jag ska inte vara så noga... Välkommen ner till Örebro nästa säsong:) Hoppas på en bra match i Allsvenskan... Förresten hur ersätter ni Wikström nu?
Gefle Fanzin
2006-12-11 23:26
Kul att ni bygger ut arenan ännu mer. Längtar till Gefles match mot Örebro på Behrn Arena nästa säsong. Kommer troligtvis även se träningsmatchen under försäsongen.
Wivallius
2006-12-11 23:21
Sersant// Man vinner inte en match på en bra andremålvakt. Möjligen undviker man att förlora den. Det är klart det finns andra billigare alternativ om IFK G trilskas. Däremot är en skicklig offensiv mittfältare (och en utmärkt reserv till denna) nödvändig om det skall bli vinst.
Gefle gunnarklo
2006-12-11 23:12
Är bara att gratulera till en av de bästa värvningarna i Allsvenskan hittills
Örebro Sersant
2006-12-11 23:04
Ämne: Wikström är hemma nu....
Och vad gör vi om Westman skadar sig i anda matchen?
Wivallius
2006-12-11 23:01
Wikström är hemma nu. Skönt!!

Nu är läget attt tänka på playmaker-posten. Det är bra så mycket viktigare än RiRi. Tänk om Larsen går sönder i andra matchen. Vad fan gör vi då? Risken är att vi hamnar på sista förhatliga platsen.

Vi kan köra med ÖSK Ungdoms målvakt så länge och sen plocka Hedman när han tränat färdigt i London till sommaren ;-) En bra playmaker klarar vi oss däremot INTE utan.

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK:s spelartrupp 2007!!!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 22:57
Mattias69//

Okey då, möjligen någon svinrik klubb. Men de letar nog inte på reservbänkarna i Sverige ;). RR längtar hem och har det nog väldigt tråkigt just nu i Göteborg.
Örebro Mattias69
2006-12-11 22:48
ÖSK-Karl,// Jo, det blir nog knepigt att värva en spelare mot hans vilja även om det skulle dyka upp en aktör som är villig att betala vad IFK begär. Sen beror det kanske lite på vilken klubb det är. Skulle Chelsea visa sej intresserade då kanske den gode Richard tar sej en funderare :)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 22:40
Mattias69//

IFK Göteborg har ju uppträtt minst sagt märkligt i flera fall under senare år. Här gäller det bara att ha is i magen och vänta ut dem.

RR är överens med ÖSK och IFK kan inte tvinga honom till ett annat lag. Varje dag som går kostar han dom pengar. Egentligen borde kanske ÖSK sänka budet med en tusenlapp eller två om dagen också. Om ett år är han ju ändå gratis.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 22:28
DaSa//

Jag kommer ihåg vilken match RR gjorde mot ÖSK -04. Man får nästan gå tillbaks till Sven-Gunnar Larssons dagar för att minnas något liknande.
Örebro Mattias69
2006-12-11 22:26
Som det känns just nu verkar det som om allt hänger på IFK Göteborgs förhandlingsvilja när det gäller Richardsson. Lite lustigt att sätta upp en spelare på transferlistan och sen ta hutlöst betalt för en spelare som man egentligen inte anser sej ha användning av.
Örebro Mittåt
2006-12-11 22:25
Alven?
Örebro DaSa
2006-12-11 22:21
Drömvärvningen nu är Toivonen, han skulle kunna spela både off mittfältare samt targetplayer vilket skulle ge honom gott med speltid nästa säsong för att kunna ta över helt nästa år när Larsen har gjort sitt.

Hoppas att det löser sig med RR nu, tror han skulle kunna ge Alven en riktig match om målvaktsposten.
Örebro Mittåt
2006-12-11 22:10
Osman// ÖSK har slutat att lämna ifrån sig den typen av uppgifter. Fler än ett skrevs det när han förlängde.
Örebro Aspen
2006-12-11 22:01
Ämne: Aspen//Från officiel....joth//Och vem var det som fixade högerkanten alldeles själv? Jo, Anttonen !!!!!!!!!!
Walker vill inte berätta att han bliv rädd när Moses tog i och skickade motståndaren in i avbytarbåset. SEB fick gå ner och dämpa Moses framfart. Visst var det så ??
Degerfors Osman
2006-12-11 21:58
Hur långt kontrakt har Larsen?
Örebro MR_FALKEN
2006-12-11 21:49
mkt skönt att få hem magnus igen.. såg honom mkt sista året i forward och då va han grym och har bara blivit bättre i gefle verkar det som.. kan bara R.R komma oxå innan nyår så har vi en bra grund iallafall... men jag ser gärna en ny innermitt och en ytter på mittfältet... nån som håller med? walker brothers håller inte i as..
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 21:27
joth//

Jag fick det berättat för mig ungeför som du beskriver av en representant för ÖSK. Han menade dock att det var småpengar som kom in till ÖSK mot att de kunnat sälja platserna själva.

Självklart är jag medlem i ÖSK (sedan mitten på 70-talet) Däremot har jag tyvärr aldrig varit på något medlemsmöte. Tycker den information jag får på sponsorträffar och av marknadsavd. räcker för mig ;)
Örebro SM-Guld 07
2006-12-11 21:13
Rodevåg och Wikberg har kommit snart kommer fler bra spelare..en Playmaker skulle inte vara fe l..
Örebro joth
2006-12-11 20:48
Aspen//Från officiellas intervju med Walker efter AFF matchen:
Den offensiva frejdigheten kom inte alls fram på samma sätt under de avslutande 45 minuterna?
- Vi började tappa i och med att vi inte fick utdelning. Någonstans tar sånt på en och de hakar på och lyfter sig lite och får mer kraft och vi befinner oss i ett utsatt läge då. Moses är lite trött på vänsterbacken och Kristoffer börjar också bli lite trött så vi tappade försvaret på den sidan. Det kändes väldigt bra med "Sebbe" som kom tillbaka som vänstermittfältare. Vi valde att dra ner honom och säkra upp och tog därmed en risk med det som visade sig gå hem och det gav oss en trygghet.

ÖSK-Karl//Platserna har varit utsålda en längre tid. Vi medlemmar fick den infon på höstmötet. Enligt vad jag har hört går en del av avgifterna till både KIF och ÖSK. Och om inte jag har helt fel så är de även delägare i Örebroläktaren precis som spelarinvest.

Sen kan man ju fundera över hur mycket ÖSK får utav Lindells och Max som till och med har serveringsplatser vid sidan av plan...
Örebro # brorzan
2006-12-11 20:46
Mittåt //

Håller med dig om Johan Petterssons mål. Han slår till direkt, inga onödiga tankar eller kladd med bollen, precis som en "äkta" målskytt ska göra. Synd att vi inte fick se fler mål än de som blev, men jag tror att det kommer.
Örebro Nikki Sixx
2006-12-11 20:46
Riktigt skönt med Magnus på plats. Bra jobbat ÖSK!

Frågan är om man inte skulle satsa resten av värvningspengarna på en central mittfältare. Som många varit inne på så blir inte Larsen yngre direkt. Jag är ganska säker på att han inte kommer att dominera lika mycket som han gjorde senast i allsvenskan. Med åldern så ökar också skadebenägeheten. Går Lars sönder på försäsongen så anser jag att det ser rätt tunnt ut bakom honom.

Kan man hoppas på att Walker hittade något intressant under balkanbesöket?
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-11 20:19
Sitter och funderar på detta med högerback. Vi har ju flera duktiga alternativ på vänsterbacken. Visst borde väl någon av Reed, Holgersson eller eventuellt nya unga killen även kunna spela högerback ?
Hammarby bajare
2006-12-11 20:07
"(Uppgifterna ovan är hämtade från www.svenskfotboll.se och skall givetvis därmed tas med en rejäl matsked salt.)"

Antar att Marcus Acenbrand mystiskt försvunnit ikväll då. Fascist-svff.
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-11 20:04
Gott! Välkommen Magnus.
Örebro # brorzan
2006-12-11 19:51
Artikeln på officiella uppdaterad med ÖSK-Radio med Wikström och Lennart Sjögren.
Örebro ÖrebroSK
2006-12-11 19:49
Så jävla skönt att Wikström är vår nu! Bra jobbat ÖSK!
Örebro Aspen
2006-12-11 19:45
Ämne: Aspen//

Du kan no....
Man tycker att ICA behandling av RR lämnar mer att önska. Sätter man upp en spelare på transferlistan måste man vara beredd att ta nästa steg. Hade förväntat mej mer av H Mild.
Annons: